![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Uw voorbeeld 15 jarige is begonnen als babietje. Ergens begon het mis te gaan, en da's ver voor het moment dat het 15 jarige opdondertje vloekend de deur keihard achter zich/haar/het dichtknalt. Maar even iets anders, wat stelt u dan voor?
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 9 oktober 2024 om 15:03. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het is niet omdat een ouder vindt dat hij/zij zijn best gedaan heeft (wat ik in veel gevallen kan aannemen), dat die ouder niet meer verantwoordelijk is voor het gedrag van zijn kind. Dus ja, ouders mogen hard geraakt worden als hun kind gore misdaden pleegt.
![]() |
![]() |
#43 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 9 oktober 2024 om 15:27. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar zorg, defensie en welvaart zijn maar een handjevol toegekend. Waar wij de proefmuizen van de zorg en cultural engineering zijn geworden. Waar mensen zo ver gebracht kunnen worden het beleid over elkaar uit te roepen om het experiment tot zich te nemen. En je moet dankbaar zijn want het is gratis. Alles gratis maakt u het product. Laatst gewijzigd door CUFI : 10 oktober 2024 om 04:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Steekp...ij-Dendermonde
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar stel dat die iets serieus uitsteekt dan zal ne rechter wel rekening houden als die ouders alles gedaan hebben om het te voorkomen. Maar ze gaan toch opdraaien voor de schade. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.hln.be/binnenland/de-oud...d-he~a0a76998/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welke middelen mogen ouders nog gebruiken om hun "moeilijk joenk" tot orde te roepen?
Of wat mogen leraars nog? Directies van scholen? "Naar den directeur" was nog een "straf" toen ik middelbaar liep.
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In armere gezinnen geven de ouders meestal geen fuck. In hoogopgeleide gezinnen helikopteren ze alles. Velen van de middenstand verdwenen naar het leger of het klooster? Is dat zo? ....
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik herinner me nog de klets op mijn kaak van de juf in het derde leerjaar omdat ik iets uitgestoken had. En weet ook dat ik dat thuis niet gezegd heb of ik kreeg nog een oorvijg…ik heb dat achteraf ook nooit meer gedaan waar ik die pets voor verdiend had…les geleerd.
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 10 oktober 2024 om 08:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ? Armere gezinnen
Teveel bezig met hun eigen psycho-sociale problemen. "Mijn leven is zo uitzichtloos en wrakkig." Kinderen, daar heb ik geen tijd voor ze. Zelf absorptie. Ik ga wat aan zelfmedicatie doen en alles vergeten. Hier is de sleutel van het huis, trek uw plan ... ![]()
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die ons goede zorg en onderwijs gaven met af en toe een draai rond onze horen. Zuster overste die alles in het gareel hield, lekker eten, goede zorgen, een beeld van de ideale vrouw. We zijn iets verloren. Onze dochters zijn niet meer geroepen kinderen van de Heer te worden maar zijn over de decennia zo hoog op een altaar geplaatst dat ze ernst van bekerkng niet meer inzien. Zich niet meer geroepen voelen non te worden. Ze lachen er zelfs mee als je het idee nog maar uitspreekt, in goede hoop een zaadje te planten. En voor de mannen, die liepen hunne piet achterna en offerden daarbij hun patriarchaat aan Jezabel. Intussen draait de plastische chirurgie overtoeren om het mannelijke zaad te vangen en dan aan de Moloch te geven. Wij zijn slaven van ons vlees geworden, ik moet de eerste uitzondering nog vinden Alleen het kruis kan ons bevrijden van de zondes, niet de politiek. Duizend jaar christendom in Europa, maar dat werd steeds beter en beschaafder. 1 generatie zonder Jezus als God in de politiek en zie nu. But they repented not. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar die mensen op laten draaien voor de kosten is nog iets anders dan ze ook nog eens voor de rechtbank slepen om ze daar vanalles te verwijten wat ze a) niet zelf gedaan hebben en b) mogelijk niet hadden kunnen voorkomen. En daar gaat het mij om. Door ouders van minderjarige misdadigers voor de rechtbank te slepen ga je in het overgrote deel van de gevallen niets bijdragen aan de oplossing van het probleem. Maar daarover kunnen meningen verschillen. Ik ken de mijne. En die wou ik maar even verduidelijken.
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat ik al zo vaak aanhaalde.
Die jongere hard aanpakken.
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Naar hun buren? Naar de bakker?
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En daarna? Ik zie eerlijk gezegd geen directe gepaste oplossing, of het zou onze zwaar overbelaste bijzondere jeugdzorg moeten zijn.
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geef ze een draai rond hun oren en de kinderbescherming staat aan je deur. Geeft je kind iemand een draai rond de oren staat het gerecht aan je deur. Als je het zo bekijkt is de enige oplossing sterilisatie op je 12de ofzo...
![]() |
![]() |
#60 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn mensen genoeg die hun kind niet in de hand hebben maar die er toch alles aan gedaan hebben om dat wel te kunnen. Ik weet niet of jij kinderen hebt maar ik weet uit ervaring dat gewoonweg in de 'verkeerde' vriendenkring terecht komen al voldoende kan zijn om een jongere compleet te laten ontsporen. Wat hadden die ouders dan moeten doen? Constant meegaan als je 16-jarige kind naar vrienden gaat, uit gaat,... Citaat:
In alle andere draden gaat het steevast over streng aanpakken, hard straffen,... Maar hier is er ineens geen oplossing meer?? Huh??
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 10 oktober 2024 om 09:08. |
||
![]() |
![]() |