![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is een leuke kronkel. U kan dan ook vast aantonen dat de paus het daar niet mee eens was en die machtshebbers dus vele malen opgeroepen heeft om daar mee te stoppen, niet? Of nee, dat gaat niet want de paus riep zelf op tot inquisitie... Zoek maar eens naar de "pauselijke inquisitie" in de 12 eeuw. Bisschoppen werden opgeroepen om 'ketters' op te sporen, te veroordelen en uit te leveren aan de wereldse leiders. En dat verhaaltje probeer jij nu om te draaien? Haha, goe probeert! Citaat:
En wat moesten de mensen doen? Ze waren doodsbang van de kerk. En niet alleen 'eeuwen geleden'... Ik herinner me de verhalen van mijn grootvader, die met knikkende knieën bij mijnheer pastoor moest gaan vragen of mijn grootmoeder misschien niet de pil (toen nieuw) zou mogen nemen. Want het feit dat er van elke wip een kind kwam begon wel zwaar te wegen. "Met die duivelse rommel ga je toch niet beginnen!", was het antwoord van de liefhebbende pastoor. Mijn moeder heeft 13 broers en zussen en die zijn allen in armoede opgegroeid. Dát zijn de misdaden van de kerk waar je niemand over hoort. En ja, mijn grootvader kon lezen. Denk jij echt dat dat een verschil maakt?
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 22 oktober 2024 om 12:26. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lees eens eerst wat meer, en als iets Chinees voor u klinkt, zoek dan even op of dat gebrek niet aan u te wijten is. Zoals fixatie na drift. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Blij eh? Wat dacht je? Ik goei tussen al mijn onzin even iets over een "gefixeerde soort mens" en als-ie dan vraagt waarover ik het heb kan ik hem aanwrijven dat hij niks kent van "fixatie na genetische drift"! Puik plan hoor Cufi! Amuseer je er mee. Ik ga u voorlopig weer even laten met uw religie-nonsens. 't was weer plezant voor even maar het begint sneller en sneller te vervelen wegens allemaal een beetje te doorzichtig. Have fun!!!
![]() |
![]() |
#44 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat: "Hoe ontvankelijk je bent voor religie (ofwel, hoe 'spiritueel' je bent) is volgens tweelingonderzoek voor 16 tot 50% genetisch bepaald. Deze relatief hoge erfelijkheid suggereert dat religie een evolutionair voordeel moet hebben gehad. .... De rol van het brein : In het brein zie je dan ook relaties tussen chemische boodschappers en de mate waarin we spiritueel zijn. De hoeveelheid serotoninereceptoren bijvoorbeeld correleert met hoe ontvankelijk we zijn voor religie. En stoffen die inwerken op serotonine (zoals LSD) kunnen mystieke en spirituele ervaringen opwekken. Tevens gaat religieuze overtuiging samen met veranderingen in activiteit in verschillende hersengebieden. Gelovigheid gaat bijvoorbeeld samen met een intense activatie van het beloningssysteem in het brein." Zie spiritualiteit als een afwijking of neurologische stoornis. https://blog.donders.ru.nl/?p=8225 https://www.umcg.nl/-/functionele-ne...over-de-ziekte |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze vallen elkaar zelfs aan !! Het ene geloof noemt zich zelfs heiliger dan een ander geloof !! Het opdringen van hun geloof !! Geen negative kritiek geven of uiten !! Een religieuze opvoeding , foute boel , het ontneemt de mensen hun vrijheid !! Ik ben zelfs radicaal tegen een theocratie (theocrazy) !! Discrimineren van vrouwen & holebi's , hen minderwaardig beschouwen !! Op school hoort geen geloofslessen gegeven te worden !! ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- Sinds jaren terug uitgeschreven katholiek !! https://forum.politics.be/showpost.p...5&postcount=34 Destijds , jeugdjaren , elke week naar de kerk moeten , Uitgenodigd op feestgelegenheid die met een kerkdienst beginnen geen grapjes maken over popie jopie , bijbel en geloof geen Monty Phyton , geen bakkes vol mee strooi , ....
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 23 oktober 2024 om 12:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet gewoon waarin ik geloof en heb iets teveel geleerd over die zaken om zomaar voor de zot gehouden te worden. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zolang men in deze genetatie politici goden blijft zien, zolang zal er crises en oorlogen zijn. En je gelooft mss niet dat ze goden zijn, je geeft ze wel de autoriteit van God. Daarom is het beter de Bijbel daarvoor te plaatsen om ze nog ergens mee terug te duwen. Ze zijn van hun vader den duivel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gegarandeerde fAute boel !!!!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Voor de zot houden.... dat krijgen ze met u niet klaar eh Cufi? ![]()
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik ben niet gebrainwashed, maar geïndoctrineerd. Als ik kijk hoe de tv haar beelden in sequentie opbouwt en hoe de mensen die dat kijken overnemen, triggeren en volgens protocol weerwoord dienen, dan is dat al wel brainwashing te noemen. X is goed. Y is slecht. Y = standaard karaktermoord met standaard termen X = mee met de laatste ontwikkelingen (ergo den tv) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() XY + XX is het beste.
Het is de schepping van de microgoden. Tot wedergeboorte van Christus.