![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Achtergrond duiding:
De principe en hastes de 2 eerste linies vochten altijd met een zwaard. Beginnend en middenmoot. Zij vochten quasi altijd. Romeinse systeem... De triarii of de veteranen hadden een lans. Vochten bijna nooit. Het is tot de veteranen gekomen, er is een crisissituatie bereikt. Tijd om je lans te breken... ^^ ^^
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Denkt u echt dat BDW slavernij wil opnieuw invoeren? Of spelen waar misdadigers voor de wilde dieren worden gegooid? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien toch een ideetje voor corrupte politici en rechters.
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Akkoord, sommige keizers die wat losser waren met hun realiteitsbesef zullen wel wat doden op hun geweten hebben die onschuldig waren, maar de meeste veroordeelden waren criminelen. Citaat:
Wederom: Verwar uw waarden en normen niet met de waarden en normen van toen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
100% akkoord dat het geen goeie zet was, maar scheeftrekkingen als dit zijn imo nog erger...
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel. Laatst gewijzigd door Schelfie : 21 oktober 2024 om 13:02. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uiteraard kan je je ook afvragen of Raoul Hedebouw weer de Goelag kampen wil installeren om maar iets te zeggen of het VB weer alle Joden wil deporteren. Denkt U dat echt ? Maar verschil of niet men hoeft niet te dwepen met communistische staten maar evenmin met de Romeinse moordenaars. Dat is voor niks nodig. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 oktober 2024 om 14:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of hoe noemt men dat ? Selectieve verontwaardiging ? En neen ik ben geen VB kiezer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
U durft toch ni te beweren dat De Wever of N-VA extreem rechts is, mag ik hopen?
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U kan ook alleen maar weten wat er nog over te lezen valt niet meer of niet minder. Wat was de duistere kant van het oude Rome? Waar moet ik beginnen? Rome mag dan een ongelooflijk rijk zijn geweest, maar het was ook volkomen wreed. Laten we een snelle lijst maken: Volslagen wrede straffen Als het ging om het straffen van criminelen, vijanden en iedereen die ze niet mochten, waren de Romeinen wreed en meedogenloos. Hier zijn slechts een paar van de meest gewelddadige straffen die ze gebruikten: —Massale kruisiging In situaties zoals slavenopstanden zouden de Romeinen vaak duizenden en nog eens duizenden tegelijk massaal kruisigen. —Decimatie Decimatie was een straf die aan legioensoldaten werd gegeven voor ernstige overtredingen van discipline, de meest voorkomende oorzaak was als ze het strijdveld ontvluchtten. Elk cohort zou worden opgesplitst in groepen van 10, die elk een strootje trekken. Wie het korte strootje trok, werd dan door de andere 9 doodgeslagen. Stel je de brutaliteit voor om gedwongen te worden je naaste vrienden en collega's dood te slaan, zonder zelfs maar te beseffen degene te zijn die het korte strootje trok. —Levend begraven De Vestaalse maagden waren een groep maagden die een eed van kuisheid aan de Godin Vesta hadden afgelegd. Deze eed werd ongelooflijk serieus genomen, zozeer zelfs dat, als je zo dwaas was om het te breken, je levend begraven zou worden. Om wat meer in detail te treden, werden ze opgesloten in kuilen onder de grond en achtergelaten om te verhongeren. —Poena Cullei (Straf van de Zak) Poena Cullei (Latijn voor "Straf van de Zak") was de wettelijke straf voor vadermoord (het vermoorden van de vader) en bestond uit het dichtgenaaid worden in een leren zak met levende honden, slangen, apen, kippen of hanen, en dan in het water gegooid worden (de rivier de Tiber meestal wanneer de straf in Rome zelf werd uitgevoerd) om te verdrinken. Slavernij Deze is waarschijnlijk vanzelfsprekend, maar moet nog steeds worden vermeld. De Romeinse economie was volledig afhankelijk van de slavernij en daarom waren er miljoenen van hen. Een rijke man kon duizenden slaven hebben, terwijl de meeste families er een paar hadden. Ze werden als eigendom beschouwd en vaak ongelooflijk streng behandeld door hun meesters. Hoewel ze in de 18/19e eeuw meestal beter werden behandeld dan slaven, werden ze nog steeds niet echt goed behandeld. Brutale veroveringen De Romeinse verovering was wreed. Volkomen wreed. De Romeinse economie werd, voor een groot deel van haar geschiedenis, gevoed door veroveringen. Waar kwam dit geld vandaan? Brutaal plunderen van alle regio's die zich verzetten tegen de bezetting. Complete steden werden vaak met de grond gelijk gemaakt, waarbij Carthago het bekendste voorbeeld was, waar ze, niet tevreden met alleen de overwinning, de hele stad verwoestten met enkele anekdotes die zeiden dat ze zout in de velden zaaiden om te voorkomen dat er weer iets zou groeien (alhoewel dit waarschijnlijk niet waar is). Jullie hebben waarschijnlijk allemaal wel eens gehoord van de Gallische oorlogen toen Julius Caesar Gallië binnenviel (ruwweg het huidige Frankrijk), wat jullie misschien niet weten is dat hij daarbij 1.000.000 mensen heeft gedood terwijl hij nog eens 1.000.000 mensen in slavernij heeft genomen. Samen werden waarschijnlijk ongeveer 2 op de 5 mensen gedood of tot slaaf genomen, inclusief de vaak grootschalige slachtingen van gehele stammen. Ik denk dat het vanzelfsprekend is dat de regio zich nooit meer heeft verzet. En dat is alleen maar het overduidelijk geweld, niet de constante corruptie die de Romeinse politiek domineerde en de wrede onverschilligheid van de kwaliteit van het leven die het vaak tot gevolg had. Het oude Rome gaf ons vele grote dingen, maar het was niet zonder zijn misdaden Leuke samenleving als je het mij vraagt. Alleszins interessant om het te bestuderen maar niet om mee te dwepen Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 oktober 2024 om 14:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#51 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zei ik misschien dat Rome zonder zonde was? Verre van zelfs! Maar u schilderde het Romeinse Rijk af alsof het de enige beschaving was wie wreed was en aan slavernij deed of decadentie. Het enige dat ik wil aantonen is dat Rome niet anders was dan alle andere beschavingen doorheen de geschiedenis (en al zeker niet in die periode 2.500 - 1.500 jaar geleden), en dat tot aan (en zelfs een stuk van) de 20ste eeuw... Niets is zwart-wit en men mag nooit naar beschavingen in het verleden kijken en oordelen vellen met een bril uit onze huidige samenlevingen. Wie weet wat de toekomstige generaties over 2000 jaar over onze huidige samenleving verkondigen. Zaken die wij nu normaal vinden en moreel juist gaan misschien zij ook verwerpen als "barbaarsheid' in die tijd.
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel. Laatst gewijzigd door Schelfie : 21 oktober 2024 om 14:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En met de maatstaven van vandaag, is elke historische persoon een slechterik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgers van die verziekte mentaliteit voelen zich uiterlijk katolieker dan de paus. Ze doen zich in alle 'bezorgdheid' voor als de doorsnee huisjesmelker die 'zorgt' voor huisvesting van de ochotte-zo-arme-menskes. Zij vinden van zichzelf wel voor iets nodig te zijn, hé.
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij de PVDA gaan de mandatarissen voor een bescheiden vergoeding voor hun dienst aan res publica.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 22 oktober 2024 om 09:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ze innen hun VOLLEDIGE vergoeding. En kiezen er dan vervolgens zelf voor om een groot deel aan hun partij te geven. Als ik van mijn werkgever 10.000 de maand krijg, en ik kies ervoor om 7.000 daarvan te geven aan een organisatie waar ik fan van ben, dan blijft mijn maandelijkse vergoeding 10.000. Wat ik daar na ontvangst mee doe, verandert daar niets aan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Een PVDA mandataris krijgt die keuze opgelegd. PVDA verdient bewondering omdat ze nog nooit zoveel mandatarissen hebben gehad met rijkelijke inkomsten en er nog geen enkele hebben buiten gesmeten die de verplichte partijafdrachten niet uitvoerde.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Integendeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gevaar van de PVDA afdrachten is dat hun partijbonzen grote sier maken met de partijcenten.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |