Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 november 2024, 07:44   #41
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Verfrissend dat er nog eens wat waarheden mogen gezegd worden. Ook al is het intrappen van open deuren.

@MTodayNews

Ondertussen is men in Oekraïne naarstig bezig de verwijzingen naar Gabbard als werkend voor de Russen aan het verwijderen.
Ik kijk erg uit naar het vrijgeven van interne geheime documenten van CIA et. al. ivm biolabs, nordstream,…

Geen excuses meer nu. She’s in control now dus ze heeft rechtstreeks controle en toegang tot die documenten en kan ze vrijgeven. Als ze nu niet met bewijzen afkomt, dan is er ofwel niks van aan of doet ze mee met de cover-up.

Ben benieuwd
Oud 15 november 2024, 07:46   #42
Voltian
Minister-President

Standaard

Meanwhile Kennedy idd voor Health.

Make Measles Great Again!

What a time to be alive
Oud 15 november 2024, 07:57   #43
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht

What a time to be alive
Ach kijk, vaxcisten-traantjes.
Oud 15 november 2024, 08:09   #44
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Ach kijk, vaxcisten-traantjes.
Daar doen we het voor he, niet voor een beter beleid of zo.

Geniet ervan Gunter, zolang het duurt
Oud 15 november 2024, 08:36   #45
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kijk erg uit naar het vrijgeven van interne geheime documenten van CIA et. al. ivm biolabs, nordstream,…

Geen excuses meer nu. She’s in control now dus ze heeft rechtstreeks controle en toegang tot die documenten en kan ze vrijgeven. Als ze nu niet met bewijzen afkomt, dan is er ofwel niks van aan of doet ze mee met de cover-up.

Ben benieuwd
Imperiaal belang gaat steeds voor. Ongeacht administratie.

Citaat:
"This is it. This is the real story. This image, right here. (Foto van Biden en Trump handje schudden alsof ze kameraadjes zijn).

Ignore all the fake drama. Forget all the campaign rhetoric and kayfabe conflict. This is what's real. This is what deserves your attention.

They do not hate each other. They do not see one another as an existential threat to the nation. They are not enemies. They're barely even opponents. When the show is over they hug and kiss like boxers after weeks of phony trash talk made solely to sell pay-per-views.

One may say his opponent is the next Hitler, coming to end democracy and take everyone's votes and destroy the country. The other may say his opponent is a communist dictator, come to do the same. But when the play is over the performers hold hands and bow, and then they go out and have a drink together.

They each pretend to be fighting against each other in defense of you and your interests, when in reality they're on the same side, fighting against you, in defense of the interests of oligarchy and empire.

You can see it right there. They're not hiding it anymore. They don't have to. It was all a show, and they're openly admitting it. A friendly match, like two rich ladies playing tennis at the Hamptons.

They can show it openly because they know most of you won't pay attention to what you are seeing, or if you do you'll forget all about it and get swept up in the heat of the next election cycle. There's so much messaging reinforcing the illusory partisan divide that these tacit little admissions tend to go completely overlooked.

Don't get me wrong, the depravity of Trump himself is not illusory. Real people are going to suffer and die under his administration, just as real people suffered and died under Biden's. But they themselves know they have nothing to fear. They and the powers they serve will go completely untouched by the imperial murder machine. They will die of old age surrounded by wealth and luxury, completely free from any consequences for their actions.

It was all a sham. Always is. The elections are fake and the game is rigged. The empire will march on completely uninterrupted and entirely unchanged, served by one fraudulent president after the next until its eventual collapse.

Stop buying into the performance. Stop screaming for your favorite political pro wrestler and notice that the blows aren't connecting and the whole match is just a show.

If you want to fight the power, focus your opposition where the real power is. The war machine. Imperial power structures. Intelligence agencies. Plutocracy. Capitalism. Fully unplug your emotional energy from the illusion of electoral politics and dedicate your attention instead to the concrete movements of weapons, resources, and wealth.

As long as they can keep us clapping along with the puppet show, we're never going to pay attention to the forces pulling the strings. We're never going to bring enough awareness to the real problems to find actual solutions and carry them out. We're never going to be able to bring real opposition to real power.

And that's the whole idea. That's why this silly puppet show keeps coming back every four years.

Stop clapping along and start looking around the theater. You know where the empire managers want you to place your attention, so start looking where they don't want you to look.

Wake up.

https://www.caitlinjohnst.one/p/when...ver-the-actors

Laatst gewijzigd door Bach : 15 november 2024 om 08:37.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2024, 08:48   #46
gunter5148

Standaard

Citaat:
Daar doen we het voor he, niet voor een beter beleid of zo.

Geniet ervan Gunter, zolang het duurt
Zolang wat duurt?
Bovendien, enkel idioten en nietsnutten hebben “beleid” nodig. Dus piss off met uw “beleid.”

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 15 november 2024 om 08:52.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2024, 08:50   #47
gunter5148

Standaard

Citaat:
Kapitalisme is niet de vijand.
Maar wij begrijpen beiden het concept uni-party.
Oud 15 november 2024, 09:01   #48
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ben benieuwd
Staan daar geen regels op waar zelfs de big boss haar voeten niet aan kan vegen, een heel systeem van terminologie gekoppeld aan tijdsduren ?

In de meltingpot gaat alles kapot.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2024, 09:04   #49
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

What a time to be alive
Was Kennedy enkel tegen de (verplichte) covidvaccins of is hij een volledige antivaccer ? Ik heb het niet gevolgd. In dat laatste geval kan ik amper geloven dat hij het tot die post schopt, triest.

Oud 15 november 2024, 09:06   #50
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Rubio : geen commentaar
Gaetz : dit is gat-achterlijk om zo een intrigant op justitie te zetten, goed wetende dat hijzelf het voorwerp is van onderzoek naar sex met een minderjarige plus sexual misconduct tav een vrouwelijke collega.
Gabbard : heeft de pedalen verloren, een poetinpijpster als baas over de CIA ?
Musk en Ramaswamy : Musk gaat daar niet veel tijd in steken tenzij hij er voordelen voor zijn eigen bedrijven mee kan behalen. Voor Ramaswamy lijkt me dat nog duidelijker te zijn. Die zal wel zorgen voor zijn ETF's en zijn financier vriendjes zoals Peter Thiel maar of die interesse gaat hebben om een nieuwe administratie uit de grond te stampen om de bestaande te kortwieken is niet geloofwaardig.
Thune : goede en rationele keuze, gelukkig heeft hij die fanaticus van een Rick Scott niet weerhouden.
Gaetz kan vervangen worden nadat de Russen zich met de staart tussen de benen hebben terug getrokken uit Oekraïne. Uit het verleden is gebleken dat Trump zo te werk gaat, mensen gebruikt voor doelen, misbruikt eigenlijk. Vandaar ook dat hij een spoor van misnoegden achterlaat. Job zit erop, daaaag. Iedereen loyaal aan hem, hij aan niemand. Maar misschien probeer ik het te positief te zien, zoals 'links' naar de islam kijkt, maar dan met het verschil dat ik het tenminste besef.

Oud 15 november 2024, 09:10   #51
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Was Kennedy enkel tegen de (verplichte) covidvaccins of is hij een volledige antivaccer ? Ik heb het niet gevolgd. In dat laatste geval kan ik amper geloven dat hij het tot die post schopt, triest.
Full on anti-vax. Al ruim voor Covid trouwens.

Hij een invloedrijke vzw opgericht "Children's Health Defense": https://childrenshealthdefense.org/

https://en.wikipedia.org/wiki/Childr...Health_Defense

Moest het nu alleen over het covid-vaccin gaan, sure. Maar het gaat dus ook over mazzelen en ik denk zelfs polio.

Enfin, 't is in Amerika, dus whatever. Maar redelijk crazy dat zo iemand gezondheidsminister wordt. Da's het equivalent van Dr. Lecompte minister van volksgezondheid maken.
Oud 15 november 2024, 09:10   #52
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kapitalisme is niet de vijand.
Vijand is een te groot woord. Soms wordt te veel de nadruk gelegd op de verschillen tussen 'systemen'. Zowel links als rechts (die dichotomie alleen al doet me wenkbrauwen fronsen) spreken in naam van vrijheid en rechtvaardigheid.

Citaat:
Maar wij begrijpen beiden het concept uni-party.
De illusie van keuze werd weer mooi geïllustreerd in deze verkiezingen. De communistische dictator tegen het 'einde van de democratie' alternatief. Daartussen de signalen die de macht achter de schermen gaf dat beiden kandidaten van de uniparty waren. Verkiezingen op zich zijn geen teken van 'democratie', noch, kan men als hypothese stellen, is de afwezigheid van verkiezingen een teken van een dictatuur. Verkiezingen in tijden van oligarchie zijn een vorm van volkscontrole meer dan een uiting van medebeslissingsrecht. Er is soms wel die angel Dat potentiële gevaar voor de macht vanuit de massa. De massa dient overtuigd te worden van het belang het systeem te legitimeren door een stem, maar die stem dient een gefluister te worden eens het podium verlaten. Dat is wat Johnstone beschrijft. Er is helemaal nooit dat gevaar voor de democratie of de communistische dictator geweest. Er kan ook niet verloren worden wat reeds verloren is.

In de VS wordt de massa gepaaid door een bijna persoonlijke bokswedstrijd met een winnaar en een verliezer. Of het nu om spel, sport of politiek gaat, dat is wat het volk wil. Dat is wat het krijgt.

Laatst gewijzigd door Bach : 15 november 2024 om 09:26.
Oud 15 november 2024, 09:14   #53
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Full on anti-vax. Al ruim voor Covid trouwens.

Hij een invloedrijke vzw opgericht "Children's Health Defense": https://childrenshealthdefense.org/

https://en.wikipedia.org/wiki/Childr...Health_Defense

Moest het nu alleen over het covid-vaccin gaan, sure. Maar het gaat dus ook over mazzelen en ik denk zelfs polio.

Enfin, 't is in Amerika, dus whatever. Maar redelijk crazy dat zo iemand gezondheidsminister wordt. Da's het equivalent van Dr. Lecompte minister van volksgezondheid maken.
Hopelijk wordt hij snel de laan uitgestuurd mocht hij het daadwerkelijk worden. Zo iemand is nog meer een gevaar voor de volksgezondheid dan de fastfoodindustrie.

Oud 15 november 2024, 09:14   #54
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Zolang wat duurt?
Het plezier dat ge kunt scheppen uit leedvermaak.

Ik schat dit ik binnen een half jaar de mag bovenhalen en 100 keer "I told you so" mag zeggen. Dan is't mijn beurt om te lachen met rechtse (?) traantjes. Ik kijk er al naar uit!

(btw, ik ben een kleine dank u verschuldigd aan Nietzsche, gewoon cynisch not caring en eigenlijk lachen meet wat komen gaat, is best een goede coping strategy. tx dude!

Citaat:
Bovendien, enkel idioten en nietsnutten hebben “beleid” nodig. Dus piss off met uw “beleid.”
Yup, zoals het nakende niet-beleid van de tariffs, waar ge helemaal geen last van gaat hebben, right. Agree, piss off met dat "beleid"!
Oud 15 november 2024, 09:15   #55
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Allez, troeteldiertje Tulsi wordt al voor de bus gegooid nog voor ze iets kan doen...

aaah, de komende maanden gaan zo hard lachen worden...
Oud 15 november 2024, 09:16   #56
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Staan daar geen regels op waar zelfs de big boss haar voeten niet aan kan vegen, een heel systeem van terminologie gekoppeld aan tijdsduren ?
Bwa, declassificeren is executive privilege denk ik?

Anyway, heeft em zich ooit al iets aangetrokken van de regels?
Oud 15 november 2024, 09:19   #57
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Gaetz kan vervangen worden nadat de Russen zich met de staart tussen de benen hebben terug getrokken uit Oekraïne. Uit het verleden is gebleken dat Trump zo te werk gaat, mensen gebruikt voor doelen, misbruikt eigenlijk. Vandaar ook dat hij een spoor van misnoegden achterlaat. Job zit erop, daaaag. Iedereen loyaal aan hem, hij aan niemand. Maar misschien probeer ik het te positief te zien, zoals 'links' naar de islam kijkt, maar dan met het verschil dat ik het tenminste besef.
Inderdaad. Het is nogal straf dat zijn nieuwe entourage dat niet door heeft. Bij het minste zal hij mensen afvallen en vervangen. En dan sta je daar, zonder macht EN het label van Trump-getrouwe loser. Is zo gebeurd et Mattis, Cohen, Kelly, Graham, Ryan, Pence,... (enfin, de lijst is lang).

Misschien moeten we een poll organiseren, hoe lang het duurt eer Musk (of Gaetz) uit de gratie valt.
Oud 15 november 2024, 09:20   #58
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Hopelijk wordt hij snel de laan uitgestuurd mocht hij het daadwerkelijk worden. Zo iemand is nog meer een gevaar voor de volksgezondheid dan de fastfoodindustrie.
Maar enfin, zijt ge nu verrast over deze aanstelling?

Het stond in de sterren geschreven dat Kennedy Health ging krijgen als Trump won.
Oud 15 november 2024, 09:32   #59
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar enfin, zijt ge nu verrast over deze aanstelling?

Het stond in de sterren geschreven dat Kennedy Health ging krijgen als Trump won.
Heeft u dat ook gezegd vóór de benoeming?
Oud 15 november 2024, 09:46   #60
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Heeft u dat ook gezegd vóór de benoeming?
Wat, dat het in de sterren geschreven stond dat Kennedy Health ging krijgen?

Euh, ikke niet nee, maareuh, ge herinnert u toch de headlines in die richting, nog geen maand geleden.

Bvb.:

https://www.medpagetoday.com/special...lusives/112639
https://abcnews.go.com/Politics/rfk-...y?id=115303649
https://kffhealthnews.org/morning-br...ation-floated/
https://edition.cnn.com/2024/10/29/p...sda/index.html
https://www.wired.com/story/trump-rf...ment-position/

Allez, iedereen die verrast is over deze voordracht, die heeft precies toch niet goed opgelet de afgelopen 1-2 maanden.

Zijt gij verrast?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be