![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En nog:
Over rijden zonder inschrijvingsbewijs in Frankrijk (zoals jij beweert dat dat mag, zelfs met kartonnen platen): Citaat:
Citaat:
Ook hier weer: een heel andere uitleg dan die jij geeft, Johan. Waar zit de fout?
![]() |
![]() |
#42 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Voor mij mag dat.
De enige die OP TIJD kan ingrijpen als er met de wagen echt iets ernstigs aan de hand is is de bestuurder zelf. Dat wordt ook meegegeven met de 'groene kaart': 'Staat van het voertuig tijdens de keuring' . Dat maakt zo'n keuring toch en windbuil niet?
![]() |
#43 | |
|
![]() Citaat:
Schrijf jij nu niet 'ZONDER' ? Je vergeet blijkbaar het Belgisch inschrijvingsbewijs dat aanwezig blijft tot het vervangen wordt door het Franse inschrijvingsbewijs. Verder haal je een uitzondering aan welke wat verduidelijking kan verdragen.Als je in Frankrijk wordt tegengehouden met je wagen en uw keuringsbewijs is vervallen dan neemt de politie je grijze kaart in beslag. Je krijgt een vervangende voorlopige grijze kaart die een voldoende tijd geldig is (7 dagen) om met je wagen naar de keuring te gaan. Keuring in orde - origineel inschrijvingsbewijs wordt teruggegeven. Ja, je leest het goed ... ja kan gewoon verder rijden - Boete voor een vervallen keuringsbewijs Frankrijk : 90€ (betaling binnen de drie dagen) - dit wordt beschouwd als een kleine overtreding.
![]() |
![]() |
#44 |
|
![]() Doen ze gewoon niet.
Ik vermoed zelfs dat ze bij veel Belgische nummerplaten die worden geflitst de moeite niet doen.
![]() |
#45 | |
|
![]() Citaat:
Die nummerplaten kunnen politie buiten Frankrijk wel misleiden. Zoals alle buitenlandse platen zowat overal.
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
Al de rest zijn 'duplicaten' welke in België door iedereen zonder controle zowat overal kunnen worden aangeschaft. In Frankrijk kan men enkel op vertoon van uw grijze kaart en uw identiteitskaart 'echte' nummerplaten verkrijgen in autoshops die an de overheid de toelating hebben en dus ook een overeenstemmend identificatienummer. Wat uw bedriegers aangaat die je op het internet aantreft.. de praktijken zijn gekend. Met de komst van het internet vervaagt de grens tussen legaliteit en fraude. Tal van websites bieden de mogelijkheid om nummerplaten te bestellen voor voertuigen, waaronder auto’s, motoren en vrachtwagens. Deze platformen verkopen niet alleen Belgische nummerplaten, maar ook buitenlandse platen (Franse, Roemeense of Australische). Hoewel sommige sites aangeven dat deze platen alleen voor decoratieve doeleinden bestemd zijn, aarzelen anderen niet om ze zonder enige waarschuwing te verkopen. Omdat ze amper te onderscheiden zijn van de originelen, maken veel automobilisten er misbruik van.
![]() |
![]() |
#47 |
|
![]() Waar de DIV gelegen is? Is dat daar geen lage emissiezone?
![]() |
#48 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wie liegt er nu? De website carte-grise.org of jij?
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 2 december 2024 om 16:56. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Binnen een termijn van 2 maanden moet je zo'n wrak niet inschrijven, je moet er niet mee naar de keuring, je betaalt geen tax, je schildert zelf een nummerplaat, gebruikt het Belgische inschrijvingsbewijs, kan niet geflitst worden, rijdt door de automatische tolpoorten zonder rekening achteraf,... Na twee maanden dump je dat wrak bij de Franse schroothandelaar en haal je net over de grens in Belgie een 'nieuw' wrak. 't Is effe wat werk maar voor Fransmannen die vlak bij de grens wonen is het wel een prima, goedkope oplossing. 6x per jaar effe naar België en geen tax, geen boetes, geen keuring, geen inschrijving, niet opspoorbaar bij eventuele ongelukken,.... Carte blanche sans carte grise!!! Geloof jij zoiets zelf?
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
maand niet in het bezit ben van een Frans inschrijvingsbewijs. Het keuringsbewijs (2 maand geldig) samen met het Belgisch inschrijvingsbewijs en overeenkomstige nummerplaten identificeren het voertuig als 'buitenlands' en het zal van de goesting van agenten afhangen of ze het voertuig en boordpapieren wensen te controleren. In mijn geval zouden ze dus alleen kunnen vaststellen dat de Vito verzekerd is, een geldige keuring heeft, een inschrijvingsbewijs en overeenkomende nummerplaten heeft en we nog netjes binnen de aanvaardbare periode zitten om de administratieve veranderingen door te voeren. Waar gaat men nog over zeveren?
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zou veel duidelijk maken.
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is in uw meanwhile-draden altijd hetzelfde. Jou beweringen zijn waarheid maar ze ergens aantonen met een bron of linken ofzo, nee... dat moeten we niet verwachten. Ofwel zuig je wat niet te controleren bullshit uit je duim ofwel verkoop je klinkklare onzin. Je ongeloofwaardige aankoop van je huis: vanalles beloven maar niks aantonen. Maar wel om de haverklap komen opscheppen over je goedkope aankoop. De ene in heel Frankrijk blijkbaar. Even aantonen dat wat je vertelt ook daadwerkelijk klopt, nee, daar doet Johan niet aan mee. Johan beweert iets en daar zullen we het mee moeten doen. Twijfelen aan zijn woorden? Hoe durven we. Deze draad: weer hetzelfde. Jij hebt zogezegd iets meegemaakt (wat alle websites die ik al bezocht tegenspreken) en dus wordt dat maar verkocht als waarheid. Een bron? Nope. Een link? Dream on. Draad over makelaarslonen? Ga je (bullshit iemand) de kost van makelaar vergelijken als de Franse een woning van €25000 verkoopt en de Belgische eentje van €300000... Op die manier kan je natuurlijk alles bewijzen. Loonkost in Frankrijk? Tientallen websites geven aan dat de loonkost in Frankrijk niet (of niet merkelijk) lager ligt dan in België. Maar nee, dat is buiten Johan gerekend. Want die heeft het over de garagist op de hoek van de straat en daaruit trekt Johan conclusies voor heel Frankrijk en elke zelfstandige. Cijfers die dat tegenspreken worden afgedaan als niet betrouwbaar. Die ene garagist, dat is betrouwbaar. Dát is jou manier van "informatie geven". Want dat was de opzet van je Meanwhiles zei je ooit. Mensen die info zoeken, de juiste info geven. Awel: zorg dan maar eens voor juiste info. Voor zover ik in kan schatten zit je hier gewoon wat uit je duim te zuigen. Elke Franse website over het onderwerp die ik bezoek spreekt je radicaal tegen. Dát is de waarheid.
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
Over wat gaat het en hoeveel tijd krijg ik om de nodige documenten op te sturen? (via brief!) ![]()
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 2 december 2024 om 17:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als het echt allemaal zo simpel is, zijn er vast websites die jou verhaaltje ondersteunen en die jou werkwijze opgeven als simpelste manier om een voertuig naar Frankrijk te halen. Ben jij toevallig weer eens de enige, Johan? Zoals met je huis, waar jij overduidelijk de enige bent die daar in de streek voor zo weinig geld een huis kocht. Ben je nu weer de enige in heel Frankrijk die een manier heeft gevonden om, niet alleen een Belgische wagen in te voeren, maar daar ook nog eens 2 maanden, zonder risico op boetes (of vervolging bij vluchtmisdrijf bv), zonder keuring, zonder tax, mee rond te kunnen bollen? Niemand in heel Frankrijk weet dat, behalve JIJ??
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie dat jij een inschrijving aangevraagd hebt. Proficiat.
En welk deel van je fantasieverhaal wil je daar mee aantonen? Ik zie niets over Belgisch inschrijvingsbewijs, niets over kartonnen platen,... Tuurlijk kan je een wagen inschrijven in Frankrijk. Dat zou nogal wat zijn als dat niet zou gaan. Dan reed elke Fransman nog met paard en kar. Ik heb het over de periode voor je die wagen inschreef. De periode waarvan jij beweert dat je mag rondrijden met kartonnen platen en een Belgisch inschrijvingsbewijs. Daar zie ik geen bewijs van. P.s. Die 'sukkelaar' is nergens voor nodig. Als het u steekt dat ik u om opheldering vraag kan je ook gewoon van in het begin wat duidelijker zijn. Geef nu gewoon even een link die jou verhaal ondersteunt. Is dat zo moeiijk? Waarom wil jij telkens weer eindeloos rond de pot blijven draaien om maar geen bewijzen op tafel te moeten leggen?
![]() |
#57 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Websites worden gebouwd om complexe zaken te verduidelijken. Ik zie in Frankrijk niks moeilijk ..
![]() |
![]() |
#58 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij zegt dat. Maar nergens toon je dat aan.
Ik geef voorbeelden van sites die dat tegenspreken. U laat na om zelfs maar 1 voorbeeld te geven van een site of een bron die uw verhaal bevestigd. Citaat:
Zie jij daar iets staan over Belgische inschrijvingsbewijzen? Zie jij daar iets staan over kartonnen nummerplaten? Citaat:
En er zijn dus voldoende websites die die complexiteit verduidelijken. Helaas bevestigt geen enkele van die websites uw verhaal. Citaat:
Alles staat in duidelijke, begrijpbare taal uitgelegd. Top. Maar nergens, echt nergens, lees ik in die begrijpbare, makkelijke taal dat jou verhaal zou kloppen.
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Post nu toch gewoon eens een link met de uitleg waarin jou verhaal over kartonnen nummerplaten bevestigd wordt.
Of geef toe dat je het gewoon uit je duim gezogen hebt. Wat daar heeft het voorlopig alle schijn van. Hoe moeilijk kan het zijn om een discussie te besluiten? Waarom wil jij pagina's lang blijven doordrammen? Gewoon effe een link. Wat is daar nu zo moeilijk aan? (Tenzij je weet dat je die niet gaat vinden natuurlijk, maar zo laag ga jij jezelf toch niet laten zakken zeker?) Toon me gewoon aan dat jou verhaal klopt en ik laat me, eventueel zelfs na excuses, nooit meer in deze draad zien.
![]() |
#60 |
|
![]() Wat ik in de praktijk ervaar toont me dat mijn verhaal klopt.
Meer moet ik,... en anderen die hun wagen in Frankrijk willen invoeren eigenlijk niet weten. Je kent toch volgende vaststellingen? Theorie is: wanneer men alles weet en er niets meer werkt. Praktijk is: wanneer alles werkt en niemand weet waarom. Bij sommige is theorie en praktijk verenigd en niets werkt en niemand weet waarom! … Dit is België. Bij sommige is theorie en praktijk verenigd en alles werkt en niemand weet waarom! … Dit is Frankrijk. En weet je waarom? Menselijke inzet. Ik zou je missen.
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 2 december 2024 om 21:58. |
![]() |
![]() |