![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Toch wel. Het vertaalt als dat ik niet zou weten waarover ik spreek, een obsessie heb en dus niet rationeel ben in de discussie. Het ging weer om mij, over de persoon en niet over de inhoud.
Citaat:
Citaat:
Zeg gerust dat ik geen gentlemen zou zijn. De moderatie zal het niet te horen krijgen. Citaat:
Laatst gewijzigd door Bach : 8 december 2024 om 09:20. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Europees Commissaris
|
![]() ![]() Vraag het eens aan de Jezidi vrouwen: Isis slave markets sell girls for 'as little as a pack of cigarettes', UN envoy says Of aan de Afrikanen die in Libië op de slavenmarkt terechtkwamen: People for sale: Where lives are auctioned for $400 Misschien kunnen die jouw geheugen wat opfrissen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zeg dat ook niet telkens om de drie woorden in elke zin.
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#45 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De VS heeft duidelijk gemaakt zich iet te moeien. Dat dateert nota bene nog van Obama. Het is Rusland die toen in “het gat” is gesprongen. Wat nu gebeurt is mijn inzien een combinatie van een verzwakking van Assad (mede door de lauwe steun van Rusland) en de steun van Turkije voor HTS. Hier nu (alweer) de hand van de VS zien, wijst op een blinde obsessie.
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het midden oosten heeft geen internationale inmenging nodig om keer op keer te ontploffen. Daar zorgt de islam wel voor.
![]() |
![]() |
#47 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En, jazeker, gij ziet overal de onzichtbare hand van de VS, in elke geopolitieke evolutie, elke “kleurenrevolutie”. Van Pakistan tot Hong Kong. Het is effectief een obsessie. Ik weet niet waar ze vandaan komt, maar het is irrationeel. Het is zo voorspelbaar als de zon die opkomt.
![]() |
![]() |
#48 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het is beter om een gekend kwaad (Assad) aan de macht te houden, dan het onbekende dat erger of beter kan zijn?
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heel spannend zal het niet zijn hoor. De christenen kunnen vluchten of sterven en de vrouwenrechten zullen verdwijnen. Syrië wordt een kalifaat. We hebben het hier over Moslims, seculariteit staat niet in hun woordenboek
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het risico is er zeker, maar het is geen onvermijdelijkheid. Ik heb wat moeite met het fatalisme hierover. Durf een beetje te hopen, zou ik zeggen… Het is natuurlijk wel een gegeven uit de geschiedenis dat de omverwerping van een dictatoriaal regime zelden meteen vervangen wordt door een liberale democratie. Maar kom, wat kan er erger zijn dan Assad? Alleen een hardcore Kalifaat zou dat zijn. Ik betwijfel of dat zal gebeuren. Een stabiel, toleranter regime zou zelfs de vluchtelingenstroom kunnen omkeren. Dat is iets wat we in Europa moeten verwelkomen!
![]() |
![]() |
#51 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Irak was seculier. India heeft moslims. Indonesië heeft moslims. Ik ga niet zeggen dat dat paradijselijke democratieën zijn, maar dat zijn geen Afghanistan’s he. Opvallend, dit fatalisme. Argwaan en voorzichtigheid, zeker, maar nu al neerleggen bij een nieuw Kalifaat? Een beetje voorbarig
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar er gaat daarbovenop religieus fanatisme komen: vrouwen met nikab en geen onderwijs meer voor hen.
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In India vormen ze dan weer een minderheid. Maar aangezien de meeste Moslims in India de sharia verkiezen moet je geen Einstein zijn om te begrijpen wat er zou gebeuren moesten ze een meerderheid uitmaken
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 8 december 2024 om 10:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
|
![]() Niet vergeten dat er nog steeds illegaal ook VS militairen in het noorden van Syrië aanwezig zijn, alwaar ze olie controleren.
Na de overwinning van Syrië in 2020 op de vorige poging Syrië over te nemen door irreguliere groepen met buitenlandse steun werd Syrië niet heropgebouwd. Ook China investeerde niet in het land dat zijn overwinning niet kon omzetten naar een betere levensstandaard voor de bevolking. Neem daarbij de herhaaldelijke bombardementen door Israël (met VS wapens) jaren aan een stuk en het is te begrijpen dat het hier geen sterke staat betreft in staat zich langdurig te verzetten. Het lijkt er op dat Assad verkiest geen honderduizenden doden en kapot geschoten steden over te hebben om dan toch geen stap verder te staan. Gaza of Beiroet indachtig is dat geen onlogische redenering. Laatst gewijzigd door Bach : 8 december 2024 om 10:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weg haven. Weg luchtmachtbasis. Nadat de Zwarte zee voor hen onveilig gebied is geworden, verliezen ze nu ook de middellandse zee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
|
![]() De VS zoekt legitimatie voor een nieuw regime durf ik te voorspellen. Niets dat een verkiezingsshow niet kan oplossen. Of ze dan koppensnellen of niet maakt niet uit. De bevolking maakt niet uit. Niet in Gaza en niet in Syrië. Dat is de aard van het imperium waar wij ook deel van uit maken, alhoewel iets minder periferie zijnde. Tot spijt van wie het niet graag uitgesproken wil zien morele superioriteit claimend.
Laatst gewijzigd door Bach : 8 december 2024 om 10:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Iedereen hier lijkt er vanuit te gaan dat Syrie een Afghanistan 2.0 wordt, terwijl het evengoed een Irak 2.0 of Turkije 2.0 wordt. Of beter nog. Ik zou zeggen, wacht even af en als “we” dan toch iets doen, steun de krachten die gematigd zijn
![]() |
![]() |
#58 |
|
![]() zijn er al koppen afgesneden?
![]() |
#59 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Syrische president Assad mogelijk omgekomen bij vliegtuigcrash, toestel verdwenen van radar"
Volgens gegevens van de website Flightradar is een vliegtuig van Syrian Air, dat op het vliegveld van Damascus opsteeg rond de tijd dat de hoofdstad werd ingenomen door rebellen, van de radar verdwenen. Dat meldt Reuters. Het vliegtuig vloog aanvankelijk in de richting van de Syrische kustregio, maar maakte dan een abrupte ommekeer, vloog een paar minuten in de tegenovergestelde richting, waarna het van de kaart verdween. Reuters kon niet meteen vaststellen wie er aan boord was. Twee Syrische bronnen zeggen tegen Reuters dat het "zeer waarschijnlijk" is dat Assad is omgekomen bij een vliegtuigcrash. “Het toestel verdween van de radar, mogelijk was de transponder uitgeschakeld, maar ik denk dat de kans groter is dat het vliegtuig neergehaald is”, aldus een Syrische bron zonder verder uit te weiden. |
![]() |
![]() |