![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Daarnaast; boycotten werkt hé. Vraag maar aan Disney en Budweiser. Maar daar zijn het de consumenten die de bedrijven boycotten. Niet de bedrijven die de consument boycotten, door jodensterren, sorry, made-in-the-US-stickers, op hun producten te kleven, hé. ...
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zijnde Rugby,American Football,Australian Football,Ijshocky.... Daar wordt gevochten op het veld,door professionals....En in de tribune zou je de fans van de teams gewoon door elkaar kunnen zetten,wat op het veld gebeurd is waarvoor ze betaald hebben en spannend... Voetbal ondertussen,de vrouwensport vooral gespeeld door mannen,is zo godallemachtig vervelend en janetterig dat supporters van verveling dan maar op elkaar gaan kloppen als je even niet oplet..... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() President Trump heeft een balletje aan het rollen gebracht end at wil niet meer stoppen nu....
Hij mag dan wel proberen dat te stoppen en starten naar zijn goesting,de Canadezen PIKKEN dat gewoon niet... Ze zijn daarom zelf bezig.... De verschillende Canadese provincies hebben ook verregaande bevoegdheden(dat had iemand wel eens aan President Trump mogen verteld hebben...) Zo kunnen doorheen Brits-Columbia al sinds jaar en dag Amerikaanse transporten van en naar de Amerikaanse deelstaat Alaska plaatsgrijpen...gratis.... Men spreekt van over de 700 miljoen dollar aan waarde per jaar... Welaan heeft BC aangekondigd snel een soort vrachtwagentaks in te voeren op Amerikaans transfertverkeer...En neen,ik geloof niet dat ottawa en Washington daar nog iets aan gaan kunnen doen.... Soms kan je te ver gaan .En als relaties transactioneel worden,dan gaan zelfs Amerikaan nog kunnen leren van de Canadezen... (Noot: Vlaanderen heft ook taksen op vrachtwagens....en maar juist zo...) |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij lijdt aan Euro-oikofobie. Ik ben erg blij dat wij Europeanen sedert WO2 ons lesje geleerd hebben en zijn beginnen bouwen aan de Europese integratie. Ik heb nog de tijd gekend dat wanneer je van hier uit eventjes nog maar naar Zeeuws Vlaanderen reed en er enkele inkopen deed je het bij de terug rit aan de grens het mocht gaan declareren aan de douane. Ik ben blij dat we eindelijk een Europese munt hebben en niet meer hoeven rekening te houden met het geklooi van de wisselkoersen. Ik ben Vlaming, Belg en Europeaan. En als Europeaan laat bv. het lot van de Finnen, de Balten, de Polen, de Oekraïners mij niet onverschillig, gewoon omdat die mensen evenzeer deel uitmaken van ons eigenste Europa.
![]() |
#45 | |
|
![]() Citaat:
Maar ik heb een andere mening. Een vrijhandelszone is 1 ding, maar van politieke, sociale en culturele integratie is nooit sprake geweest. Ik lijd overigens aan collectofobie. Ik ben geen Vlaming, Belg of Europeaan. Ik ben mezelf. Ik behoor niet tot uw groepjes.
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Think I forgot how to be happy. Something I'm not but something I can be. Something I wait for. Something I'm made for. Laatst gewijzigd door dalibor : 8 maart 2025 om 18:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zolang u niet de daad bij het woord voegde en u uit de bevolkingsregisters liet schrappen alsook uw identiteitskaart en dergelijke verknipte, blijven dat woorden in de wind, hé. ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
|
![]() Het autoriteitsargument.
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
Ik ben.
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eerder een simpele feitelijke vaststelling.
Begrijp me echter niet verkeerd: u hebt absoluut het recht niet blij te zijn met uw statuut van Belg! ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Toegegeven een klein risico. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
On aura tout vu dans ce pays. ![]()
![]() |
![]() |
#53 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
|
![]() Globalist Carney, nooit welk mandaat gekregen noch uitgeoefend dan ook, wordt de nieuwe voorzitter van de Liberale Partij van Canada, en "by default" de nieuwe premier, tot aan de volgende algemene verkiezing, niet later dan 10/2025.
https://www.zerohedge.com/geopolitic...anadas-next-pm
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel....in ieder geval zal ook onder het premierschap van Mark Carney Canada niet toegeven aan de luimen van Washington...Integendeel,de Canadezen zijn zelf al bezig hun portemonnee in te zetten...
"De Amerikanen willen onze mensen,ons land en onze hulpbronnen" gaf de nieuwe Premier al aan.Een gelijke vaststelling deed zijn voorganger. Dat is geen politieke speculatie,dat is wat President Trump,in office,al heeft laten optekenen en voor de Canadezen is dat NIET om 4 jaar over te lachen... Nog eens,voor een zo dunbevolkt land met rijke natuurlijke bronnen en wereldwijd goede connecties als Canada is een handelsconflict ironisch genoeg minder erg dan voor de Verenigde Staten... In Canada zelfs zijn er overigens genoeg dingen die scheef lopen,ze hadden Trump echt voor niks nodig... Laatst gewijzigd door kelt : 11 maart 2025 om 05:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen. Enkel wiens beleid erop gericht is om de belangen van Poetin te dienen. En dat is overduidelijk het geval voor Trumps buitenlands beleid: opblazen van de NAVO, droog zetten van Oekraïne, ondermijnen van Zelensky etc.
Trump is populairder dan ooit in Rusland, en dat is begrijpelijk want hij voert hun beleid uit zonder dat ze er iets moeten voor teruggeven. Bij de voormalige Amerikaanse bondgenoten (Europa, Polen, Canada, UK e.v.a.) is hij dan weer heel wat minder populair. Eén patroon is ondertussen duidelijk aan het worden: wat Trumps buitenlands beleid drijft is hebzucht. Hij wil de grondstoffen die Groenland, Canada en Oekraïne zo rijkelijk bezitten. Met Oost-Oekraïne over te leveren aan de Russen stelt hij een voorbeeld: de wereldmachten mogen vrijelijk hun kleine buren aanvallen, annexeren en leegroven. Het is wachten op de eerste "beschermingsoorlog" die Trump zal starten om de grondstoffen van een ander land te stelen.
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() https://www.youtube.com/watch?v=16S8y76JP3E
Le Canada n'est pas a vendre… Vanuit het Witte Huis komen iedere dag wel nieuwe taksaties,die dan weer ingetrokken of uitgesteld worden,om dan enkel uren later weer in een andere vorm te verschijnen.. Horendol wordt iedereen er van.(ik weet niet hoe de Amerikaanse administraties hier eigenlijk verondersteld zijn mee om te gaan,om het over de Amerikaanse bedrijven maar niet te hebben) De Canadezen werken geleidelijker ,en de verschillende niveau's van overheden daar heffen binnen hun bevoegdheden hun eigen taksaties op de VS.Laag na laag taksaties stapelen zich op en die worden NIET binnen de 24 uren weer ingetrokken.... En GEEN van die Canadese taksen zullen verdwijnen dan na een definitieve overeenkomst die ZIJ nog vertrouwen. Gezien de labiele toestand van de huidige Amerikaanse President zal dat niet voor direct zijn. Gouverneur Ford van Ontario kondigde 25% extra tarieven aan voor export van elektriciteit naar de VS....Dat zal gevolgen hebben in verschillende staten in de VS en Ontario zal bovendien de export van stroom zelfs stoppen als de zottigheden in Washington nog verder gaan Overigens kregen ook de federale Canadese regeringen ervan langs in deze persconferentie want door hun gestechel(met vergunningen voor winningen en pijpleidingen) is Canada INTERN niet efficient in staat om zijn eigen energiebronnen efficient te transporteren.Ironisch genoeg komt het soms via de VS om terug in bijvoorbeeld,Ontario... Laatst gewijzigd door kelt : 11 maart 2025 om 06:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Duimen maar nu voor de digestie-capaciteiten van mijn maagzuur!
![]() |