![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
dat kanaal is zoals het monster van Loch Ness: velen claimen het gezien te hebben, maar niemand heeft ooit aangetoond dat het werkelijk bestaat ik denk dat de waarnemers teveel Roeselaerse flakka ophadden
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ssssssst!
![]() |
![]() |
#43 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dit kanaal speel een cruciale rol in de driehoekshandel Roeselare - Zuid-West-Vlaanderen - Gent
- vanuit Zuid-West-Vlaanderen worden via de Leie mensen naar Gent gebracht (niet te doen hoevelen er uit die regio hier in m'n stad zitten) - vanuit de chemische cluster in het havengebied rond Gent worden meststoffen naar de streek van Roeselare gebracht - vanuit Roeselare wordt via genoemd kanaal, Rodenbach naar Zuid-West-Vlaanderen gebracht.
Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 23 februari 2025 om 19:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En niet te vergeten....
In de vergane tijden toen iedereen nog getrouwd "moest" zijn betekende het Kanaal een wekelijkse en getolereerde uitlaatklep voor tienduizenden mannen die,zich verschuilend achter een hengel,voor enkele uren verlost wisten van het gezaag van hun vrouwen en het gejengel van de kinderen.... Ik zie een rechtstreeks verband tussen de opkomst van de "verplichte" smartphone en de teloorgang van de hengelsport,ook aan het Kanaal.....
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
voor de gentenaars zou dat spits technologie zijn, vermoedelijk gebruiken ze dus nog altijd galeien. Laatst gewijzigd door Herr Flick : 24 februari 2025 om 08:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() Tja, sinds keizer Watteeuw I (die hier zelf ook via de driehoekshandel terechtkwam) zijn gemotoriseerde schepen inderdaad vervangen door wind-aangedreven schepen. Ook het schavot werd heringevoerd voor NVA'ers en andere ghespuys .
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dacht ik het niet, dat canon van jullie is ook wel buiten dienst gesteld wegens niet groen genoeg zeker ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Nee hoor, maar alvorens er wordt geschoten moeten de schutters telkens een attest voorleggen dat de kanonskogels biologisch afbreekbaar zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Doorheen de jaren ontwaarde de aandachtige waarnemer meer dan alleen maar de wijziging in de vissoorten naarmate de waterkwaliteit verbeterde en de zotidiote visuitzettingen stopten...
Want dat was nog de tijd dat sommige schippervrouwen hun leeggoed gewoon overboord plachten te gooien......De grofvuilvanger aan de sluis van Ooigem schepte dat uiteindelijk wel op....Dreft pullekes van alle generaties zijn voorbij gedreven... Ook honden en katten waren fervente gebruikers van het Kanaal,sommigen zelfs in een zak gestopt.....
Ik dank U om aandacht te schenken aan deze kwestie... Laatst gewijzigd door kelt : 24 februari 2025 om 19:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
https://maps.app.goo.gl/TLkJwTdq5TU36uQ49 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
of de verdwenen goudtrein van Hitler ? Laatst gewijzigd door Herr Flick : 25 februari 2025 om 09:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit Kanaal heeft zelfs een eigen charter.
https://www.charterkrl.be/nl Daaraan werkt zelfs een....*tromgeroffel*...... Taskforce als Motor van een Geintegreerde Gebiedswerking... Jaja,daar hebben wij hier op het forum niet van terug hé?
Ik dank U om aandacht te schenken aan deze kwestie... Laatst gewijzigd door kelt : 27 februari 2025 om 05:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kan de medeforummers mededelen dat voornoemde waterstrook,volgende mijn inspectie en evaluatie vanop de fiets,zich nog in uitstekende staat bevindt...
Of de "Taskforce als motor van geintegreerde gebiedswerking" daar iets mee te maken heeft zou ik niet weten. Een minder puntje evenwel,is dat de braambessen die ik aantrof slecht smaakten.... Misschien een aandachtspuntje voor de taskforce....
Ik dank U om aandacht te schenken aan deze kwestie... Laatst gewijzigd door kelt : 29 juli 2025 om 08:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je vernoemt daar ook Knokke. Ik heb nog nooit een stad(je) geweten waar het snobisme zo erg hoogtij viert als in dat “m’as-tu vu” nest. Onvoorstelbaar. Zowat elk jaar is er week-end editie van De Tijd exclusief gewijd aan Knokke. Dat ergert mij geweldig, en ware het niet dat ik reeds een leven lang een hartstochtelijke aandelenbelegger ben (lange termijn-visie, geen korte termijn speculant) en bijgevolg regelmatig die krant lees onderdruk ik die ergernis.
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kan de lezertjes geruststellen met op te merken dat Knokke (de kustgemeente van het Gewest Brussel) zich niet in het stroomgebied van het Kanaal Roeselare-Leie bevindt..
Helaas echter wonen er inderdaad genoeg chichi's alhier die niet zouden misstaan tussen de "High Society" (Jef Vanuytzel?) van Knokke....