![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als Duitsland morgen hetzelfde doet tegen Rusland gaat het er minder zacht aan toegaan.
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 9 maart 2025 om 15:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ofschoon "psychologie" - gelukkig? helaas? - nog altijd géén 'exacte wetenschap' is, hoeft dat niet te betekenen dat er niks interessant mee gedaan kan worden. Zo zou ik wel eens willen vernemen wélke 'persoonlijkheidsstructuur' er steekt achter de professionele carrière van een KGB-spion die zich tot geducht oppergangster wist op te werken. Ook vraag ik mij af wélke 'persoonlijkheidsstructuur' er voor zorgt dat mensen bereid zijn zo'n KGB-spion die zich tot geducht oppergangster wist op te werken op z'n *erewoord* te geloven. Volstaat het een 'stabiel genie' te zijn of is er méér nodig, en zo ja: wat precies? ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de oorspronkelijke bijdrage waar u op reageerde, had ik het zelfs niet over 'imperiale ambities' (in Europa of elders) maar over de gevolgen van een eventuele 'overwinning' van Poetins Z-zombies in Oekraïne. Gelieve in die bijdrage het woord 'Als' niet te negeren: Citaat:
Dat is een uitspraak van het type 'als X dan Y' ofwel 'X impliceert Y': < een eventuele verovering van Oekraïne door het hedendaagse Russische Leger mondt uit in een genocide waar de Oekraïners het slachtoffer van zullen zijn > Niet meer, niet minder. ![]() En néén: ik verlang er niet naar die veronderstelling aan/in de praktijk getest/getoetst te zien. Er zijn daar volgens mij net iets te véél risico's aan verbonden. ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 9 maart 2025 om 15:24. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Waarom zorgen ze voor desinformatie en nog wel onbetaald? ![]() Als je niet tegen de oorlog in oekraïne bent, dan ben je een poetin-lover? Dus zijn heel de europese praatbarak en von der leyen poetin-lovers want zij financieren de voortzetting van de oekraïne oorlog door zelenski wapentuig te bezorgen en zelfs soldaten te beloven om verder oorlog te kunnen blijven voeren, en alles op kosten van en met miljarden euros van de europese belastingbetalers. ![]()
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens mij: niet noodzakelijk. Iemand kan ook om totaal andere redenen 'extréém-pacifist' zijn als/wanneer het Oekraïne betreft. Maar wie Poetin volledig of zelfs maar voor een stuk tegemoet wil komen en diens eisen & pretenties betreffende 'de bezette gebieden' geheel of zelfs maar gedeeltelijk ingewilligd & voldaan wil zien, is hoogstwaarschijnlijk wél een 'poetin-lover', of anders gewoon een 'extréme oekraïnofoob' (en het een sluit het ander niet uit: men kan ook beide tegelijk zijn). ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Minister-President
|
![]() Die zelensky neukers mogen voor mijn part vertrekken naar daar om te sterven voor een mislukte komiek.
De helft van zijn volk komt ons uitbuiten omdat ze in hun eigen land niet willen vechten voor hun zogenaamde vrijheid, maar ons niet verkozen europese "lijders" zouden hun eigen volk met plezier op offeren. En ondertussen de Woke media die ons bestookt met verhaaltjes geschreven door europoepers om ons bang te maken en toch maar ferm in uw zakken achter uw zuur verdiende eurokes te komen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Standing with Jo's d"hase. Maar dan in uw eigen boertige stijl verwoord.
Think I forgot how to be happy. Something I'm not but something I can be. Something I wait for. Something I'm made for. Laatst gewijzigd door dalibor : 9 maart 2025 om 16:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Nergens bewijs voor hetgene waar wij bang voor moeten zijn. De onverenigbare tegenstelling uit de draad-start blijft bestaan.
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 9 maart 2025 om 16:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor mijn vriend(inn)en in Odesa was die vijand anders niet zo geheel en al onzichtbaar als u blijkt te denken, en sommige familieleden en vriend(inn)en van die vriend(inn)en hadden vrij recent nog de eer en het genoegen de 'onzichtbare vijand' in de ogen te moeten zien: 'papieren tonen of een kogel door de kop' was de keuze die ze kregen. Als het louter signaleren van die situatie van mij een 'oorlogshitser' maakt: so be it. Verwacht van mij evenwel niet dat ik mijn vriend(inn)en laat stikken. ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enkele van de talrijke 'ramen in de Russische eetkamer' gaven uitzicht op een fermette met Oekraïners erin, ja. In de Russische eetkamer schopte een spion het tot gangsterbaas, en zot van glorie wilde die in de fermette kunnen gaan & staan waar & wanneer HIJ wou, zonder ooit de bewoners ervan om hun mening of 'positie' te moeten vragen. De bewoners van de fermette hebben verschillende keren laten blijken niet gediend te zijn met de opdringerigheid & het voyeurisme van de spion die gangsterbaas werd. Van dat gebrek aan slaafse onderdanigheid en de weigering zonder te morren te accepteren dat de spion die gangsterbaas werd altijd en overal zijn goesting & zijn gevoeg kon doen, maakte de spion die gangsterbaas werd een 'daad van agressie'. En toen de bewoners van de fermette bij een andere buurman hulp zochten en vonden, dienden ze daarvoor te boeten. ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom refereert Poetin dan zo graag & zo vaak naar het ''glorierijke verleden' van ondermeer de Sovjetunie? ![]() Wat beweegt hem ertoe 'zijn' land en 'zijn' volk steeds méér te (her)militariseren, en tegelijkertijd het loutere bestaansrecht van een ander land & volk te bagatelliseren indien al niet totaal te ontkennen? ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
Soit. Uw goed recht uiteraard. Waar je de mist ingaat is dat je verwacht dat de russen hier niet op reageren. Want ze reageren toch. Stuur jij uw kinderen, kleinkinderen en belastingen maar naar ginder dan, om de niet-bestaande imperiale ambities van putin in te dijken, ik doe niet mee.
![]() |
![]() |
#55 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om "de Russen" 'echt' omsingeld te krijgen, zouden in elk geval ook "de Chinezen", "de Iraniërs" en "de Kazachen" méé moeten doen. ![]() Ik zie dat niet direct gebeuren. ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
Ik merk dat ge geen gaten kunt prikken in de stelling waarover deze draad gaat.
![]() |
![]() |
#58 | |
Minister-President
|
![]() Nog zo een dikke profiteur die de "armen van geest" komt opstoken met een leugenverhaaltje, zelf van gans zijn zielige leven niets gepresteerd en dank ze zijn vake een politiek jobke gekregen en er een soepje ongekookte groenten heeft achtergelaten, en nu de grote Jan uithangen.
Citaat:
Laatst gewijzigd door wagner.666 : 9 maart 2025 om 17:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aangezien "Kyiv" héél wat ouder is dan "Moskou", kan het wellicht geen kwaad 'De Geschiedenis' - die onvermijdelijk ook een 'voorgeschiedenis' van de 'speciale militaire operatie' is - eens vanuit een eerder (pro-)Oekraïens standpunt te bekijken:
https://www.youtube.com/watch?v=DBpNNEHIktA Hoewel de titel van het filmpje niet helemaal klopt en de inhoud ervan ondubbelzinnig bepaald is door een 'niet-Rus', kan het helpen bij het proberen te begrijpen wat ginder in Oekraïne ("Klein Rusland") aan het gebeuren is. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Minister
|
![]() Citaat:
a) onafhankelijk gemaakt en Yanukovich weer als -in hun ogen- legitiem president van Oekraine aangesteld? b) bij het Russische Imperium toegevoegd?
![]() |