![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Los daarvan heb ik wel mijn bedenking omtrent het feit of abortus nu echt tot plus drie maanden -na gelukte bestuiving- in de welles/nietes twijfelaar moet worden gehouden. Dat is dom gedrag. Maar voer voor een ander onderwerp.
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 11 maart 2025 om 10:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is maar één persoon die bedenkingen kan/mag maken en dat is de betrokkene zelf. Al wat daarvan afwijkt is moralistische staatsbetutteling waarbij de keuzevrijheid van de vrouw ondergeschikt is gemaakt en haar afgenomen is via wettelijke dwang. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zowel conservatieven als liberalen zijn het er dus wel degelijk over eens dat het "baas in eigen buik" op een bepaald moment ophoudt. De vraag is gewoon wanneer. Het is dus geen ja versus neen verhaal. Het is een schaal. En of dat dan 12 weken of 18 weken moet zijn, moet dan maar worden bepaald door politieke consensus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vraag waarop nooit een antwoord komt is: op basis waarvan?
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Begrijp me niet verkeerd: voor mij mag de termijn gerust wat worden verlengd. Maar we moeten niet onnozel doen. Het is - ook bij de progressieve partijen - niet zo dat de vrouw baas in eigen buik blijft. Of zijn er politici die effectief van oordeel zijn dat abortus moet kunnen tot aan de geboorte? Opnieuw: het is geen ja versus neen (met uitzondering van de kleine groep religioten die effectief van mening zijn dat abortus NOOIT kan, maar die negeer ik hier even). Het is een schaal. Op een bepaald moment stopt het "baas in eigen buik" argument. De vraag is gewoon wanneer. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 11 maart 2025 om 12:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Amerikaanse woke-kringen zijn ze ondertussen zover: daar kan je pleidooien horen voor recht op abortus tot net voor de geboorte. Hier en daar wordt zelfs de vraag gesteld waarom abortus na de geboorte niet zou kunnen, bijvoorbeeld voor zwaar gehandicapte baby's
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel dat de er consensus wordt gevonden om de abortustermijn te verlengen naar 18 weken. Ik ben er echter van overtuigd dat het 22 weken moet zijn. Ben ik dan een progressief omdat ik nog verder wil gaan dan de 18 weken, of een conservatief omdat ik vind dat er een bepaald moment (22 weken in mijn voorbeeld) moet zijn dat de vrouw niet langer baas is in eigen buik? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo redeneert hij nu éénmaal, "allemaal tante-nonnekes en nonkel pastoors"
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 11 maart 2025 om 12:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat bij mij als reden voor abortus veel minder aanvaardbaar overkomt zijn allerlei lichtwegende argumenten, genre "Oei, binnen acht maand trouwt mijn zus en ik zou graag meestappen in de suite. Dat kan niet als ik dan een zichtbare zwangerschap-buik heb! Dus die foetus moet weg!"
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik veronderstel dat het een hopelijk voorbijgaande, ietwat debiele zwakke poging tot zwanzen was van jouw kant, Kjoe.
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Elke abortuswetgeving gaat uit van het principe dat op een bepaald moment (en dat moment varieert van land tot land) het "baas in eigen buik" principe aan de kant wordt geschoven. Ik verneem graag van Pandareus wat zijn mening daarover is. Is alle abortuswetgeving conservatief omdat men op een bepaald moment vaststelt dat de moeder in kwestie niet langer baas is in eigen buik? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En uiteindelijk, als de discussie hard en langdurig aanhoudt, wordt het nucleaire wapen op tafel gegooid waar tegenover je jezelf niet meer kunt permitteren om nog verder te praten als je wilt vermijden dat je uit de samenleving wordt gebannen:"baas in eigen buik". Dan buigt de man deemoedig het hoofdje en zwijgt.
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ofwel vraagt ze die gewenste hulp, ofwel niet. Alle anderen hebben daar niets mee te maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laat de vrouw in kwestie vrij om te beslissen , al moeilijk genoeg, bijgestaan door de medische wereld. We vertrouwen er toch ook op , zonder betutteling ,dat ze een gezonde baby ter wereld brengen. De wet en de politiek moet niet alom tegenwoordig zijn voor dingen die de natuur regelt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is net met dergelijke quatsch dat de conservatieven het hele abortusdebat al decennialang vergiftigen. Natuurlijk wil NIEMAND abortus toelaten net voor de geboorte. Wat trouwens een belachelijke suggestie is, alsof er ook maar iemand dat zou willen of inplannen... Eerlijk gezegd vind ik het echt triestig dat de Pro Vita club dergelijke drogredenering blijft gebruiken, gewoon om op het sentiment in te spelen... Alle truken zijn blijkbaar goed vanuit de conservatieve hoek, om het abortus dossier tegen te werken... Zelfs de paapse partij in Vlaanderen, die mee het wetenschappelijk rapport bestelde onder afspraak om op die basis daarna de bestaande wet te amenderen keerde zijn kar, omdat tot hun grote verbijstering dat rapport unaniem 18 tot 20 weken voorstelde. En toen er dan een wetsontwerp ging komen om die 18 weken in de wet in te schrijven hebben de kaloten de handrem aangetrokken. Mijn probleem is dat N-VA zich op die CD&V lijn plaatst, en mee de handrem blijft aantrekken. Ditmaal niet vanuit de oppositie (wat partijpolitiek nog uit te leggen zou zijn, maar nu vanuit de meerderheid). Dat wil dus zeggen dat N-VA en CD&V in dit dossier inwisselbaar zijn. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Triestig om te zien dat de tsjeven -weer- eens hun klassieke truken hebben weten boven te halen om een dossier naar de kloten te helpen met wat bestellingen van rapporten, om die daarna glashard te negeren en hun dogma verder te blijven opdringen aan de gemeenschap. En ja, ik had gehoopt dat N-VA zich daar zou kunnen boven stellen. Helaas, ik vrees dat broeder Mahdi zijn buit al lang binnen heeft, er komt in deze legislatuur géén amendering meer van de abortuswetgeving. ![]() Een gemiste kans.
Laatst gewijzigd door Pandareus : 11 maart 2025 om 18:44. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wat voor een rare aanname is me dat nu weer... Waarom zou een vrouw 'moeten' bevallen ? En waarom zou haar beslissing niet meer 'gelden' ? Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Moeten we die oekaze gewoon aanvaarden zonder dat er argumenten voor gegeven worden?
||
![]() |
![]() |