![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat zijn nu ook net 'toevallig' de spullen die Marokko schenkt ja. Wat moest Marokko dan schenken? 100000 ton woestijnzand? 15000 kleurentelevisies? 1000000 zwembandjes?
![]() |
![]() |
#42 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ze geven trouwens zeer veel renteloze leningen aan ontwikkelingslanden.
![]() |
![]() |
#43 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() hmmm.... Wel opmerkelijk hoe de christen-honden meer steun geven aan Indonesië dan de moslimlanden, zeker vermits we het hier vooral hebben over geloofsgenoten...
Maar heb dan zelf ook niets gestuurd.
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb niet de indruk dat de toestand in Afrika verbeterde sinds hun onafhankelijkheid. Ergens moet er toch een foutje zitten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wordt zo stilaan ziek van die vent. Je hoort Nederlandse hulpverleners ginder zeggen dat ze nog weken werk hebben, dat er duizenden lijken en evenveel gewonden zijn en mijnheer Beaucourt gaat onder groot tv-vertoon voor drie dagen en nu voor een weekje naar ginder. Verder weet ik niet hoeveel hulpverleners Marokko ginder ter plaatse heeft en ik betwijfel dat u dat zo uit uw hoofd kan zeggen. Dus vind ik uw opmerking (tot u wat rondgegoogled hebt en ze kan eventueel kan staven) een beetje voorbarig.
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En nee ik weet niet hoeveel hulpverleners Marokko er heeft, zegt gij het maar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eerst het land plunderen, wat verdeeldheid zaaien tussen de verschillende bevolkingsgroepen en dan zeggen; "En nu mogen jullie deze puinhoop voortaan zelf besturen! Daaaag!!" Daar moet miserie van komen. En uw eerste vraag; hoe absurd dat inderdaad dat mag klinken, toch is het zo. Ook hier worden landbouwprodukten gekweekt, en meer dan we nodig hebben (waarom moeten anders de boeren zo zwaar gesubsidieerd worden? Omdat de prijs van hun produkten door de overproduktie onhoudbaar laag is, tiens). En die overproduktie kan goed voor een gedeelte in Afrika, vaak door Westerse boeren geproduceerd zijn (tegen enorm lage kost, voor hen is de prijs op de Europese markt voldoende om stinkend rijk te worden en bovendien kunnen ze in vele gevallen zelf nog een graantje meepikken van Westerse ontwikkelingshulp.) En de overschot, die gaat voor een deel naar de Afrikaanse markt, waar ze nog altijd meer dan niks opbrengt. Ga me nu niet vastpinnen op die maïs, het gaat hier over landbouwprodukten in het algemeen.
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja, je moet weten dat ze zelf veele gastarbeiders uit die regio tewerk stellen, ... dus een beetje steun is misschien niet slecht, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij mijn weten hebben we de grond, grondstoffen en mensen daar gelaten. Wat we wel hebben meegenomen is het gezag dat overging naar de rivaliserende groepen aldaar die er een potje van gemaakt hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De productie is hier heus niet zo hoog dat we de derde wereldlanden van voedsel kunnen voorzien. Ge gaat mij toch niet vertellen dat ge bij de groenteboer geen buitenlandse producten aantreft ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Misschien ook even opmerken dat Qatar, na Noorwegen, het meeste geld per inwoner heeft geschonken. (voorlopige cijfers tot 3 januari)
Qatar is een rijk land waar 95 % van de bevolking moslim is en 40 % van de bevolking tot het Arabische ras behoort. Dit land schonk 33 dollar per inwoner (vergelijk met 3,9 dollar in Japan, 1,2 dollar in de Verenigde Staten en 1,6 dollar in België). Ook Koeweit doet het dan zeker niet slecht: zij schonken voorlopig 5,26 dollar per inwoner. 85 % van de bevolking in Koeweit is moslim. Zelfs een straatarm land als Mozambique (1/5 is moslim) heeft een - weliswaar kleine - bijdrage gestort. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Gouverneur
|
![]() Ondertussen is er een inzamelshow gepasseerd op de Saoedische TV.
En geloof me, wat daar is geschonken zou een Belg nooit van zijn leven schenken! Vrouwen die hun goud weggeven. Mannen die hun wagens weggeven. Binnen 10dagen is het offerfeest. Geloof me, de slachtoffers ginder in Azie zullen geen honger lijden! Het bedrag waarop jullie fixeren is gewoon een bedrag dat de staat direct ter beschikking stelt. Elk land kan stoeffen en direct zeggen "wij geven 500milj dollar", waar ik eigenlijk benieuwd naar ben is, hoeveel van die 500milj dollar wel OOIT gestort zal worden. Dus tegen landen die abnormaal hoge bedragen weggeven, zeg ik my ass! Een mooie diplomatische stunt en een prachtige public relation-uitspraak! Denken jullie nu echt dat Duitsland ooit de volle pot zal betalen? Overigens nog een opmerking. In't vervolg misschien beter Saoedie Arabie en Koeweit aanspreken voor de opbouw van huizen ginder. Alle huizen zijn gelijk met de grond gemaakt, buiten enkele kastaars van moskeeën. Die niet eens boujeerde, de tsunami was een streel en een knuffel voor die moskeeën. Die moskeeën hebben ook enkele duizende mensen gered trouwens. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De landbouwprodukten die in Afrika op de markt gedumpt worden komen van 'Westerse' boeren, niet uitsluitend van Vlaamse. Dus zolang er bij de groenteboer buitenlandse produkten te koop worden aangeboden kan je daaruit besluiten dat we geen produkten exporteren? Rare kronkel.
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat wij grondstoffen ginder hebben gelaten durf ik te betwijfelen. Bijna alle grote ontginningssites ginder zijn in buitenlandse handen. Idem bij landbouwgrond. En dat we de mensen daargelaten hebben ga je in de VS maar eens tegen enkele zwarte medemensen vertellen! Maar doe loopschoenen aan!!
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom er in Afrika dan nog honger is als ze daar overspoelt worden door goedkope westerse producten gaat gewoon mijn petje te boven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik dacht dat we het over "onze Kongo" hadden. De slavenhandel was al lang afgeschaft toen ze onafhankelijk werden. De zwarte medemens die in Brussel rondloopt hebben we echt niet ontvoerd. Ik zweer het op mijn eerste communiezieltje. |
|
![]() |
![]() |