![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat hebben de "Reps" er aan gedaan? ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dezelfde agenda zit achter de recente aanslagen op de democratie in Roemenië, Moldavië en Frankrijk. Namelijk de politieke tendens de kop indrukken van politici die een vredesovereenkomst met Rusland willen zoeken. Dit is EU/NATO gestuurd.
Laatst gewijzigd door Bach : 31 maart 2025 om 19:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
|
![]() Minder opvallend is de ongewenste partijen infiltreren en de correcte figuren promotie laten maken. Onder andere door ze te pushen via de media. Zo kan de illusie van vrije keuze gemakkelijker behouden blijven bij het gepeupel. Bedenk dat je door media observatie zo'n figuren soms kan herkennen. Soms beseffen ze zelf niet eens dat ze maar pionnen zijn. En als het echt niet anders kan dan heb je nog organisaties als Gladio gehad. Herinner u ook het lot van Aldo Moro en Olaf Palme. In Oost Europa zijn er ook een paar die dienen op te passen voor magnicidio en kleurenrevoluties (coups vermomd als revoluties). Lawfare is een moderne variant gebruikt om effectieve moorden niet te hoeven uitvoeren.
Laatst gewijzigd door Bach : 31 maart 2025 om 19:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
|
![]() Het is opmerkelijk dat politici van regimepartijen altijd een veel lagere straf krijgen voor zaken als verduistering, corruptie enz...
Hoe zou dat toch komen... Ben eens benieuwd welke straf Sihame El Kaouakibi zal krijgen.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
|
![]() Dat is zo. Ook al proberen radicaal linkse rechters ook daar met alle mogelijke middelen stokken in de wiel te steken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Frankrijk is ook voormalig president Sarkozy veroordeeld tot 5 jaar "zonzon" waarvan 1 jaar effectief, en voormalig eerste minister François Fillon, ook presidentskandidaat tijdens zijn proces, tot 4 jaar met 1 jaar effectief. Dat waren volgens mij wel politici van regimepartijen. (Allemaal ook voor corruptie, fraude en belangenvermenging dinges)
![]() |
#48 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
@zipper: ik vraag me af hoe lang Bardella aan de leiband van Le Pen blijft lopen, hij lijkt mij daar te ambitieus voor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Achteraf bekeken was het uiterst dom om zich zo evident kwetsbaar te hebben opgesteld. Iedere andere groep was uiteraard blij haar te kunnen 'pakken". Eerlijk: ze was ook nooit een echt groot licht, hè. Denk maar aan haar debat met Macron destijds... Ik lag dubbel van haar tentoongesteld idioot gedrag toen.
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 1 april 2025 om 01:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gelukkig heeft haar lieve papa het niet meer moeten mee maken.
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://forum.politics.be/showpost.p...50&postcount=1
![]() |
![]() |
#53 | |
|
![]() Citaat:
We zien dat evengoed in Roemenië. De scheiding der machten is een relikwie, en de democratie is dood in Europa. Enkel méér repressie, censuur en collectivistische waanzin zal ons deel worden, maar dat is een kruik die te water gaat tot ze barst. Het licht gaat uit…
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 1 april 2025 om 06:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iemand die de parallellen ziet?
Citaat:
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 1 april 2025 om 07:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie 't probleem niet.
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jerome Cahuzac van de PS in Frankrijk heeft 4 jaar gekregen. Rechtbanken zijn daar gewoon erg streng.
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat die Amerikanen zouden verhuizen omwille van hun job is maar een van de vele hypotheses.
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ten eerste is de wettelijke basis van de veroordeling heel flou. Maar ten tweede is er jurisprudentie: de huidige eerste minister, is voor exact dezelfde feiten voor de rechtbank gedaagd, en werd uiteindelijk vrijgesproken: https://www.lemonde.fr/societe/artic...4865_3224.html Waarover gaat het ? Het gaat erover dat partij leden (in beide gevallen, Le Pen en Bayrou destijds) die Europees vertegenwoordiger zijn, "eigenlijk quasi 100% voor hun partij werken en niet als Europees parlementslid". Men kan dat enerzijds beschouwen als "fictieve arbeid" en het is daarvoor dat zowel Fillon als Le Pen veroordeeld zijn, maar de vrouw en de zonen van Fillon hadden een BEDIENDEN statuut, terwijl het hier gaat om VERKOZENEN. De vraag in welke mate een verkozene "een werknemer" is die "arbeid" moet leveren, is open. Is een verkozene een "bediende" die, als hij 'zijn job niet doet maar iets anders" een bedrieger is, of is een verkozene iemand met een mandaat, ENKEL REKENSCHAP GEVENDE AAN ZIJN KIEZERS ? Je zou kunnen zeggen dat die Europese vertegenwoordigers hun kiezers het beste vertegenwoordigen door voor hun partij te werken. Maar de rechter (waarvan ik gehoord heb dat die zou gezegd hebben dat zij de openbare orde wil verzekeren door te beletten dat Marine Le Pen president zou worden, maar ik vind dat niet terug) oordeelde dat er een "fraude" was op de volgende manier: Doordat de Europese parlementsleden, verkozenen van RN, met hun parlementairs salaris gingen werken voor de partij, werd werk gedaan waar de partij zelf niet meer voor moest betalen, en kon dat geld dus geven aan hogere salarissen van ANDERE niet verkozen leden. Er was dus persoonlijke verrijking door hogere salarissen te hebben dan mogelijk ware geweest met de kassa van de partij, doordat een deel van het werk gedaan werd door mensen die Europese salarissen hadden, en de te verdelen pot dus groter was voor de anderen. Dat is een fraude, georganiseerd of ten minste onder de verantwoordelijkheid van Marine Le Pen, die daarvoor enorm zwaar veroordeeld wordt, in vergelijking met de jurisprudentie die in het geval van Bayrou inderdaad toegaf dat er geen fraude (persoonlijke verrijking) kon bewezen worden. Dat is ongelofelijk bij de haren getrokken als redenering he. Zeggen dat aangezien uw verkozenen werk doen voor uw partij, hun salaris indirect in uw zakken komt omdat ge daarvoor dus geen ander volk moet betalen... Nu is het echte probleem dat Le Pen in beroep kan gaan, maar dat, in tegenstelling tot bijvoorbeeld gevangenis straf, die opgeschort wordt tot aan de beroepsuitspraak, de onverkiesbaarheid niet opschortbaar is, en de kans groot is dat het proces in beroep NA de presidentsverkiezingen van 2027 gehouden zal worden. Laatst gewijzigd door patrickve : 1 april 2025 om 07:21. |
|
![]() |
![]() |