![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op mijn factuur staat 6%. Maar u kan ongetwijfeld eentje opsnorren met 9%. Waarom is het BTW tarief op afvoer 7% in Frankrijk? Is 6% niet genoeg?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dit wil zeggen dat dat wel degelijk 2 verschillende facturen zijn. Nogmaals: ik zie nergens dat de rekening voor zuivering inbegrepen is in de factuur voor drinkwater. U postte dat hierboven al wel eens maar toen ik dat weerlegde reageerde u niet meer.
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Straks ga je nog beweren dat jij geen afvalwater hebt. Priceless
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
6% - niks fout mee.
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is dus wel degelijk een aparte rekening voor rioolwater. Gemiddeld €2/m3 en €40 vaste kost. En 'vaak' staat ze bij op de factuur van drinkwater. 'Vaak' betekent niet hetzelfde als 'altijd'. Maar waar u nog steeds niet op antwoordde: bent u aangesloten op het rioleringsnetwerk?
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 21 mei 2025 om 14:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
|
![]() Iedereen heeft afvalwater. Ik heb enkel geen 'afvalwater' factuur.
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bent u aangesloten op het rioleringsnetwerk?
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
"Selon l'arrêté du 10 juillet 1996, la facture d'eau est composée de trois parties (exceptée pour les habitations qui ne sont pas desservies par un réseau de collecte des eaux usées) : la distribution de l'eau ; la collecte et traitement des eaux usées ; les prélèvements des organismes publics." Zij die niet aangesloten zijn hebben een vereenvoudigde factuur. Geen verrekening voor rioolnet, geen verrekening voor waterzuivering. (er is ook niks te betalen - zoals ons factuur aantoont) Wij niet, de Jean wel. Als ik hem zie zal ik eens naar zijn factuur vragen.
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 21 mei 2025 om 14:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat ondertussen wel duidelijk is is het volgende:
Als er geen apart bedrag voor afvalwater op uw waterfactuur staat kan dat drie dingen betekenen: 1) U bent niet aangesloten op de riolering maar ook dan krijgt u nog steeds een rekening. Net als in België. 2) U bent wel aangesloten op de riolering maar krijgt de factuur voor de zuivering van afvalwater apart van uw waterfactuur. 3) U bent niet aangesloten op de riolering maar u hebt een eigen zuiveringsinstallatie. Dan betaalt u enkel voor de controle van die installatie. En voor de installatie zelf natuurlijk. Een andere mogelijkheid is er niet. Je betaalt sowieso voor afvalwater in Frankrijk. Ofwel bij je waterfactuur, ofwel apart, ofwel voor de controle van je eigen zuivering. Vraag is nu in welk geval jij thuishoort.
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voila, we beginnen ergens te geraken.
Mijnheer is niet aangesloten op het rioleringsnetwerk. Loost u uw afvalwater dan gewoon in een gracht of hebt u zelf in een zuiveringssysteem moeten voorzien?
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
Voorlopig zie ik de laatste 4 jaar enkel facturen voor aanlevering drinkwater. Laatste factuur van oktober 2024 tot april 2025 - 6 maand dus - Abonnement 35,76€ Verbruik 2,97€ / m³ BTW inbegrepen.
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik begin te begrijpen dat mijnheer al drie pagina's lang ligt te toeteren dat je in Frankrijk niet moet betalen voor de zuivering van afvalwater omdat mijnheer zelf een eigen afvalwaterzuivering heeft moeten installeren.
Want in alle andere gevallen krijg je in Frnakrijk wel degelijk een rekening voor afvalwater. Al dan niet samen met de waterfactuur. Zullen we eens vragen naar de prijs van die installatie? Combien coûte un assainissement autonome ? Citaat:
Dat is al €450 per jaar en dan tel ik de verplichte controles en keuringen nog niet eens. Is dat niet uw geval Johan? Jij hebt stiekem een eigen zuiveringsinstallatie moeten opzetten en komt hier nu stoefen over het feit dat je geen rekening krijgt voor afvalwater? Terwijl je wel stilletjes verzwijgt dat je er een behoorlijke investering voor hebt moeten uitvoeren? Is dat wel eerlijk? Nee eh?
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 21 mei 2025 om 15:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
|
![]() Zoals 1 op 8 gezinnen in Vlaanderen.
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die dan ook geen gemeentelijke en bovengemeentelijke bijdrage betalen.appelen met appelen vergelijken. Moeilijk is eat niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit wordt volgens mij een draad alsof iemand komt roepen dat hij nooit moet betalen voor het onderhoud van zijn auto om dan na 3 pagina's toe te geven dat hij geen auto heeft.
Waar sommige mensen zich al niet mee bezig houden... ![]()
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je hebt immers blijkbaar maar 2 mogelijkheden.
Ofwel ben je aangesloten op het rioleringsnetwerk ofwel heb je een eigen zuiveringsinstallatie. Omdat TS al toegegeven heeft dat hij niet is aangesloten op het rioleringsnetwerk heeft hij dus een eigen zuiveringsinstallatie moeten installeren. Het was dan wel zo netjes geweest om ook even te vertellen hoeveel die gekost heeft, samen met alle controles en keuringen. Dit is gewoon heeeeel flauw.
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik krijg zo de indruk dat het daar “1818 revisited” is. Tiens ja… hoe zou het zijn met de WC ??? Ook een model uit 1818?
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 21 mei 2025 om 17:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
|
![]() Citaat:
Woont op nog geen 100m van de kerk in een gemeente dichtbij Auxerre. (13 km) Aangesloten op het rioolnetwerk. Afrekening water voor 6 maand - totaalbedrag 90,19€ btw inbegrepen. Verbruik was 7 m³. Ik vroeg hem naar een eventuele 'aparte' factuur voor verwerking van het afvalwater. Hij tikte eens tegen zijn hoofd... Soit, hij gaat zijn factuur klaarleggen.
![]() |
![]() |
#59 | |
|
![]() Citaat:
Vertel daarna waar en met welke stoffen Vlaanderen is bezoedeld. Leg me daarna eens uit of de 'afvalstoffen' die huishoudens produceren daar verantwoordelijk voor zijn. ( zeep & stront en urine ) ![]() Goed, je kan argumenteren ... in een mierennest is en blijft het afval ... maar zoals steeds, het is alleen een probleem als de woorden 'te veel' worden gebruikt.
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is omgerekend €12,85/m3. Ik betaal €760 per jaar voor 120m3. Dat is omgerekend €6,3/m3. Jean betaalt dus twee keer zoveel per m3 als ik. En zijn afvalwater? Ik hoop voor hem van harte dat dat in zijn rekening vervat zit. Want in mijn €6,3 zit dat wel degelijk vervat.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 22 mei 2025 om 08:57. |
|
![]() |
![]() |