![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb competenties genoeg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Elk voorstel dat iemand die niet perfect zijn lijn volgt, wordt onmiddelijk en onverbiddelijk afgeschoten met d dooddoener "da's de wet".
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Pak'mbeet €20/u, betaald zichzelf dat loon uit, met alle bijkomende kosten daaraan verbonden. Begin maar te rekenen. Ik heb die som al eens gemaakt, zo in de periode 2000-2003. Ik kwam toen uit op €45 per uur als ik als zelfstandige all round technieker in bijberoep aan de slag wou. Tegenwoordig is dat minstens €70.
![]() |
![]() |
#45 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom kan dat dan wel zwart, en is dat zo moeilijk "normaal" ? Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Jij hebt echt geen idee he, toogpolitieker van mijn voeten... Waarom zou ik medelijden met mezelf hebben? Hoogstwaarschijnlijk kom ik in aanmerking om mijn werkloosheidsuitkering langer dan 2 jaar te mogen behouden (loopbaan 30 jaar... enz) en daarboven op ontvang ik elke maand nog een bijdrage van Fedris voor de blijvende gevolgen van een beroepsziekte. Als er iemand is waar je dus geen medelijden mee moet hebben is het met mij hoor, maak je maar geen zorgen. Maar wil dat zeggen dat ik het niet op mag nemen voor mensen die in een vergelijkbare situatie zitten? Waarvan ik weet dat het niet zo simpel is om werk of een opleiding te versieren als jij laat uitschijnen? Moet ik zwijgen omdat ik zelf financieel geen klagen heb, ook al leef ik van uitkeringen? Nee, makker, met dat zelfmedelijden sla je de bal wel degelijk mis. Ik heb geen nood aan medelijden. Maar dat wil niet zeggen dat ik het niet op mag nemen voor mensen die het moeilijk hebben.
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vraag eens aan een zelfstandige hoeveel een interimmer per dag kost.
![]() |
#49 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eerlijk waar? Jij begrijpt dus niet waarom een bedrijf of zelfstandige wel een zwartwerker zou willen aannemen maar geen ingeschreven werknemer? Citaat:
Zo simpel is dat. Vraag maar eens na hoeveel het kost om een werknemer in te schrijven. En vraag maar eens na wat het risico is als zo'n werknemer (met medische beslommeringen) ziek wordt. Begrijp jij echt niet waarom voor veel werkgevers een zwarte werknemer interessanter is dan een witte of ben je er mee aan't lachen?
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo moet dit inetrimkantoor: Het loon van de werknemer betalen. RSZ betalen op het loon van die werknemer RSZ aan de staat, berekend op het loon van die werknemer. Belastingen moet betalen op het loon van die werknemer. Daarbij moet datzelfde interimkantoor personeel in dienst nemen om dergelijke zaken te regelen. Dat personeel kost ook geld, loon en al de rest erbij (zie hierboven). Veel van de RSZ en van de belastingen gaat naar lamzakken die niet willen werken, is dat nu zo moeilijk te begrijpen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is eerder om mee te janken. Stel u eens de vraag waarom die werknemer zo duur is. Zou het heel misschien kunnen zijn dat een groot deel van de loonkosten vloeien naar die lamzakken die niet willen werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ge iets wil dat gewoon met moeite zelfstandig kan ademen, zo'n €400.
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat krijg je toch geweldige reakties als je even laat weten dat het niet voor iedereen zo simpel is als "zoek werk" of "volg een opleiding".
Dan opeens wentel ik me in zelfmedelijden. De grap!! Ik ontvang €1100 werkloosheidsuitkering en €1200 voor de blijvende gevolgen van een beroepsziekte en ik zou medelijden met mezelf hebben!! (Barst nu maar los!!) Ook is plotseling 'zwartwerk' niet langer interessant voor de werkgever. Waar die mens gezeten heeft weet ik niet. Ik zou denken dat wanneer zwartwerk voor de werkgever niet interessant is, er ook geen zwartwerk bestaat. Toch wordt er dagelijks op gecontroleerd. Raar is dat... Anderen verwijten me dan weer dat ik 'mijn lijn' volg. Met andere woorden: als je hier je standpunt verdedigt wordt je dat verweten. Dus ofwel volg ik de rechtse meute hier, ofwel zwijg ik. Haha... Maar niemand, maar dan ook werkelijk niemand heeft al een steekhoudend argument tegen mijn punten opgeworpen. Ik vroeg al wat de huidige regering doet voor de werklozen. Ze van de dop gooien is simpel maar zorgt ze ook voor werkgelenheid? Niemand kan het me vertellen. Ik zoek al meer dan 2 jaar actief naar werk. Geen enkele werkgever wil me. Toch moet ik volgens de meeste hier gewoon "naar werk zoeken". Hoe de weigering van de werkgever te koppelen is aan de opdracht 'zoek naar werk' kan niemand me vertellen. Nee, als de werkgever mij niet wil is dat blijkbaar mijn schuld. Ook qua opleiding vroeg ik al bij VDAB en bij GTB na wat de mogelijkheden zijn. Maar nee, te oud. En geen middelbaar diploma. Duurt dus te lang voor ze mij iets aangeleerd hebben. Maar wat roept men hier: "Volg een opleiding!!" Ja, lekker simpel. Simplistisch zelfs. Want nu gaan ze waarschijnlijk roepen dat ik ook op eigen houtje een opleiding kan volgen. Waar men dan bij vergeet dat VDAB daar geen rekening mee moet houden en mij te pas en te onpas op kan roepen en naar jobs sturen zodat er van die zelfgekozen en zelfbetaalde opleiding niet veel in huis gaat komen. Ze raden met het bij VDAB zelf gewoon af. Maar hier op het forum: "Ga een opleiding volgen!!" ![]() Maar ik begrijp het wel hoor. Ik vertegenwoordig slechts een klein deel van de werklozen. Niet elke werkloze is ouder dan 55. Niet elke werkloze draagt de gevolgen van een beroepsziekte. Niet elke werkloze heeft beperkingen en kan niet zo maar elke job aan. En mijn punt is en blijft: de regering doet niets met die groep. En daar kom ik tegen in. Maar blijkbaar mag dat niet. Ik veronderstel dat ik dat niet mag omdat dat te lastig is om op te reageren ofzo. Prima hoor. Ik amuseer me wel.
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Ja, doe maar. Nu is de gigantische loonkost in België ook nog de schuld van de werkloze. Nog even en de werkloze wordt de nieuwe jaren 30 Jood. Zo lijkt het wel. Misschien kan je de klimaatverandering ook nog in zijn schoenen schuiven?
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het geld voor de lamzakken komt uit de hemel vallen hé, Sinterklaas komt op 6 december met een zak vol met geschenken en de Paashaas strooit met Pasen gul z'n eitjes rond. Iets in die aard? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De werkzaamheidsgraad kan vooral veel beter in Brussel en bepaalde provincies van Wallonië (zeker Luik en Henegouwen)
Enkel Gewest Vlaanderen ligt boven het EU-gemiddelde. De Brusselse regio komt zelfs pas op de 212e plaats van 242 bij een *studie enkel over de 25- tot 55-jarigen, neemt men meer jaren zakt het percentage natuurlijk. *cijfers studie: Citaat:
En het klopt - ook na een grondige factcheck - dat België het enige land is in de EU waar de werkloosheidsuitkering onbeperkt in tijd is (onder voorwaarden) Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 15 juni 2025 om 14:28. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ge leeft van een vervangingsinkomen dat, als we u mogen geloven, hoger is dat het minimumloon. Er zijn een hoop mensen die fulltime werken die met minder naar huis gaan dan gij krijgt voor niks te doen. En tegelijkertijd klaagt ge dat de loonkost te hoog is. Misschien moet ge een clue stick ter handen nemen en Uzelf daarmee rond de oren meppen tot ge het begrijpt.
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT? Laatst gewijzigd door Karel Martel B : 15 juni 2025 om 14:11. |
|
![]() |
![]() |