![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het is wel zo dat er bepaalde "regeltjes" gebruikt worden om te zien dat horeca zaken "het spel eerlijk spelen". Uit eerste hand weet ik dat belastingscontroleurs "methodes" gebruiken om frituren te controleren. Een bepaald gebied , daar worden alle soortgelijke zaken bezocht, en een soortgelijk menu gehaald. Daar worden dan gemiddelden van gemaakt. Gewichten tegenover prijzen, en dan worden de uitersten onder de loep genomen. Het voorbeeld dat ik meegemaakt heb, een frituur dat in verhouding veel friet geeft tot de concurrentie kreeg een boete wegens aardappelen in't zwart aankopen. Het is aan de frituureigenaar het tegendeel te bewijzen. (1 van de redenen waarom ik J D zijn verhaal zeer geloofwaardig vind).
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij mij is dat goed voor 1 keer op het jaar mosselen anders krijg ik er de baard van in mijn keel.
![]() Konijn, duif, haring, kreeft... dat is ver hetzelfde 1 keer op een jaar anders bweeeeeeeeeeeeuuu Haring het visje, niet de kunstweken van iemand met dezelfde naam Keith Haring, die mogen ze alle dagen geven. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 8 september 2025 om 09:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar iemand begon over "20x" winst en dat leek me nu wel weer heeeel veel. Citaat:
Citaat:
Hoe kan je als restaurant-eigenaar bewijzen dat je iets niet gedaan hebt? Hoe bewijs je dat je bv geen aardappelen in't zwart hebt gekocht?
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 8 september 2025 om 10:22. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat kan je uiteraard doen voor elk product. Als je als restauranteigenaar 1000 porties mosselen verkoopt op een jaar dan ga je moeten bewijzen dat je die mosselen ook effectief hebt aangekocht als je controle krijgt.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 8 september 2025 om 10:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#46 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens mij gaat daar niet veel volk mosselen komen eten. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#47 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het wettelijke kader is er al. En 1 van de dingen die de fiscus als "voordeel" heeft is de omgekeerde bewijslast.
![]() |