Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 juli 2025, 12:47   #41
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Het gaat niet over België redden, het gaat er over dat mensen, die werken (waar jullie twee duidelijk niet toe behoren), het kotsbeu zijn om te werken voor zij die niet willen werken.

Ja, hopelijk onthouden de uitgezogen werkenden dat.
Tuurlijk.
Klassiek NVA-zienswijze.

Ik werk niet dus ik 'wil niet werken'.
Iedereen die niet werkt is een profiteur.
Geen enkele werkloze wil een job.
Werklozen die daadwerkelijk werk zoeken is zoals Harry Potter. Een fabeltje.

Jij (en bij uitbreiding uw Grote Leider) beseft echt niet dat je een hoop mensen die wel moeite doen over dezelfde kam scheren eh?
Jij begrijpt niet dat je met zo'n maatregelen de politieker nog meer in zijn ivoren toren posteert eh?

De politieker, met zijn duizenden euro's per maand. Zijn woontoelage. Zijn absurde uittredingsvergoeding. Zijn familie-postjes...

Zo'n crapuul, dat gaat ons eens vertellen dat het begrotingstekort bij de werkloze ligt.
En de idioot in de straat (of op dit forum) gelooft dat nog ook.
Oud 20 juli 2025, 12:47   #42
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Om maar te zeggen: werkloosheid beperken in tijd, prima.

Maar dit doen door de schuld uitsluitend bij de werknemer te leggen, de ondernemer gewoon ongestoord laten is compleet naïef.

Denkt Zuhalleke nu echt dat mensen hun uitkering afnemen hen sowieso naar een job gaat leiden??

Dit beleid is gebaseerd op straffen. Nergens wordt er met 1 woord gerept over het scheppen van jobs, over hoe mensen aan het werk geholpen moeten worden...
Ja, een werkloze gaat een ultiem aanbod krijgen...
Dat gaat onze staatsschuld doen krimpen.
Een 'ultiem aanbod'...

Gelooft er echt iemand deze zever?

Nee, we jagen mensen in de armoede en dan komt alles goed.

Dank u NVA, voor zoveel fantastisch maatschappelijk inzicht.
Het is niet de taak van een ondernemer werk te verschaffen om de algemene werkloosheid te verminderen. De ondernemer moet in de eerste plaats zorgen dat zijn bedrijf winst maakt en op zijn minst rendabel is.

Een groot deel van de faillissementen komt door de hoge arbeidslasten of door de hoge kosten om personeel te ontslaan met quasi onbetaalbare ancienniteit ontslagpremies. Dan rest er geen andere keuze dan het bedrijf failliet te laten gaan want geen enkele potentiele overnemer zal zulke malus overnemen.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 20 juli 2025 om 12:49.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2025, 12:53   #43
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Het is niet de taak van een ondernemer werk te verschaffen om de algemene werkloosheid te verminderen. De ondernemer moet in de eerste plaats zorgen dat zijn bedrijf winst maakt en op zijn minst rendabel is.
Dat klopt ja.
Het is niet de taak van de werkgever om daar voor te zorgen.

Het is de taak van de overheid om er voor te zorgen dat de werkgever duidelijk na te volgen regels heeft, die er mee voor zorgen dat de werkloosheid vermindert.

Maar dat wordt nagelaten. Er wordt totaal niets van de werkgever verwacht. Er wordt niets opgelegd. Helemaal niets. Het enige is tante Zuhal die even komt vertellen waar het bedrijf "naar moet kijken".

En verder: niks.
Vindt u het normaal dat een overheid die de werkloosheid terug wil dringen helemaal niets oplegt aan de werkgever, die per slot van rekening toch voor werkgelegenheid zorgt?
De werkloze wordt aangepakt en met de vinger gewezen.
Maar de werkgever, waar die werkloze telkens bot vangt,.... die wordt ongemoeid gelaten.

Citaat:
Een groot deel van de faillissementen komt door de hoge arbeidslasten of door de hoge kosten om personeel te ontslaan met quasi onbetaalbare acienniteit ontslagpremies. Dan rest er geen andere keuze dan het bedrijf failliet te laten gaan want geen enkele potentiele overnemer zal zulke malus overnemen.
Voor die verzuchtingen moet u bij de overheid zijn.
Niet bij de werkloze.
Die heeft daar geen schuld aan.
Oud 20 juli 2025, 13:03   #44
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat klopt ja.
Het is niet de taak van de werkgever om daar voor te zorgen.

Het is de taak van de overheid om er voor te zorgen dat de werkgever duidelijk na te volgen regels heeft, die er mee voor zorgen dat de werkloosheid vermindert.

Maar dat wordt nagelaten. Er wordt totaal niets van de werkgever verwacht. Er wordt niets opgelegd. Helemaal niets. Het enige is tante Zuhal die even komt vertellen waar het bedrijf "naar moet kijken".

En verder: niks.
Vindt u het normaal dat een overheid die de werkloosheid terug wil dringen helemaal niets oplegt aan de werkgever, die per slot van rekening toch voor werkgelegenheid zorgt?
De werkloze wordt aangepakt en met de vinger gewezen.
Maar de werkgever, waar die werkloze telkens bot vangt,.... die wordt ongemoeid gelaten.

Voor die verzuchtingen moet u bij de overheid zijn.
Niet bij de werkloze.
Die heeft daar geen schuld aan.
Ge spreekt uzelf tegen in uw bijdrage. Begrijpt ge niet dat bij elke extra verplichting de werkgever eerder reageert met op de rem te gaan staan en zelfs zijn personeelbstand te gaan inkrimpen?
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2025, 13:15   #45
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ik veronderstel dat men daar aan de cijfers te zien in de Scandinavische landen en in Japan beter in is. Geen idee hoe ze daar in slagen eerlijk gezegd. Maakt me ook niet uit.
In Japan krijgen 50+ die werkloos zijn geen dopgeld. In Scandinavië krijgen ze als ze bij de juiste kas zijn uitgesloten maximum 300-450 dagen dopgeld afhankelijk van hun gezinssituatie.

De afschaffing van werkloosheidspremie is een goede maatregel.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2025, 13:34   #46
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Een groot deel van de faillissementen komt door de hoge arbeidslasten of door de hoge kosten om personeel te ontslaan met quasi onbetaalbare ancienniteit ontslagpremies. Dan rest er geen andere keuze dan het bedrijf failliet te laten gaan want geen enkele potentiele overnemer zal zulke malus overnemen.
Klopt,

Maar dan moet de werkgever er ook rekening mee houden dat hij de keuze heeft om een werkloze aan te nemen of niemand te vinden voor de jobs.
We gaan geen werknemers meer importeren van buiten Europa.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2025, 13:37   #47
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ge spreekt uzelf tegen in uw bijdrage. Begrijpt ge niet dat bij elke extra verplichting de werkgever eerder reageert met op de rem te gaan staan en zelfs zijn personeelbstand te gaan inkrimpen?
Hij begrijpt wel meer niet.
Hij begrijpt zelfs niet dat een land (geen enkel land) het zich kan permitteren een heel leger werklozen te onderhouden en tegelijkertijd werknemers van over de hele wereld moet aantrekken om hier te komen werken. De meeste van die werknemers doen hier minimaal geld op om te leven, de rest wordt opgestuurd naar verweggistan.
Oud 20 juli 2025, 14:14   #48
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een bs.

Alsof een werkgever compleet over de zeik geraakt als hem iets opgelegd wordt.
Dit is een pure drogreden. "We mogen de werkgevers niets verplichten want dan gaan ze volk ontslaan."

Werkgevers vijn verplicht belastingen te betalen, hun werknemers te verzekeren, RSZ af te dragen,...
Maar als we ze iets verplichten gaan ze volgens u volk ontslaan?

Laat me niet lachen.

Ik ga nergens verkondigen dat we werkgevers het vuur aan de schenen moeten leggen maar zij zijn wel degelijk een heel groot deel van het verhaal aangaande werkloosheid.

Hen totaal niet sturen, geen regels opleggen, geen bijkomende maatregelen laten nemen is compleet absurd.

Daarenboven hoeven maatregelen en regels niet altijd negatief te zijn voor de werkgever. Als hij korting krijgt op het loon van bepaalde doelgroepen, is dat een reden om malcontent te zijn?

Neenee, uw 'dreiging' als zouden werkgevers volk ontslaan als ze regels opgelegd krijgen zijn werkelijk absurd.
Oud 20 juli 2025, 14:20   #49
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij begrijpt wel meer niet.
Ja, laten we die weg nog maar eens opgaan.
Het begint gewoon hilarisch te worden.

Ik denk dat iedereen hier ondertussen wel doorheeft dat, als jij begint over dingen die een ander niet begrijpt het eigenlijk gewoon wil zeggen dat je niet meer weet wat uit te kramen.

ALs je dat doorhebt, wordt het gewoon komisch.

Citaat:
Hij begrijpt zelfs niet dat een land (geen enkel land) het zich kan permitteren een heel leger werklozen te onderhouden en tegelijkertijd werknemers van over de hele wereld moet aantrekken om hier te komen werken.
Vertel mij eens reserve. Wanneer heb ik het in de werklozendiscussie over 'werknemers van over de hele wereld' gehad?

Citaat:
De meeste van die werknemers doen hier minimaal geld op om te leven, de rest wordt opgestuurd naar verweggistan.
En dat gaan we oplossen door ons eigen volk, zonder waardig alternatief, hun uitkering af te nemen??

Het was te denken eh? Nu zijn opeens 'de werknemers van over de hele wereld' de schuldigen.
Bartje is lief, Bartje is goed voor de mensen.
Het zijn de anderen die fout zijn.

Hierzie: kopieer en plak.
Ik verwacht niet anders.

Jij kan niet begrijpend lezen!!
Oud 20 juli 2025, 14:23   #50
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klopt,

Maar dan moet de werkgever er ook rekening mee houden dat hij de keuze heeft om een werkloze aan te nemen of niemand te vinden voor de jobs.
We gaan geen werknemers meer importeren van buiten Europa.
Staat dat ergens in een bepaalde wet of is dat gewoon een natte droom van u?
Oud 20 juli 2025, 14:33   #51
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij begrijpt zelfs niet dat een land (geen enkel land) het zich kan permitteren een heel leger werklozen te onderhouden ...
Wat ben jij toch schattig in al uw valsaardig gedrag...

Gewoon retestrak onzin blijven spuien eh?

Ook al heb ik al meermaals aangegeven dat ik niet tegen het beperken van werkloosheid in de tijd ben, blijf jij ongestoord rondbazuinen dat ik dat wel ben.

En nu is het mijn beurt: want het is ondertussen wel overduidelijk dat JIJ nu eens NIET BEGRIJPT wat ik schrijf.
Koekje van eigen deeg heet dat.

Ik ben niet tegen de beperking van de werkloosheid in de tijd.
Jij mag zoeken wat je wil (en ik weet dat je dat ook daadwerkelijk gaat doen), je gaat me niet op zo'n uitspraak kunnen betrappen.

Ik ben geen idioot, ik weet dat mensen levenslang een uitkering geven onhoudbaar is.

Maar waar ik wel problemen mee heb (en dat is wat JIJ NIET BEGRIJPT) is dat de huidige regering zich beperkt tot het schrappen van de uitkering en verder NIETS doet om de werkloze aan werk te helpen.

Er is gewoon geen plan.
Dat herhaalde ik al meermaals maar jij blijft hameren op valse beweringen eh?
En u blijft volhouden dat er wel een plan is maar dat ik dan -natuurlijk- weer niet begrijp of niet zie.

Dat is mijn probleem met deze maatregel.
NIet dat de uitkeringen in de tijd beperkt worden. Daar heb ik geen problemen mee.
Maar dat alle schuld bij de werkloze wordt gelegd, dat er niets wordt gedaan om diezelfde werkloze op het juiste spoor te zetten, dat er niets wordt gedaan om jobs te creëren, dat stoort me.

En dan mag jij lustig verder leugens verspreiden over wat jij denkt dat mijn mening is.
De meesten zullen wel zien dat dat vals en leugenachtig is.
Want dat is waar u zich tot moet verlagen. Rondstrooien van leugens. Want met argumenten red u het al lang niet meer.
Oud 20 juli 2025, 15:01   #52
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Staat dat ergens in een bepaalde wet of is dat gewoon een natte droom van u?
Vraag het aan Zuhal, er is een verbod om werknemers met een lage opleiding (van buiten Europa) naar hier te halen om het werk te doen.

Zoals ik reeds schreef zou u zich beter eens informeren en het nieuws een klein beetje volgen, i.p.v. zoals nen hond op een frikandel overal op te springen niet gehinderd door enige kennis van zaken.

https://p-magazine.com/nl/articles/l...iten%20de%20EU.

Laaggeschoolden van buiten de EU mogen hier van Zuhal Demir niet meer komen werken

Geen diploma? Thuisblijven.

Hooggeschoolden mogen nog binnen, maar voor wie zonder diploma wil komen afwassen of metsen: einde verhaal. Vlaams minister van Werk Zuhal Demir (N-VA) voert een nieuwe migratiefilter in die weinig aan de verbeelding overlaat. De poort voor laaggeschoolde arbeidsmigranten uit niet-EU-landen gaat definitief dicht.

Strenger
Het Vlaamse arbeidsmigratiebeleid krijgt een scherpe hertekening. Minister Zuhal Demir heeft haar plannen klaar om het huidige systeem grondig te verstrengen. In een beleidsnota die ‘De Tijd’ kon inkijken, stelt ze een forse beperking voor van de zogenaamde ‘single permits’ voor laag- en middengeschoolde werknemers van buiten de EU. Alleen wie over aantoonbare kwalificaties beschikt, mag straks nog een kans wagen op de Vlaamse arbeidsmarkt. Fruitplukkers en andere seizoensarbeiders vallen voorlopig buiten schot.

Sluis dicht, brug naar boven open
Met haar nieuwe beleid trekt Demir de ideologische lijn door die ze eerder al inzette. Wat haar betreft, is Vlaanderen geen open arbeidsmarkt voor wie zich zonder opleiding of beroepskwalificatie aanbiedt. In haar logica moet arbeidsmigratie bijdragen aan economische meerwaarde en niet aan wat zij steevast ‘sociale dumping’ noemt. Laaggeschoolden worden uitgesloten, middengeschoolden krijgen een hogere drempel, en hooggeschoolden mogen rekenen op een versnelde toegang.

Laatst gewijzigd door reservespeler : 20 juli 2025 om 15:05.
Oud 20 juli 2025, 15:15   #53
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vraag het aan Zuhal, er is een verbod om werknemers met een lage opleiding (van buiten Europa) naar hier te halen om het werk te doen.

Zoals ik reeds schreef zou u zich beter eens informeren en het nieuws een klein beetje volgen, i.p.v. zoals nen hond op een frikandel overal op te springen niet gehinderd door enige kennis van zaken.

,

Hooggeschoolden mogen nog binnen, maar voor wie zonder diploma wil komen afwassen of metsen: einde verhaal. Vlaams minister van Werk Zuhal Demir (N-VA) voert een nieuwe migratiefilter in die weinig aan de verbeelding overlaat. De poort voor laaggeschoolde arbeidsmigranten uit niet-EU-landen gaat definitief dicht.

Strenger
Het Vlaamse arbeidsmigratiebeleid krijgt een scherpe hertekening. Minister Zuhal Demir heeft haar plannen klaar om het huidige systeem grondig te verstrengen. In een beleidsnota die ‘De Tijd’ kon inkijken, stelt ze een forse beperking voor van de zogenaamde ‘single permits’ voor laag- en middengeschoolde werknemers van buiten de EU. Alleen wie over aantoonbare kwalificaties beschikt, mag straks nog een kans wagen op de Vlaamse arbeidsmarkt. Fruitplukkers en andere seizoensarbeiders vallen voorlopig buiten schot.

Met haar nieuwe beleid trekt Demir de ideologische lijn door die ze eerder al inzette. Wat haar betreft, is Vlaanderen geen open arbeidsmarkt voor wie zich zonder opleiding of beroepskwalificatie aanbiedt. In haar logica moet arbeidsmigratie bijdragen aan economische meerwaarde en niet aan wat zij steevast ‘sociale dumping’ noemt. Laaggeschoolden worden uitgesloten, middengeschoolden krijgen een hogere drempel, en hooggeschoolden mogen rekenen op een versnelde toegang.
Oh, ik wist niet dat zuhaleke op immigratie zat.
Dus kunnen al de opvangplaatsen direct en volledig gesloten worden, ook al de ilegalen kan ze per direct het land uitzetten, straf wijf hoor, ze heeft echt ballen hangen.

Gij kunt ongetwijfeld een link plaatsen naar die nieuwe wet. Of zou het een "idée fixe" van de reserve

ps
een link naar dat artikel is nog geen wet.

Laatst gewijzigd door wagner.666 : 20 juli 2025 om 15:17.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2025, 16:19   #54
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

De vertellingen gaan nu niet meer over hoe goed ze waren in de Ford maar over de luierikken.
De Ford draaide maar op één man die alles kon,
raar dat ze naar turkije vevhuisd zijn, niet toevalig het thuisland van zuhaleke.
Zij heeft er negen x op de tien ervoor gezorgd dat er daar wa werk was, zeker met haar capaciteiten.

Heilige zuhaleke, voor wanneer de zaligverklaring........ of staat ze in de reserve en komt den boudewijn de vijfde koning der belgen als eerste over de meet.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2025, 16:59   #55
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Laaggeschoolden van buiten de EU mogen hier van Zuhal Demir niet meer komen werken

Strenger

Wat maakt dat allemaal uit als de grote hoop via 'asiel' of 'gezins- of familiehereniging' binnenkomt ? Zolang het HRVM de rechten van de ander boven die het eigen stelt en we onze grenzen niet met geweld verdedigen verandert er juist niets. En mocht dit de komende jaren wonder boven wonder toch lukken, dan nog is het reeds te laat. Tegen de helft van deze eeuw zijn we een minderheid op eigen continent en tegen het einde van de eeuw weggevaagd. Dat heet progressie. Net zoals het verdwijnen van de oorspronkelijke bevolkingen van de Amerika's en Australië en hun culturen. Het enige verschil is dat de Europeanen dit aan de eigen elites te danken hebben.
Oud 20 juli 2025, 18:10   #56
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Strenger

Nounou, we zullen eens kijken wat dat gaat opleveren.

(Laatst bekende cijfers die ik vind dateren van 2022).

We gaan uit van de cijfers in de antwoorden op deze vraag aan Zuhal en de cijfers uit deze pdf.

In 2022 werden er 14490 arbeidskaarten (korte duur) en gecombineerde vergunningen (lange duur) uitgereikt.
Daar gaat Zuhal nu dus in snoeien.

Welke worden niet gesnoeid?

1) De hooggeschoolden. Dat waren er in 2022 samen 5515.
2) De knelpuntberoepers. Goed voor 3023 stuks.
3) Beroepssporters, trainers en scheidsrechters. 241 stuks
4) Seizoensarbeiders. 2236 mensen.

Het gaat dus om 14490-5515-3023-241-2236=3475 stuks.

Links en rechts vergeet ik er waarschijnlijk nog wel eentje maar kom.
Laten we van goeie wil zijn en stellen dat Zuhal hier 3500 arbeidsplekken vrij maakt.

Dat is ongeveer 1% van het aantal werklozen in België.

Maar dan mogen we de achterpoortjes nog niet vergeten. Die krijgt Zuhalleke niet dichtgeplamuurd.

In het artikel dat u postte lezen we immers ook nog dit:

Citaat:
Het risico is dat werkgevers nu zullen uitwijken naar detachering, waar Vlaanderen veel minder grip op heeft. En dat zou de deur naar misbruik wel eens verder kunnen openzetten.
Maar soit; na paginalang gezeur om nu eindelijk eens een voorbeeld te geven waarbij NVA moeite doet om werk te creëren of om mensen aan het werk te helpen zijn we gestrand op een 'regel' die, als het allemaal flink meezit, 1% van de werklozen aan een job zou kunnen helpen.

En dan moet alles nog flink meezitten, mag er geen misbruik gemaakt worden van detachering en moeten we de profielen die nu van buiten de EU komen in België gevonden kunnen worden.
Want je kan bv een niet-EU metser weigeren; als je in Be geen metsers vindt heeft dat weinig resultaat.

336000 werklozen. 180000 werklozen die hun uitkering verliezen. Mogelijk 3500 jobs gecreëerd.

Er gaan dus mogelijk 3500 vacatures vrijkomen waar in België geen volk voor gevonden wordt.
Ik ben bang dat daar 'veel volk naar gaat komen kijken.'

P.s. in 2024 verloren in Belgie 12354 mensen hun job vanwege collectief ontslag.
Dat zet de 'maatregel' van Demir in het juiste daglicht.

Nog van die druppels op een hete plaat kunnen ontdekken in het NVA programma?

Laatst gewijzigd door BigF : 20 juli 2025 om 18:11.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2025, 06:53   #57
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat ben jij toch schattig in al uw valsaardig gedrag...

Gewoon retestrak onzin blijven spuien eh?

Ook al heb ik al meermaals aangegeven dat ik niet tegen het beperken van werkloosheid in de tijd ben, blijf jij ongestoord rondbazuinen dat ik dat wel ben.

En nu is het mijn beurt: want het is ondertussen wel overduidelijk dat JIJ nu eens NIET BEGRIJPT wat ik schrijf.
Koekje van eigen deeg heet dat.

Ik ben niet tegen de beperking van de werkloosheid in de tijd.
Jij mag zoeken wat je wil (en ik weet dat je dat ook daadwerkelijk gaat doen), je gaat me niet op zo'n uitspraak kunnen betrappen.

Ik ben geen idioot, ik weet dat mensen levenslang een uitkering geven onhoudbaar is.

Maar waar ik wel problemen mee heb (en dat is wat JIJ NIET BEGRIJPT) is dat de huidige regering zich beperkt tot het schrappen van de uitkering en verder NIETS doet om de werkloze aan werk te helpen.

Er is gewoon geen plan.
Dat herhaalde ik al meermaals maar jij blijft hameren op valse beweringen eh?
En u blijft volhouden dat er wel een plan is maar dat ik dan -natuurlijk- weer niet begrijp of niet zie.

Dat is mijn probleem met deze maatregel.
NIet dat de uitkeringen in de tijd beperkt worden. Daar heb ik geen problemen mee.
Maar dat alle schuld bij de werkloze wordt gelegd, dat er niets wordt gedaan om diezelfde werkloze op het juiste spoor te zetten, dat er niets wordt gedaan om jobs te creëren, dat stoort me.

En dan mag jij lustig verder leugens verspreiden over wat jij denkt dat mijn mening is.
De meesten zullen wel zien dat dat vals en leugenachtig is.
Want dat is waar u zich tot moet verlagen. Rondstrooien van leugens. Want met argumenten red u het al lang niet meer.
U geeft aan er niet tegen te zijn.
Maar u haalt ondertussen allerlei argumenten aan die dit tegenspreken.
Oud 21 juli 2025, 06:56   #58
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Wat maakt dat allemaal uit als de grote hoop via 'asiel' of 'gezins- of familiehereniging' binnenkomt ? Zolang het HRVM de rechten van de ander boven die het eigen stelt en we onze grenzen niet met geweld verdedigen verandert er juist niets. En mocht dit de komende jaren wonder boven wonder toch lukken, dan nog is het reeds te laat. Tegen de helft van deze eeuw zijn we een minderheid op eigen continent en tegen het einde van de eeuw weggevaagd. Dat heet progressie. Net zoals het verdwijnen van de oorspronkelijke bevolkingen van de Amerika's en Australië en hun culturen. Het enige verschil is dat de Europeanen dit aan de eigen elites te danken hebben.
Daar heeft Anneleen een rem op gezet.
Gezinshereniging wordt veel moeilijker, degene die hier verblijft moet kunnen instaan voor zijn / haar gezin.
De inkomsten mogen niet komen uit uitkeringen.

Asiel wordt aanzienelijk duurder.
Oud 21 juli 2025, 06:57   #59
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nounou, we zullen eens kijken wat dat gaat opleveren.

(Laatst bekende cijfers die ik vind dateren van 2022).

We gaan uit van de cijfers in de antwoorden op deze vraag aan Zuhal en de cijfers uit deze pdf.

In 2022 werden er 14490 arbeidskaarten (korte duur) en gecombineerde vergunningen (lange duur) uitgereikt.
Daar gaat Zuhal nu dus in snoeien.

Welke worden niet gesnoeid?

1) De hooggeschoolden. Dat waren er in 2022 samen 5515.
2) De knelpuntberoepers. Goed voor 3023 stuks.
3) Beroepssporters, trainers en scheidsrechters. 241 stuks
4) Seizoensarbeiders. 2236 mensen.

Het gaat dus om 14490-5515-3023-241-2236=3475 stuks.

Links en rechts vergeet ik er waarschijnlijk nog wel eentje maar kom.
Laten we van goeie wil zijn en stellen dat Zuhal hier 3500 arbeidsplekken vrij maakt.

Dat is ongeveer 1% van het aantal werklozen in België.

Maar dan mogen we de achterpoortjes nog niet vergeten. Die krijgt Zuhalleke niet dichtgeplamuurd.

In het artikel dat u postte lezen we immers ook nog dit:

Maar soit; na paginalang gezeur om nu eindelijk eens een voorbeeld te geven waarbij NVA moeite doet om werk te creëren of om mensen aan het werk te helpen zijn we gestrand op een 'regel' die, als het allemaal flink meezit, 1% van de werklozen aan een job zou kunnen helpen.

En dan moet alles nog flink meezitten, mag er geen misbruik gemaakt worden van detachering en moeten we de profielen die nu van buiten de EU komen in België gevonden kunnen worden.
Want je kan bv een niet-EU metser weigeren; als je in Be geen metsers vindt heeft dat weinig resultaat.

336000 werklozen. 180000 werklozen die hun uitkering verliezen. Mogelijk 3500 jobs gecreëerd.

Er gaan dus mogelijk 3500 vacatures vrijkomen waar in België geen volk voor gevonden wordt.
Ik ben bang dat daar 'veel volk naar gaat komen kijken.'

P.s. in 2024 verloren in Belgie 12354 mensen hun job vanwege collectief ontslag.
Dat zet de 'maatregel' van Demir in het juiste daglicht.

Nog van die druppels op een hete plaat kunnen ontdekken in het NVA programma?
Er wordt ook gesnoeid in het aantal kunstmatige knelpuntberoepen.
Oud 21 juli 2025, 07:06   #60
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar heeft Anneleen een rem op gezet.
Gezinshereniging wordt veel moeilijker, degene die hier verblijft moet kunnen instaan voor zijn / haar gezin.
De inkomsten mogen niet komen uit uitkeringen.

Asiel wordt aanzienelijk duurder.
Was dat al niet zo ?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be