Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 juli 2025, 16:32   #41
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Staat u mij toe even te gekscheren over neuzen.

Het klinkt bijna als een poppenspel in de poesjenellenkelder als zijnde: ‘de schele en de neus’

En nu maar uitmaken aan wie we die rol gaan geven.
Maar het is toch zo? Er zijn pas problemen als den tv de problemen benoemt.
En wat ons dan allen treft, daar ligt niemand nog van wakker.

Natuurlijk is het een poppenspel geworden, met een vrij predictable script.
Oud 21 juli 2025, 17:16   #42
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Bewijs dat eens. Weet gij welke taal ik thuis spreek? Weet gij welke mijn moedertaal is?
Het is niet omdat in de officiële communicatie met de overheid Nederlands verplicht is, dat de ganse bevolking Nederlandstalig is.
Hetzelfde geldt voor de Waalse bevolking.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2025, 17:25   #43
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bewijs dat eens. Weet gij welke taal ik thuis spreek? Weet gij welke mijn moedertaal is?
Het is niet omdat in de officiële communicatie met de overheid Nederlands verplicht is, dat de ganse bevolking Nederlandstalig is.
Dat is geen enkel taalgebied ter wereld zo.

Waarom zou het in Vlaanderen dan anders zijn.

Of denk je dat in Wallonië iedereen Franstalig is?
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2025, 17:26   #44
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Hetzelfde geldt voor de Waalse bevolking.
2

Of de Franse bevolking ,of de Duitse bevolking ,of de Deense bevolking.
Oud 21 juli 2025, 17:27   #45
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Dus de Walen die bij het enige referendum over het koningshuis tegen de monarchie stemden zijn de belgicisten. En de Vlamen, die met een overdonderende meerderheid van 72% voor het koningshuis stemden, zijn de rebelse republikeinen?

Grappige kerel, die Kaproen. Ik hou wel van zijn fantasyshow.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2025, 19:00   #46
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Tja, 75 jaar geleden was de CVP (en dus de rkk) hier nog baas, en de rkk was toen zeer nauw verbonden met "het paleis".
2.
Oud 21 juli 2025, 19:15   #47
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Ah we gaan de taalwetten die het fragiele evenwicht in Brussel moeten torsen even botweg neerschieten omdat de Vlamingen een minderheid zijn. (Hetgeen de PS nu eigenlijk al doet door de regeringsvorming te blokkeren.)

Ooit al gehoord van het "butterfly effect" ? Of een spelletje Mikado gespeeld? Alle evenwichten hangen aan elkaar in België. Er komt ooit een breekpunt hoor. Zelfs Filip den Taaie zal dat niet kunnen tegenhouden als het komt.

Daarom zou het beter zijn om die fragiele evenwichten niet al te hard te verstoren. Of wel, als je de toren wil zien instorten. De PS in Brussel wil dat nu blijkbaar.
Dan gaan we naar Koreaanse toestanden hoor.

https://www.youtube.com/watch?v=J4sds_9bxVs

"South Korea = Bitch."

Och euh. We zullen het wel discreet oplossen hé. De Belgen kunnen dat goed.

Laatst gewijzigd door TV-verslaafde : 21 juli 2025 om 19:16.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2025, 20:01   #48
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Enkel over de wantoestanden in Gaza.

Over de wantoestanden in de ziekenhuizen van zijn eigen hoofdstad ,

daarentegen zwijgt hij zedig.

Dan is het niet verwonderlijk dat hij geen referendum

durft te organiseren over het voortbestaan van het Koningshuis.
Hij heeft ook niks gezegd over het franstalige voetbalstadion op Parking C, over de ondergrondse Vlaamse landweg begraven onder diezelfde parking, over de nakende onafhankelijkheid van Vlaanderen ten laatste eind 2019, over collaboratievlaggen op festivals en tijdens koersen, over personeel met franse nationaliteit die je in De Panne's horeca niet in in het nederlands bedient, dat het de Vlaamse kust is en niet de Belgische, over de in Ninove ongewenste franstalige katholieke negers, over al die wereldschokkende zaken heeft hij het niet gehad.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2025, 20:07   #49
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Dus de Walen die bij het enige referendum over het koningshuis tegen de monarchie stemden zijn de belgicisten. En de Vlamen, die met een overdonderende meerderheid van 72% voor het koningshuis stemden, zijn de rebelse republikeinen?

Ik ben ook een fan. En nu nog meer, sinds hij zonder te lachen beweert dat het belgicisten zijn die het vastleggen van de taalgrens in 1962 stemden. Dankzij zijn historische en politieke verduidelijking weet ik nu dat de Volksunie parlementairen 'belgicisten' waren.

Ik leer hier nog alle dagen bij.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2025, 20:21   #50
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht

De tijden zijn veranderd sinds 1951 Dali,als je dat beseft zul je wel begrijpen waarom er geen nieuw referendum meer mag komen van de Walen.

Bij het vorige referendum in 1951 waren de Vlamingen pro Leopold III omdat hij zich vlug had overgegeven aan de Duitsers en veel bloedvergieten van Vlaamse soldaten had voorkomen.

De Walen waren tegen Leopold III omdat hij tijdens de oorlog met een Vlaamse vrouw gehuwd was en niet tegen Hitler had geprotesteerd ,toen die de Vlaamse krijgsgevangenen vroeger vrij liet dan de Waals krijgsgevangenen .

Bij een volgend referendum zullen de Walen pro het Koningshuis stemmen ,omdat de Koning er voor zorgt dat het land niet splitst en de Walen verzekerd blijven van de Vlaamse transfers.

De Vlamingen zullen tegen het Koningshuis stemmen ,omdat ze het beu zijn de Walen te blijven onderhouden en zij hierdoor de hoogste belastingen te wereld moeten betalen om later de laagste pensioenen van West-Europa te trekken.
Oud 21 juli 2025, 20:37   #51
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

"Het Forum der Joodse Organisaties is “diep ontgoocheld” door de toespraak van koning Filip, waarin hij de situatie in Gaza “een schande voor de mensheid” noemt. De Vlaamse koepelorganisatie verbaast zich erover dat de koning zich niet uitspreekt over de aanval van 7 oktober 2023 en de gijzelaars die sindsdien vastzitten in Gaza."

https://www.hln.be/binnenland/forum-...ilip~a87c67f5/

Zijn uitspraak over de onmenselijke toestand in Gaza ,zonder de Joodse gijzelaars te vermelden zou nog wel eens onverwachte effecten kunnen hebben voor FilipI.

Daar kan Herman Brusselmans over meespreken.

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 21 juli 2025 om 20:38.
Oud 22 juli 2025, 12:58   #52
graaf de bethune
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Leeft gij liever in een 'democratie' geleid door idioten zoals Trump, Poetin of Netanyahu?

Ik hoorde toevallig de 21-juli toespraak van de koning. Duidelijk en moedig standpunt. En ter uwer info: Zijn Nederlands is stukken beter dan een meerderheid van de Vlamingen.
Ik zou het liefst leven in een democratie waar we ons staatshoofd zelf kunnen kiezen en eventueel een 2de maal herkiezen indien hij of zijn de job van staatshoofd naar behoren heeft uitgevoerd. Om te besparen kiezen we wat mijn part betreft een 1ste minister/president..... er zijn nog landen waar dit zo is.
Dan zou ik het liefst leven in een democratie waar alle grote beslissingen zoals euthanasie, vreemdelingenstemrecht, woonstbetredingen, lidmaatschap Navo, optrekken defensiebudget naar onbetaalbare 5% enz enz beslist worden door het volk en dit door middel van bindend referendum naar Zwitsers model.....

Momenteel is België verre van een democratie...hoogstens een FAMICRATIE...enkele gegoede familie's die het zaakje onder elkaar bedisselen, met de Van Saksen Coburghs op kop.....

Laatst gewijzigd door graaf de bethune : 22 juli 2025 om 13:02.
graaf de bethune is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2025, 13:23   #53
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune Bekijk bericht
Ik zou het liefst leven in een democratie waar we ons staatshoofd zelf kunnen kiezen en eventueel een 2de maal herkiezen indien hij of zijn de job van staatshoofd naar behoren heeft uitgevoerd. Om te besparen kiezen we wat mijn part betreft een 1ste minister/president..... er zijn nog landen waar dit zo is.
Dan zou ik het liefst leven in een democratie waar alle grote beslissingen zoals euthanasie, vreemdelingenstemrecht, woonstbetredingen, lidmaatschap Navo, optrekken defensiebudget naar onbetaalbare 5% enz enz beslist worden door het volk en dit door middel van bindend referendum naar Zwitsers model.....

Momenteel is België verre van een democratie...hoogstens een FAMICRATIE...enkele gegoede familie's die het zaakje onder elkaar bedisselen, met de Van Saksen Coburghs op kop.....
2

Hoogste tijd voor een democratisch en onafhankelijk Vlaanderen.
Oud 22 juli 2025, 13:25   #54
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Zouden we dan niet eerst wat invloeden verwijderen voor we de meerderheid verder onderwerpen aan de leugen?
Want zie hoe mensen kiezen, en wat ze dus allemaal vergeven.

Mensen stemmen op oorlogsmisdadigers en collaborateurs van Duitsland enzo. Brrrr
Oud 22 juli 2025, 15:15   #55
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leeft gij liever in een 'democratie' geleid door idioten zoals Trump, Poetin of Netanyahu?

Ik hoorde toevallig de 21-juli toespraak van de koning. Duidelijk en moedig standpunt. En ter uwer info: Zijn Nederlands is stukken beter dan een meerderheid van de Vlamingen.
- lol -
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be