![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#42 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want daar doet hij niet aan mee eh? Nee, vanalles in het wilde weg beweren. Dat lukt nog net. Maar die beweringen even staven? Dat is te veel gevraagd. Ook met zijn weduwen. Hij beweert daar dat een weduwe makkelijk 5000 euro per maand kan opstrijken. Maar hoe dat dan zou moeten gebeuren, daar zwijgt hij zedig over. Over hoeveel gevallen hij het dan heeft, ook daar geen woord over. Tsja, op die manier kan je natuurlijk alles bewijzen. Citaat:
Nu met je beweringen over domiciliefraude. Heb je daar cijfers over? Kan je dat aantonen? Hoe vaak gebeurt dat? Nee, voor degenen die het beleid van BDW hier verdedigen volstaat het blijkbaar om wat in het wilde weg te roepen. Zodat de gelijkgestemden allemaal netjes 'ja' kunnen knikken. Enig bewijs, wat cijfermateriaal, bronnen,.... allemaal niet nodig.
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zou nogal leuk worden moest reserve hier dossiers publiek maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je weet op welke subsidies iemand met een leefloon recht heeft, dan val je gewoon achterover.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor u, die niets anders doet dan het Arizonabeleid af te breken, volstaat het om overal uw mening, gefundeerd of niet, over te spuien. Dit is u ingegeven door het feit dat u zelf in een situatie zit waarin u niet wilt werken, ondanks gevolgde cursussen slaagt u er niet in om werk te vinden. Ofwel volgde u de verkeerde cursussen ofwel gaat u op sollicitatie met een lijstje met hetgeen u allemaal niet kunt. Graag verneem ik wat op u van toepassing is! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of wil je dat ik bronnen en links voor mijn mening geef? Citaat:
Ik heb pas nog een job aangenomen. Citaat:
Jij denkt dat je vanuit je ivoren toren alles weet. Jij hoeft maar iets over iemand te lezen op een forum et voila, jij weet perfect hoe het allemaal in mekaar zit. De hovaardigheid spat eraf. Want jij weet wat ik op een sollcitatie zeg. Jij weet ook dat ik niet wil werken. (Waarom ik dan zou gaan solliciteren is me een raadsel, ma soit, ook daar weet u waarschijnlijk wel het antwoord op). Jij weet dat ik de verkeerde cursussen heb gevolgd... Citaat:
Compleet naast de kwestie maar het leidt natuurlijk wel de aandacht af van wat ik u (blijkbaar terecht overigens) aanwrijf. Soit. We onthouden dat u niet doet aan bronnen en/of links. Een beetje in het rond roepen volstaat. Heb je al wat cijfermateriaal over die ondertussen schatrijke weduwe?
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 26 juli 2025 om 09:19. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Haha, mijnheer doktoor moet zwijgen over zijn patienten.... Doe eens normaal jongen. Als de dingen die jij beweert kloppen zijn daar vast ergens (anonieme) cijfers over te vinden. Reserve doet niet mee aan links en bronnen 'omdat reserve dat niet mag'... Ik moet toegeven; één van de betere uitvluchten die ik al las hier.
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik mag niet communiceren over individuele dossiers. Dat schreef ik al, maar waarschijnlijk heeft u ook dat niet begrepen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat wil je? Dat naast de werklozen en de leefloners nu ook al hun kinderen op moeten draaien om BDW's rekening te doen kloppen?
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 26 juli 2025 om 09:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan echter niet binnen de minuut op al uw schrijfsels reageren. Soms vraagt dat een beetje geduld. Ik veronderstel dat ik dat wel kan krijgen. Geduld is immers gratis.
![]() |
![]() |
#51 |
|
![]() gratis wordt betaald door een ander
![]() |
#52 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het zijn dus ook de politiekers die ervoor zorgen dat op een of andere manier in een ander inkomen voorzien ontmoedigd wordt. ![]() En het zijn ook politiekers die op een smerige, slinkse manier het sociaal tarief afgepakt hebben van gerechtigden met de laagste inkomens en verhoogde tegemoetkomingen, de zogenaamde "beschermde afnemer" Door eerst, met het voorwendsel van de energiecrisis, een tijdelijke steunmaatregel voor sociaal tarief uit te breiden naar ongeveer een half miljoen hogere inkomens die normaal niet in aanmerking komen om dan deze tijdelijke steunmaatregel niet te verlengen maar tegelijk heeft de politiek ook het sociaal tarief afgeschaft voor gerechtigden met verhoogde tegemoetkomingen die voor de uitbreiding al permanent recht hadden op sociaal tarief. Citaat:
Nu betalen ook de laagste inkomens en gerechtigden van permanent, sociaal tarief de volle pot voor energieprijzen want uiteraard werden ook de voorwaarden voor sociaal tarief fors verstrengd zodat bijna niemand er nog gebruik van kan maken.
![]() |
![]() |
#53 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() En hier klap je toch ook al uit de biecht? Citaat:
![]() Als jij problemen hebt met de subsidies waar leefloners recht op hebben, dan moet je gaan klagen bij de politiekers, spreek jouw grote voorbeeld nva-pezewever "maximus textoris pulcher" daar eens over aan, hij zal wel oren hebben naar jouw voorstellen om te besparen op leefloners. ![]()
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gij vraagt om een individueel dossier toe te lichten, hetgeen ik niet doe, nooit. Ik geef u een lijstje dat btw niet limitatief is, en nu begint ge zo weer te zeiken. Hebt gij nooit pijn aan uwe lul met al dat gezeik, jongens toch! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En net die politiekers krijgen het hele gezeik over zich. Jongens toch! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Veel gezeik maar weinig ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb goed nieuws voor U Oma!
![]() |
![]() |
#58 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik vroeg gewoon om een voorbeeld. Een rekenenvoorbeeld van zo'n geval. En als't kan ook nog effe over hoeveel weduwen dat dan gaat. Want je kan wel staan roepen over uitzonderlijke gevallen maar dat neemt niet weg dat het ... uitzonderlijke gevallen blijven. Wat is daar zo moeilijk aan? Jij beweert dat een weduwe makkelijjk 4a5000 euro op kan strijken. Ik vraag gewoon hoe dat dan werkt. En dan ga jij beginnen over individuele gevallen... Waar ik nooit om gevraagd heb. Leer eens lezen: Ik vraag jou om je beweringen te staven met cijfers, links, bronnen,.... Want dat doe jij nagenoeg nooit. Daar hoeven geen individuele gevallen aan te pas te komen. Citaat:
Ik vroeg gewoon of u voorstander was van het aanpakken van kinderen van werklozen en leefloners. Want de meeste van de voordelen die u daar op somt komen ten voordele van kinderen. Ik stel u een vraag en u vindt dat 'zeiken'? Ben jij even snel over uw toeren zeg... Citaat:
Mijn lul komt daar niet meer bij te pas. Toch bedankt voor de interesse in mijn geslachtsdeel.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 26 juli 2025 om 13:07. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De kinderen krijgen verhoogd kindergeld. Per persoon zijn er tal van extra subsidies voorzien zoals ik reeds opsomde. Kinderen krijgen een schoolbonus (per maand) tussen de 22 en de 56 euro / kind, dit is afhankelijk van de leeftijd. Sociale toeslag tot 105 euro / kind / maand Toeslag kinderopvang 3.57 euro / kind / dag Zet daar een gescheiden moeder, met dezelfde gezinslast, tegenover die iedere dag gaat werken. Laatst gewijzigd door reservespeler : 26 juli 2025 om 13:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In sommige gevallen ja.
Citaat:
Citaat:
Al verdien je 10.000 per maand, dan nog krijg je die schoolbonus. Citaat:
Citaat:
Doe je kind naar een opvang waar de prijs niet van het inkomen afhangt en je krijgt die toeslag automatisch. Al ben je hartchirurg. Heeft dus nog maar weer eens niets met leefloon te maken. Citaat:
Jij begint hier een resem voordelen op te sommen waar bijna iedereen recht op heeft (sommige hangen af van het inkomen, niet van een leefloon) en doet dan alsof dat exclusief voorbehouden is voor mensen met een leefloon.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 26 juli 2025 om 17:56. |
|||||
![]() |
![]() |