![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook niet moeilijk, in die garages staan tegenwoordig hangaarhoeren, EV's die met digitale shit elke vorm van diagnose of herstelling weigeren. En daar moeten die techniekers ook aan werken.
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Betaal maar eens een advokaat als je het moet doen met een beperkt inkomen.
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is het officieel (niet dat ik daar altijd mee akkoord ben) een knelpuntberoep? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar niet getreurd, ze heeft via een mogelijke werkgever de cursus vanuit de "privé" kunnen afwerken.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 7 september 2025 om 12:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik begrijp dat niet. Ik ben de laatste vijf jaar in drie verschillende garages klant geweest. Mijn dochter in twee verschillende. Wij bellen voor een (klein of groot) onderhoud en binnen de week is dat onderhoud ingepland. Hooguit binnen twee weken maar dat is dan meestal omdat onze agenda's niet passen. Nog nooit meegemaakt dat we daar twee maand op moesten wachten...
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 8 september 2025 om 10:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat het voor mij wel duidelijk is.
Citaat:
Citaat:
Nu, die waar ik nu naartoe ga, die is ook aan zijn laatste jaar bezig voor zijn pensioen, heeft zijn zaak al verkocht, eind volgend jaar gaat er de sloophamer in, samen met de panden van de buren, "prachtappartementen en lofts" gaan er komen. Citaat:
Ik denk het niet.
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In de meeste gevallen gewoon tevreden hoor.
Vorige wagen was een nieuwe van merk A en omdat we daar een onderhouddscontract afsloten gingen we natuurlijk naar die garage. Nieuwe wagen is er één van merk B. Twee keer op onderhoud geweest in de garage waar we hem kochten maar niet tevreden. Vooral omdat de schatting voor de prijs van het onderhoud telkens honderden euro's naast de uiteindelijke prijs zat. Terwijl er niets anders moest gebeuren dan het voorgeschreven onderhoud. Ook telkens veel langer wachten dan vooraf voorzien was (op afspraak). Nu dus met merk B naar een andere garage. Waar de prijsopgave vooraf akelig dicht bij de uiteindelijke prijs zit. Dat zijn er dus al drie. Dochter koopt auto in garage en gaat daar ook op onderhoud. Tot een vriend/buurman op zijn eigen houtje een garage/werkplaats begint in bijberoep. Op 200m van mijn deur. De vorige garage waar ze ging was 20km ver. Dat zijn er dus twee. Dus in 1 geval zijn we gewisseld wegens niet tevreden. Citaat:
Auto5 wel. Is volgens mij iets vergelijkbaar. Kom ik ook nooit eigenlijk. Toch zeker niet voor onderhoud. Een bus ruitenwisservloeistof wil ik er nog wel kopen maar verder...
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 8 september 2025 om 15:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
HAHAHA. En nu de realiteit. De opleiding (knelpuntberoep) die ik volg is via de vdab gratis voor werkzoekende+ nog ander voordelen. Ik heb voor het verlof 290 euro betaald zoals andere jaren, en zal nog 100euro extra moeten betalen dank zij Demir. Dezelfde opleiding,voor de ene gratis+extra voordelen, voor de anderen duurder. Wat een logica. Wie tijdens tijdens zijn jeugd geen kl*ten uitgericht heeft wordt beloond. Wie uit vrije wil een (knelpunt-)beroep wil aanleren moet nu extra betalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#54 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Hij beweert dat gij niets extra moet betalen om dan zichzelf in dezelfde zin tegen te spreken en de reden te geven waarom gij wel extra moet betalen... ![]() En dat wordt veelvuldig gebruikt: vrijwilligers worden niet betaald maar bij het leger, om soldaten te rekruteren, krijgen vrijwilligers een loon betaald…2.000€ netto, of dat voor het hele jaar of per maand als vrijwilliger is wordt er niet bijgezegd.... ![]()
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan zo'n BS evengoed omdraaien. "We maken opleidingen goedkoper! De overheid moet dan niks extra betalen, de cursist komt gewoon minder tussen." En met zo'n mensen moet je dan een discussie proberen voeren... ![]()
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : Gisteren om 06:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
|
![]() Euh, ja, net zoals een dopper die dopt geld krijgt en een werker die werkt belastingen betaalt.
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
Alles zelf aanleren en alles zelf doen. Dat zou het streefdoel moeten zijn van alle burgers.
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn er die al problemen hebben met het bedienen van een rol WC papier.
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals ik al stelde, men moet natuurlijk evalueren of dat netto rendabel is, ttz, of de kost om die opleiding aan werkzoekenden te betalen, wel degelijk kleiner is dan het aantal dopmaanden die men daardoor minder moet uitbetalen. Dat moet het enige doel zijn he, minder moeten uitgeven aan dop. Als ge een deel van dat geld kunt recupereren door goeiekoper cursussen te geven, dan is dat positief en moet dat gedaan worden. Als er maar weinig volk mee aan de slag gaat uiteindelijk, dan was het de moeite niet en stopt men daar beter mee. De dag dat er geen werklozensteun meer is, kan men ook natuurlijk stoppen met het aanbieden van gratis of gesponsorde cursussen, want uiteindelijk is werkloos zijn dan geen kost voor de gemeenschap meer, maar zolang men een sociaal systeem wil met dop, is het best van dat zo weinig mogelijk te soliciteren. Vergelijk het met gratis of deels gesponsorde PREVENTIEVE geneeskunde. Men doet dat omdat er op die manier minder echt zieken zullen zijn, zodat de ziekenkas minder moet betalen voor die echt zieken. Op voorwaarde natuurlijk dat de preventie goeiekoper is dan het behandelen van de extra zieken. Bij vaccins is dat bijvoorbeeld niet evident. Stel dat een zekere ziekte met 90% kan verminderd worden met een zeker vaccin. Als dat vaccin, zeg maar, 10 Euro kost, en je gaat de ganse bevolking vaccineren, dan kost dat 110 miljoen. Dat is enkel maar zinvol als het aantal zieken dat men daardoor vermijdt, meer dan 110 miljoen zouden kosten aan de ziekenkas he, zoniet is het beter van die zieken te hebben dan die vaccins te betalen.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : Gisteren om 13:50. |
|
![]() |
![]() |