![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Wil jij zelf beslissen om al dan niet te stemmen? | |||
Ja, ik beslis zelf wel! |
![]() ![]() ![]() |
55 | 67,07% |
Nee, strenge regels overal! |
![]() ![]() ![]() |
20 | 24,39% |
Wat kan mij het schelen |
![]() ![]() ![]() |
4 | 4,88% |
Alle anderen behalve ik |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Nog iets anders: (post hieronder) |
![]() ![]() ![]() |
3 | 3,66% |
Aantal stemmers: 82. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Vreemdeling
|
![]() In een ideale maatschappij waarin iedereen correct en juist geïnformeerd is stemplicht aan te raden. Helaas kiest nu een groot deel van de bevolking zonder goed of zelfs helemaal niet geïnformeerd te zijn.
Mensen uit lagere sociale (ook andere!) milieu's laten zich nu toch misleiden door de gratis en eigenvolkeerst-verhalen en stemmen daarom tegen hun eigen belang. Door het afschaffen van de stemplicht zal waarschijnlijk een deel van deze niet(goed)-geïnformeerde potentiële kiezers niet komen opdagen wat de resultaten van verkiezingen (en binnenkort referenda??) misschien heel wat representatiever zal maken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#46 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nogmaals geciteerd:
Citaat:
??
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zijn er nu echt naïeve mensen die denken dat het er zonder stemplicht beter of democratischer aan toe zou gaan??? Er zou nog wel iets moeten gevonden worden om dat vervelende "naar het stemlokaal gaan" te doen verdwijnen. Stemmen per aangetekende brief (gratis, voor een keer) of via internet of zo.Er moet nog wel iets op te vinden zijn. En de oudere mensen, die bvb niet meer zelfstandig kunnen wonen, de vrijheid laten om al dan niet te stemmen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
een lidkaart van de juiste partij kunnen voorleggen ![]() Laatst gewijzigd door jules : 9 januari 2005 om 16:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() met veel poeha werd reeds meerdere keren voorgesteld de stemplicht af te schaffen !... het gaat hem toch maar over proteststemmen... waarom deden of doen ze het dan niet ?!
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() Proteststemmen of niet interesseert me geen bal!
Het feit dat we zelf mogen kiezen om al dan niet te stemmen wel! |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() Amai, toch een teken van de realiteit kunnen opvangen.
![]() Laatst gewijzigd door Het Skill Effect : 9 januari 2005 om 17:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Gouverneur
|
![]() Een lage opkomst heeft zeer weinig invloed op het systeem. Men ziet dit zeker niet alleen als protest, het kan evengoed goedkeuring of onverschilligheid zijn.
En nogmaals stemrecht zal groepen uitsluiten doordat ze niet gaan stemmen. Trouwens ik vind dat iedereen betrokken moet zijn in het bestuur van zijn land: een verantwoordelijke en geëngageerde burgers. Men moet trouwens maar eens beginnen af en toe referenda's te houden, om de betrokkenheid te verhogen (is zien wat het geeft).
![]() |
#59 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
De rol van de politici bestaat er dan enkel uit om de wetsvoorstellen uit te werken, hierover te debateren (kan elke burger online of op tv volgen) en de wetsvoorstellen toe te lichten (pro's contra's) aan de burgers. MAAR het zijn dus de burgers die rechtstreeks stemmen (beslissen) over de voorstellen. Directe betrokkenheid gegarandeerd! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Minister-President
|
![]() ik ben tegen de stemplicht , al zou ik het zonde vinden mocht m'n geen gebruik maken van z'n democratisch recht ... als m'n ziet dat in bepaalde landen slechts 36ù gaat stemmen . En zij die denken het vb daarmee te treffen zouden weleens van een kale reis kunnen thuiskomen ... ik denk dat je dan nog meer uitgesproken verschuivingen krijgt.
|
![]() |
![]() |