Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 10 januari 2005, 23:54   #41
Yossarian
Parlementslid

Yossarian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys
wat willen jullie nu eigenlijk, geeft het vlaams belang geen geld is het niet goed, willen ze wel geld geven is het ook niet goed want dan willen ze geen geld van een "extremistische" partij....

iedereen weet zeker nog de mooie geste van annemans die al de winst op zijn boek "dutroux, te veel om te geloven" wou doorstorten op de rekening van child focus. maar wat deed child focus? juist ja, de uitgestoken hand wegslaan
Wat heeft child focus hier mee te maken???

Wat een pover gespartel van de rechtse tochtbreintjes. Lees gewoon het artikel nog eens: de oproep op de vb-website en de reactie van Joris Vanhauthem spreken toch voor zich. Wie nog niet eens een simpel krantenartikel begrijpend kan lezen zou beter zijn snater houden.
Yossarian is offline  
Oud 11 januari 2005, 00:03   #42
Yossarian
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest
Jaren niet naar Afrika omkijken, waar er iedere dag evenveel slachtoffers vallen, om zich dan opeens als dé sociale weldoener te laten opvallen, omdat dit nu zo een grote media-aandacht krijgt, vind ik toch 'ietske' schandaliger..
Wat heeft het vb al gedaan voor Afrika?

Steun verleend en solidair geweest met

-het moorddadige apartheidsregime in Z-Afrika.
-het neonazicrapuul Eugène Terreblanche en zijn Afrikaner Weerstandsbeweging
Yossarian is offline  
Oud 11 januari 2005, 00:07   #43
ilfalco
Minister-President

Standaard

er zijn tal van vb'er die aan ontwikkelingsamenwerkigndoen ... ik denk dat er zelfs eentje hier op het forum zit luc broes nl; Johan deckmyn doet ook ter plaatse aan ontwikkelingssamenwerking..... maar voor yossarian zal leopold 2 wel het grote vb zijn.
ilfalco is offline  
Oud 11 januari 2005, 00:10   #44
Yossarian
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco
... maar voor yossarian zal leopold 2 wel het grote vb zijn.
?
En u leidt dat af uit....?
Yossarian is offline  
Oud 11 januari 2005, 00:59   #45
Phrea|K
Parlementslid

Phrea|K's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Phrea|K
Standaard

Ja, het zou nochtans uitstekende PR zijn voor het VB. Verwijten over racisme zouden vanaf dan nog belachelijker klinken. Aan de andere kant zou het misschien wel wat geforceerd overkomen natuurlijk.
Phrea|K is offline  
Oud 11 januari 2005, 01:09   #46
ilfalco
Minister-President

Standaard

het is niet omdat je het OCMW van heel de wereld niet kan en wil zijn dat je niet solidair kunt zijn met andere volkeren. voor mijn part mag m'n gerust een paar miljard dat normaal in de bodemloze waalse putten terecht komt naar darfour of Z-O azie gaan ... ik denk dat de nood daar toch wel iest hoger is dan in Wallonie.
ilfalco is offline  
Oud 11 januari 2005, 02:17   #47
lustige lezer
Parlementslid

lustige lezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yossarian
Wat heeft child focus hier mee te maken???

Wat een pover gespartel van de rechtse tochtbreintjes. Lees gewoon het artikel nog eens: de oproep op de vb-website en de reactie van Joris Vanhauthem spreken toch voor zich. Wie nog niet eens een simpel krantenartikel begrijpend kan lezen zou beter zijn snater houden.
Als er iemand zijn snater zou moeten houden, bent u dat wel. U bent zelfs zo hopeloos dat je niet eens kan toegeven dat het vb het juiste doet. En dan nog wordt tegengewerkt door andere partijen. Zie het simpel artikeltje dat vlaams nationalist heeft gepost.
Dat u niet eens bent het VB, ok, ik respecteer dat. Ieder zijn eigen mening. Maar deze valse beschuldiging is te onozel.
En als ik me niet vergis, begrijpt u het krantenarticeltje niet. Het VB steund, en WTF is daar het probleem?
lustige lezer is offline  
Oud 11 januari 2005, 09:26   #48
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
ik vind het helemaal niet schandalig om geld aan die organisatie te storten. maar ze zeggen zelf de regio niet te kennen, en er zijn dus duidelijk efficientere alternatieven. steun ze gerust voor hun andere projecten. ik vind het belachelijk dat het VB oproept om geld te doneren aan deze 'vlaamse' maar duidelijk onervaren organisatie. die mensen daar moeten geholpen worden, laat aub de zever over vlaamse volkssolidariteit achterwege.
Misschien wel verduidelijken dat bij die organisaties die onder de 12-12 rekening geld ronselen ook het extreem-links belgicistisch oxfam zit! Wat gaan die doen met dat geld? "eerlijke" vis kopen van de getroffen bevolking? Of weer politiek correcte acties ondernemen?
jan hyoens is offline  
Oud 11 januari 2005, 09:59   #49
Bulldozer
Burger

Bulldozer's schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Bulldozer Stuur een bericht via MSN naar Bulldozer
Standaard

Oxfam, vooral gekend voor de Oxfam Wereldwinkel in je buurt met zogezegde eerlijke producten, is nu eenmaal niet zo’n politiek neutrale en objectieve humanitaire organisatie zoals men toch bij een dergelijk opzet zou mogen verwachten. Oxfam is niet alleen een extreemlinkse organisatie, maar vooral ook samen met 11.11.11 een van de belangrijkste actoren binnen het Actie Platform Palestina en het is net dat platform dat al enige tijd een smerige en laffe boycotcampagne voert tegen landbouwproducten uit Israël. Humaan is anders, maar dat de gewone landbouwer in Israël van deze misdadige boycot vooral de dupe is, zullen Oxfam en consoorten wellicht worst wezen.

Meer info vind je op:
http://www.tanguyveys.be/index.php?getnews=1&news_id=66

Laatst gewijzigd door Bulldozer : 11 januari 2005 om 10:00.
Bulldozer is offline  
Oud 11 januari 2005, 10:06   #50
De rechtvaardige rechter
Parlementslid

De rechtvaardige rechter's schermafbeelding

Standaard

Israël is een betere wereld macht die zich van andere mensen de bal aantrekt mijn steun gaat openlijk uit naar de palestijnen een echt verdrukt volk.
Oud 11 januari 2005, 10:28   #51
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Ik heb ook niet gestort aan 12-12. Ik heb een degout gekregen als ik zie welke personen (mediageile BV's en wansmakelijke politiekers) zich nu plots opwerpen als super-idealistisch en ons een geweten komen schoppen.

Ik heb een storting gedaan voor artsen zonder grenzen (000-0000060-60) welke tenminste in stilte werken en geen ramp-opportunisten aantrekt van het laagste allooi.

Dat het rode kruis België al een degoutante leiding heeft (met prinses Astrid als figuur) welke vooral zichzelf heel belangrijk vinden, wist ik al langer. Dit is des te spijtiger voor de mensen welke op het veld zo goed hun best doen.
Geertje is offline  
Oud 11 januari 2005, 14:26   #52
lustige lezer
Parlementslid

lustige lezer's schermafbeelding

Standaard

Laatst gewijzigd door lustige lezer : 11 januari 2005 om 14:26.
lustige lezer is offline  
Oud 11 januari 2005, 14:40   #53
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lustige lezer
U bent zelfs zo hopeloos dat je niet eens kan toegeven dat het vb het juiste doet.
Een nieuwe generatie pastoors is opgestaan en heeft zijn weg gevonden naar de kansel...

Oud 11 januari 2005, 17:23   #54
athena
Parlementslid

Standaard

Op dit eigenste moment zit men in de senaatscommissie te debateren om het Vlaams Belang zijn partijdotatie te ontnemen, ik had nog een extraatje liggen dacht het misschien aan de slachtoffers van de Tsoenami te geven, maar denk dat ik het misschien toch aan het Vlaams Belang ga schenken, namelijk een partij in nood.
athena is offline  
Oud 11 januari 2005, 17:35   #55
nederigehop
Vreemdeling

Standaard

Het VB wil bijdragen voor alle slachtoffers maar via een door hun gekozen weg , so be it.

De holebi beweging wil enkel maar voor de holebislachtoffers bijdragen...
wie is hier nu de discriminator ...
Oud 11 januari 2005, 17:44   #56
athena
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Ik heb ook niet gestort aan 12-12. Ik heb een degout gekregen als ik zie welke personen (mediageile BV's en wansmakelijke politiekers) zich nu plots opwerpen als super-idealistisch en ons een geweten komen schoppen.

Ik heb een storting gedaan voor artsen zonder grenzen (000-0000060-60) welke tenminste in stilte werken en geen ramp-opportunisten aantrekt van het laagste allooi.

Dat het rode kruis België al een degoutante leiding heeft (met prinses Astrid als figuur) welke vooral zichzelf heel belangrijk vinden, wist ik al langer. Dit is des te spijtiger voor de mensen welke op het veld zo goed hun best doen.
Denk dat ik u toch een beetje teleur ga moeten stellen, artsen zonder grenzen is de meest linkse van alle hulporganisaties. Naar aanleiding van de crisis in 99 in Kosovo had het Vlaams Blok een dotatie gedaan aan artsen zonder grenzen, een paar dagen later kreeg het Vlaams Blok zijn geld terug, met de mededeling dat AZG geen geld wil van fascisten en racisten.
De zus van Chris Duchosoit( u weet wel het VRT-gezicht dat stond te juichen bij de moord op Pim Fortuyn en daar ook openlijk voor uitkwam) was op dat ogenblik de voorzitster van AZG België, zelf heeft zij meermaals verklaard dat haar kinderen alles mogen behalve stemmen op het Vlaams Blok dan zou ze ze buitengooien.

Laatst gewijzigd door athena : 11 januari 2005 om 17:45.
athena is offline  
Oud 11 januari 2005, 18:16   #57
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door athena
Denk dat ik u toch een beetje teleur ga moeten stellen, artsen zonder grenzen is de meest linkse van alle hulporganisaties. Naar aanleiding van de crisis in 99 in Kosovo had het Vlaams Blok een dotatie gedaan aan artsen zonder grenzen, een paar dagen later kreeg het Vlaams Blok zijn geld terug, met de mededeling dat AZG geen geld wil van fascisten en racisten.
De zus van Chris Duchosoit( u weet wel het VRT-gezicht dat stond te juichen bij de moord op Pim Fortuyn en daar ook openlijk voor uitkwam) was op dat ogenblik de voorzitster van AZG België, zelf heeft zij meermaals verklaard dat haar kinderen alles mogen behalve stemmen op het Vlaams Blok dan zou ze ze buitengooien.
Goed om weten , dat alle "niet VB-stemmers" extreemlinks zijn .
Pietje is offline  
Oud 11 januari 2005, 18:43   #58
athena
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Goed om weten , dat alle "niet VB-stemmers" extreemlinks zijn .
Iemand of een organisatie die ideologie op een dergelijke wijze boven de mogelijkheid om middelen te verwerven om hun activiteiten te ondersteunen stelt is voor mij wel extreem-links.

Wist je bv ook dat Indonesië alle hulp van Israël weigert, maar dat zal waarschijnlijk ook niet uit anti-semitische gevoelens voortvloeien.
athena is offline  
Oud 11 januari 2005, 19:50   #59
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Master Yoda
Schandalig is dat !!! Hiermee bewijst het vb nog maar eens van wat voor verwerpelijk, onmenselijk en associaal allooi zij zijn !!! Wie dat nu nog niet ziet is stekeblind !!! Niet moeilijk dat niemand er hun wilt samenwerken !!! Op deze manier houden ze zelf het cordon in stand en versterken ze het zelfs nog !
Het enige wat ik zie is dat jij een gefrustreerde extreem-linkse puber bent die er enkel in slaagt onzin uit te kramen over het VB. Er is overigens geen enkele reden om deel te nemen aan de Tsunami 12-12 massahysterie.
Guderian is offline  
Oud 11 januari 2005, 19:58   #60
Towelie030981
Gouverneur

Towelie030981's schermafbeelding

Standaard

Alweer een politisering van een menselijk drama. Deze discussie interesseert mij maar matig. Zouden de mensen in Zuid-oost Azie het erg vinden als hun hulp van het Vlaams Belang kwam?
Towelie030981 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be