![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
Bekijk resultaten enquête: Moeten we de 'Rechten van de Mens' opzeggen? | |||
Ja, met deze wetten hebben we alleen maar onszelf gegijzeld! |
![]() ![]() ![]() |
20 | 40,82% |
Nee, laten we onszelf maar verder in de vernieling rijden... |
![]() ![]() ![]() |
29 | 59,18% |
Aantal stemmers: 49. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() @ Radicaal
De gedachten zijn vrij, Radicaal... Altijd geweest; zelfs in de meest repressieve regimes. De "universaliteit" per definitie willen vertalen in "kolonialisme" is in strijd met de grondprincipes van de mensenrechtenverklaring zelf. Da's dus een paradox waar je niet per definitie in moet meestappen. (maar die sommigen natuurlijk graag als een onvermijdelijkheid willen voorstellen) Die "volkerenrechten" worden helemaal niet ontkend... in de mate dat ze de fundamentele vrijheid van het individu niet in de weg staan. En dat laatste ligt natuurlijk in de weg wanneer we "nogmaals" het pad willen bewandelen van het afleiden van rechten uit de "volksaard". Klein probleempje: wie definieert dan die "volksaard"? Uiteraard een bindend karakter... Schone intentieverklaringen zijn er immers altijd al geweest. Ik zie geen probleem terzake. Immers, de mensenrechtenverklaringen waarborgen pluralisme tot op het niveau dat ze u in staat stellen om mij uw inhoudelijke kritiek diets te maken. Ben benieuwd naar je inhoudelijke kritiek.
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar niets heeft de tijd doorstaan, alles is onderhevig aan evolutie. Ook democratie blijft voor kritiek en wijziging vatbaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#44 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Towelie030981 : 13 januari 2005 om 04:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Trouwens, hoe vaak wordt het UVRM niet misbruikt voor binnenlandse en buitenlandse politieke doeleinden ? De term "politiek kolonialisme" lijkt mij hier zeker niet overdreven. Citaat:
Ik zeg met Aristoteles : "Rechtvaardigheid betekent gelijkheid onder gelijken en ongelijkheid onder gelijken". Citaat:
Hoewel, intendere betekent ook in het latijn "iemand met iets bedreigen" ... het woord heeft zijn betekenis niet gestolen. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Neen, aan intentieverklaringen hebben we geen boodschap. Wel aan het verzekeren van een aantal grondprincipes die buiten en boven elke discussie staan. Ik wil gerust de handschoen van het inhoudelijke debat opnemen, maar ben tot op heden nog nooit geconfronteerd met een alternatief dat even consistent, exhaustief en open is. Trouwens, ik wacht nog altijd op de inhoudelijke kritiek...
[font=Trebuchet MS]Et in Arcadia ego[/font] Laatst gewijzigd door de Vexille : 13 januari 2005 om 10:10. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#50 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#51 |
Burger
|
![]() Wat te doen met een groep die UVRM ondergeschikt zien aan hun eigen rechtssysteem/geloof ? Je kan geen gelovige moslim zijn en eenmoslim als evenwaardig te vinden aan een ongelovige (dat is in strijd met de koran).
UNIVERSAL ISLAMIC DECLARATION OF HUMAN RIGHTS http://www.muslimuzbekistan.com/eng/...sihrw1996.html XIa sluit niet moslims uit van publieke functies XII vrijheid van mening ? XVd zakah wordt enkel verstrekt aan moslims sariah stelt ook de doodstraf op het verlaten van de godsdienst (dus geen vrijheid van religie) en deze straf word ook heden ten dage uitgevoerd. http://www.barnabasfund.org/Apostasy...eans_Death.htm |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
"January 15, 1916 - To the Government of Aleppo - We are informed that certain orphanages which have opened also admitted the children of the Armenians. [...]the Government will view the feeding of such children or any effort to prolong their lives as an act completely opposite to its purpose, since it regards the survival of these children as detrimental. - Minister of the Interior, TALAAT." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() *KNIP*
Oproepen tot geweld zijn niet toegestaan op dit forum. Ze zijn ook niet wettelijk toegestaan. Peter Johan Laatst gewijzigd door Peter Johan : 13 januari 2005 om 18:09. Reden: Oproep tot geweld |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Burger
|
![]() Ik zie dat je niet ingaat op de inhoud en enkel maar onzin komt vertellen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Burger
|
![]() Mijn vraag is dus wat doe je met een miljard mensen, waarvan een deel in ons land wonen, die zeggen dat de UVRM in strijd is met hun religie.
Kan je verdraagzaam zijn tegen onverdraagszaamheid van welke kant die ook komt ? Ik dacht het niet, want op het moment die de overhand krijgt is het ermee gedaan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() @De Vexille, zoals steeds, volledig verwoord zoals ik het zelf absoluut niet beter kan ![]()
![]() |
![]() |
#58 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik zal een tip geven, in het engels spreken ze over liberty ![]() Hoe kan je iemands vrijheid en gelijke rechten nu toch ontkennen? Wat zijn jouw beweegredenen daartoe? Je spreekt dus vanuit een misplaatst superioriteitsgevoel dat de ene mens meer rechten heeft omdat die meer waard zou zijn?
![]() |
![]() |
#59 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Jammer genoeg zijn die er ook, en met velen. Een menselijke interpretatie van wat er in de koran staat, die niet strookt met de werkelijkheid. De koran is, en ik geef toe dat het tot mijn grote verbazing was, eigenlijk een zeer vredelievend boek. Mohamed veroordeelt zelfs dierenleed, dat kan je van de bijbel niet zeggen ![]() Ja je kan wrede dingen lezen in de koran, maar dat moet je evengoed in het juiste tijdsbeeld plaatsen net zoals de hel en verdoemmenis toornige God van de bijbel. De koran stelt duidelijk dat enkel hun Allah kan oordelen en veroordelen. Dat de mens zich daar niet schuldig aan mag maken. Dus al die zij- en bijregeltjes over hun godsdienstoorlogen en afvalligen is een onjuiste interpretatie van de fundamentalisten. Citaat:
Ironisch niet, beide willen hetzelfde, hebben een vergelijkbare ideologie en strijden net het hevigst tégen elkaar ![]() Deze groep mensen leven op deze aardkloot en zullen zich mettertijd toch moeten schikken, die evolutie zal er absoluut nog komen. Kwestie van tijd. 't Is natuurlijk een pak moeilijker als bepaalde landen die zo roepen over UVRM, zich zélf niet consequent aan die rechten houden. Maar dat is een andere discussie.
[size=1] ![]() [/size] Laatst gewijzigd door oriana : 13 januari 2005 om 17:14. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |