![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Wanneer wordt BHV gesplitst | |||
Morgen |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,28% |
Voor 1 februari |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,28% |
Voor 21 juli |
![]() ![]() ![]() |
20 | 32,79% |
Voor de verkiezingen van 2007 |
![]() ![]() ![]() |
11 | 18,03% |
Later, niet zolang de N-VA in de regering zit |
![]() ![]() ![]() |
8 | 13,11% |
Nooit. |
![]() ![]() ![]() |
18 | 29,51% |
Aantal stemmers: 61. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
[size=7][/size] [size=7][/size] [size=7]amen! [/size] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Minister
|
![]() Ik mis de optie "wanneer de zon ontploft". Alles is relatief, dus ik heb maar "later, wanneer de N-VA uit de regering is" gestemd...
![]() |
#44 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#45 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Vreemdeling
|
![]() Heb zojuist vernomen dat de Crem de amendementen die hij aan het wetsvoorstel van de Vlaamse partijen wil koppelen wederom naar de Raad van State heeft gestuurd voor advies waardoor waarschijnlijk de bespreking van het wetsvoorstel nog niet voor volgende week zullen zijn in de commissie binnenlandse zaken doordat advies minstens 8 dagen op zich laat wachten en vandaag pas is ingediend bij RVS
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Partijlid
|
![]() Ik mis de optie "onverwijld"
![]() |
![]() |
#48 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Neen, neen..... VLD, SPA, CD&V, GROEN! .... zijn partijen die alle Belgen ( bewoners van de huidige staat België ), enigzins op hun eigen manier dat wel, willen vooruit helpen. VB, NVA etc.... zijn partijen die de ontbinding van de staat België eisen, en slechts de belangen van Vlamingen of Walen verdedigen duidelijk tegen de belangen van de andere. U kunt dan natuurlijik wel zeggen dat de "normale" partijen dat ook doen, elkaar onderling bevechten, dat is waar.... maar tussen normale partijen is er plaats voor dialoog en compromis, ze komen nooit tot een volledige breuk, afscheuring en eisen dat ook niet, want ze weten wel dat ze elkaar nodig hebben, in feite zijn ze door dialoog complementair, een meerwaarde dus. Separatische partijen willen de mensen scheiden en zaaien verdeeldheid. Is dat een meerwaarde ? Voor sommigen allicht, voor mij niet. Belgische burgers betalen dus voor iets dat hen wil ontbinden en dat ze niet nodig hebben want die partijen zijn niet bereid tot compromis en dialoog, het belangrijkste instrument om problemen op te lossen. Ze eisen een splitsing zelfs tegen de zin van anderen en dat is het ..... Wie heeft dan ondemocratische trekjes ?
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#51 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Een democratie die niet alle meningen aanvaart, is geen democratie. De democratiue is er om de bevolking te dienen en niet om één of andere staatsconstructie voor de eeuwigheid te consolideren.
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wil de separatisten niet krampachtig bijeenhouden. Van mij mogen ze vertrekken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
je hebt twee soorten kiezers: zij die goed stemmen en zij die verkeerd stemmen. En jij bent het die bepaalt wat goed is en wat verkeerd. Wel flauwe plezante: ik stem zoals ik het goed vind. En jij bent een diktator.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
juist gelezen op teletekst. de burgemeesters van Halle -Vilvoorde voeren de druk op en er mag GEEN prijs betaald worden ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die staat erbij: de onderste optie
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar dit argument vervalt wanneer men moedwillig de staat en de mensen die er deel van uitmaken schaadt. In het geval van het VB werd dat door het gerecht vastgesteld, in het geval van de NVA niet ..... maar als je merkt waarmee de NVA zich allemaal bezighoudt, o.a. BHV en vlaggen zwaaien op sportevenementen, dan kan je je afvragen wat de nut van die jarenlange strijd is. Onafhankelijkheidsstrijden hebben trouwens een nare reputatie.... Ierland, Baskenland..... meestal gaat het gepaard met geweld en veel miserie langs alle kanten. Als u dat absoluut zo wilt ...... Persoonlijk zie ik daar niets in.
|
![]() |
![]() |