Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Wanneer wordt BHV gesplitst
Morgen 2 3,28%
Voor 1 februari 2 3,28%
Voor 21 juli 20 32,79%
Voor de verkiezingen van 2007 11 18,03%
Later, niet zolang de N-VA in de regering zit 8 13,11%
Nooit. 18 29,51%
Aantal stemmers: 61. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 13 januari 2005, 15:55   #41
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Ik vind het alleen wansmakelijk dat die zever dagelijks weer op den tv moet komen, en dat de politiekers zich daar mee bezighouden in plaats van met onze échte problemen.
Dat vind ik ook. Het zijn echter de Waalse partijen die hier zo'n probleem van maken, want door hun geblokkeer komt de splitsing er niet door en moet er zo over gezeverd worden.
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2005, 17:02   #42
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac
Dat vind ik ook. Het zijn echter de Waalse partijen die hier zo'n probleem van maken, want door hun geblokkeer komt de splitsing er niet door en moet er zo over gezeverd worden.
[size=7][/size]
[size=7][/size]
[size=7][/size]
[size=7]amen! [/size]
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2005, 17:20   #43
Foundation
Minister

Foundation's schermafbeelding

Standaard

Ik mis de optie "wanneer de zon ontploft". Alles is relatief, dus ik heb maar "later, wanneer de N-VA uit de regering is" gestemd...
Voor Vorst, Voor Vrijheid En Voor Recht!
Foundation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2005, 17:21   #44
Foundation
Minister

Foundation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, als de Vlamingen hebben ingestemd met een systeem van staatshervormingen dat eenzijdigheid en blokkeringen mogelijk maakt, dan hebben zij daar wel effe zelf voor gezorgd nietwaar?
Voor Vorst, Voor Vrijheid En Voor Recht!
Foundation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2005, 17:28   #45
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth
Van mij mag je alles denken maar ik hoef daarom nog niet voor jou te betalen.
Onafhankelijkheid begint bij jezelf.......
Wat zeur je eigenlijk? De partijdotatie wordt voor het grootste deel verrekend via het aantal stemmen dat een partij haalt. Als je niet op het VB hebt gestemd, geef je hen ook geen bijkomende subsidie. Je kan er dus grosso modo van uitgaan dat de VB-stemmers betalen voor de VB-dotatie, de SP.A-stemmers voor de SP.A-dotatie...
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2005, 17:43   #46
Keteltje
Vreemdeling

Standaard

Heb zojuist vernomen dat de Crem de amendementen die hij aan het wetsvoorstel van de Vlaamse partijen wil koppelen wederom naar de Raad van State heeft gestuurd voor advies waardoor waarschijnlijk de bespreking van het wetsvoorstel nog niet voor volgende week zullen zijn in de commissie binnenlandse zaken doordat advies minstens 8 dagen op zich laat wachten en vandaag pas is ingediend bij RVS
Keteltje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2005, 18:09   #47
Superbelg
Partijlid

Superbelg's schermafbeelding

Standaard

Ik mis de optie "onverwijld"
Oud 13 januari 2005, 18:52   #48
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan je ook nog antwoorden op wat ik heb gezegd?

Ik kan net zo stellen dat ik niet wil betalen voor VLD, SPA, enz.

Nogmaals, dat ondemocratisch gehalte komt naar boven. Als de ene partij geld krijg van de staat moet de andere die ook krijgen (als ze natuurlijk vertegenwoordigd zijn in één of ander parlement), dat is democratie.
Nog eens op aanvraag .....

Neen, neen.....
VLD, SPA, CD&V, GROEN! .... zijn partijen die alle Belgen ( bewoners van de huidige staat België ), enigzins op hun eigen manier dat wel, willen vooruit helpen. VB, NVA etc.... zijn partijen die de ontbinding van de staat België eisen, en slechts de belangen van Vlamingen of Walen verdedigen duidelijk tegen de belangen van de andere. U kunt dan natuurlijik wel zeggen dat de "normale" partijen dat ook doen, elkaar onderling bevechten, dat is waar.... maar tussen normale partijen is er plaats voor dialoog en compromis, ze komen nooit tot een volledige breuk, afscheuring en eisen dat ook niet, want ze weten wel dat ze elkaar nodig hebben, in feite zijn ze door dialoog complementair, een meerwaarde dus.

Separatische partijen willen de mensen scheiden en zaaien verdeeldheid. Is dat een meerwaarde ? Voor sommigen allicht, voor mij niet.

Belgische burgers betalen dus voor iets dat hen wil ontbinden en dat ze niet nodig hebben want die partijen zijn niet bereid tot compromis en dialoog, het belangrijkste instrument om problemen op te lossen. Ze eisen een splitsing zelfs tegen de zin van anderen en dat is het ..... Wie heeft dan ondemocratische trekjes ?

labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2005, 19:06   #49
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Neen, neen.....
VLD, SPA, CD&V, GROEN! .... zijn partijen die alle Belgen ( bewoners van de huidige staat België ), enigzins op hun eigen manier dat wel, willen vooruit helpen. VB, NVA etc.... zijn partijen die de ontbinding van de staat België eisen, en slechts de belangen van Vlamingen of Walen verdedigen duidelijk tegen de belangen van de andere. U kunt dan natuurlijik wel zeggen dat de "normale" partijen dat ook doen, elkaar onderling bevechten, dat is waar.... maar tussen normale partijen is er plaats voor dialoog en compromis, ze komen nooit tot een volledige breuk, afscheuring en eisen dat ook niet, want ze weten wel dat ze elkaar nodig hebben, in feite zijn ze door dialoog complementair, een meerwaarde dus.
Separatische partijen willen de mensen scheiden en zaaien verdeeldheid. Is dat een meerwaarde ? Voor sommigen allicht, voor mij niet.

Belgische burgers betalen dus voor iets dat hen wil ontbinden en dat ze niet nodig hebben want die partijen zijn niet bereid tot compromis en dialoog, het belangrijkste instrument om problemen op te lossen. Ze eisen een splitsing zelfs tegen de zin van anderen en dat is het ..... Wie heeft dan ondemocratische trekjes ?
Over ondemocratische trekjes gesproken, waarom moet ik voor het koningshuis betalen? Heeft iemand die verkozen?
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2005, 19:32   #50
SethMoN
Provinciaal Statenlid

SethMoN's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar SethMoN
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
Over ondemocratische trekjes gesproken, waarom moet ik voor het koningshuis betalen? Heeft iemand die verkozen?
Tja Willem, ik ben ook niet echt verheugd te beseffen dat een deel van mijn loon naar het VB gaat.
Oud 13 januari 2005, 19:42   #51
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik hoop dat je toch inziet dat je deze wankele argumentatie vanuit seperatistische hoek volledig kan omdraaien. (vervang "belgische burgers" door "seperatiisten" en "ontbinding van de staat" door "krampachtig bijeenhouden" etc.)

Een democratie die niet alle meningen aanvaart, is geen democratie. De democratiue is er om de bevolking te dienen en niet om één of andere staatsconstructie voor de eeuwigheid te consolideren.
Oud 13 januari 2005, 20:00   #52
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Ik wil de separatisten niet krampachtig bijeenhouden. Van mij mogen ze vertrekken.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2005, 20:07   #53
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Ik wil de separatisten niet krampachtig bijeenhouden. Van mij mogen ze vertrekken.
Ik had het kunnen denken dat deze denkoefening voor bepaalde forumgangers iets te hoog gegrepen is.
Oud 13 januari 2005, 20:35   #54
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Neen, neen.....

Samengevat:
je hebt twee soorten kiezers: zij die goed stemmen en zij die verkeerd stemmen. En jij bent het die bepaalt wat goed is en wat verkeerd.

Wel flauwe plezante: ik stem zoals ik het goed vind.
En jij bent een diktator.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2005, 20:42   #55
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Keteltje
Heb zojuist vernomen dat de Crem de amendementen die hij aan het wetsvoorstel van de Vlaamse partijen wil koppelen wederom naar de Raad van State heeft gestuurd voor advies waardoor waarschijnlijk de bespreking van het wetsvoorstel nog niet voor volgende week zullen zijn in de commissie binnenlandse zaken doordat advies minstens 8 dagen op zich laat wachten en vandaag pas is ingediend bij RVS

juist gelezen op teletekst.
de burgemeesters van Halle -Vilvoorde voeren de druk op en er mag GEEN prijs betaald worden
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2005, 20:53   #56
rodeo
Gouverneur

rodeo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superbelg
Ik mis de optie "onverwijld"
rodeo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2005, 20:57   #57
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Die staat erbij: de onderste optie
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2005, 21:44   #58
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
Maar die mensen gaan voor eenheid niet voor verdeeldheid.... complementaire energie dus !
Oud 13 januari 2005, 21:56   #59
MagereHein
Banneling

MagereHein's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar die mensen gaan voor eenheid niet voor verdeeldheid.... complementaire energie dus !
Maar die mensen hebben geen enkel nut.
MagereHein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2005, 22:08   #60
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon
Ik hoop dat je toch inziet dat je deze wankele argumentatie vanuit seperatistische hoek volledig kan omdraaien. (vervang "belgische burgers" door "seperatiisten" en "ontbinding van de staat" door "krampachtig bijeenhouden" etc.)

Een democratie die niet alle meningen aanvaart, is geen democratie. De democratiue is er om de bevolking te dienen en niet om één of andere staatsconstructie voor de eeuwigheid te consolideren.
Dat is waar.
Maar dit argument vervalt wanneer men moedwillig de staat en de mensen die er deel van uitmaken schaadt. In het geval van het VB werd dat door het gerecht vastgesteld, in het geval van de NVA niet ..... maar als je merkt waarmee de NVA zich allemaal bezighoudt, o.a. BHV en vlaggen zwaaien op sportevenementen, dan kan je je afvragen wat de nut van die jarenlange strijd is.
Onafhankelijkheidsstrijden hebben trouwens een nare reputatie....
Ierland, Baskenland..... meestal gaat het gepaard met geweld en veel miserie langs alle kanten.
Als u dat absoluut zo wilt ...... Persoonlijk zie ik daar niets in.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be