![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: A19, terug op agenda? | |||
Ja, er moet een doortrekking komen |
![]() ![]() ![]() |
17 | 35,42% |
Ja, er moet een stevig onderzoek komen |
![]() ![]() ![]() |
6 | 12,50% |
Nee, de zaak is voltooid verleden tijd |
![]() ![]() ![]() |
11 | 22,92% |
A19, B19, C19, nieuwe borstgrootte? Geen idee waar dit over gaat |
![]() ![]() ![]() |
14 | 29,17% |
Aantal stemmers: 48. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Om mmar te zeggen : waar gaat het hier in 's hemelsnaam over ??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
(probeer het eens te googlen : veel wijzer word je echt niet !) je moet toegeven dat die dorpjes echt niet de grote centra zijn, dus idd. bij gebrek aan kennis van de locale toestand begrijp ik echt niet wat er ginder het probleem is. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Daar zou je al wat wijzer moeten uit geraken. Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als men dan toch een route naar Duinkerken wil, stel ik voor, om na de A19 de N38 te volgen, en via de ring rond Poperinge, via Abele, naar Steenvoorde te rijden, en daar aan te sluiten op de E42. Dat gaat wel samenwerking met Frankrijk noodzakelijk maken, mss gaat Frankrijk eisen, dat België een stukje meebetaalt aan onderhoud en eventueel verbreding. Maar de omweg is minimaal (zeker qua tijd), en het meeste verkeer dat van Ieper naar Veurne moet, rijdt uiteindelijk toch door naar Duinkerken of Kales (Dit is Calais. Ik heb deze schrijfwijze teruggevonden op een oude schoolkaart ![]() En zo heb je meteen ook een nog betere verbinding Ieper-Rijsel, Veurne kan ook via de E42 gaan. Ik heb via routenet.be gekeken of dat veel problemen zou opleveren. Ik weet niet, of er veel bebouwing rond de N38 is, maar met het aantal zijstraten valt het goed mee. Het lijkt me in elk geval een betere manier dan een parallelweg van de E42, die is overbodig, en zal toch alleen maar een excuus zijn voor de Fransen om hun E42 niet aan te passen aan het verkeer. Als er natuurlijk al een nieuwe weg nodig is, he. ![]()
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is absoluut geen capaciteitsprobleem op de A25 in Frankrijk.....Dat is een (gratis) staats-autostrade...... Nogmaals.... Het gaat vooral over een TOERISTISCH ZOMERVERSCHIJNSEL. Mensen die naar de kust willen,en allemaal langs daar rijden,hetgeen de situatie vanaf pakweg 8 uur smorgens bijna onleefbaar maakt voor de mensen langsheen die ellendige A8...gewoon om toeristische redenen. Neen,ik begrijp ook niet waarom al die Fransen persé dwars door Vlaams Vlaanderen willen karren ipv Frans Vlaanderen.Misschien om reeds een vakantiegevoel te krijgen???? Voor de overige maanden is het daar even druk als vlakbij gelijk welke Vlaamse voordeur langsheen gelijk welke 2-vaksbaan..... En nogmaals.... Autostrade aanleggen = een dynamiek van BPA's opstarten die eindigt in verkavelingen,ringbanen,industriezones enz...Moet dat echt in de westhoek ook? wel.....doe maar dan... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
De meeste toeristen gaan via de E40 naar de kust, die route namelijk is veel sneller en gemakkelijker. Al is het wel vaak zo dat in de zomer de N8 vast zit, (richting Plopsaland, adinkerke en koksijde). De doortrekking zou er vooral moeten komen doordat er bijna dagelijks ongevallen gebeuren langs de N8. En nu men enkele kruispunten heeft veranderd verbetert de situatie niet echt, nog erger zelfs. Citaat:
Via N8 -> veurne -> E40, 95,3 km. De route Ieper -> Poperinge Calais is 95,5 km. Duurt ongeveer 6 minuten langer ![]() En als je van kortrijk komt, is het verschil een kilometer (met de ring enz..) Tja, ik heb dus niet echt een idee waarom de Fransen via de westhoek gaan. Misschien omdat ze dan langs de tabacco-shops passeren? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() In ieder geval zou ik voorstellen om te kijken naar mogelijkheden om de N8 veiliger te maken en het verkeer er te ontmoedigen (meer lussen rond woonkernen voor zover dat geen lintbebouwing is ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |