![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Vreemdeling
|
![]() Ik verbaas mij er ook telkens weer over hoe snel ze de zaken zo weten om te draaien zodat zij uiteindelijk altijd het grote slachtoffer lijken.
Eerder werd al eens een Marokkaan doodgeschoten nadat hij een politieagent een mes in zijn been had gedrukt. Toen werd er ook meteen een demonstratie door Marokkanen georganiseerd die niets anders deden dan het persoonlijk op zichzelf betrekken en klagen over hoe ze wel onderdrukt worden en hoe ze wel niet lijden onder racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Burgemeester
|
![]() de marokkaan liep op de agent af met een groot kapmes. het was in nederland. zo meen ik me toch te herinneren.
en idd, erna redelijk wat betogingen. de agent had trouwens nog geroepen dat ie moest stoppen. wettelijke zelfverdediging wordt dan "moord op 1 van onzen". |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() "'Als je iets niet ziet, dan is het er ook niet'. Dat is een cultureel-Marokkaans gegeven,''
http://www.parool.nl/nieuws/2005/JAN/21/p2.html Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
naar mijn mening is de vouw in kwestie ook geen dader, maar slachtoffer. maar toch kan ik er inkomen dat zij aangehouden wordt, aangezien zij een leven op haar geweten heeft. al de rest errond: de rassenkwestie, de schuldvraag, insinuaties en het integratiebeleid hebben daar voor mij geen ene fuck mee te maken. dat mensen dit spijtige incident aangrijpen als een motief om dit als een politiek incident af te doen (van welke zijde ook) vind ik alleen maar overbodige olie op het vuur. stel dat de tasjesdief een autochtoon had geweest (ja, die zijn er ook), waren er dan ook zo'n verstrekkende conclusies uitgetrokken?
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als die tasjesdief een autochtoon was, had het waarschijlijk de krant gehaald, pagina 42. En had die vrouw na voldoende verklaringen af te leggen mogen beschikken, maar ze had nog wel moeten voorkomen als veroorzaaktster van een dodelijk ongeval.
De schuldvraag is eigenlijk simpel hier. Als het tasje niet gestolen was, had er niks gebeurd. Auto- of allochtoon had hier ook geen verschil mogen maken, maar helaas is de desbetreffende allochtone subgemeenschap niet van die mening. Heisa maken, brullen tieren ,gieren ,vernielen en het gerecht hinderen zijn standaard acties als er iets gebeurd dat hun een nadeel zou kunnen geven.
![]() |
#46 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
alhoewel ik je laatste zin wel overdreven vind, aangezien ik hieromtrent niets meer heb gelezen dan (zie eerste post): "Na het incident ontstond gisteravond in de Derde Oosterparkstraat een grimmige sfeer toen een groepje deels Marokkaanse jongeren begon te schelden en tegen de afzetting schopte." "De aanwezigen spraken onder leiding van een imam van de nabijgelegen moskee een gebed in het Arabisch uit. Bij de herdenking waren geen familieleden van Ali aanwezig, maar wel een hoop van zijn Marokkaanse vrienden, bekenden en buurtbewoners. De spontane bijeenkomst verliep rustig." niet echt "Heisa maken, brullen tieren ,gieren ,vernielen en het gerecht hinderen" als je het mij vraagt.
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bof Doggy , ik refereer met deze uitspraak
Citaat:
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als het een autochtone tasjesdief was geweest dan had het zelfs de kranten niet gehaald. Geen zinnig mens was dan gaan betogen tegen die "moordenares", laat staan de dader een strijder genoemd. Juist het feit dat men er een rassenkwestie van maakt bewijst het mislukken van de multicul. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
"wie een hond wil slaan zal altijd een stok vinden" jou redenering vertrekt al van een pessimistische visie. want volgens jou is de multicul al mislukt, en is dit er een bewijs van. terwijl dit voor mij geen rassenkwestie is; er zullen -spijtig genoeg- altijd tasjesdieven zijn, multicul of niet.
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Doggy, het waren de marokkaanse omstaanders die er een rassenkwestie van maakten. De mevrouw in kwestie was een "raciste" en het was een "racistische moord".
Mevrouw in kwestie is trouwens van Surinaamse afkomst (maar dat wisten ze toen nog niet).
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heeft u ooit al een massale optocht of rellen gezien omdat een Belg door een Marokkaan werd gedood? Niet dus, maar wel telkens het omgekeerde gebeurd en dat zowel in België of Nederland. Dat is een zuiver wij tegen zij mentaliteit die onvermijdelijk moet leiden tot Ierse toestanden in het kwadraat. Wat moet ik denken van jonge Marokkaantjes van negen jaar die de tasjesdiefstal goedpraten omdat "zij het allemaal wel eens doen". En dan maar beweren dat wij ze allemaal over dezelfde kam scheren. Heeft u het al eens meegemaakt dat een ongeval de hele politieke wereld op zijn lop zet? Of een Belg die bedreigingen ontvangt bij de koning ontvangen wordt ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() plus, ik had al gezegd: Citaat:
![]() |
![]() |
#54 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
je hebt mij hier nog nergens horen vertellen dat er geen werk aan de winkel is, maar in plaats van de schuldvraag te stellen zou ik liever de vraag stellen hoe we dit allemaal kunnen oplossen. de feiten zijn er, en erover lullen helpt geen zak. ik kan zelfs begrijpen dat mensen zouden opteren voor een massaal terugkeerbeleid, maar dat lijkt me totaal onrealistisch. er is geen "quick-fix" antwoord. deze maatschappij is nu eenmaal een feit, en we zullen allemaal ons steentje moeten bijdragen om ze zo leefbaar mogelijk te maken.
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze duidelijk maken dat we in een rechtstaat leven en een rechter zal uitmaken waar de verantwoordelijkheid moet gelegd worden. Terug sturen van mensen die hier niet thuishoren is een optie, al zal dat in dit geval niet van toepassing zijn. En tenslotte zo weinig mogelijk nieuwe niet aangepaste migranten toelaten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit onderwerp gaat over een crimineel en criminelen nemen risico's bij hun misdaden. Het is duidelijk dat de crimineel hier dat risico acceptabel vond, want deze kerel was net vrijgelaten dus was de strafmaat (onder datzelfde risico te klasseren) hier totaal onafschrikwekkend. Anders gezegd: het systeem om de orde te handhaven in het land, door misdaad te bestraffen en herhaling te voorkomen, faalde in dit geval. Hoe komt dat? 1) Omdat de dader een harde jongen is die zich door niks laat afschrikken? 2) Omdat de dader uit een cultuur komt waar op dezelfde misdaad veel zwaardere straffen staan en de 'beschaafde' westerse relatief niks voorstellen? 3) Omdat er geen plaats is in gevangenissen en nieuwe teveel geld kosten of een bewijs zijn van het falen van het systeem en dus politiek ongewenst zijn? 4) Om te voorkomen dat politie en gerecht zonder werk vallen wat dus verloren overheidsjobs betekent en dus ontevreden kiezers die in de privé sector met haar hoge loonlasten > economische onzekerheid werk mogen gaan zoeken, al dan niet als de werkloosheidsuitkering te laag bevonden wordt? Het zal wellicht een combinatie van bovenstaande punten zijn. Echter, wat Bobke terecht aanhaalt inzake de reactie van de 'culturele medestanders' van de tasjesdief is een duidelijke indicatie dat de factor afkomst zich ermee komt moeien, als ze er al niet was. U zegt niet te willen 'lullen' over schuld maar de problemen oplossen. Hoe los je problemen het meest efficiënt (laagste kosten) op: door de oorzaken weg te nemen. Om die te weten is het toch leerrijk te kijken naar de motieven van die schuldigen? Want het zijn die motieven die de uiteindelijke oorzaak vormen van deze problemen. Waarom zijn sommige westerse landen veel te laks, of zelfs bemoedigend in het binnenlaten van vreemdelingen uit sterk verschillende culturen? Wat winnen ze erbij? Het eigen volk dat geen zin heeft in klotewerk vervangen door in relatief zwakke positie staande en weinig eisen stellende goedkope vreemdelingen? Waarom bestaan culturen? Toch omdat mensen zich afzetten van een bepaald systeem? Een multiculturele samenleving is enkel afdwingbaar. En dan nog enkel volgens de hoogste gemeenschappelijke straffen van de twee culturen in plaats van uitsluitend deze van degene die het samenleven wil afdwingen. Iets afdwingen is een peperdure aangelegenheid. Dus is een degelijke afweging van kosten en baten een belangrijk iets. Weegt hetgeen vreemdelingen uit sterk verschillende culturen kunnen bijdragen binnen een andere cultuur op tegen de hoge kosten die ze er veroorzaken? Een steentje bijdragen aan een dergelijke multiculturele maatschappij is een steentje in het water in plaats van in een muur. Mensen kunnen alleen maar probleemloos samenleven als ze elkaars culturen willen laten samensmelten. Hoe sterker die verschillen hoe minder kans daarop is. Dat sommige machthebbers dat toch proberen komt simpelweg omdat het op andermans kosten is (belastingsbetalers) en/of omdat ze er bepaalde politieke motieven mee hebben. Ik kan ook begrijpen dat sommigen opteren voor een massaal terugkeerbeleid. Vooral als die 'sommigen' geen deel uitmaken van het beleid en het kalf nog niet verdronken is. Na honderduizenden regularisaties wegens kalf verdronken is dat echter inderdaad onrealistisch geworden. Er is uiteraard geen quick-fix mogelijk. Als je maar een beperkte invloed kan uitoefenen (in dit geval wegens menselijkheid) is de tijd om een situatie weer recht te zetten meestal minstens zolang als ze nodig had om scheef te raken. Maar eerst moet de wil er zijn, en politieke partijen die vreemdelingen begunstigen en stemrecht geven, daarnaast voortdurend aan de kieswetten en de rechtskundige posities van oppositiepartijen zitten te prutsen lijken me andere prioriteiten te hebben. Misschien is het ene wel de oorzaak van het andere en wordt het andere probleem vanzelf mee opgelost...
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand Laatst gewijzigd door Erw : 23 januari 2005 om 14:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
tja... een dubbel inkomen kwijt, dat is een ramp hé... vrouwen die achteruit rijden... tja daar moeten ongelukken van komen
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De politie heeft donderdagavond in Hoog Catharijne opgetreden tegen groepen Marokkaanse jongeren, die zich in groten getale in het Utrechtse winkelcentrum ophielden. Volgens een woordvoerder van de politie ging het om enkele groepen van veertig tot tachtig personen, in totaal minstens tweehonderd tot driehonderd man...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |