Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 januari 2005, 19:55   #41
Joshua
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
en dan werd het stil
Pijnlijk stil. Dat komt ons de les lezen over volkeren moord. Maar zelf in eigen land schenden ze de mensen rechten. En ze willen toch zo graag bij Europa. Ze hebben nu al een stukje Europa in hun macht. Cyprus.
Binnenkort de rest.

Laatst gewijzigd door Joshua : 19 januari 2005 om 19:56.
Joshua is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2005, 19:57   #42
Joriske
Gouverneur

Joriske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
Nazi ervaar je als scheldwoord. Toch ben je een voorstander van het etnisch zuiveren van een bepaald deel van het volk. Ik weet niet waarom jij je beledigd voelt.
Als het om Armeniërs gaat vind je het nochtans vanzelfsprekend dat in 1915 Anatolië ethnisch werd gezuiverd.......
"January 15, 1916 - To the Government of Aleppo - We are informed that certain orphanages which have opened also admitted the children of the Armenians. [...]the Government will view the feeding of such children or any effort to prolong their lives as an act completely opposite to its purpose, since it regards the survival of these children as detrimental. - Minister of the Interior, TALAAT."
Joriske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2005, 19:58   #43
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In dit topic relateer ik Vlaams Belangers aan Nazi sympatisanten. Dat doe jij niet in jouw topic. De topics zijn dus verschillend. Goede topic overigens.
Dankje.
Ik vind het trouwens ook nazi's.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2005, 20:01   #44
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joshua
Maar de moslims zijn ook niet vies van een goed potje etnisch zuivering. Zie maar wat er in de Balkan gebeurde. Zie maar wat er in Irak gebeurde in de kampen van Sadam.

Ik distancieer mij van alle vormen van etnische zuivering maar jij doet nu precies of de boze blanke europeanen de enigste zijn in de geschiedenis die etnische zuivering doorvoerden. Je stigmatiseert een hele bevolkingsgroep.
Wanneer ik je wijs op het feit dat de moslim wereld ook boter op hun hoofd hebben criminaliseer je mij. En daarmee vermoord je het hele debat.
Een debat was helaas ook niet mogelijk in een nazi regime. Je plaatst jezelf op dezelfde hoogte.
Jij wilt je haat voor moslims op de een of andere manier goedpraten. Haat is gewoon fout.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2005, 20:07   #45
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joriske
Als het om Armeniërs gaat vind je het nochtans vanzelfsprekend dat in 1915 Anatolië ethnisch werd gezuiverd.......
In een deel van mijn antwoord zal ik een quote van R. Heydrich gebruiken:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R. Heydrich
Etnische zuivering is wat anders als etnische uitroeing.

Ik ben tegen etnische zuivering. De Armeense kwestie is een apart geval. Daarbij waren de Turken betrokken in een oorlog en kwamen de Armeniers massaal in opstand. Duizenden Turken werden afgeslacht. Van zoiets is in Belgie geen sprake. Als Belgie betrokken wordt bij een grote oorlog en als de moslims massaal Belgen beginnen af te slachten mogen de Belgen van mij de moslims het land uitzetten.
Oud 19 januari 2005, 20:08   #46
Joshua
Burger

Standaard

Citaat:
Jij wilt je haat voor moslims op de een of andere manier goedpraten. Haat is gewoon fout.
Haat is fout. Klopt. Maar een kritische houding tov bijvoorbeeld Islam schakel jij gelijk met haat en nazism. Zo geraken we natuurlijk nergens.
Oud 19 januari 2005, 20:10   #47
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lustige lezer
Ik denk dat die Jodenhaat ten eerste andere redenen had. Door inbreng van media werd een zondebok gezocht naar de slechte economishce omstandigheden. Omdat bij Joden veel geld zit, hebben ze de Joden dan maar aangepakt. Een voorval dat in de geschiedenis al enkele malen was voorgevallen. hitler was daarin niet de eerste, wel de ergste.
Die zogenaamde Moslimhaat daarentegen is iets anders. De islam heeft de koran als geloofsboek. De niet-islamiet is minderwaardig volgens de koran. Dit wordt dan voor verschillende redenen toegepast. Het meest dichtbij is de bekende straatcriminaliteit in bepaalde steden. Daarnaast heb je dan nog terrorisme. En dan heb je nog zo'n gevallen als de moord op Theo met een berichtje over de heilige strijd. Zaken die volledig te wijten zijn aan islamieten. Die deportatie die algemeen in acht wordt genomen is bedoeld voor misdadigers. Sommigen willen verder, maar de grotere meerderheid is vor wat ik net gezegd heb. Tot nu toe is nog altijd niets verkeerd. Nu zijn er mensen die er inderdaad voordeel willen halen. Zoals FDW, die mag ik niet, al stem ik toch voor VB. Ook de huidige censuur die ons wordt opgelgd zorgt voor de huidige anti-islam klimaat. Want als je er niets over moogt zeggen, wordt het opgekropt. En het wordt nog erger als de huidige regering hier weigert iets aan te doen.
Ik wil wel eens weten hoe jij een moslimhater omschrijft.
Waarom zou ik me moeten inhouden om op het VB te stemmen omdat het zogezegd de nazi's goed uitkomt? Ten eerste zie ik het verband niet en ten tweede moet ik me inhouden, mijn wens naar verbetering naast me leggen, vanwege een paar mispunten? Dat is hetzelfde als zeggen dat ocmw moet afgeschaft worden omdat het de misdaad steunt.
Jij probeert ook je haat tegenover moslims goed te praten terwijl jij je distantieert van de Nazis. Iedere vorm van haat is fout. Zoals de wijze Yoda in Star Wars zei "Anger leads to hate and hate leads to the Dark Side".
Oud 19 januari 2005, 20:11   #48
fientje
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik ben tegen etnische zuivering. De Armeense kwestie is een apart geval. Daarbij waren de Turken betrokken in een oorlog en kwamen de Armeniers massaal in opstand. Duizenden Turken werden afgeslacht. Van zoiets is in Belgie geen sprake. Als Belgie betrokken wordt bij een grote oorlog en als de moslims massaal Belgen beginnen af te slachten mogen de Belgen van mij de moslims het land uitzetten.
De Turken waren de eerste GENOCIDEURS, in feit waren het pré-NAZI'S.
Wat zit je nou te zeuren, terwijl je grootouders zelf miljoenen Armeniërs afgeslacht hebben?
fientje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2005, 20:12   #49
Joshua
Burger

Standaard

Citaat:

Wat bedoel je met "massaal" ? Dus wanneer een niet-belg een belg vermoord dan mag de niet-belg het land uitgezet worden ?
Oud 19 januari 2005, 20:12   #50
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Haat is niet het probleem; het poobleem is dat we er niet mee kunnen omgaan.
Een menselijk instinct als fout bestempelen is zinloos.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2005, 20:14   #51
Joriske
Gouverneur

Joriske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Jij hebt zelf meermaals toegegeven dat de Armeense burgerbevolking onder dwang uit haar dorpen werd gedeporteerd omdat ze zogezegd met de Russen hadden gesympathiseerd. En blijkbaar was dat voor jou normaal. (Wat je niet toegeeft is dat ze gedeporteerd werden om te worden [size=3]vermoord[/size]).

Je moet nu niet de hypocriet uithangen en anderen de les lezen.....
"January 15, 1916 - To the Government of Aleppo - We are informed that certain orphanages which have opened also admitted the children of the Armenians. [...]the Government will view the feeding of such children or any effort to prolong their lives as an act completely opposite to its purpose, since it regards the survival of these children as detrimental. - Minister of the Interior, TALAAT."

Laatst gewijzigd door Joriske : 19 januari 2005 om 20:15.
Joriske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2005, 20:14   #52
Joshua
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
Haat is niet het probleem; het poobleem is dat we er niet mee kunnen omgaan.
Een menselijk instinct als fout bestempelen is zinloos.
"we". Niet veralgemenen aub.
Oud 19 januari 2005, 20:15   #53
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Haat is fout. Klopt. Maar een kritische houding tov bijvoorbeeld Islam schakel jij gelijk met haat en nazism. Zo geraken we natuurlijk nergens.
Kritiek is iets wat voortkomt uit angst en onzekerheid. Dit leidt weer tot haat. Je moet niet naar de verschillen kijken maar naar de overeenkomsten. Geen van ons heeft gekozen voor onze huidskleur of ras. Velen van ons hebben ook niet gekozen voor de religie die we volgen. We zijn allemaal mensen die proberen de kost te winnen. Het leven is te kort om te haten.

Er was ook veel kritiek op de Joden voordat ze massaal in moordfabrieken afgeslacht werden.
Oud 19 januari 2005, 20:18   #54
fientje
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is nu net het probleem van de moslims. Zij begrijpen het woordje 'kritiek' niet. Dat komt omdat hun islamitische opvoeding hen allergisch maakt voor elke vorm van kritiek en invraagstelling. Wie het aandurft, die kan het bekopen met de typisch islamitische vormen van verdraagzaamheid als zijnde verstoting of moord tout court. Zolang ze het begrip kritiek of zelfkritiek niet begrijpen, zullen ze hun beschavingsachterstand ook nooit begrijpen. En zullen ze natuurlijk kritiek blijven gelijkschakelen met haat.
Eigenlijk heeft zo'n discussie weinig zin omdat in dit geval Turk4Ever sowieso een achterstand of 'gap" in zijn denken heeft, waardoor hij niet rationeel maar enkel islamitisch-emotioneel kan optreden (om het woord 'redeneren' niet te gebruiken, want ook dat is verboden in de islam).
Oud 19 januari 2005, 20:18   #55
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fientje
De Turken waren de eerste GENOCIDEURS, in feit waren het pré-NAZI'S.
Wat zit je nou te zeuren, terwijl je grootouders zelf miljoenen Armeniërs afgeslacht hebben?
De Turken waren de eerste genocideurs?

1. Amerikanen hebben miljoenen Indianen afgeslacht. Dit gebeurde 300 jaar voor het Armeense verzinsel

2. De Armeense genocide is een verzinsel. Dit heb ik al talloze malen aangetoond op dit forum en niemand heeft mijn argumenten kunnen verwerpen.
Oud 19 januari 2005, 20:19   #56
fientje
Banneling

Standaard

Citaat:
Kritiek is iets wat voortkomt uit angst en onzekerheid.
Zever. Elke evolutie begint met kritiek. Hoog tijd dat dat in de islamwereld eens begint door te dringen of ze zullen immer blijven vegeteren in hun 7de eeuws denken.
Oud 19 januari 2005, 20:20   #57
fientje
Banneling

Standaard

Citaat:
De Turken waren de eerste genocideurs?

1. Amerikanen hebben miljoenen Indianen afgeslacht. Dit gebeurde 300 jaar voor het Armeense verzinsel

2. De Armeense genocide is een verzinsel. Dit heb ik al talloze malen aangetoond op dit forum en niemand heeft mijn argumenten kunnen verwerpen.
Bulsshit. De Armeense genocide door de Turken valt niet te ontkennen.
Uw bewering is al even ongeloofwaardig als al die rotzooi over allah.
Oud 19 januari 2005, 20:21   #58
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Zever. Elke evolutie begint met kritiek. Hoog tijd dat dat in de islamwereld eens begint door te dringen of ze zullen immer blijven vegeteren in hun 7de eeuws denken.
Ik heb het niet over alle vormen van kritiek. De kritiek die tegen de Islam wordt gebruikt heeft hele andere doeleinden.
Oud 19 januari 2005, 20:22   #59
fientje
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb het niet over alle vormen van kritiek. De kritiek die tegen de Islam wordt gebruikt heeft hele andere doeleinden.
Het opvoeden van moslims ..
Een inhaalbeweging op beschavingsniveau ...
Oud 19 januari 2005, 20:23   #60
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Bulsshit. De Armeense genocide door de Turken valt niet te ontkennen.
Uw bewering is al even ongeloofwaardig als al die rotzooi over allah.
Met Punt 1 had ik al aangetoond dat de Turken niet de eerste "GENOCIDEURS" waren. Waarom erken je je grove fout niet? Punt 2 is ook op waarheid gestoeld. Deze topic gaat niet over de Armeense kwestie. Ik ga nu studeren voor mijn tentamens. Als ik er tijd voor heb zet ik de discussie graag voort. Ik wens U een prettige avond.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be