Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 januari 2005, 17:16   #41
rodeo
Gouverneur

rodeo's schermafbeelding

Standaard

nu ff serieus.

Wat denk jij dat de reden (van het niet verschijnen van de tweede spoorontsluiting naar A'pen) daarvan is?

Laatst gewijzigd door rodeo : 20 januari 2005 om 17:17.
rodeo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2005, 10:02   #42
Mosasaurus
Banneling

Mosasaurus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BCD
Tuurlijk, u behoort tot de rijksten ter aarde maar België maakt ons het leven onmogelijk!?
Inderdaad ik wil dat die 10 miljard Euro jaarlijks in Vlaanderen wordt geinvesteerd.

In 10 jaar tijd kunnen we met dat bedrag een alternatief treinnetwerk construeren. Desnoods met Hogesnelheid-magneettreinen (geluidloos) dir zorgen voor een goede ontsluiting van Vlaanderen.

Ik weet niet welke mooie dingen we nog met dit geld kunnen verwezenlijken in Vlaanderen..

maar nee,
stort het maar in de bodemloze PS put
Mosasaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2005, 10:37   #43
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albert
Natuurlijk. Dat ik daar niet aan gedacht had. De walen gelijk geven en de flitspalen weg. Maar de inkomsten door de Vlaamse flitspalen moeten wel blijven.
Wat begrijp je niet aan het woordje "helemaal"?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2005, 12:57   #44
rodeo
Gouverneur

rodeo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mosasaurus
Inderdaad ik wil dat die 10 miljard Euro jaarlijks in Vlaanderen wordt geinvesteerd.

In 10 jaar tijd kunnen we met dat bedrag een alternatief treinnetwerk construeren. Desnoods met Hogesnelheid-magneettreinen (geluidloos) dir zorgen voor een goede ontsluiting van Vlaanderen.
...
Ow! Danke!

Die had ik nog niet staan in mijn lijst met "wat Vlaamse politici allemaal gaan doen met het geld van de transfers"

Oud 23 januari 2005, 02:42   #45
Dorian
Parlementslid

Dorian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mosasaurus
Er is wel een reden nml.: Elio en zijn rode bende
En een tweede: Filip en zijn bruine bende.
Dorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2005, 06:09   #46
patricia45
Burger

patricia45's schermafbeelding

Standaard

Mijn mening: De Amerikanen hadden schrik dat Vietnam communistisch zou worden. Mocht dit gebeuren dan zou de beruchte dominotheorie in werking treden. Dit is echter één van de grootste vergissingen in de geschiedenis omdat de Vietnamezen een eigen communisme wouden toepassen en dit onafhankelijk van de USSR, iets dat de Amerikanen op dat moment nooit hebben willen inzien en zodoende was die oorlog zinloos. Ik merk dezelfde schrik bij Elio en de Walen, zij gruwelijken bij het idee dat Vlaanderen ooit onafhankelijk gaat worden, dit vooral om financiele redenen, en daarom zien zij elke vraag naar meer autonomie voor de gewesten als een aanval op de Belgische staat, enzodoende ook op hen. Het tragische hieraan is dat men behalve de vooruitgang ook het voortbestaan van België hypothekeert. Als ze dit langs Waalse kant niet gaan inzien dat gaat het onvermijdelijk tot confrontatie leiden.

Waarom ik autonomie voor gewesten beter vind dan een unitaire staat: Voor de eenvoudige reden dat Walen en Vlamingen meer en meer verschillende volken zijn. Als zelfs de allochtone organisaties zich opsplitsen in Vlaamse en Waalse delen wil dat zeggen dat er te veel verschillen zijn om als eenheid te behandelen. Wij zijn ook het enigste land bij mijn weten (schiet me nt dood mocht het niet waar zijn) dat verschillende equivalente partijen heeft (cd&v-cdh,...) die niet overal verkozen kunnen worden. (:s heb geen goesting om het anders te formuleren maar je snapt wel wat ik bedoel) . Het is verstandiger m.i. om ieder zijn beleid te geven waar het grosso modo zich in kan vinden. In een unitaire staat zal men heel de tijd moeten afwisselen. Nu geven we de Walen hun zin en daarna trg de Vlamingen etc.

@BCD, de verschillen in eisen tussen provincies zijn veel kleiner dan tussen de gewesten. Een perfect systeem bestaat niet, men kan alleen naar perfectie streven. voorts is het duidelijk dat de meerderheid van de Vlamingen tegen migrantenstemrecht is dus vertrekkende uit de hypothese dat Vl onafhankelijk is moet het migrantenstemrecht er niet komen. En wat dat van die A19 betreft dat is iets dat men economisch en sociaal kan uitrekenen. Kies hetgeen het voordeligste is en verantwoord uw keuze dan aan de bevolking.

@ Rodeo; meerder buskaartjes? Als je binnen het (half?) uur uw ticket in het machientje van een andere bus steekt mag je daarmee "gratis" verder rijden. 1 busticket moet dus volstaan om van cinema naar station te gaan. Ik geloof u op u woord dat er meer stations in Vlaanderen gerenoveerd worden/werden/geweest zijn maar is dat ook meer in verhouding met bevolkingsaantal of inkomsten per bevolkingsaantal? Anders is het niet relevant.

Ik zou ook iets over treinen kwijt willen, de Walen hebben er voor gezorgd dat er minder goederentreinen vanuit de Antwerpse haven mogen vertrekken. Ik vraag me af waarom ze zoiets in Godsnaam doen. M.i. zijn goederentreinen een veel beter transportiddel dan vrachtwagens. Verder zal de NMBS nooit renderen omdat men het niet runt als een bedrijf en omdat politiekers zo'n instellingen ideaal vinden om de "juiste" mensen topfuncties te geven. Karel Vinck heeft excellent werk geleverd voor Union minière (nu Umicore) en is uiterst geschikt voor die functie mocht de politieke inspraak nihil zijn. Maar dat heeft niets met de communautiare verschillen te maken.

Nog een kleine opmerking over die levitatietreinen, weet u welke afstand zo'n trein moet afleggen eer men van een energierendement kan spreken tov gewone treinen. En weet u hoeveel km spoor nodig is om zo'n trein te doen draaien? Om maar van de kostprijs te zwijgen. Als we elk jaar 10miljard in de treinbusiness zouden moeten steken dan pleit ik voor een grootschalig metronetwerk zoals in Londen maar dan over heel Vlaanderen.
Oud 24 januari 2005, 11:50   #47
Mosasaurus
Banneling

Mosasaurus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patricia45
Nog een kleine opmerking over die levitatietreinen, weet u welke afstand zo'n trein moet afleggen eer men van een energie rendement kan spreken tov gewone treinen. En weet u hoeveel km spoor nodig is om zo'n trein te doen draaien? Om maar van de kostprijs te zwijgen. Als we elk jaar 10miljard in de treinbusiness zouden moeten steken dan pleit ik voor een grootschalig metronetwerk zoals in Londen maar dan over heel Vlaanderen.
Daar heb je gelijk natuurlijk. Echter momenteel rendeert die 10 miljard per jaar die van ons gestolen wordt ook niet.

een metronetwerk zou wel mooi zijn , dit zou mogelijk zijn indien we dat Vlaams geld in Vlaanderen kunnen investeren.
Mosasaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2005, 15:07   #48
rodeo
Gouverneur

rodeo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patricia45
...

@ Rodeo; meerder buskaartjes? Als je binnen het (half?) uur uw ticket in het machientje van een andere bus steekt mag je daarmee "gratis" verder rijden. 1 busticket moet dus volstaan om van cinema naar station te gaan. Ik geloof u op u woord dat er meer stations in Vlaanderen gerenoveerd worden/werden/geweest zijn maar is dat ook meer in verhouding met bevolkingsaantal of inkomsten per bevolkingsaantal? Anders is het niet relevant.
Die buschauffeur was terwijl hij aan het wachten stond voor de kinepolis en masse kaartjes "te stempelen" (als ge binnenkwam, kregen wij een paar dergelijke kaartjes, een paar teveel, "maar dat was niet erg"
Oud 24 januari 2005, 20:06   #49
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorian
En een tweede: Filip en zijn bruine bende.
Respect voor het koningshuis is blijkbaar ver te zoeken, ook aan de andere kant van de taalgrens!
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2005, 20:24   #50
Koning Pinteman
Lokaal Raadslid

Koning Pinteman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Respect voor het koningshuis is blijkbaar ver te zoeken, ook aan de andere kant van de taalgrens!
Komkom, de flup en de lorre kunnen er ook niet aan doen dat hunnen grand-père ne goeie copain was van Adolf H.

Koning Pinteman is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be