![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Albert, HerrUU, Raf is maar een spelletje aan het spelen. Kwestie van jullie zo lang mogelijk aan het lijntje te houden, dan kan hij achteraf komen pronken met zijn "grapje", en kan hij met veel plezier wereldkundig maken wat voor "dommerikken" jullie wel zijn. Laat dat kindje maar rustig doen.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je KAN het maar niet laten om telkens weer op de man te spelen in plaats van op de bal hé...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel, Raf, ofwel heb ik gelijk over jouw spelletje, ofwel trek jij je daadwerkelijk niet veel aan van het leven van een Fransonkundige patiënt. Ik gok op het eerste.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes Laatst gewijzigd door Distel : 21 januari 2005 om 12:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er ZIJN geen fransonkundige patiënten; er zijn alleen Vlaamsche patiënten van slechte wil.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Minister-President
|
![]() Als alle Walen en Franstalige Brusselaars zo redeneren als Raf, dan wordt het inderdaad oorlog!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @Raf
![]() Probeer je mij nu te provoceren in de hoop dat ik je spelletje toch nog meespeel? Goeie poging. ![]()
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes Laatst gewijzigd door Distel : 21 januari 2005 om 12:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Minister
|
![]() Ah zo? Hoe ga je dat doen? Een politieagent bij elke ambulancier zetten om dat te controleren? Of hoe wil je anders Franstaligen die toch geen zak meer te maken zullen hebben met Nederlandstaligen, ertoe aan zetten toch Nederlands te leren?
![]() |
#57 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als ik uw redenering volg, lijkt het er dus op dat een onafhankelijk Vlaanderen levens zal kosten. U zegt immers: "Liever een onafhankelijk Vlaanderen met een tekort aan ambulanciers, dan een tweetalig België met hulp van over de taalgrens." U primeert uw politieke standpunten boven het welzijn en de gezondheid van onze bevolking, en dat is wansmakelijk.
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel: uw ambulanciers zijn totaal niet tweetalig, ze kennen enkel Nederlands. Een toerist uit Frankrijk heeft een ongeluk in Antwerpen. De arme man is half bij bewustzijn en kraamt vanalles uit. Onder andere waar hij exact pijn heeft (zijn nek bv, als die gebroken is moet je heel goed uitkijken wat je doet) Uw enkel-nederlandstalige ambulanciers begrijpen er natuurlijk geen snars van, daar ze geen Frans kennen. Innige deelneming voor de Franse toerist.
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 21 januari 2005 om 14:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Dat de BUB enkel de belangen dient van de franstaligen wordt opnieuw maar eens duidelijk. Ik had gedacht, mits jullie altijd met zo veel lof spreken over tweetaligheid, dat jullie dit zouden veroordelen. Niet dus. Wie heeft er ooit gezegd dat ambulanciers niet over de taalgrens mogen komen? Het feit is dat die ambulanciers de twee talen moeten kennen als ze opereren aan de taalgrens, en niet de inwoners, noch de franstaligen, noch de Vlamingen. Echt een schande dat zo'n zaken gebeuren en dat de franskoljonse BUB zelfs nu de franstaligen verdedigt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En toch, de huidige situatie wordt verdedigd door je partijgenootjes. |
|
![]() |
![]() |