Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 29 januari 2005, 12:49   #41
M.V.B.
Banneling

M.V.B.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
Het is allemaal de schuld van moslims/joden

(niet geschikt voor de gevoelige kijker)
moslims vallen daarbuiten neem ik aan
M.V.B. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2005, 12:54   #42
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
moslims vallen daarbuiten neem ik aan
Wat een nutteloze posting. Is dit een manier om te provoceren?

Waarom durf je de link niet mee te kopiëren, moeten we het geheim houden?

Moslims/Joden hebben geen gevoel.

Eten jullie touwens foie gras?
Heel interesant hoe de inwendige oraganen van zo'n dier levend eruit worden gepikt.
Bekijk dit filmpje maar (niet geschikt voor de gevoelige kijker)
http://stream.2003.02.garnierprojec...jl/foiedocu.wmv
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2005, 13:23   #43
M.V.B.
Banneling

M.V.B.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een nutteloze posting. Is dit een manier om te provoceren?

Waarom durf je de link niet mee te kopiëren, moeten we het geheim houden?

Moslims/Joden hebben geen gevoel.

Heel interesant hoe de inwendige oraganen van zo'n dier levend eruit worden gepikt.
http://stream.2003.02.garnierprojec...jl/foiedocu.wmv
heb je geen filmpje over batterij kippekes en koeien volgespoten met hormonen!?

Als da voor m'n neus lig eet ik da op, het beest is toch al dood!!
Maar zelf koop ik dat eigenlijk nie(te vettig voor een sportman ), en heeft eigenlijk niets te maken met hoe ze volgepropt worden.
Trouwens die eend krijgt gewoon een pijpbeurt van een paar seconden8) .

En gelukkig doet niemand dit in z'n living denk ik toch, de keel oversnijden he .

t'word hier meer geluld over een eend de krop over te snijden bij erkende firma's dan die van de westerlingen in het midden-oosten
M.V.B. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2005, 13:40   #44
Kielse bulldog
Banneling

Kielse bulldog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe lang duurt de pijn bij het eraf snijden van het hoofd?
Probeer het eens en laat ons dan iets weten
Kielse bulldog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2005, 13:58   #45
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Hoe weet jij dat nu?
Zolang het bloedverlies niet groot genoeg is en niet alle zenuwen zijn doorgesneden mag je er zeker van zijn dat ze nog pijn voelen. Met een guillotine kun je dit bekomen ja, met een mes? Noway.

En zowiezo heb jij het enkel over de slachtingen die perfect zouden gebeuren. Zoals je kunt zien, het is geen perfecte wereld.
Je steekt je mes achter de slagader, haalt eens uit, steek er een kommetje onder om het bloed op te vangen. Onmiddellijk stopt de bloed en dus zuurstoftoevoer naar de hersenen.
Zo slacht men al eeuwenlang schapen en geiten. Het lijkt me ook erg logisch dat men dat op zo'n manier doet dat het dier niet té lang leidt. Dan vliegt je bloed in het rond (verlies je dus kostbaar eten) en het is ook gewoon moeilijker. Het zou me verbazen als het beest na 10 seconden nog enige pijn voelt, als het al pijn voelt.

Laatst gewijzigd door boer_bavo : 29 januari 2005 om 13:59.
boer_bavo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2005, 14:02   #46
boer_bavo
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morghodius
wat wil jij liever? eerst onder narcose en dan je keel opensnijden?
of gelijk je keel opensnijden?
Mensen willen geen van beiden. Van dieren weet ik het niet. En jij ook niet. Ik weet wel dat die schapen niet zouden leven als ze niet opgepeuzeld zouden worden.

Laatst gewijzigd door boer_bavo : 29 januari 2005 om 14:04.
Oud 29 januari 2005, 14:04   #47
boer_bavo
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
ik ben zoals andere hier een veganist, dus ik eet geen dieren.
Ben je consequent veganist en eet je dus ook geen graan of groenten die gekweekt worden met dierlijke mest?
Oud 30 januari 2005, 13:30   #48
mad_drone
Gouverneur

mad_drone's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar mad_drone
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door M.V.B.
Respect moet ge verdienen ...............
Dit is een uitspraak die in se onwerkbaar is: In plaats van te beginnen in een omgangsvorm waar je voor iedereen die je nog niet kent een gezonde mate van respect hebt ga je ervan uit dat respect verdient moet worden. Hoe dan, in godsnaam? Je vertrekt van een situatie waar respect voor een ander in het begin er niet is ( of moet zijn) waardoor vriendelijk of beleefd zijn voor elkaar zeker niet op gaat. Toch niet zolang men nog geen respect heeft verdiend. Moet iedereen die je respect wil verdienen eerst je een dienst bewijzen, erg vriendelijk zijn tegen jou, of iets dergelijks terwijl jij op dat moment nog geen respect hebt voor de ander? Stellen dat respect eerst verdiend moet worden toont aan dat je niet van zin bent er zelf ooit te geven of sommige anderen maar een kans te geven hun zegje te doen. Al bij al is dat maar erg zielig hoor.
mad_drone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2005, 13:35   #49
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mad_drone
Dit is een uitspraak die in se onwerkbaar is: In plaats van te beginnen in een omgangsvorm waar je voor iedereen die je nog niet kent een gezonde mate van respect hebt ga je ervan uit dat respect verdient moet worden. Hoe dan, in godsnaam? Je vertrekt van een situatie waar respect voor een ander in het begin er niet is ( of moet zijn) waardoor vriendelijk of beleefd zijn voor elkaar zeker niet op gaat. Toch niet zolang men nog geen respect heeft verdiend. Moet iedereen die je respect wil verdienen eerst je een dienst bewijzen, erg vriendelijk zijn tegen jou, of iets dergelijks terwijl jij op dat moment nog geen respect hebt voor de ander? Stellen dat respect eerst verdiend moet worden toont aan dat je niet van zin bent er zelf ooit te geven of sommige anderen maar een kans te geven hun zegje te doen. Al bij al is dat maar erg zielig hoor.
Je verwart "respect" met "wellevendheid" volgens mij... Ik ben het ermee eens dat respect moet verdiend worden. Dat betekent niet dat je anderen niet met wellevendheid moet behandelen. Ik zal tegenover een wildvreemde op een vergadering altijd de elementaire vormen van beleefdheid in acht nemen, maar dat betekent nog niet dat ik hem moet respecteren...
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2005, 13:35   #50
mad_drone
Gouverneur

Standaard

Citaat:
als je kan lezen zie je dat ik een dierenactivist ben, ik ben al het merendeel van me leven vegan, dus ik demonstreer tegen alles, bont, vlees industrie, vivisectie, alles.

en nee, ik heb geen respect voor een of andere godsdienst die zegt dat ik naar de hel gaat omdat ik niet in hun pedo god geloof, zelfde geld voor het christendom (nee is niet mijn cultuur)
als je het niet respect hebben voor anderen geen probleem vindt, waarom maak je er dan een probleem van als anderen geen respect hebben voor de natuur? Je knalt de fundamenten van je eigen redenering af zonder je het beseft!
Oud 30 januari 2005, 13:39   #51
mad_drone
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Je verwart "respect" met "wellevendheid" volgens mij... Ik ben het ermee eens dat respect moet verdiend worden. Dat betekent niet dat je anderen niet met wellevendheid moet behandelen. Ik zal tegenover een wildvreemde op een vergadering altijd de elementaire vormen van beleefdheid in acht nemen, maar dat betekent nog niet dat ik hem moet respecteren...
Een ander laten uitspreken of hem zijn ding laten doen ondanks zijn uitzicht, geaardheid (), denkbeelden,... getuigt volgens mij van respect voor de persoon en eigenheid van de ander. Als je zoiets ziet als wellevendheid heb ik daar geen probleem mee zolang je dat maar belangrijk vindt. Dan vraag ik me natuurlijk wel af wat respect volgens jou betekent, wat is het volgens jou?

Laatst gewijzigd door mad_drone : 30 januari 2005 om 13:40.
Oud 30 januari 2005, 13:53   #52
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een ander laten uitspreken of hem zijn ding laten doen ondanks zijn uitzicht, geaardheid (), denkbeelden,... getuigt volgens mij van respect voor de persoon en eigenheid van de ander. Als je zoiets ziet als wellevendheid heb ik daar geen probleem mee zolang je dat maar belangrijk vindt. Dan vraag ik me natuurlijk wel af wat respect volgens jou betekent, wat is het volgens jou?
Iemand respecteren betekent volgens mij meer "ontzag" of "eerbied" voor iemand voelen. Iemand laten uitspreken is gewoon een uiting van wellevendheid, een elementaire vorm van beleefdheid en dat is natuurlijk uitermate belangrijk in de omgang met mensen, ongeacht het gedachtegoed van die mensen...
Ik vind bijvoorbeeld dat de elementaire vormen van beleefdheid moeten gerespecteerd worden.

Laatst gewijzigd door Raf : 30 januari 2005 om 13:53.
Oud 30 januari 2005, 15:27   #53
mad_drone
Gouverneur

Standaard

Met raf's definitie van wellevendheid en respect denk ik dat mijn punt tov Morghodius' onverdraagzaam nog steeds klopt. Tenzij jullie me kunnen overtuigen van het tegendeel e
Oud 30 januari 2005, 15:41   #54
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met raf's definitie van wellevendheid en respect denk ik dat mijn punt tov Morghodius' onverdraagzaam nog steeds klopt. Tenzij jullie me kunnen overtuigen van het tegendeel e
Hij hoeft een godsdienst niet te respecteren; dat doe ik ook niet, geen enkele godsdienst. Wat hij wèl moet respecteren, is het recht van eenieder om voor zichzelf uit te maken of hij zich aan deze of gene godsdienst wil onderwerpen.
Oud 30 januari 2005, 17:34   #55
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Je steekt je mes achter de slagader, haalt eens uit, steek er een kommetje onder om het bloed op te vangen. Onmiddellijk stopt de bloed en dus zuurstoftoevoer naar de hersenen.
Zo slacht men al eeuwenlang schapen en geiten. Het lijkt me ook erg logisch dat men dat op zo'n manier doet dat het dier niet té lang leidt. Dan vliegt je bloed in het rond (verlies je dus kostbaar eten) en het is ook gewoon moeilijker. Het zou me verbazen als het beest na 10 seconden nog enige pijn voelt, als het al pijn voelt.
Als het pijn doet é, dan is een kwart van een sec. al te veel ok!!! 10 seconden
Dat het al eeuwenlang zo gebeurt...so?

Laatst gewijzigd door illwill : 30 januari 2005 om 17:35.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2005, 21:53   #56
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je bent echt stoer nu hoor je erbij.

Trouwens dier voelgen minder pijn bij rituele slachtingen dan die ''verdovingsslachtingen'' .
Het is ten strengste verboden om een dier lang pijn te laten lijden, het moet zo snel mogelijk. Ook kunne de hersenen geen pijn signalen meer sturen, dus geen pijn.
http://stream.2003.02.garnierprojects.com/geenstijl/foiedocu.wmv
Gewoon achterlijk al dat dierenofferen en besnijden.

In het christendom zijn die idiote gebruiken al bijna 2000 jaar afgeschaft.
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2005, 00:58   #57
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Ik ben niet extreem rechts. Ik ben voor persoonlijke vrijheid. Dat heeft niks gemeen met extreem rechts of extreem links. Die beiden trouwens hetzelfde nastreven: geen persoonlijke vrijheid.

http://sturman.net/quiz/politiek/index.php?site=lib
seeeeggg da's wel een heel leuk grafiekske
maar volgens mij niet echt correct

wat eenieder onmiddelijk opvalt is dat "persoonlijke vrijheid" en "economische vrijheid" hier als onafhankelijke ordinaten fungeren
is dat wel ?
maw kan je stellig beweren dat bv een % persoonlijke vrijheid onafhankelijk is van een % economische vrijheid ?
of dat vierkantje nu handig manipulatief 45° graden gedraaid doet niet ter zake

even een denkoefening
stel dat je een zo hoog mogelijk % economische vrijheid wilt, maw weinig bemoeienissen van regeringen die je allerhande spelregeltjes wilt door de strot duwen kan je dan anderszijds ook nog een zo hoog mogelijk % persoonlijke vrijheid hebben ?
mijns inzien moet die punt daarboven wat afgerond zijn
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2005, 01:23   #58
tsjernobyl
Vreemdeling

tsjernobyl's schermafbeelding

Standaard

voor mij geen probleem zolang onze voedsel veiligheid niet in het gedrang komt enz.
Oud 31 januari 2005, 12:40   #59
boer_bavo
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Als het pijn doet é, dan is een kwart van een sec. al te veel ok!!! 10 seconden
Dat het al eeuwenlang zo gebeurt...so?
Dan moet je maar consequent zijn en ook veganist worden. Dat veganisten tegen het offerfeest zijn vind ik consequent. Dat vleeseters ertegen zijn niet. Alsof een dier onderweg van de stal naar het slachthuis in een limo rondrijdt. Ofwel aanvaard je dat dieren pijn mogen lijden voor menselijke welvaart, ofwel niet. Je kan dan ook nog streven om ze zo pijnloos mogelijk te doden als je ze dood. In dat geval is de slagader doorsnijden een prima techniek.
Oud 31 januari 2005, 12:42   #60
boer_bavo
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha
seeeeggg da's wel een heel leuk grafiekske
maar volgens mij niet echt correct

wat eenieder onmiddelijk opvalt is dat "persoonlijke vrijheid" en "economische vrijheid" hier als onafhankelijke ordinaten fungeren
is dat wel ?
maw kan je stellig beweren dat bv een % persoonlijke vrijheid onafhankelijk is van een % economische vrijheid ?
of dat vierkantje nu handig manipulatief 45° graden gedraaid doet niet ter zake

even een denkoefening
stel dat je een zo hoog mogelijk % economische vrijheid wilt, maw weinig bemoeienissen van regeringen die je allerhande spelregeltjes wilt door de strot duwen kan je dan anderszijds ook nog een zo hoog mogelijk % persoonlijke vrijheid hebben ?
mijns inzien moet die punt daarboven wat afgerond zijn
Niet die daarboven, maar die opzij zal je bedoelen. Klopt wel. Anderzijds is het toch zo dat veel mensen bvb voor een vrije economie en tegen vrije drugsverkoop zijn, en omgekeerd.
En dat zij die tegen elke vorm van persoonlijke vrijheid én economische vrijheid gekant zijn zowel bij extreem-rechts als links te vinden zijn.

Laatst gewijzigd door boer_bavo : 31 januari 2005 om 12:47.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be