![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Staatssecretaris
|
![]() Voor mij moet er niks gesplitst worden,maar moet het spelleke wel eerlijk gespeeld worden,en als ik merk hoe hier Vlamingen door de mangel gehaald worden dan wordt ik opstandig.
Ergens heb ik ook mijn eergevoel! Als ik dan merk dat een aantal Franstaligen,die trouwens uitstekend Nederlands schrijven,een beetje de draak met ons steken dan denk ik ach ja ik kan best wat hebben,maar als ik dan merk dat er hier een aantal Vlamingen zitten die er dan ook nog plezier in hebben en nog een beetje meer olie op het vuur gaan gooien ,dan vraag ik mij af hebben jullie dan geen eergevoel,of zijn jullie gewoon zoals ik denk platte kakkers,die niet eens de moeite doen om Iemand te begrijpen,en maar direct op de kar springen van zij die ons de les lezen. Shame on you. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Trouwens ik gebruik ook colgate ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Vreemdeling
|
![]() Moesten TAK en Voorpost in het Nederlands geantwoord hebben:
- dan zou journalist er niks van verstaan hebben, wat een minderwaardig interview had opgeleverd - er zou extra moeite nodig geweest zijn om interview verstaanbaar te maken voor het Waalse publiek (want er zou ondertiteling nodig zijn) - dan zou uitzending op radio zogoed als onmogelijk geweest zijn In alle geval verkleint dus de kans op uitdragen van uw boodschap en dat kan ni de bedoeling zijn bij zo'n aktie. Waarom hadden ze dat beter niet gedaan: - zelfs als ge voldoende vlot zijn in andere taal, kunt ge nog beter in uw eigen moedertaal antwoorden. interview afleggen is al moeilijk genoeg - RTBF en RTL moeten maar tweetalige journalisten uitsturen naar reportage in Vlaanderen Verder valt het mij op dat Bubbelkes zich vrolijk maken over kwaliteit van het Frans. Met jullie principe van "individuele tweetaligheid" zouden jullie zich beter vrolijk maken over de kwaliteit van het Nederlands van de journalisten (welk Nederlands?). Het bewijst een ding: "individuele tweetaligheid" is een plicht voor de Vlamingen opdat franstaligen zouden blijven kunnen gebruik maken van hun recht op "individuele eentaligheid"
![]() |
#51 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gelezen in de Metro, vandaag :
"Une motion sur l'élargissement �* Rhode. Quatre conseillers communaux du groupe francophone majoritaire "Intérêts Communaux" de Rhode-Saint-Genèse ont déposé une motion demandant l'élargissement de la Région bruxelloise, si la Flandre ne reconnaît pas les Francophones comme minorité. Parmi les signataires de ce texte, on retrouve l'ancien député FDF Georges Clerfayt. La motion demande aussi, après l'arrêt rendu sur la circulaire Peeters, que chaque litige �* connotation linguistique soit confié �* une instance juridictionnelle dont la composition puisse garantir l'impartialité des décisions, �* l'image de la Cour d'arbitrage. Cette motion sera discutée demain. Les communes de Linkebeek, Crainhem et Wezembeek-Oppem ont déj�* voté des textes similaires." En nog een faciliteitengemeente die voor de uitbreiding van Brussel pleit : Rhode-Saint-Genèse/Sint-Genesius-Rode. Laatst gewijzigd door Everytime : 26 januari 2005 om 13:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |