Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Bekijk resultaten enquête: Zou het VB in Wallonie moeten opkomen met een Waals Blok?
Ja, alles om Belgie te breken (ik stem VB) 12 20,00%
Neen, het VB heeft niks te zoeken in Wallonie (ik stem VB) 16 26,67%
Ja (ik stem niet voor VB) 5 8,33%
Wat een onzin (ik stem niet voor VB) 27 45,00%
Aantal stemmers: 60. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 30 januari 2005, 12:04   #41
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Pasaran
Bezorg mij eens een lijst van de verkozenen/mandatarissen van extreem-rechts in Wallonië. Daarna zullen we eens hebben of het "duimzuigerij" is ofwel "harde realiteit".
Het FN heeft toch 2 senatoren en 4 volksvertegenwoordigers in het Brussels Gewest en in het Waals Parlement, dus zo klein zijn ze ook weer niet.
Oud 30 januari 2005, 12:06   #42
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Haal er maar eens een oude kaart van de Nederlanden bij. Een stuk van Noord-Frankrijk (Artesia) hoort daar ook bij. Pogingen om een Waals Blok in W. op te richten zijn er geweest maar telkens weer mislukt.
Ik wist niet dat ze dit effectief geprobeerd hebben. Blijkbaar leeft de gedachte van een groot-NEderland enkel in een klein stukje vlaanderen
Oud 30 januari 2005, 12:08   #43
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
Alles wat ten noorden van de Somme ligt, behoort eigenlijk aan ons.
waarom niet aan de kelten of de romeinen? die zaten er eerder dan de vlamingen
of waarom niet aan de fransen en walen, die zitten er nu
eigenlijk valt de argumentatie ervoor licht uit he?
Oud 30 januari 2005, 12:16   #44
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
Alles wat ten noorden van de Somme ligt, [size=3]behoort eigenlijk aan ons[/size].
ONS? Spreek voor je zelf kerel en schik je in de feitelijke historische realiteit. In het beste geval kan je binnen enkele decennia nog enkel spreken over een zogeheten Nederlandstalig gebied binnen de Europese Unie wanneer straks alle binnengrenzen worden afgeschaft.
Oud 30 januari 2005, 12:19   #45
Tyr de Dietser
Lokaal Raadslid

Tyr de Dietser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorian
Het VB is al in Wallonië opgekomen, tenminste in Henegouwen. Ik kreeg destijds folders in mijn brievenbus (ik denk dat het voor de laaste verkiezingen op federaal niveau was). Ik geloof dat het een soort reactie tegen het opkomen van Franstalige partijen in Vlaanderen of zoiets was.
Inderdaad. Maar ik vraag me af hoe dat dan juridisch zit. Kan iedere partij eender waar in den belgiek opkomen? Indien ja, wat baten we dan bij de splitsing van B-H-V? Indien nee, hoe heeft het Vlaams Blok dat toen dan gedaan?
Oud 30 januari 2005, 12:26   #46
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het FN heeft toch 2 senatoren en 4 volksvertegenwoordigers in het Brussels Gewest en in het Waals Parlement, dus zo klein zijn ze ook weer niet.
Inderdaad, maar vergeleken met het volledige aantal mandatarissen van het ZB meen ik nog steeds te mogen stellen dat extreem-rechts veel minder populair is in Wallonie dan in Vlaanderen (zie mijn vorige posts in deze topic)
Oud 30 januari 2005, 12:35   #47
thePiano

Standaard

Citaat:
Inderdaad, maar vergeleken met het volledige aantal mandatarissen van het ZB meen ik nog steeds te mogen stellen dat extreem-rechts veel minder populair is in Wallonie dan in Vlaanderen (zie mijn vorige posts in deze topic)
Klopt ook en veel groter dan dat zullen ze ook nooit worden. Ik zeg altijd tegen mijn vrouw dat wij in feite in het verkeerde landsdeel zijn geboren.
Oud 30 januari 2005, 13:09   #48
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zonder moeilijk te willen doen: ik heb een tijdje geleden een artikel gelezen over het FN. Het FN kwam daaruit als een bende knoeiers die zowat alles verkeerd doen wat maar kan. Gesjoemel, geld van de partij gebruiken voor persoonlijke fantasietjes, amper een eigen partijkantoor ter beschikking, parlementsleden die zo ongeveer niets doen, verkiezingslijsten die op de verkeerde plaatsen worden ingediend en nog veel meer van dat. Ik wil graag je stelling geloven dat Walen voorlopig nog niet zo massaal in de val van extreem-rechts trappen maar met dat geklungel van het FN lijkt het mij voorlopig eerder verwonderlijk dat die partij hoegenaamd nog stemmen haalt, dan dat ze nog niet massaal doorgebroken zijn.
groene flamingant is offline  
Oud 30 januari 2005, 13:13   #49
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klopt ook en veel groter dan dat zullen ze ook nooit worden. Ik zeg altijd tegen mijn vrouw dat wij in feite in het verkeerde landsdeel zijn geboren.
Willen ze u niet in Wallonië ?
Voor zover ik weet staat er nog altijd geen muur tussen Vlaanderen en Wallonië.
Bobke is offline  
Oud 30 januari 2005, 13:18   #50
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Willen ze u niet in Wallonië ?
Voor zover ik weet staat er nog altijd geen muur tussen Vlaanderen en Wallonië.
Ik heb dat ideologisch bedoeld. Vermits ik Antwerpenaar ben en nogal koppig van karakter, zal ik om ideologische argumenten nog heel lang in mijn koekestad blijven wonen totdat.... het VB me eruit zal schoppen.
Oud 30 januari 2005, 15:37   #51
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant
Ik wil graag je stelling geloven dat Walen voorlopig nog niet zo massaal in de val van extreem-rechts trappen maar met dat geklungel van het FN lijkt het mij voorlopig eerder verwonderlijk dat die partij hoegenaamd nog stemmen haalt, dan dat ze nog niet massaal doorgebroken zijn.
Yep. Een bijkomend voordeel, zal ik maar zeggen.
Oud 30 januari 2005, 15:39   #52
cashflow
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb dat ideologisch bedoeld. Vermits ik Antwerpenaar ben en nogal koppig van karakter, zal ik om ideologische argumenten nog heel lang in mijn koekestad blijven wonen totdat.... het VB me eruit zal schoppen.
pathetisch
cashflow is offline  
Oud 30 januari 2005, 18:29   #53
Dorian
Parlementslid

Dorian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij bent altijd welkom ...

Ik heb een Vlaamse collega uit Gent die nu in Doornik woont. Veel Vlamingen vestigen zich ook in de streek van Vloesberg en Ellezelles, niet ver van de Vlaamse Ardennen.
Dorian is offline  
Oud 30 januari 2005, 18:30   #54
Dorian
Parlementslid

Dorian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cashflow
pathetisch
Nee, da's de werkelijkheid en het is niet de eerste keer dat ik Vlamingen hoor die zo spreken.
Dorian is offline  
Oud 30 januari 2005, 18:33   #55
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
pathetisch
Dat zeg je nu. Maar als het zover is, zal er wel een grondige uitleg voor zijn. De Joden dachten in de jaren '30 wellicht dat verbanning het ergste was dat hen kon overkomen.
Oud 30 januari 2005, 18:34   #56
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorian
Jij bent altijd welkom ...

Ik heb een Vlaamse collega uit Gent die nu in Doornik woont. Veel Vlamingen vestigen zich ook in de streek van Vloesberg en Ellezelles, niet ver van de Vlaamse Ardennen.
En zij worden daar altijd met open armen ontvangen. Meestal ben ik beschaamd over hoe bepaalde Vlamingen anderstaligen ontvangen.
Oud 30 januari 2005, 18:35   #57
cashflow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
Dat zeg je nu. Maar als het zover is, zal er wel een grondige uitleg voor zijn. De Joden dachten in de jaren '30 wellicht dat verbanning het ergste was dat hen kon overkomen.
En gij gaat mij vertellen wat ik binnen 10 jaar denk? hmmm don't think so.
Trouwens ivm joden: Het zijn geen VB vertegenwoordigers die Hamas gaan opvrijen omdat dat "cool" staat bij de palestijnensjallkes-dragende jeugd.

Laatst gewijzigd door cashflow : 30 januari 2005 om 18:35.
cashflow is offline  
Oud 30 januari 2005, 18:40   #58
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Als ze een Waals Blok willen oprichten moeten ze dat maar doen voor mijn part. Het zou me eerlijk gezegd niet verwonderen dat rechts minstens even populair zou zijn in Wallonië. Die partijen moeten nu eenmaal grotendeels leven van proteststemmen, en ik denk dat er in Wallonië nogal veel valt te oogsten op dat vlak, gezien de erbarmelijke omstandigheden in sommige streken. Niet dat ik zoiets zou toejuichen maar misschien zou het de andere Waalse partijen wel eens wakker schudden.
instromaniac is offline  
Oud 30 januari 2005, 18:42   #59
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En gij gaat mij vertellen wat ik binnen 10 jaar denk? hmmm don't think so.
Trouwens ivm joden: Het zijn geen VB vertegenwoordigers die Hamas gaan opvrijen omdat dat "cool" staat bij de palestijnensjallkes-dragende jeugd.
Ga jij mij vertellen dat dit patethisch is of is het effectief een deja-vu?
Oud 30 januari 2005, 18:51   #60
lustige lezer
Parlementslid

lustige lezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
(Vergeef me de naieve studentikoze esprit van deze peiling.) Denken jullie dat het VB in Wallonie zou moeten opkomen (uiteraard via een zusterpartij, het Waals Blok)? Volgens mij is er heel wat potentieel voor een populistische partij in WAL. Een partij als het VB, die linkse en rechtse elementen moeiteloos met zijn eigen saus overgiet, moet daar enorm kunnen aanspreken, denk ik. Vele Walen die in feite rechts zijn op gebied van justitie of vreemdelingenbeleid, stemmen toch op de PS omwillen van het linkse economische beleid. Laat het VB nu net ook eerder links zijn kwa economie.

Vinden de behangers op dit forum het een zinnige optie om hun gehate konkinkrijk via 2 kanten tegelijk te splitsen?
Een beetje tegenstrijdig he. SAmen werken met Waalse politici en er langs de andere kant ervoor zorgen dat je er vanaf geraakt. Wat wel zou kunnen dat een Waalse patij met respectievelijk dezelfde programma zou uitkomen. Er is daar iets dat FN noemt, maar ik ken hun standpunten niet.
Patriot : ... dat de Walen ons (=Vlamingen) zouden haten ... (#1) (dus toch een verschil , dus toch geen belgen )
---------------------------------------------------------------
Vrager : U keurt vandalisme goed?
Bhairav : Ja dat doe ik.
lustige lezer is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be