Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 31 januari 2005, 12:30   #41
Bakkebaard
Provinciaal Gedeputeerde

Bakkebaard's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Bakkebaard
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tsjernobyl
Je kan je wel het lot aantrekken van die dakloze of/en die vrouw. de vrouw wordt waarschijnlijk onderdrukt en de andere man heeft waarschijnlijk koude. Puur optisch is het geen verschil. maar ze gebruiken het voor een andere reden.

Dat is het probleem.
En hoe weet jij dat die kerel dat die vrouw onderdrukt wordt? Ik neem aan dat ze elkaar niet kenden.
Het is niet omdat een vrouw een hoofddoek draagt, dat ze onderdrukt wordt. Integendeel, als ze onderdrukt wordt door haar man, mag ze niet zelf gaan winkelen.
En wie zegt dat die kerel, met zijn hoofddoek en monddoek dakloos was? Ik denk van niet want het was in een mediazaak waar het goedkoopste een walkman was van 30 euro.

Filip de Winter schreef :" de mensenrechten zijn valse schijnwaarden".
Er is geen enkele dictator in de wereld die dat mag zeggen. Niet in Azië,niet in Afrika,... nergens te wereld of hij zou veroordeeld worden. Hier stemt 1/4 van de mensen daarvoor, een echte schande.
Bakkebaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2005, 15:50   #42
ashrawi
Lokaal Raadslid

ashrawi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door M.V.B.
[size=7]AANPASSEN OF OPKRASSEN [/size]
Je zou eens met iets nieuws moeten afkomen...
ashrawi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2005, 15:50   #43
ashrawi
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mosasaurus
Meeloper
Oud 31 januari 2005, 16:32   #44
HerrUU
Gouverneur

HerrUU's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Een soort van Burka, leg uit? Was het met gezichtsbedekking of niet?

Zo ja, dan was die Burka dragend persoon in fout, in overtreding met de wet. Zo nee, heeft die zeurkous niks te protocollen.Dan kan die op verschillende manieren in de knoop komen met de wet. Zonder de dooddoener en joker racisme in te roepen. Smaad bijvoorbeeld, beroving van godsdienstvrijheid ook.

Er zijn nu eenmaal zeikers overal, alloch- of autochtoon. Het grote verschil dat het autochtoon tot nu toe gezeik blijft ,en het specifiek moslim allochtoon gedrag regelmatig de noemer gezeik te boven gaat.
Maddox, waarom is het in overtreding met de wet om een burka te dragen?
Oud 31 januari 2005, 16:36   #45
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Omdat een burka normaal gezien ook het gezicht bedekt. En dat mag niet, tenzij in uitzonderlijke omstandigheden. Meestal met veiligheid te maken.Maar dan nog heeft de politie ten alle tijden het recht te vragen deze gezichtsbedekking/ bescherming te verwijderen. Mits het veilig kan.
Carnaval is een andere uitzondering, maar da's meer een gedoogbeleid.

[size=1]Nu, als ik echt van slechte wil zou zijn, kan ik aanhalen dat het dragen van een volledige burka uit veiligheid voor de vrouw is. Zonder dat krijgt ze een pak slaag omdat ze onzedelijk over straat ging.[/size]

Laatst gewijzigd door maddox : 31 januari 2005 om 16:41.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2005, 16:39   #46
de Vexille
Parlementsvoorzitter

de Vexille's schermafbeelding

Standaard

Om het nou helemaal "correct" te stellen:

Die vrouw mag hare sjaal dragen waar ze maar wil; desnoods stapt ze ermee in bad. Niemand kan haar verbieden om dat ding aan te doen.

MAAR

Die vent heeft alle recht om zijn kritiek te hebben én te uiten op de manier waarop die vrouw zich kleedt. Zolang hij zijn poten thuishoudt oefent hij enkel zijn recht op vrije mening annex meningsuiting uit.

MAAR:

Die vrouw moet niet komen zeuren dat ze niet aan nen job geraakt omdat een werkgever liever niet heeft dat ze met haren burka achter de kassa gaat zitten.

Die vrouw heur dochter moet niet komen zemelen dat ze op school niet zo'n burka mag dragen omdat het reglement dat niet toestaat.

Die vrouw moet ook niet verschieten dat ze zichzelf marginaliseert door manifest te weigeren zich te integreren op basis van een ingebeeld religieus voorschrift. Autochtonen hebben immers ook het recht om enggeestig te zijn en carnavaleske toestanden buiten de daartoe voorziene periode niet meteen te verwelkomen.

"Correctheid" werkt immers langs alle kanten... anders ware het immers niet "correct".
Oud 31 januari 2005, 16:42   #47
Mosasaurus
Banneling

Mosasaurus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ashrawi
Meeloper
U mag ook vertrekken

Mosasaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2005, 16:46   #48
HerrUU
Gouverneur

HerrUU's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de Vexille
Om het nou helemaal "correct" te stellen:

Die vrouw mag hare sjaal dragen waar ze maar wil; desnoods stapt ze ermee in bad. Niemand kan haar verbieden om dat ding aan te doen.

MAAR

Die vent heeft alle recht om zijn kritiek te hebben én te uiten op de manier waarop die vrouw zich kleedt. Zolang hij zijn poten thuishoudt oefent hij enkel zijn recht op vrije mening annex meningsuiting uit.

MAAR:

Die vrouw moet niet komen zeuren dat ze niet aan nen job geraakt omdat een werkgever liever niet heeft dat ze met haren burka achter de kassa gaat zitten.

Die vrouw heur dochter moet niet komen zemelen dat ze op school niet zo'n burka mag dragen omdat het reglement dat niet toestaat.

Die vrouw moet ook niet verschieten dat ze zichzelf marginaliseert door manifest te weigeren zich te integreren op basis van een ingebeeld religieus voorschrift. Autochtonen hebben immers ook het recht om enggeestig te zijn en carnavaleske toestanden buiten de daartoe voorziene periode niet meteen te verwelkomen.

"Correctheid" werkt immers langs alle kanten... anders ware het immers niet "correct".
In sé geen ongelijk. Mijns inziens mag iemand dragen wat hij wil zolang hij zich kan aanpassen aan geldende regels (juridische of ethische).
Oud 31 januari 2005, 16:59   #49
ashrawi
Lokaal Raadslid

Standaard

Beseffen jullie niet dat door moslimas te vragen om geen hoofddoek te dragen, dat jullie ze emotionele leed zouden kunnen berokken.
Dit zou regelrecht seksuele intimidatie zijn. En als het volgens de wet moet is het nog erger.

Beeld je eens in dat je heel je leven lang te horen hebt gekregen dat je een hoofddoek en/of ltam (doek voor de mond, waar jullie het eerder over hadden)moet dragen, tot je ineens wordt opgedragen om die af te doen.
Die vrouwen kennen niets anders en zouden zich daardoor VRIJWILLIG nooit meer op straat laten zien, gewoon omdat ze het niet GEWOON zijn.

Ik vraag me ook af waarom iedereen er zo over kan zagen...de meeste meisjes dragen het niet meer. De leeftijd waarop meisjes die beginnen te dragen is ook fors gestegen...
Dus liever afwachten tot ze hem uit vrije wil afdoen ....
Geen emotionele schade voor die vrouwen....en aub geen gezaag meer hierover
Oud 31 januari 2005, 17:12   #50
Wotan
Banneling

Wotan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ashrawi
Beseffen jullie niet dat door moslimas te vragen om geen hoofddoek te dragen, dat jullie ze emotionele leed zouden kunnen berokken.
Dit zou regelrecht seksuele intimidatie zijn. En als het volgens de wet moet is het nog erger.

Beeld je eens in dat je heel je leven lang te horen hebt gekregen dat je een hoofddoek en/of ltam (doek voor de mond, waar jullie het eerder over hadden)moet dragen, tot je ineens wordt opgedragen om die af te doen.
Die vrouwen kennen niets anders en zouden zich daardoor VRIJWILLIG nooit meer op straat laten zien, gewoon omdat ze het niet GEWOON zijn.

Ik vraag me ook af waarom iedereen er zo over kan zagen...de meeste meisjes dragen het niet meer. De leeftijd waarop meisjes die beginnen te dragen is ook fors gestegen...
Dus liever afwachten tot ze hem uit vrije wil afdoen ....
Geen emotionele schade voor die vrouwen....en aub geen gezaag meer hierover
Gelijkheid tussen man en vrouw, ook voor moslims!
Wotan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2005, 17:13   #51
de Vexille
Parlementsvoorzitter

de Vexille's schermafbeelding

Standaard

@ ashrawi

Goh, toch een vreselijke cultuur waar ze in verzeild zijn geraakt he? Die getraumatiseerde moslima's... En over de hoeveelste generatie sociaal-psychisch mishandelde vrouwen spreken we dan?

Tja... wat zegt u het begrip "aanpassen" of het concept "integratie"?
Voor wat mij betreft, houden ze die sjaal gerust aan... Maar je moet niet komen zeveren over het feit dat daar kritiek op bestaat.

Anderzijds... ooit al eens als westerse vrouw ongesluierd van een vliegtuig gestapt in de luchthaven van Riyadh? Begint den euro stilletjesaan al te vallen?
Oud 31 januari 2005, 17:15   #52
Wotan
Banneling

Wotan's schermafbeelding

Standaard

Zolang zij hier nog verblijven moeten ze onze normen en waarden respecteren, en wie het niet aanstaat kan reeds vervroegd teruggestuurd worden.
Oud 31 januari 2005, 17:36   #53
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wotan
Zolang zij hier nog verblijven moeten ze onze normen en waarden respecteren, en wie het niet aanstaat kan reeds vervroegd teruggestuurd worden.
De wet moeten ze naleven (naleven, niet eens respecteren), mon cher, en niets dan de wet. En diezelfde wet geeft ook nog eens het recht om doormiddel van petities, betogingen, stakingen, affiches, lezersbrieven en alle andere democratische middelen aan de ingezetenen (!) van dit land om wetswijzigingen te vragen. Trouwens geloof maar niet dat ik ook maar een norm of waarde met U gemeen heb.
Vervroegd? kan je dat even uitleggen.

Laatst gewijzigd door driewerf : 31 januari 2005 om 17:37.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2005, 17:51   #54
Wotan
Banneling

Wotan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf
De wet moeten ze naleven (naleven, niet eens respecteren), mon cher, en niets dan de wet. En diezelfde wet geeft ook nog eens het recht om doormiddel van petities, betogingen, stakingen, affiches, lezersbrieven en alle andere democratische middelen aan de ingezetenen (!) van dit land om wetswijzigingen te vragen. Trouwens geloof maar niet dat ik ook maar een norm of waarde met U gemeen heb.
Vervroegd? kan je dat even uitleggen.
Op termijn is het de bedoeling dat alle vreemdelingen terugkeren, hier zijn ze niet meer gewenst. Europa blank!
Wetten zijn er om afgeschaft of aangepast te worden, alles is voor verbetering vatbaar zelfs de grondwet als het moet.
Als ze hun achterlijke gebruiken willen blijven hanteren dan moeten ze maar terugkeren of naar Saoudi-Arabië verhuizen, daar is de koran tegelijk de grondwet.
Oud 31 januari 2005, 18:06   #55
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mosasaurus
U mag ook vertrekken

sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2005, 18:22   #56
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wotan
Op termijn is het de bedoeling dat alle vreemdelingen terugkeren, hier zijn ze niet meer gewenst. Europa blank!
Wiens bedoeling, mon cher? Mijn bedoeling absoluut niet, en ik vermoed dat er trouwens op dit forum alleen al heel wat zijn die mijn mening delen. En hoe had je juist die terugkeer in gedachten, hmmmm?
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2005, 18:35   #57
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door M.V.B.
Ik zaag nie over da stuk vod,maar voor wat die vod staat! Den islam.
Islam weg = vod weg = authentieke europese gemeenschap = minder criminaliteit = propere steden&veiligheid = aangenamere sfeer

Als zij hun willen afzonderen met hun gedrag en klederdracht mij nie gelaten.
Voor den tijd dat het nog zal duren, geniet ervan.

[size=7]AANPASSEN OF OPKRASSEN [/size]
misschien wordt dat wel es tijd dat jij dat inderdaad gaat doen
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2005, 19:17   #58
Wotan
Banneling

Wotan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf
Wiens bedoeling, mon cher? Mijn bedoeling absoluut niet, en ik vermoed dat er trouwens op dit forum alleen al heel wat zijn die mijn mening delen. En hoe had je juist die terugkeer in gedachten, hmmmm?
Op dit forum waarschijnlijk wel, in het echte leven daarentegen... Ik denk dat het gros van diegenen die wel gediend zijn met de massale aanwezigheid van vreemdelingen hier wel vertegenwoordigd is (linkse multiculturele zakkenvullers en partijbelangers niet meegerekend).
Hoe ik de terugkeer zie? Afnemen van de nationaliteit, de boot op en weg ermee.
Oud 31 januari 2005, 19:42   #59
lustige lezer
Parlementslid

lustige lezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bakkebaard
Het is niet omdat een vrouw een hoofddoek draagt, dat ze onderdrukt wordt. Integendeel, als ze onderdrukt wordt door haar man, mag ze niet zelf gaan winkelen.
Vraag eens naar de mening van de jonge meiskes ... die zeggen zelf dat ze niets waard zijn. Ze zeggen zelf dat haar familie niet mag zien dat ze bij een blanke loopt. Ze kan echter wel zelf een winkel binnenlopen, dat gaat nog net wel...
Patriot : ... dat de Walen ons (=Vlamingen) zouden haten ... (#1) (dus toch een verschil , dus toch geen belgen )
---------------------------------------------------------------
Vrager : U keurt vandalisme goed?
Bhairav : Ja dat doe ik.
lustige lezer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2005, 21:38   #60
Wotan
Banneling

Wotan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bakkebaard
Het is niet omdat een vrouw een hoofddoek draagt, dat ze onderdrukt wordt.
Ons eigen volk die de verdediging van achterlijke culturen voor zijn rekening neemt, anno 2005 is dit spijtig genoeg de realiteit. Het is erg gesteld met ons volk, moslims en joden daarentegen doen het goed. Zeer goed zelfs, de islamieten zijn bezig een nieuw werelddeel aan het veroveren en het Zionisme zijn macht is nooit zo sterk geweest.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be