![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Er zijn genoeg christenen die de visies van die imams delen, lees de bijbel maar...
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gelukkig ben ik me ervan bewust dat je slechts een provocateur bent en dat wat JIJ hier komt broebelen NIET de gangbare islamitische leer is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De bijbel: 13: If a man also lie with mankind, as he lieth with a woman, both of them have committed an abomination: they shall surely be put to death; their blood shall be upon them. (leviticus 20) In de Koran kan je hier weinig over terugvinden. Er stond ergens iets van: ''Waarom pleegt u ontucht met een man terwijl ik de vrouw voor u gechapen heb?'' dacht ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
A/ persoonlijk standpunt : Je bent de mening toegedaan dat 1° homosexualiteit een ziekte is en 2° dat holebi's geen mensen zijn. Mocht dit het geval zijn, kom dan niet af met de leer van imams/moslims want dan ben je geen haar beter. B/ moslim standpunt : Je wenst de islam op een letterlijke manier te onderwijzen in islamscholen. Hierdoor ontzeg je moslimkinderen de kennis aangaande andere culturen en godsdiensten en transformeer je hen willens nillens in godsdienstfanatici. Hierdoor geef je blijk van een verborgen agenda en stuur je op langere termijn en doelbewust aan op een open confrontatie tussen moslims en niet-moslims, zodat jij je later op de borst kunt slaan en triomfantelijk kunt uitroepen "Zie je wel, ik heb het altijd al gezegd" (in het beste geval), zoniet is het een geval van pure agitatie en het spelen van agent provocateur met onvoorstelbaar bloedvergieten tot gevolg. Mocht dit het geval zijn is dit even verwerpelijk en verachtelijk als het eerste standpunt. Citaat:
![]() |
![]() |
#46 |
Europees Commissaris
|
![]() We hebben huer op het forum dus mensen die xenofobie in de meest hatelijke vorm
wensen te verspreiden. Ze mogen aan de boom der kennis schudden zoveel ze willen, het functioneerd niet - zowel een moslim als een holebi heeft gelijke rechten... Het is zoiets als met abortus , eŭthanasie., het afstaan van organen.. over deze zaken zijn er nu wettelijke voorschriften. Wil dit zeggen dat men verplicht is tegen zijn eigen geweten in te handelen ? In geen geval - een meisje van 15 dat door een verkrachting in verwachting geraakt is en zulks wenst kan het kind behouden, iemand die absoluut niet wil dat als hem er iets overkomt zijn of haar organen worden getransplanteerd, kan hier protest tegen aantekenen. Iemand die terminaal ziek is, kan palliatieve zorgen krijgen tot het bittere einde... Het enige dat niet mag is mensen verbieden de andere keŭze te maken of in het geval van huidskleŭr of seksuele geaardheid (waar er geen vrije keŭze is) zijn/haar eigenheid ongestoord te beleven. De officiële religie het zij protestants, katholiek of moslim beschouwd holibi's als ze hun geaardheid in de praktijk brengen als zondaars & dat is op zich al een groot probleem voor de "gelovige" holibi, die zich in zijn overtuiging dat "wij allen" zondaars zijn wellicht getroost kan voelen - anderen keren gewoon "het geloof" de rug toe en leven hun leven - ik geloof dat de meeste beschaafde mensen daar geen moeite mee hebben. In films en literatuur vernam ik meermaals de stelling dat de zgn. homohaters zo fanatiek zijn omdat ze last hebben van een worsteling met hun eigen seksuele geaardheid... ik ben er daarom altijd voor om zulke mensen gerust te laten op dit forum.. Tenzij men ervan uitgaat dat het blijkbaar suksesvol kan zijn een bevolkingsgroep te viseren en oproepen te lanceren om deze groepen te gaan discrimineren... De keŭze is in werkelijkheid aan ons : willen we vreedzaam samenleven ? Zo ja, dan zullen we dat toch samen moeten doen.
![]() |
#47 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Beetje achtergrond: Het gaat hier om het verhaal van Lut (Sodom & Gamorrah). Een stad die zich inliet in homoseksualiteit, en vernietigt werd door God als straf hiervoor. Ook de christelijke teksten spreken hierover. @No parasan, je wilde een voorbeeld, wel dit is iets dat als geschiedenis en cultuur gegeven zal worden in Islamitische scholen Zoals ik eerder schreef, in Islam, wordt een kind geboren als een wit laken. Het zijn de ouders die hem/haar kleuren. De "ziekte" an sich, waar de Imams over praten, ligt hem erin dat holebi's (zondaars dus), op hun beurt hun kinderen tot zondaar zullen doemen. Deze mensen baseren zich heus wel op de geschriften voor hun uitspraken. Imams zijn immers schriftgeleerden van de Hadith & Qur'an.
![]() |
![]() |
#48 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Dat er een gewenste segregatie is, durf ik betwijfelen. Mss wensen mensen als jij dat wel, ik niet in ieder geval. Bovendien ben ik niet verantwoordelijk voor wat de maatschappij doet, je kan mij dan ook geen hypocriet noemen omdat het systeem hypocriet zou zijn. Enig minder radicalisme zou u sieren. |
|
![]() |
![]() |