![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie een overstap naar Linux niet ziet zitten, raad ik veel eerder een Mac aan dan een Windows-computer. Natuurlijk is de hardware van Mac niet al te goedkoop, maar je krijgt wel software-waar voor je geld. Apple is immers heel wat gebruiksvriendelijker dan Microsoft, stabieler en beter uitgewerkt. Enig nadeel is de hardware-compatibiliteit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij Linux is de kans bijna onbestaande. Daarom ook dat de meeste bedrijven hun servers op Linux laten draaien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk trouwens niet dat ik al een bluescreen gezien heb op XP.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Binnenkort koop ik trouwens een nieuwe en denk er sterk aan een machientje te kopen waarop Linux zal worden geïnstalleerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Staatssecretaris
|
![]() Windows XP is inderdaad wel een verademing vergeleken met vorige versies voor particulieren. Een Blue screen heb ik nog maar een 10-tal keer gehad op 3 jaar tijd, crashes komen ook bijna niet voor.
Op dat vlak heb ik helemaal geen opmerkingen. Maar een standaard Windows XP kan wel een ware hel zijn. M'n broer bvb., kocht onlangs voor de eerste keer een PC en een internetaansluiting. Na een maand moest ik langskomen omdat ze constant problemen hebben. Er zaten een 20-tal virussen op en een ontelbare hoeveelheid aan spyware. Daarnaast, als je die prijs van Windows XP bekijkt moet je er wel rekening mee houden dat dit enkel voor het besturingssysteem is met enkele basistoepassingen (zoals Media Player). Een Suse Linux bijvoorbeeld heeft veel meer dan dat, je krijgt er ook nog een hoop goede software bovenop. Suse en Mandrake kan je gratis en legaal downloaden. Het zijn publieke versies zonder ondersteuning (wel updates en gratis open source software) en die komen een beetje later uit dan de betaalversies. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Trouwens, op de site van Mandrake kan je een pc kopen met Mandrake voorgeïnstalleerd. Ze kosten weinig geld, maar ze zijn natuurlijk ook niet enorm krachtig. Maar toch een koopje: http://www.mandrake.com/ Laatst gewijzigd door instromaniac : 2 februari 2005 om 20:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Minister-President
|
![]() Wat mij het meest verwonderde was dat "$$ B.G. $$" fier stond te pronken met zijn eigen, nieuwe, Belgische, elektronische identiteitskaart...
Is dat dan die "snel Belg wet"??? ![]()
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier staan ze quasi allemaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Met de opkomst van almaar betere OSS hebben de mensen nu een alternatief voor de veel te dure MS producten, en dit feit kan tegen MS gebruikt worden om hen bijvoorbeeld te verplichten hun prijzen te laten dalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
wees eens realistisch, denkt ge nu echt dat Bill Gates gaat luisteren naar die gek met zijn groen brilleke? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Minister
|
![]() Citaat:
want heeft doe dat microsoft de absoluute leider is wat betrefd software misschien zijn er hier en daar wel uitzonderingen met name dat men andere software gebruikt dan die van microsoft maar hoeveel? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Maar Duitsland draait voornamelijk op Linux en er zijn ook andere landen aan het overwegen (of zelfs al bezig) om over te stappen. Gates ziet maar al te goed in dat hij moet oppassen. Maar België is makkelijk in te palmen voor hem. Met een bezoek aan België is iedereen weer content dat ze aandacht krijgen en blijven ze schoontjes naar Gates luisteren. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Had eens gelezen dat er een gratis versie bestaat van linux is dat aan te raden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het Office pakket van MS is over het algemeen wel beter als je professioneel werkt met alle programma's. Ik bedoel maar dat er voor MS Word een goed equivalent bestaat, maar MS PowerPoint is stukken beter dan de Linux versie. Je kan wel altijd alle documenten opslaan als een .doc file, zodat iedereen die kan openen op Windows, want een tekstdocument in OO is standaard .swx. Maar dat zijn details. Uiteindelijk gaan de gewone gebruikers geen verschil merken tussen MS Office en OpenOffice. PS: Voor Internet Explorer is er ook iets beters te verkrijgen. (zie banner bovenaan) ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Parlementslid
|
![]() Ik ken alleen maar windows en mac maar Linux daar heb ik nog nooit van gehoord.
![]() |
![]() |
#59 |
Gouverneur
|
![]() Dan zal je je toch maar eens moeten informeren.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie echt een leek is op computergebied, zoekt het liefst niet bij Linux. Mijns inziens is het dan beter te opteren voor Mac/Apple, daar die software daar heel wat beter is dan bij Microsoft. 't Is zelfs zo dat Microsoft een Office-pakket voor Apple heeft geschreven dat veel beter is dan hun eigen versie voor Windows... |
|
![]() |
![]() |