Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 februari 2005, 19:26   #41
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rodeo
[size=3]WAAR GAAT AL DAT GELD NAARTOE?[/size]
waarom is XP zo duur?
heb me dat al vaak afgevraagd.
Windows XP is veel te duur wanneer je echt de afweging maakt tussen kwaliteit/vernieuwing en prijs.

Wie een overstap naar Linux niet ziet zitten, raad ik veel eerder een Mac aan dan een Windows-computer. Natuurlijk is de hardware van Mac niet al te goedkoop, maar je krijgt wel software-waar voor je geld. Apple is immers heel wat gebruiksvriendelijker dan Microsoft, stabieler en beter uitgewerkt. Enig nadeel is de hardware-compatibiliteit.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2005, 19:30   #42
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Qua stabiliteit en blauwe schermen heb ik over XP Pro overigens helemaal niet te klagen.
Nog niet...

Bij Linux is de kans bijna onbestaande. Daarom ook dat de meeste bedrijven hun servers op Linux laten draaien.
Oud 2 februari 2005, 19:32   #43
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stephen-
Je bent nog iets vergeten: 0.00001% kans op een virus.
Inderdaad. En juist dat lijkt me voor een particuliere gebruiker een enorm voordeel.
Oud 2 februari 2005, 19:37   #44
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Nog niet...

Bij Linux is de kans bijna onbestaande. Daarom ook dat de meeste bedrijven hun servers op Linux laten draaien.
Klopt. Maar een server is nog iets anders dan de PC van een particulier, zowel qua werklast als qua vereiste uptime. Bijvoorbeeld 1 bluescreen per jaar is voor de doorsnee particulier geen enkel probleem. Voor de doorsnee serveradmin is het dat wel.

Ik denk trouwens niet dat ik al een bluescreen gezien heb op XP.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2005, 19:41   #45
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad. En juist dat lijkt me voor een particuliere gebruiker een enorm voordeel.
Voorlopig nog. Hoe meer mensen overstappen op Linux, hoe aantrekkelijker het OS wordt als doelwit. Een betere beveiliging en de verscheidenheid in distributies maken het de hacker/virusschrijver natuurlijk wel een stuk moeilijker. Maar dat de populariteit van Linux-virussen (en hacks enzovoort) mee met de populariteit van het OS zal stijgen, is haast onvermijdelijk.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2005, 19:47   #46
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Ik denk trouwens niet dat ik al een bluescreen gezien heb op XP.
Bij alle latere Windows-versies die ik al heb gebruikt, zag ik al een reeks blauwe schermen: 98, NT, Millenium, XP. Alleen mijn oude computer die nog op Windows 3 draait, is echt stabiel. Maar mijn computer gebruik ik dan ook heel intensief.

Binnenkort koop ik trouwens een nieuwe en denk er sterk aan een machientje te kopen waarop Linux zal worden geïnstalleerd.
Oud 2 februari 2005, 19:59   #47
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Windows XP is inderdaad wel een verademing vergeleken met vorige versies voor particulieren. Een Blue screen heb ik nog maar een 10-tal keer gehad op 3 jaar tijd, crashes komen ook bijna niet voor.
Op dat vlak heb ik helemaal geen opmerkingen.
Maar een standaard Windows XP kan wel een ware hel zijn. M'n broer bvb., kocht onlangs voor de eerste keer een PC en een internetaansluiting. Na een maand moest ik langskomen omdat ze constant problemen hebben. Er zaten een 20-tal virussen op en een ontelbare hoeveelheid aan spyware.
Daarnaast, als je die prijs van Windows XP bekijkt moet je er wel rekening mee houden dat dit enkel voor het besturingssysteem is met enkele basistoepassingen (zoals Media Player). Een Suse Linux bijvoorbeeld heeft veel meer dan dat, je krijgt er ook nog een hoop goede software bovenop.

Suse en Mandrake kan je gratis en legaal downloaden. Het zijn publieke versies zonder ondersteuning (wel updates en gratis open source software) en die komen een beetje later uit dan de betaalversies.
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2005, 20:00   #48
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:
Bij alle latere Windows-versies die ik al heb gebruikt, zag ik al een reeks blauwe schermen: 98, NT, Millenium, XP. Alleen mijn oude computer die nog op Windows 3 draait, is echt stabiel. Maar mijn computer gebruik ik dan ook heel intensief.

Binnenkort koop ik trouwens een nieuwe en denk er sterk aan een machientje te kopen waarop Linux zal worden geïnstalleerd.
Als je genoeg ruimte hebt kan je een dual boot installatie doen. Bij mij bvb kan ik bij het opstarten kiezen tussen Mandrake en winXP, dus niet echt nodig om een nieuwe pc te kopen.
Trouwens, op de site van Mandrake kan je een pc kopen met Mandrake voorgeïnstalleerd. Ze kosten weinig geld, maar ze zijn natuurlijk ook niet enorm krachtig. Maar toch een koopje:
http://www.mandrake.com/

Laatst gewijzigd door instromaniac : 2 februari 2005 om 20:02.
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2005, 20:08   #49
Monocle
Minister-President

Monocle's schermafbeelding

Standaard

Wat mij het meest verwonderde was dat "$$ B.G. $$" fier stond te pronken met zijn eigen, nieuwe, Belgische, elektronische identiteitskaart...
Is dat dan die "snel Belg wet"???
Oud 2 februari 2005, 20:47   #50
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rodeo
is SuSe niet betalend? (graag een -al dan niet legale- downloadplek !)
http://linuxiso.org/

Hier staan ze quasi allemaal.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2005, 14:02   #51
connect
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker
Wat een totale en onbeschaamde onbekwaamheid. Wat een stemmingmakerij en spotlightzoekerij. Wat in godsnaam hoopt hij nu te bereiken met Bill Gates om zijn mening te vragen over open source software ? Die vent lijkt niet alleen uiterlijk op Luc Caals. Het zoveelste voorbeeld dat onze politici hondestront zouden vreten als het hen een artikeltje in de krant kan opleveren. Bij het bezoek van Bush in februari mag ik hopen dat één onzer excellenties zal vragen of hij voor of tegen de oorlog in Irak is ?
Hij gaat heus wel wat meer doen dan enkel om Bill zijn mening vragen over OSS.
Met de opkomst van almaar betere OSS hebben de mensen nu een alternatief voor de veel te dure MS producten, en dit feit kan tegen MS gebruikt worden om hen bijvoorbeeld te verplichten hun prijzen te laten dalen.
connect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2005, 14:17   #52
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door connect
Hij gaat heus wel wat meer doen dan enkel om Bill zijn mening vragen over OSS.
Met de opkomst van almaar betere OSS hebben de mensen nu een alternatief voor de veel te dure MS producten, en dit feit kan tegen MS gebruikt worden om hen bijvoorbeeld te verplichten hun prijzen te laten dalen.

wees eens realistisch, denkt ge nu echt dat Bill Gates gaat luisteren naar die gek met zijn groen brilleke?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2005, 14:24   #53
connect
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
wees eens realistisch, denkt ge nu echt dat Bill Gates gaat luisteren naar die gek met zijn groen brilleke?
Waarom niet? Een klant als de Belgische regering verliezen is niet niks hoor. En als andere regeringen hetzelfde gaan doen gaat zelfs Bill Gates dat in zijn zakken voelen...
connect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2005, 14:30   #54
Gertj3
Minister

Gertj3's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
Als de regering zou beslissen om alle office software enz niet meer te gebruike van microsoft zou dit toch al een klap kunnen zijn !

want heeft doe dat microsoft de absoluute leider is wat betrefd software misschien zijn er hier en daar wel uitzonderingen met name dat men andere software gebruikt dan die van microsoft maar hoeveel?
Gertj3 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2005, 15:36   #55
stephen-
Gouverneur

stephen-'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar stephen-
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
Als de regering zou beslissen om alle office software enz niet meer te gebruike van microsoft zou dit toch al een klap kunnen zijn !

want heeft doe dat microsoft de absoluute leider is wat betrefd software misschien zijn er hier en daar wel uitzonderingen met name dat men andere software gebruikt dan die van microsoft maar hoeveel?
Ingewikkelde vraag.
Maar Duitsland draait voornamelijk op Linux en er zijn ook andere landen aan het overwegen (of zelfs al bezig) om over te stappen.

Gates ziet maar al te goed in dat hij moet oppassen. Maar België is makkelijk in te palmen voor hem. Met een bezoek aan België is iedereen weer content dat ze aandacht krijgen en blijven ze schoontjes naar Gates luisteren.
stephen- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2005, 15:43   #56
Gertj3
Minister

Gertj3's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stephen-
Ingewikkelde vraag.
Maar Duitsland draait voornamelijk op Linux en er zijn ook andere landen aan het overwegen (of zelfs al bezig) om over te stappen.

Gates ziet maar al te goed in dat hij moet oppassen. Maar België is makkelijk in te palmen voor hem. Met een bezoek aan België is iedereen weer content dat ze aandacht krijgen en blijven ze schoontjes naar Gates luisteren.
Ach ja eigenlijk is het wel een schande voor een gewone office betaal je meer of 600€

Had eens gelezen dat er een gratis versie bestaat van linux is dat aan te raden?
Gertj3 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2005, 17:03   #57
stephen-
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
Ach ja eigenlijk is het wel een schande voor een gewone office betaal je meer of 600€

Had eens gelezen dat er een gratis versie bestaat van linux is dat aan te raden?
Ja, Open Office.
Het Office pakket van MS is over het algemeen wel beter als je professioneel werkt met alle programma's.
Ik bedoel maar dat er voor MS Word een goed equivalent bestaat, maar MS PowerPoint is stukken beter dan de Linux versie.
Je kan wel altijd alle documenten opslaan als een .doc file, zodat iedereen die kan openen op Windows, want een tekstdocument in OO is standaard .swx. Maar dat zijn details.

Uiteindelijk gaan de gewone gebruikers geen verschil merken tussen MS Office en OpenOffice.

PS: Voor Internet Explorer is er ook iets beters te verkrijgen. (zie banner bovenaan) Mét tabbrowsing!
Oud 3 februari 2005, 17:13   #58
De rechtvaardige rechter
Parlementslid

De rechtvaardige rechter's schermafbeelding

Standaard

Ik ken alleen maar windows en mac maar Linux daar heb ik nog nooit van gehoord.
Oud 3 februari 2005, 18:43   #59
stephen-
Gouverneur

Standaard

Dan zal je je toch maar eens moeten informeren.
Oud 3 februari 2005, 20:27   #60
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De rechtvaardige rechter
Ik ken alleen maar windows en mac maar Linux daar heb ik nog nooit van gehoord.
Als ik me niet vergis, is Mac/Apple trouwens op Unix/Linux gebaseerd. Nu, in vergelijking met Linux vind ik Apple wel grafisch leuker en ook wel wat gebruiksvriendelijker.

Wie echt een leek is op computergebied, zoekt het liefst niet bij Linux. Mijns inziens is het dan beter te opteren voor Mac/Apple, daar die software daar heel wat beter is dan bij Microsoft. 't Is zelfs zo dat Microsoft een Office-pakket voor Apple heeft geschreven dat veel beter is dan hun eigen versie voor Windows...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be