Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Moet Remmery zijn gesluierderde werkneemster ontslaan?
Ja (Ik stem VB) 8 12,70%
Nee (Ik stem VB) 9 14,29%
Ja (Ik stem niet VB) 4 6,35%
Nee (ik stem niet VB) 42 66,67%
Aantal stemmers: 63. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 2 februari 2005, 16:40   #41
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone
Uw mensvisie past hier evenmin.

Uw mensvisie is even 'vrouwonvriendelijk' als deze van de Moslim-fundamentalisten.

U wilt beide de vrouw een gedragscode (en kledingscode) opdringen.
de vrouw? de vrouw? iedereen moet zich voegen naar de wetten en regelkes, en de vrouw hoort daar ook bij. Het is juist omwille van die gelijkheid tussen man en vrouw dat ze gelijk moeten behandeld worden. In dit geval: GEEN hoofddeksels, ook (en zeker) niet als ze religieus, of zelfs provocerend bedoeld zijn.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2005, 17:12   #42
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
de vrouw? de vrouw? iedereen moet zich voegen naar de wetten en regelkes, en de vrouw hoort daar ook bij. Het is juist omwille van die gelijkheid tussen man en vrouw dat ze gelijk moeten behandeld worden. In dit geval: GEEN hoofddeksels, ook (en zeker) niet als ze religieus, of zelfs provocerend bedoeld zijn.
En over welke wetten en regelkes hebben we het dan? Gaat u die bepalen? Of Wreker? Of mag ik het doen? Sinan misschien? No Pasaran?

Had Wreker het niet over iets 'dat eigen was aan de vrouw'?

Vreemd, vreemd.

Laatst gewijzigd door Firestone : 2 februari 2005 om 17:14.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2005, 17:26   #43
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En in welke wetten of regelkes vind jij dit?
Oud 2 februari 2005, 17:47   #44
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
En in welke wetten of regelkes vind jij dit?
dat hangt ervan af, als de overheid beslist om op openbare plaatsen, of op specifieke plaatsen, geen religieuze kledij toe te laten, so be it.
Maar, niet alleen de overheid, ook particulieren hebben het recht daarop: Een buitenwipper aan een discotheek of andere dansgelegenheid kan even goed mensen weren om hun kleding, net zoals bedrijfsleiders, managers, etc. het uniform van hun werknemers mogen bepalen, dus ook regels mogen opleggen ivm beperking op hoofddeksels. Die regels vind IK niet uit hé.
Oud 2 februari 2005, 20:37   #45
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw mensvisie past hier evenmin.

Uw mensvisie is even 'vrouwonvriendelijk' als deze van de Moslim-fundamentalisten.

U wilt beide de vrouw een gedragscode (en kledingscode) opdringen.
Nog maar pas gezien op TV: ontwikkelingshelpers die actief waren in Afghanistan brachten verslag uit. Bleek dat de vrouwen ginder na de bevrijding daar van alle hulpgoederen nog het meest geinteresseerd waren in de make up die men vanuit het buitenland had meegebracht...
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2005, 20:39   #46
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat hangt ervan af, als de overheid beslist om op openbare plaatsen, of op specifieke plaatsen, geen religieuze kledij toe te laten, so be it.
Maar, niet alleen de overheid, ook particulieren hebben het recht daarop: Een buitenwipper aan een discotheek of andere dansgelegenheid kan even goed mensen weren om hun kleding, net zoals bedrijfsleiders, managers, etc. het uniform van hun werknemers mogen bepalen, dus ook regels mogen opleggen ivm beperking op hoofddeksels. Die regels vind IK niet uit hé.
Ja, maar Remmery wil zon regels net niet. Ook dat is een vrije keuze, lijkt me. Ik vraag me af waarom je dan schrijft: "In dit geval: GEEN hoofddeksels". Het tegenovergestelde lijkt me eerder waar.
Oud 2 februari 2005, 20:47   #47
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
Nog maar pas gezien op TV: ontwikkelingshelpers die actief waren in Afghanistan brachten verslag uit. Bleek dat de vrouwen ginder na de bevrijding daar van alle hulpgoederen nog het meest geinteresseerd waren in de make up die men vanuit het buitenland had meegebracht...
Dat wil ik best geloven. Pleit er iemand hier voor de burka ??????

Alléén, wat heeft dit met de hoofddoek van de werkneemster nog te maken?

U bepaalt (in uw vorige post) dat 'onze waarden' o.a. inhouden dat vrouwen zich op een bepaalde manier moeten kleden (of niet mogen kleden, wat op hetzelfde neerkomt).

Ik vraag me dan inderdaad af welke deze waarden zijn en wie ze aan de vrouwen gaat opleggen.

U, als grote voorvechter van de gelijkheid tussen vrouw en man, laat de mannen en vrouwen zich toch kleden zoals ze het wensen (binnen de geaccepteerde grenzen die we allen wel kennen).

Een vrouw met hoofdoek? Who cares.
Een vrouw (of een man) die door anderen verplicht wordt zich op een bepaalde manier te kleden? Daar moeten we tegen vechten.

(En daar bedoel ik niet werkkledij, schooluniformen, ed mee.)
Oud 2 februari 2005, 20:51   #48
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Ja, maar Remmery wil zon regels net niet. Ook dat is een vrije keuze, lijkt me. Ik vraag me af waarom je dan schrijft: "In dit geval: GEEN hoofddeksels". Het tegenovergestelde lijkt me eerder waar.
ik weet wel dat remmery niet per sé wilde dat ze haar hoofddoek afdeed. Maar het gaat ook over mijn eigen mening hé. Ik verdedigde effe de stelling dat particulieren en overheden zelf mochten bepalen wie hoe gekleed gaat. Maar ik ben geen bedrijfsleider noch overheidspersoon, dus wie ben ik om anderen te verplichten? Doch, een mening kan ik wel hebben, en als ik remmery was zou ik haar hoofddoek verplicht laten afdoen.
Oud 2 februari 2005, 20:57   #49
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat wil ik best geloven. Pleit er iemand hier voor de burka ??????

Alléén, wat heeft dit met de hoofddoek van de werkneemster nog te maken?

U bepaalt (in uw vorige post) dat 'onze waarden' o.a. inhouden dat vrouwen zich op een bepaalde manier moeten kleden (of niet mogen kleden, wat op hetzelfde neerkomt).

Ik vraag me dan inderdaad af welke deze waarden zijn en wie ze aan de vrouwen gaat opleggen.

U, als grote voorvechter van de gelijkheid tussen vrouw en man, laat de mannen en vrouwen zich toch kleden zoals ze het wensen (binnen de geaccepteerde grenzen die we allen wel kennen).

Een vrouw met hoofdoek? Who cares.
Een vrouw (of een man) die door anderen verplicht wordt zich op een bepaalde manier te kleden? Daar moeten we tegen vechten.

(En daar bedoel ik niet werkkledij, schooluniformen, ed mee.)
De bedoeling van de hoofddoek en de andere "gewaden" die de moslima's verplicht worden te dragen door hun omgeving dienen ervoor om hun natuurlijke vrouwelijke aanleg te onderdrukken. Een vrouw heeft van nature uit graag aandacht en wil zich van nature uit graag mooi maken. In de islam is dit verboden en die "vodden" dienen om die natuurlijke drang te beknotten.

Zulke gewoonten komen niet overeen met onze mentaliteit. Zulke bekrompen ideeën mogen we hier bij ons niet tolereren.
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2005, 21:09   #50
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De bedoeling van de hoofddoek en de andere "gewaden" die de moslima's verplicht worden te dragen door hun omgeving dienen ervoor om hun natuurlijke vrouwelijke aanleg te onderdrukken. Een vrouw heeft van nature uit graag aandacht en wil zich van nature uit graag mooi maken. In de islam is dit verboden en die "vodden" dienen om die natuurlijke drang te beknotten.

Zulke gewoonten komen niet overeen met onze mentaliteit. Zulke bekrompen ideeën mogen we hier bij ons niet tolereren.
Bespaar mij je zogenaamd medelijden en sympathie voor de moslima. Indien je dan toch zo bezorgd mocht zijn aangaande hun lichamelijk en geestelijk welzijn, ga dan tekeer tegen degene die die bepaalde kledingsdracht verplicht opleggen. Behalve kankeren en haat spuien heb ik je nog geen enkel concreet voorstel horen doen dat zou kunnen bijdragen tot de emancipatie van de moslima. Verder heb ik geen behoefte aan mannelijke raad en adviezen aangaande de "natuurlijke vrouwelijke aanleg".

Laatst gewijzigd door Esperanza : 2 februari 2005 om 21:13.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2005, 21:10   #51
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik weet wel dat remmery niet per sé wilde dat ze haar hoofddoek afdeed. Maar het gaat ook over mijn eigen mening hé. Ik verdedigde effe de stelling dat particulieren en overheden zelf mochten bepalen wie hoe gekleed gaat. Maar ik ben geen bedrijfsleider noch overheidspersoon, dus wie ben ik om anderen te verplichten? Doch, een mening kan ik wel hebben, en als ik remmery was zou ik haar hoofddoek verplicht laten afdoen.
Ja, maar je zei net ook dat hij als bedrijfsleider daar zelf moet over kunnen beslissen. En toch vind je dat hij haar moet ontslaan?
Oud 2 februari 2005, 21:12   #52
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
de vrouw? de vrouw? iedereen moet zich voegen naar de wetten en regelkes, en de vrouw hoort daar ook bij.
Er is geen enkele wet die stelt dat hoofddoeken en/of sjaals verboden zijn. Als er geen wet is die een dergelijk verbod stipuleert, dient er zich bijgevolg niemand naar te voegen.
Oud 2 februari 2005, 21:19   #53
cashflow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Pasaran
Verder heb ik geen behoefte aan mannelijke raad en adviezen aangaande de "natuurlijke vrouwelijke aanleg".
Voor zover ik weet is dit een forum, en geen prive communicatie kanaal van No Paseran. Dat jij daar geen behoefte aan hebt is op zich natuurlijk enorm interessant voor uw eigen ego maar verder van nul en generlei waarde.

Laatst gewijzigd door cashflow : 2 februari 2005 om 21:23.
cashflow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2005, 21:21   #54
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Ja, maar je zei net ook dat hij als bedrijfsleider daar zelf moet over kunnen beslissen. En toch vind je dat hij haar moet ontslaan?
hij heeft het recht haar te ontslaan, evenals het recht om haar te houden. IK zou als ik hem was haar ontslaan ALS ze haar hoofddoek koppig aanhield.
amai is da zo moelijk.
Oud 2 februari 2005, 21:23   #55
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
mmm vely intelesting...

maar hopen dat ze dat niet allemaal terug moeten afgeven he

want als het van de cultuur(norm) ( die eindigt daar waar het toerisme en westerse infiltratie begint ) afhangt wat vrouwen mooi en aantrekkelijk maakt...
is het maar te hopen dat ze dat daar niet gaan zien als een bedreiging van de waarde dat vrouwen zich niet opzettelijk lelijk en onaantrekkelijk maken
anders gaat men misschien al gauw redeneren :
dit is niet eigen aan de vrouw
dit tegen haar natuurlijke gaven in en tegen haar drang om die gaven nog meer te benadrukken
het is enkel de super-achterlijke en tegennatuurlijke leer van het westerse schoonheidsideaal dat er voor zorgt dat vrouwen zich vermommen onder een dikke laag make-up

en zo'n mensvisie past hier geheel niet
zal men dan zeggen
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2005, 21:24   #56
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cashflow
Voor zover ik weet is dit een forum, en geen prive communicatie kanaal van No Paseran. Dat jij daar geen behoefte aan hebt is op zich natuurlijk enorm interessant voor uw eigen ego verder van nul en generlei waarde.
Dat dit een openbaar forum is, heb je uiteraard gelijk, maar mijn stelling dat een man zich niet dient te moeien met de "vrouwelijke aard" is evenveel waard als die van een man die meent zich wel te kunnen moeien met de "vrouwelijke aard".
Oud 2 februari 2005, 21:28   #57
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Emancipatie en medeleven met de moslima volgens Wreker :

http://forum.politics.be/showpost.ph...2&postcount=71
Oud 2 februari 2005, 21:44   #58
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
( even in de veronderstelling dat er totaal geen redenen zijn omwille van veiligheid ed )
mogen dan ook het waarom weten ?
of is het gewoon een extra plagerij tov wernemers om jezelf wat meer verheven te voelen ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2005, 21:51   #59
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha
( even in de veronderstelling dat er totaal geen redenen zijn omwille van veiligheid ed )
of is het gewoon een extra plagerij tov wernemers om jezelf wat meer verheven te voelen ?
je moet het niet ver zoeken eigelijk. Je werknemers moeten voldoen aan een aantal voorwaarden, zoals aangepaste kledij, hoofddekselvrij, of juist een aangepast hoofddeksel van het bedrijf zelf. Dus ik zie niet in waarom madam haren hoofddoek per sé moet houden . dit is koppigheid, en heeft niets meer met godsdienst te maken. (ook een vorm van zich niet te willen integreren)
dat heeft niks met plagerij of wat ook te maken.
Oud 2 februari 2005, 22:08   #60
cashflow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha
Dus jij pleit ervoor dat b.v. spelers van Anderlecht de vrijheid moeten hebben om met een blauw-zwart truike op het veld te staan? 't Is ook een visie natuurlijk.
cashflow is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be