![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() Ik verwacht helemaal niks
![]() Het verhogen van het volume geld = inflatie. M a w : inflatie is de ballon opblazen ofte bellen maken. ( in de hoop dat 'de rest' wel zal volgen, de rest zijnde goods en employment ) Defining Inflation and Deflation Webster's says, "Inflation is an increase in the volume of money and credit relative to available goods," and "Deflation is a contraction in the volume of money and credit relative to available goods." To understand inflation and deflation, we have to understand the terms money and credit. zie http://www.elliottwave.com/deflation/ sleutelzin : The price effects of inflation can occur in goods, which most people recognize as relating to inflation, or in investment assets, which people do not generally recognize as relating to inflation Laatst gewijzigd door Knipp : 6 februari 2005 om 22:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De werkelijkheid is niet altijd even mooi als de theorie, van mij mogen de polen komen, maar ik verwacht wel wat 'integratie'problemen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() van de 'guru of the decade ' :
http://www.financialsense.com/transc...echter2003.htm als het enkel gurutalk is, moet iemand het maar ontkrachten ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Lees verder in mijn onderschrift. En ja, ik ben consequent pro vrije migratie. Eventueel met quota zoals in de VS. Maar voor mede-EU-landen vind ik niet dat die quota moeten gelden. Ik zie niet in waarom die Polen niet in een ondergelopen kelder mogen gaan wonen om dan heel de dag keihard te werken. Als zij daar beter van worden, waarom niet? En als ze er niet beter van worden, dan zullen ze wel teruggaan naar Polen.
![]() |
![]() |
#46 |
Europees Commissaris
|
![]() Alles bij elkaar: stél dat de economie van de VS en de wereldeconomie inderdaad zullen crashen door het slechte beleid van de VS. Dan is er niks dat wij daar nu tegen kunnen doen.
Wat wij wel kunnen doen is onze arbeidsmarkt hervormen. Blijkbaar zijn daar enorme problemen. En blijkbaar werkt de arbeidsmarkt van de VS veel beter, ondanks hun slechter monetair beleid. Zowel als de economie van de VS crasht als wanneer hij niet crasht doen we er voordeel bij. En om wat meer ontopic te antwoorden: Murray Rothbard schreef ooit het geniale boek "The Great Depression". http://www.mises.org/rothbard/agd.pdf Daarin staat heel goed te lezen hoe de grote crisis in 1930 werd veroorzaakt door het monetair beleid van de VS maar vooral ook door de reactie van de verschillende landen op die crash: protectionistische maatregelen, meer staatsinmenging in de economie, ... Zijn er lessen uit te trekken? Ja: terug naar een marktgebaseerde rente (zoals bij bvb goud). Maar gezien het huidig beleid van de ECB op dat vlak eigenlijk niet zo slecht is maakt dat niet zoveel uit. En het beleid van de VS kunnen wij eigenlijk enkel aanpassen door het goede voorbeeld te geven. (Alan Greenspan himself is trouwens ook voorstander van zo'n marktgebaseerde rente, met wat googlen vind je wellicht wat artikels van hem die dat bepleiten). Het tweede: Niet teveel ingrijpen in de economie. Maar daar moet ik niet al teveel uitleg bij geven zeker. (wat ook niet wil zeggen dat er totaal niet ingegrepen moet worden natuurlijk).
![]() |
#47 |
Europees Commissaris
|
![]() Voor zij die het googlen niet goed beheersen:
http://www.usagold.com/gildedopinion/Greenspan.html
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Knipp : 7 februari 2005 om 00:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met dat verschil dat bij de crash van de jaren dertig (die bijna rechtstreeks resulteerde in WO2) nog geen kernwapens vrij de omloop deden, biologische wapens gemakkelijk te verkrijgen waren en terroristische organisaties nog niet vrij de wereld konden doortrekken. Een herhaling van het jaren dertig scenario zou het jaren veertig scenario in veelvoud kunnen tot gevolg hebben.
Nu, ik wil geen paniek zaaien hoor ![]()
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() Wat de goudstandaard betreft, hoe zit dat nu finaal ?
Ergens anders las ik dan weer dat pas onder Nixon de band tussen goud en papiergeld finaal werd doorgeknipt ? Ik ben er nog lang niet uit. Het gescheld op fiat money, de pleidooien voor gold, liberalisme �* la Mises, het spook van de deflatie, gurutalk of wetenschap ? Veel neoliberale analyse maakt toch een fin de siècle indruk, komt nogal 'schools' over... Het is wel krachtig verwoord, maar ik wil wel nog es het econometrisch model zien. Veel van die economische analyses staan ook mijlen ver van de politieke realiteit. Lees bvb maar n keer het huidig regeerakkoord, en vergelijk het met wat je vindt op de site van het Mises instituut. Het lijken wel andere planeten 8) Laatst gewijzigd door Knipp : 7 februari 2005 om 12:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#52 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Anderzijds is er ook de opkomst van het nationalisme in de VS en Europa...
[SIZE=1] ![]() Laatst gewijzigd door boer_bavo : 7 februari 2005 om 13:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ondertussen nog n link. http://www.libertarian.nl/NL/archives/001854.php n andere invalshoek op internationale schuld Laatst gewijzigd door Knipp : 7 februari 2005 om 13:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#56 | |
Europees Commissaris