Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 4 februari 2005, 09:48   #41
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Het is een feit dat de grootste troefkaart die Janssens heeft liggen in zijn strijd voor de burgemeestersjerp, Dewinter heet. Door zich rond zo'n gecontesteerd figuur te scharen dwingt de Antwerpse rechterzijde zich tot een maximum-scenario: Ofwel de meerderheid halen, ofwel een SP.A-burgemeester accepteren. Een tusenweg is er dan niet...

Maar bon, het Belang moet de SP.A nog bedanken voor haar steun tegen het voorstel om haar dotaties in te trekken, nietwaar? (Ja, Jan, zolan gij dat riedeltje blijft spelen speel ik het mijne)
Wil je dan ook zo eerlijk zijn tgo jullie zeldzame Antwerpse kiezers en hun zeggen dat jullie liever een belgische spa-burgemeester hebben dan samen met een Vlaams nationalistische partij een coalitie te vormen? Trouwens voor hoeveel schepenzetels is de nva te koop?
jan hyoens is offline  
Oud 4 februari 2005, 14:22   #42
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Wil je dan ook zo eerlijk zijn tgo jullie zeldzame Antwerpse kiezers en hun zeggen dat jullie liever een belgische spa-burgemeester hebben dan samen met een Vlaams nationalistische partij een coalitie te vormen? Trouwens voor hoeveel schepenzetels is de nva te koop?
Ik stel vast dat het VB liever géén rechtse burgemeester heeft als die niet door haar geleverd mag worden? Voor hoeveel extra proteststemmen verkoopt het VB Antwerpen opnieuw aan de SP.A?

Als jij alles graag leest zoals je het wil lezen, sta me dan toe hetzelfde te doen.
zorroaster is offline  
Oud 4 februari 2005, 14:26   #43
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik stel vast dat het VB liever géén rechtse burgemeester heeft als die niet door haar geleverd mag worden? Voor hoeveel extra proteststemmen verkoopt het VB Antwerpen opnieuw aan de SP.A?

Als jij alles graag leest zoals je het wil lezen, sta me dan toe hetzelfde te doen.
? Leg dan het wollig taalgebruik van uw meester eens neer en zeg nu eens duidelijk: wat wil de nva in Antwerpen? een rechtse of een linkse burgemeester?
En hoe denkt ze dat te bereiken door het rechtse kamp te verdelen?
jan hyoens is offline  
Oud 4 februari 2005, 14:28   #44
ilfalco
Minister-President

Standaard

de winter haalt meer dan 80.000 voorkeurstemmen in a'pen ... in a'pen is FDW verruit de meest populaire politicus. De antwerpenaar stemt massaal op FDW .

Laatst gewijzigd door ilfalco : 4 februari 2005 om 14:31.
ilfalco is offline  
Oud 4 februari 2005, 14:40   #45
zorroaster
Europees Commissaris

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
? Leg dan het wollig taalgebruik van uw meester eens neer en zeg nu eens duidelijk: wat wil de nva in Antwerpen? een rechtse of een linkse burgemeester?
En hoe denkt ze dat te bereiken door het rechtse kamp te verdelen?
Wollig taalgebruik? Ik was nochtans duidelijk: Het VB is onaanvaardbaar voor VLD en CD&V en hun kopman Dewinter zo mogelijk nog onaanvaardbaarder. Dat is een gegevenheid waar noemand onderuit kan. Het VB verdeelt het "rechtse kamp" door er zichzelf mee te vereenzelvigen.
Hoe groter het VB wordt, hoe kleiner de rechtse partijen en hoe onmisbaarder Groen! en de SP.A. Wie een linkse burgemeester wenst, kiest dus best voor het VB in dat geval.
zorroaster is offline  
Oud 4 februari 2005, 14:41   #46
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco
de winter haalt meer dan 80.000 voorkeurstemmen in a'pen ... in a'pen is FDW verruit de meest populaire politicus. De antwerpenaar stemt massaal op FDW .
En hij is onaanvaardbaar voor alle andere partijen, behalve de N-VA en de hypothetische Coveliers-lijst.
zorroaster is offline  
Oud 4 februari 2005, 14:47   #47
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En hij is onaanvaardbaar voor alle andere partijen, behalve de N-VA en de hypothetische Coveliers-lijst.
en een antwerps kartel tussen vb, nv-a en lijst coveliers zou meer dan waarschijnlijk een meerderheid halen in de gemeenteraad....

wat is nu eigenlijk uw probleem?
muys is offline  
Oud 4 februari 2005, 15:25   #48
ilfalco
Minister-President

Standaard

idd muys ,, pak dat het vb 35 % haalt en coveliers 5% ( vgl met de 1 % van beysen ) dan heeft men belange nog geen meerderheid....
ilfalco is offline  
Oud 4 februari 2005, 15:37   #49
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Miele
Dat zou ik niet gezegd willen hebben. Ik denk dat hij wel degelijk zijn waarde kan hebben en zijn rol kan spelen op Antwerps niveau. Getuige de vele hoeken van waaruit hij wordt aangevallen.

De strategie van de linkse politiek correcten bestaat erin Coveliers af te doen als een marginaal in de rand. Dat merk ik duidelijk ook op de schoolbanken waar als links geboekstaafd staande leerkrachtjes geregeld zijn naam noemen in allerhande negatieve contexten. In een logisch onderbouwd argumentatief geheel? Neen, enkel om de kudde duidelijk te maken hoe verwerpelijk die man wel is omdat hij rechts en liberaal is.
Bekijk het aantal voorkeurstemmen die hij bij de laatste verkiezingen heeft behaald, dat zegt genoeg. Ik probeer hem dus niet af te doen als een marginaal in de rand, hij IS gewoon een electorale marginaal.
Jampie is offline  
Oud 4 februari 2005, 15:43   #50
ilfalco
Minister-President

Standaard

Hij zou wel eens hetzelfde lot als beysen kunenn volgen ( hopelijk niet fysiek , maar politiek dan hé). En dan ligt hij nog te fulmineren tegen de dikke sigaren en lekkernijen die men verobert als het bestuursraad is ...maar hij vergeet wel dat hij altijd lekker mee gesnoept heeft en dat mocht hij z'n ministerpostje gekregen hebebn hij wssh z'n mond nooit zou hebebn opengedaan .... en hij ligt soms zelf te pronken met z'n etentjes.

En van die vlaamsgezindheid heb ik de laatset jaren niet veel meer gehoord , net als bij borginon en vandecasteele... men turnt die daar nogal snel om tot vlaamse lammetjes. Bij het vb kan hij zoals FDW zegt als lid niets komen doen .. in a'pen heeft het vb al pakken kopstukken ... FDW, Annemans , Vandermeersch , Morel , Colen , Tastenhoye , Verstrepen .....hij zou toch nooit lijsttrekker mogen zijn.
ilfalco is offline  
Oud 4 februari 2005, 15:45   #51
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Akkoord met uw stelling. Wie burgemeester zou worden lijkt me van ondergeschikt belang. Wat telt is dat de rampzalige huidige coalitie opgeblazen wordt, deze prachtige stad verdient beter. Er is echter een maar... Wanneer gaat het schelden tussen vlaams-nationalisten op dit forum eindelijk eens ophouden? Vergeet niet dat niet alleen Antwerpen een probleem is, ook B.H.V. is als symbooldossier dient zo vlug als mogelijk opgelost te worden en last but not least rest ons het finale probleem : la Belgique, weg ermee. Maar denk eraan : zonder eenheid tussen de vlaams-nationalisten zal dit een uiterst moeilijke klus worden. Conclusie : kijk naar wat ons bindt en vergeet hetgene wat ons scheidt.
robert t is offline  
Oud 4 februari 2005, 15:51   #52
ilfalco
Minister-President

Standaard

vanhecke heeft al geregeld de hand uitgestoken naar de n-va , maar die( de top wel te verstaan) doen nog liever aan lijstverbinding met de BUB in brussel zodat men het Vb de kans ontneemt om er voor te zorgen dat de taalwetgeving wordt nageleefd. T'is niet moeilijk dat er daar dan een afscheuring komt , want wat de cdenv al allemaal uitgespookt heeft ... alles voor een ministerpost van zandbakken ...of feestelijkheden. Hoe minder stemmen in Brussel hoe meer kans op een ministerzetel .. zie maar naar Byttebier.
ilfalco is offline  
Oud 4 februari 2005, 16:10   #53
De rechtvaardige rechter
Parlementslid

De rechtvaardige rechter's schermafbeelding

Standaard

Ik heb eigenlijk wel te doen met coveliers en vooral hoe de gucht hem behandelt heeft was beneden alle pijl.
Oud 4 februari 2005, 16:22   #54
ilfalco
Minister-President

Standaard

De gucht is idd een koele kikker die alles doet voor z'n carriere , ik ken familie van die man en die geven zelf toe dat hij puur omwille van z'n carriere bepaalde zaken doet of standpunten overneemt...maar coveliers is van hetzelfde type , alleen wat minder berekend. Waarom denk je dat zij in de tijd het VLD licht zagen ...
ilfalco is offline  
Oud 4 februari 2005, 16:24   #55
De rechtvaardige rechter
Parlementslid

De rechtvaardige rechter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De gucht is idd een koele kikker die alles doet voor z'n carriere , ik ken familie van die man en die geven zelf toe dat hij puur omwille van z'n carriere bepaalde zaken doet of standpunten overneemt...maar coveliers is van hetzelfde type , alleen wat minder berekend. Waarom denk je dat zij in de tijd het VLD licht zagen ...
voor de macht.

Laatst gewijzigd door De rechtvaardige rechter : 4 februari 2005 om 16:43.
De rechtvaardige rechter is offline  
Oud 4 februari 2005, 16:48   #56
robert t
Europees Commissaris

Standaard Coveliers naar N-VA

Bericht aan ilfalco.

Als de top niet meewil moet het van de basis komen. En ik kan je verzekeren dat de N-VA-basis zeer kritisch is. Wat de brusselse lijstverbinding N-VA en BUB betreft dat moet je me even uitleggen want Brussel is voor mij het buitenland.

Republikeinse groeten.
robert t is offline  
Oud 4 februari 2005, 16:51   #57
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde

lievendr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Coveliers gaat niet naar het vb omdat z'n chichi madam dat niet wil , omhooggevallen adel weet je wel ...
lol.
elke reden is goed he, maar aan het Blok zelf ligt het zeker niet.

Hij heeft dat in knack ook laten uitschijnen, we zien wel.
gaat het over 2006 of 2007?

in antwerpen hebben we overigens al volk genoeg lijkt me.

Laatst gewijzigd door lievendr : 4 februari 2005 om 16:52.
lievendr is offline  
Oud 4 februari 2005, 16:52   #58
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde

lievendr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
BDW moet dan ook zijn broodheren bedanken voor de 600.000 euro niet waar?
Oud 4 februari 2005, 17:13   #59
ilfalco
Minister-President

Standaard

coveliers zou wel toehappen als men hem wat lekkers zou aanbieden... net als beysen trouwens , die wou ook een senatorpost. Coveliers is gewoon een arrivist en die heeft het vb niet nodig ... kopstukken zat in a'pen. Coveliers heeft trouwens zelf gezegd in een interview dat z'n vrouw( in gva vorig jaar ) tegen een overstap naar het vb was en dat hij dat daarom uitsloot ... dus ik zuig dat niet uit m'n duim.En z'n vrouw stond op de foto met een hoed met pluimen op en een bontjas ...En ik vind Jm dedecker eigenlijk van hetzelfde laken een broek ..
ilfalco is offline  
Oud 4 februari 2005, 17:21   #60
Kristof Miele
Provinciaal Statenlid

Kristof Miele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie
Bekijk het aantal voorkeurstemmen die hij bij de laatste verkiezingen heeft behaald, dat zegt genoeg. Ik probeer hem dus niet af te doen als een marginaal in de rand, hij IS gewoon een electorale marginaal.
Daarom heeft de VLD ook zoveel geduld gehad met hem, zeker? En heeft ze zolang aangezien dat Coveliers zei wat heel wat mensen in de partij dachten en nu eens te meer denken?

Hij is zo lang in de partij mogen blijven, omdat men angst had en heeft voor Antwerpen. Vergeet niet dat Antwerpen graag kiest tegen het establishment, en terecht.

Wat met iemand die een strenger veligheidsbeleid wil,tegen het migrantenstemrecht is en voor meer Vlaanderen? In een stad als Antwerpen!!

Kristof Miele is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be