![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#43 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#44 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
ps. Ik vermoed dat je niet goed weet wat 'Krijg nou tieten!' betekent. Dat is gewoon een uitroep van stomme verbazing, geen verwijt.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. Laatst gewijzigd door ossaert : 5 februari 2005 om 11:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
gelieve u te onthouden van beledingen aan mijn adres i.v.m. mijn persoonlijk leven. Nazis of neo-nazis reken ik niet tot mijn vrienden, sterker nog, ik kén er geen. Uw zielige, inhousloze replieken bewijzen hoe langer hoe meer uw onvermogen om gefundeerd uit de hoek te komen. Wanneer BUB'ers zichzelf klem gereden zien, is de enige uitweg nog het beledigen van mensen. Ik raad u aan om eens goed in de spiegel te kijken, en eventueel zelfs (professionele) hulp te zoeken. Als er één partij is die inderdaad structureel sporen van fascisme in zich draagt (cfr. de Voorzitter, de Partij, staatsnationalisme, drang naar het verleden, etc.) dan is het wel de uwe. Goed dat enkele andere forumgangers u hier reeds attent op proberen te maken.
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Drang naar het verleden? Wie wil er ook weeral terug naar een ééntalige staat? Juist ja, de Vlaams-nationalisten. Niet de Belgicisten, want die erkennen dat er drie talen gesproken worden in België en wensen dat ook te behouden.
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 5 februari 2005 om 13:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eerder beweerden jullie dat er nog nooit een Vlaamse staat is geweest. Nu stelt u het omgekeerde: blijkbaar is er ooit een Vlaamse, eentalige staat geweest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In ieder geval zijn er wel drie officiële landstalen, maar ik denk dat ook de Vlaamsgezinden dit erkennen. Dit is nu eenmaal een feit. Blijkbaar weet u echter niet goed wat de mening van uw doorluchtige Opperbubbel is: die wil immers de status van het Duits verlagen tot slechts een regionaal erkende taal... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Vreemdeling
|
![]() Het zou natuurlijk ook niet de eerste keer zijn dat ze elkaar tegenspreken.
En Kim, statistiek was al niet jullie sterkste punt, maar nu ook al de geschiedenis herschrijven? Het is toch het door u zo geliefde België dat ooit unitair was, en jullie willen toch terug naar die staatsvorm? Dat is toch het belangrijkste programmapunt van uw Partij? -> vandaar dus dat ik zeg 'drang naar het verleden'. Trouwens, heb ik ooit iets gezegd van een ééntalige staat? Ik denk het niet, dus leg aub geen woorden in mijn mond.
![]() |
#50 |
Europees Commissaris
|
![]() daar just zatten ze aan 67 stemmen
![]()
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() De BUB is een beetje stilletjes
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Staatssecretaris
|
![]() Een vraagje naar de BUB'ers, vooral naar Hans1:
Is hetgeen waar jullie op lange termijn naar streven een staat met één staatsnationalistische partij aan het hoofd, samen met eventueel de koning? Dus niet echt meer een particratie van verschillende partijen maar een regering met één partij, zonder oppositie, maar wel met verkiezingen waarbij dan partijleden verkozen worden aan de hand waarvan ze een positie krijgen (minister, burgemeester, schepen, gouverneur, enz.). |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#54 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#55 | |
Minister
|
![]() Citaat:
"jullie willen toch terug naar die staatsvorm". Groot gelijk. MAAR: niet alle unitarisme is gelijk. Wij wensen geen unitarisme waar niet iedere Belg in realiteit gelijk kan zijn voor de wet. Wij wensen geen unitarisme met onderdrukkingen, chauvinisme, discriminaties op basis van taal,... wij wensen een vernieuwd unitarisme waarin, net zoals huidskleur, 's mans moedertaal van geen belang meer is bij selectie, waarin ieder fatsoenlijk de landstalen verstaat en waarin het belang van alle Belgen voorop komt te staan, evt. uitgebreid tot Europa.
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1. België was vroeger een unitaire ééntalige Franse Staat. NIEMAND wil terug naar een ééntalige Franse staat. De BUB ijvert voor een unitarisme waarin elke Belg op gelijke voet staat. 2. Vlaams-nationalisten willen naar een ééntalige Vlaamse Staat. Wie wil er dus een ééntalige staat en dus in se terug naar het verleden? Juist ja, de vlaams-nationalisten.
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#58 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|||
![]() |
![]() |