Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 10 februari 2005, 10:27   #41
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Emitzer
Zelfs een democratie heeft niet het recht om mensen hun geloof af te nemen door te zeggen dat het primitief of achterlijk is.
O jawel.
In een democratie worden de rechtsregels bepaald door de meerderheid.
Zelfs goden hebben zich daar naar te schikken.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2005, 12:32   #42
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door [b
Emitzer[/b]] Zelfs een democratie heeft niet het recht om mensen hun geloof af te nemen door te zeggen dat het primitief of achterlijk is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
O jawel.
In een democratie worden de rechtsregels bepaald door de meerderheid.
Zelfs goden hebben zich daar naar te schikken.
Bepaalde zaken horen nu eenmaal niet door een meerderheid te worden beslist. Doorgaans zaken die tot de privésfeer behoren, of (grof gezegd) zaken die onder de Rechten van de Mens vallen. Hoe achterlijk ik ook godsdiensten vind, het behoort tot dat soort zaken dat inderdaad niet door meerderheid kan worden geregeld. Anders, moet je erkennen dat de mollah's in Iran er goed aan doen de sharia op te leggen, dat de bolsjevieken terecht priesters en popes afmaakten. Want op die plek en op die momenten was er een meerderheid voor te vinden.

Laatst gewijzigd door driewerf : 10 februari 2005 om 12:35.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2005, 15:23   #43
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
Iedereen die beweert dat de Koran het woord van God is, is volgens ieder redelijk denkend mens een waanzinnige.
waarom niet uitbreiden tot :

Iedereen die beweert dat God bestaat, is volgens ieder redelijk denkend mens een waanzinnige
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2005, 15:58   #44
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf
Bepaalde zaken horen nu eenmaal niet door een meerderheid te worden beslist. Doorgaans zaken die tot de privésfeer behoren, of (grof gezegd) zaken die onder de Rechten van de Mens vallen.
Uiteraard.
Oud 10 februari 2005, 23:47   #45
M.V.B.
Banneling

M.V.B.'s schermafbeelding

Standaard

Zouden we niet beter als vriendjes uit elkaar gaan .

Europeanen met hun democratie hier in europa.
De moslims in landen waar men geen democratie wil of nodig acht.
M.V.B. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2005, 16:51   #46
Fezz
Vreemdeling

Standaard

http://aeonflux.exctazy.org/brl/misc..._to_sweden.mpg

een leuk filmpje over de moslims in Zweden

wel een lichtjes gekleurde versie (laat ons hopen)
Fezz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2005, 21:38   #47
M.V.B.
Banneling

Standaard

http://aeonflux.exctazy.org/brl/misc..._to_sweden.mpg

Brussel, charleroi,..... is eigenlijk ook +/- zo
Vol gespuis die niet werkt en die zonder doel in de straten rondlopen, of toch een doel hebben te stelen van de domme belgen die gaan werken en belastingen betalen zodat ze hun uitkering kunnen krijgen.
En het zal enkel nog erger worden.

Men mag braaf zijn en vriendelijk maar genoeg is genoeg, er komt een tijd dat ge ook eens aan uw eigen volk moet denken.
Oud 12 februari 2005, 12:51   #48
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Brussel, charleroi,..... is eigenlijk ook +/- zo
Vol gespuis die niet werkt en die zonder doel in de straten rondlopen, of toch een doel hebben te stelen van de
Normale mensen noemen hun medemens geen gespuis...
Het zijn altijd de Belgen die het zware werk doen en de allochtonen luieren op hun gat, túúrlijk.

Citaat:
Men mag braaf zijn en vriendelijk maar genoeg is genoeg, er komt een tijd dat ge ook eens aan uw eigen volk moet denken.
Ja, die hebben we al gehoord in meerdere varianten, waaronder ''Eigen volk eerst!''
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2005, 22:22   #49
M.V.B.
Banneling

Standaard

idd volgens moslims ben ik niet normaal omdat ik niet leef volgens een lijstje dat een pedofiel gekregen heeft van een ingebeeld persoon!!!
Dan wil ik zeker niet beantwoorden aan jullie norm.
Oud 13 februari 2005, 17:28   #50
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
idd volgens moslims ben ik niet normaal omdat ik niet leef volgens een lijstje dat een pedofiel gekregen heeft van een ingebeeld persoon!!! Dan wil ik zeker niet beantwoorden aan jullie norm
Je(klinkt beter dan u in dit geval) bent weer eens ''creatief'' bezig. Allemaal dingen uit mijn tekst halen die er niet staan.
Oud 17 februari 2005, 20:56   #51
de roenekes
Provinciaal Statenlid

de roenekes's schermafbeelding

Standaard

Dat ziet er hier plezant uit.

K'zal ook eens creatief beginnen.

Houd er van of trap het af!

İk denk dat je de Turkse versie best wel kent. Nu; die is ook geldig in Belgie en/of Nederland! Welkom en tot ziens...
de roenekes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2005, 12:47   #52
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
İk denk dat je de Turkse versie best wel kent. Nu; die is ook geldig in Belgie en/of Nederland! Welkom en tot ziens...
Welke Turkse versie?

Als je het over de Koerden hebt het gaat steeds beter, er zijn tientallen overheids campagnes om de koerdische gebieden te steuenen waaronder de zeer bekende ''Haydi kizlar Okula'' (kom op meisjes naar school). Ook zingen koerdische artiesten de koerdische versie van een leidje van Sezen Aksu. Trt zendt elke week in het Koerdisch uit. Koerden mogen examen koerdisch maken. De ''o zo slechte'' turkse media speelt hierbij een grote rol, in veel kranten zie je het welvaartsverschil tussen het Zuid-Oosten en Istanbul en dan staat erboven: Dat zijn ook onze Kinderen!. ATV bracht het koerdische lied in de schijnwepers enz. enz.

In Turkije krijgen minderheden steeds meer rechten, terwijl hier het tegenovergestelde dreigt te gebeuren.

Laatst gewijzigd door sinan123 : 19 februari 2005 om 13:03.
Oud 21 februari 2005, 07:25   #53
de roenekes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
Welke Turkse versie?

Als je het over de Koerden hebt het gaat steeds beter, er zijn tientallen overheids campagnes om de koerdische gebieden te steuenen waaronder de zeer bekende ''Haydi kizlar Okula'' (kom op meisjes naar school). Ook zingen koerdische artiesten de koerdische versie van een leidje van Sezen Aksu. Trt zendt elke week in het Koerdisch uit. Koerden mogen examen koerdisch maken. De ''o zo slechte'' turkse media speelt hierbij een grote rol, in veel kranten zie je het welvaartsverschil tussen het Zuid-Oosten en Istanbul en dan staat erboven: Dat zijn ook onze Kinderen!. ATV bracht het koerdische lied in de schijnwepers enz. enz.

In Turkije krijgen minderheden steeds meer rechten, terwijl hier het tegenovergestelde dreigt te gebeuren.
Ya sev ya terket. (klinlt tamelijk grof vind je niet?)

''Haydi kizlar okula'' is een misplaatste en mislukte propagandastoot van de regering om aan te tonen dat ze toch wel om de rechten van de vrouw geven en bij Europa zouden moeten kunnen komen.

Lang leve Sezen Aksu.

Trt en Koerdische uitzendingen, hahaha juist op de onozelste, onmogelijkste uren en de meest ouderwetse documentaires die je je wel kan indenken. Niet om aan te zien. Wat dan waarschijnlijk ook hun bedoeling is...

Over rechten voor minderheden moet je geen schrik hebben dat Turkije het beter zal doen dan Belgie of Nederland. Misschien in het jaar 2687 of zoiets

Als je het tegenovergstelde denkt of bang bent voor de dreigeing stel ik voor dat je die minderheden zou voorstellen om zich iets meer aan te passen dan nu het geval is. Dan zal die donderwolk van zijn eigen opklaren, zoniet zou er nog wel eens een serieus onweer van kunnen komen. (jammer?).

Groetjes.

Laatst gewijzigd door de roenekes : 21 februari 2005 om 07:25.
Oud 21 februari 2005, 21:28   #54
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Ya sev ya terket. (klinlt tamelijk grof vind je niet?)
Ja, het is ook een ouderwetse leus, in de tijd van de afbrokkeling van het Ottomaanse rijk.

Citaat:
''Haydi kizlar okula'' is een misplaatste en mislukte propagandastoot van de regering om aan te tonen dat ze toch wel om de rechten van de vrouw geven en bij Europa zouden moeten kunnen komen.
Ja, en daarom heeft mijn vader er geld gestort en met hem vele miljoenen mensen.
En daarom is dit project in Europa zo onbekend als wat. Voor de geïnteresseerden: http://www.unicef.org/turkey/untr/sy...l?ge26a.html&1

Citaat:
Over rechten voor minderheden moet je geen schrik hebben dat Turkije het beter zal doen dan Belgie of Nederland. Misschien in het jaar 2687 of zoiets
Nee, over een paar jaar (Nazi-regeringen ) zal Turkije op het gebied van minderheden ver voor Europa liggen. Maar als je het wil vergelijken met het Europa van nu vind ik 2015 een goed jaartal.

Citaat:
Als je het tegenovergstelde denkt of bang bent voor de dreigeing stel ik voor dat je die minderheden zou voorstellen om zich iets meer aan te passen dan nu het geval is. Dan zal die donderwolk van zijn eigen opklaren, zoniet zou er nog wel eens een serieus onweer van kunnen komen.
Ik antwoord hier maar niet op.....

Voor de rest lijken Koerden en Turken heel veel opelkaar. En ik heb zelf veel Koerdische vrienden en als we praten over ons dan zeggen we meestal wij.
Groeten
Oud 21 februari 2005, 21:53   #55
de roenekes
Provinciaal Statenlid

Standaard

[quote=sinan123]Ja, het is ook een ouderwetse leus, in de tijd van de afbrokkeling van het Ottomaanse rijk. [quote]

Nog altijd lekker ingebruik door personen die nog altijd opscheppen met dat rijk.

[quote]Ja, en daarom heeft mijn vader er geld gestort en met hem vele miljoenen mensen.
En daarom is dit project in Europa zo onbekend als wat. Voor de geïnteresseerden: http://www.unicef.org/turkey/untr/sy...l?ge26a.html&1[quote]

Jammer van je vader zijn geld. Weet jij waar het terecht gekomen is?
Heb jij er geen geld gestort?

[quote]Nee, over een paar jaar (Nazi-regeringen ) zal Turkije op het gebied van minderheden ver voor Europa liggen. Maar als je het wil vergelijken met het Europa van nu vind ik 2015 een goed jaartal.[quote]

Nazi-regeringen in Europa of Turkije?

[quote]Ik antwoord hier maar niet op.....[quote]

Waarom niet? Pak het niet op als een bedreiging of zo, dat is te gemakkelijk om er vanaf te geraken.

Citaat:
Voor de rest lijken Koerden en Turken heel veel opelkaar. En ik heb zelf veel Koerdische vrienden en als we praten over ons dan zeggen we meestal wij.
Groeten
Jammer dat jij het niet voor het zeggen hebt, dat zou veel vreedzamer worden.(?)
Maar de meeste Koerden en Turken 'lijken' inderdaad sterk op elkaar toch ...
(vb. een van je landgenoten EL TURCO... compleet gestoord.)... ach het zal nog lang duren...
Jij behoort waarschijnlijk tot de minderheid onder je eigen mensen.
De groetjes.
Oud 22 februari 2005, 00:31   #56
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij behoort waarschijnlijk tot de minderheid onder je eigen mensen.
De groetjes.
Hoeveel Turken ken je 5? Ga maar eens naar een school waar veel Turken (en andere mensen uit Turkije zijn). Ik bedoel het grootste deel van de mensen die ik ken heeft niks tegen koerden. En het is een feit dat Turken en Koerden opelkaar lijken hoewel sommigen (koerden en turken) dat proberen te ontkennen.

Citaat:
(vb. een van je landgenoten EL TURCO... compleet gestoord.)
EL TURCO is meer uw landgenoot dan de mijne. Hij woont in België ik woon in Nederland. We zijn wel allebei Turken, maar geen landgenoten, aangezien ik geboren en getogen ben in Nederland.

Citaat:
Nog altijd lekker ingebruik door personen die nog altijd opscheppen met dat rijk.
Dat rijk was een goed rijk maar toen het uitelkaar viel(na 600 jaar bestaan) werden soms foute beslissingen genomen om het rijk en daarna het land bijelkaar te houden. Er is niks mis met mensen die positief over het Om rijk praaten, want (hoe subjectief dat ook misschien klinkt) heeft het rijk vele goede dingen gedaan. De koerden waren een belangrijke bondgenoot van de Turken.

Citaat:
Nazi-regeringen in Europa of Turkije?
Nou, je kunt uit de tekst opmaken wat ik bedoel. Ik bedoelde dus Europa.

Citaat:
Jammer van je vader zijn geld. Weet jij waar het terecht gekomen is?
Heb jij er geen geld gestort?
Het is een campagne dat gesteund wordt door UNICEF en die vertrouw ik wel. Waarom zou ik als 15-jarig persoon geld storten?? Ik koop liever een computer spel of zit op een forum rondteneuzen.

Over dat aanpassen gedoe, heb ik al vaak genoeg op dit forum gereageerd. Ik vind dat mensen zich moeten aanpassen, maar ik vind ook dat niet alle schuld aan minderheden moeten worden gegeven (ook in Turkije dus).

Groeten

Laatst gewijzigd door sinan123 : 22 februari 2005 om 00:31.
Oud 22 februari 2005, 00:42   #57
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Jammer dat jij het niet voor het zeggen hebt, dat zou veel vreedzamer worden.
Tuurlijk als ik ergens aan de macht ben, wordt die plek gelijk vreedzamer, rijker, beter, etc., etc. Dus niet vergeten als je mij toevallig ergens op een verkiezingslijst ziet staan, stem dan vooral op mij.
Oud 22 februari 2005, 01:57   #58
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoeveel

EL TURCO is meer uw landgenoot dan de mijne. Hij woont in België ik woon in Nederland. We zijn wel allebei Turken, maar geen landgenoten, aangezien ik geboren en getogen ben in Nederland.
Dan vraag ik mij eigenlijk af wat u op dit forum komt zoeken.
Is er dan geen politic forum in Nederland?
Er komen hier blijkbaar meer Nederlandse moslims dan Nederlanders hun heil zoeken ondanks die racistische Belgen.
Volgens mij bent u nog helemaal geen Nederlander maar een Turk.
Oud 22 februari 2005, 07:34   #59
de roenekes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Hoeveel Turken ken je 5?

Meer dan dat ik zou willen en dan dat jij denkt

Ga maar eens naar een school waar veel Turken (en andere mensen uit Turkije zijn).

Bwaak, liever geen gettho schooltjes voor mij. Daarbij ik denk dat ik er beter als onderwijzer zou staan. (in de utopie dat ik jullie iets zou kunnen aanleren.)

Ik bedoel het grootste deel van de mensen die ik ken heeft niks tegen koerden.

Blijkbaar ken je nog niet genoeg mensen, dat zijn dan waarschijnlijk allemaal leden van dezelfde bende.

En het is een feit dat Turken en Koerden opelkaar lijken hoewel sommigen (koerden en turken) dat proberen te ontkennen.

EL TURCO is meer uw landgenoot dan de mijne.

Jullie gebruiken wel alletwee dezelfde vlag.

Hij woont in België ik woon in Nederland. We zijn wel allebei Turken, maar geen landgenoten, aangezien ik geboren en getogen ben in Nederland.

Waarom gebruik je de dan de Turkse vlag als avatar? Laat ons niet schijnheilig doen. Hou op met de mensen te bedriegen aub.

Dat rijk was een goed rijk maar toen het uitelkaar viel(na 600 jaar bestaan) werden soms foute beslissingen genomen om het rijk en daarna het land bijelkaar te houden. Er is niks mis met mensen die positief over het Om rijk praaten, want (hoe subjectief dat ook misschien klinkt) heeft het rijk vele goede dingen gedaan. De koerden waren een belangrijke bondgenoot van de Turken.

Jaja er zit wel verschillen van het ene geschiedenisboekje op het andere

Nou, je kunt uit de tekst opmaken wat ik bedoel. Ik bedoelde dus Europa.

Jammer maar het is volgens mij eerder Turkije, lees eens andere nieuwsbladen dan alleen maar de Turkse.

Het is een campagne dat gesteund wordt door UNICEF en die vertrouw ik wel.

İk vertrouw UNİCEF ook wel maar niet de mensen waar het geld naartoe gaat.

Waarom zou ik als 15-jarig persoon

Dat verklaart veel kom binnen 10 jaar nog eens terug, als je met de werkelijkheid kennis gemaakt hebt

geld storten?? Ik koop liever een computer spel

Ga daar dan op spelen.

of zit op een forum rondteneuzen.

En laat dit forum voor wat het is. Dank bij voorbaat.

Over dat aanpassen gedoe, heb ik al vaak genoeg op dit forum gereageerd. Ik vind dat mensen zich moeten aanpassen, maar ik vind ook dat niet alle schuld aan minderheden moeten worden gegeven (ook in Turkije dus).

Niet alle maar wel de meeste.

Groetjes aan papa en mama.

Groeten
Oud 22 februari 2005, 10:20   #60
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Er komen hier blijkbaar meer Nederlandse moslims dan Nederlanders hun heil zoeken ondanks die racistische Belgen.
Volgens mij bent u nog helemaal geen Nederlander maar een Turk.
Waarom zou ik ontkennen dat ik Turkse roots heb????

Citaat:
Waarom gebruik je de dan de Turkse vlag als avatar? Laat ons niet schijnheilig doen. Hou op met de mensen te bedriegen aub.
Als je mij op staart zou zien, zou je me als Turk aanschouwen, dus ik dacht ik doe een mooi Turks vlagje. Blijkbaar kunnen sommige mensen dat niet verdragen.

Citaat:
Bedriegen??

Citaat:
Bwaak, liever geen gettho schooltjes voor mij. Daarbij ik denk dat ik er beter als onderwijzer zou staan. (in de utopie dat ik jullie iets zou kunnen aanleren.)
Wat schattugg, gaan we weer wij jullie doen.

Citaat:
Internet is internationaal en ik mag over alles zoeken wat ik wil.

Citaat:
Groetjes aan papa en mama.
Ze vonden het heel lief dat je aan hen dacht.

Laatst gewijzigd door sinan123 : 22 februari 2005 om 10:28.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be