Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 februari 2005, 15:10   #41
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vtaroian

Anders is het gewoon jodenhaat, ordinaire Jodenhaat, plat belgische idioten praat.
Gelieve niet te veralgemenen, Belgen hebben geen haat jegens joden, integendeel.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2005, 15:16   #42
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Gelieve niet te veralgemenen, Belgen hebben geen haat jegens joden, integendeel.
We gaan zelfs de diamantwijk beter beveiligen ! 8)
Knipp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2005, 16:00   #43
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Emitzer
Heb jij al van de Mudawanah gehoord? Is mss wel interessant.
Is dat niet van imam abou-h7anifa ?? Da's lang geleden dat ik nog die ouwe boeken voor me open gelegd .
Oud 6 februari 2005, 17:03   #44
Emitzer
Lokaal Raadslid

Emitzer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln
Is dat niet van imam abou-h7anifa ?? Da's lang geleden dat ik nog die ouwe boeken voor me open gelegd .
...wel dat is mss een goed begin.

[FONT=Trebuchet MS]Oi limonchiki, vi moi limonchiki
vi rastjote v soni na balkonchike[/FONT]

http://www.thetruthseeker.co.uk/
Emitzer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2005, 17:08   #45
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ok belgen (ik doel ik op de onverdraagzame kliek bubkes ) haten mss geen Joden maar wel mensen met andere ideekes dan de hunne .
Oud 6 februari 2005, 17:30   #46
Shizie
Banneling

Shizie's schermafbeelding

Standaard

Red de joodse vrouwen ? mnn, raar maar zulke beelden komen niet uit Israel maar uit ... raad es

Shizie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2005, 17:31   #47
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

@ Garfield

Wie slaat er ook alweer mensen met een andere mening in elkaar tijdens het plakken van de affiches voor de verkiezingen? Het Vlaams Blok, niet de Belgicisten.

De BUB heeft respect voor een andere mening, dat kan van de Vlaams Blokkers hier niet gezegd worden, of moet ik u nog eens even het verslag van NSV laten lezen ivm hun ontmoeting met de LSP?

Laatst gewijzigd door Kim : 6 februari 2005 om 17:32.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2005, 17:42   #48
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
@ Garfield

Wie slaat er ook alweer mensen met een andere mening in elkaar tijdens het plakken van de affiches voor de verkiezingen? Het Vlaams Blok, niet de Belgicisten.

De BUB heeft respect voor een andere mening, dat kan van de Vlaams Blokkers hier niet gezegd worden, of moet ik u nog eens even het verslag van NSV laten lezen ivm hun ontmoeting met de LSP?
Is eigenlijk een andere discussie maar ga reageren in pb
Oud 6 februari 2005, 18:04   #49
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shizie
Red de joodse vrouwen ? mnn, raar maar zulke beelden komen niet uit Israel maar uit ... raad es
Voor veel posters blijft het een probleem om het originele onderwerp aan te houden.

Kunnen we terug?
Oud 7 februari 2005, 00:10   #50
nadine
Parlementslid

nadine's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun
Voor veel posters blijft het een probleem om het originele onderwerp aan te houden.

Kunnen we terug?
Terug, ja zeker. Mustapha zal ons wel kunnen verteeln of die vrouwen ondertussen al gescheiden of niet. Zijn post op dit forum heeft daarbij misschien wel een belangrijke invloed gehad op het Israelisch parlement
Oud 7 februari 2005, 00:33   #51
Mustapha
Gouverneur

Mustapha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Terug, ja zeker. Mustapha zal ons wel kunnen verteeln of die vrouwen ondertussen al gescheiden of niet. Zijn post op dit forum heeft daarbij misschien wel een belangrijke invloed gehad op het Israelisch parlement
Gewoonweg zielig de meerderheid van de reacties.

Men doet alsof het niets is, zo even geen rechtspersoon zijn.

Volgens mij moet het besef nog doordringen dat geen rechtspersoon zijn gelijk is met 0% juridische rechten.
De emancipatie bij de joodse vrouwen moet blijkbaar nog beginnen in de 21ste eeuw.

Waar ik nog het meest aan til is dat als men dan gescheiden is, en de vrouw hertrouwt die kinderen dan worden aanzien als bastaardkinderen!
Al iets beter dan een varken (dat alle niet-joden al zo is zo zijn).

Maar soit, ik wilde gewoon eventjes de islamhaters nadine en wreker op hun plek zetten. Bij deze is mij dat 1000% gelukt.

De ene begint er zich eruit te kronkelen
De andere betrekt elementen erbij die niet terzake doet
Nog anderen (de slimste) blijven wijselijk weg en reageren niet.

Bon, ik heb veel onthouden uit deze topic, vooral de reacties van nadine, genoeg stof om het terug te gebruiken tegen haar

Gaan we nu terug naar de essentie?

Vinden jullie dat normaal?
Zoja, eindigt onze discussie hier.

Zo neen, waarom hoor ik de joodse vrouw niet protesteren? (ahja sorry, ze mag niet, ze heeft geen rechtspersoonlijkheid)
waarom staat er geen joodse hirsi ali op?
waarom is er geen joodse vrouwelijke politica die dat aankaart? (ahja sorry, ze mag niet, ze heeft geen rechtspersoonlijkheid).
waarom zie ik de joodse vrouwen niet in firma's werken?
waarom zie ik geen joodse vrouwen op café?
waarom zie ik geen joodse vrouw in discotheken?
waarom mag ik niet omgaan met joodse vrouwen?
waarom...

zo ziet u maar, hoe eerlijk het spel wel is.

Ofwel doe je zoals mij, niet onnozel beginnen doen over andere religies. Mij zal je nooit horen lullen over jodendom of christendom, enkel wanneer men er echt om vraagt, zoals laatste tijd door wreker en nadine.

Ofwel blijf je verder onnozele topics openen, maar vanaf vandaag als ik meer tijd heb reageer ik met gelijkaarde topics maar uit dejodendom of christendom.

Laatst gewijzigd door Mustapha : 7 februari 2005 om 00:39.
Mustapha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2005, 01:02   #52
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mustapha
Gewoonweg zielig de meerderheid van de reacties. Men doet alsof het niets is, zo even geen rechtspersoon zijn. Volgens mij moet het besef nog doordringen dat geen rechtspersoon zijn gelijk is met 0% juridische rechten. De emancipatie bij de joodse vrouwen moet blijkbaar nog beginnen in de 21ste eeuw.
Waar ik nog het meest aan til is dat als men dan gescheiden is, en de vrouw hertrouwt die kinderen dan worden aanzien als bastaardkinderen!
Maar soit, ik wilde gewoon eventjes de islamhaters nadine en wreker op hun plek zetten. Bij deze is mij dat 1000% gelukt.
Bon, ik heb veel onthouden uit deze topic, vooral de reacties van nadine, genoeg stof om het terug te gebruiken tegen haar
Ofwel doe je zoals mij, niet onnozel beginnen doen over andere religies. Mij zal je nooit horen lullen over jodendom of christendom, enkel wanneer men er echt om vraagt, zoals laatste tijd door wreker en nadine.
[font=Arial][size=3]Mustapha,[/size][/font]

[font=Arial][size=3]Je moet er mee rekening houden dat er heel weinig posters zijn die de reportage effectief gezien hebben en niettegenstaande dat hun meningen blijven fulmineren alsof ze alwetend zijn en van nature dulden ze geen tegenspraak.[/size][/font]

[font=Arial][size=3]Wat maar even is aangeraakt, maar zoals jij beschrijft, mij in ieder geval ook heeft gefrappeerd, is de behandeling van de kinderen die deel uit maken van dit soort echtscheidingssituaties.[/size][/font]
[font=Arial][size=3]Echtscheidingen worden behandeld door de extreem-orthodoxe rechtbanken. De betrokken rabbijnen sturen de kinderen naar ultra-orthodoxe scholen zolang de procedure, meestel jaren, loopt. De kinderen die deel uit maakten van de echtscheidingen in de reportage hadden over het algemeen een neutrale, moderne opvoeding genoten en werden van de ene op de andere dag, omwille van een nukkige extreem orthodoxe rabbijn, naar een extreem-orthodoxe school gestuurd. Naast het gebrek aan rechtspersoonlijkheid van de vrouw is dit een ander confronterend probleem in de Israëlische maatschappij.[/size][/font]

[font=Arial][size=3]En inderdaad[/size][/font]
[font=Arial][size=3]Waar blijft de reactie van de joodse vrouw?[/size][/font]
[font=Arial][size=3]Waar blijft de joodse hirsi ali op?[/size][/font]
Oud 7 februari 2005, 01:10   #53
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Waarom fouten die nog erger zijn gebruiken om uzelf goed te praten.
Jamaar meneer de juge ik ben onschuldig, ik reed maar 50 km/u te snel maar die andere reed 70km/u te snel.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2005, 01:15   #54
nadine
Parlementslid

nadine's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun
Naast het gebrek aan rechtspersoonlijkheid van de vrouw is dit een ander confronterend probleem in de Israëlische maatschappij.[/color][/size][/font]

[font=Arial][size=3]En inderdaad[/size][/font]
[font=Arial][size=3]Waar blijft de reactie van de joodse vrouw?[/size][/font]
[font=Arial][size=3]Waar blijft de joodse hirsi ali op?[/size][/font]
Volledig gelijk hoor, het is duidelijk bekend dat Golda Meir de eerste minister van in een paar arabische landen, want in Israël was ze geen rechtspersoon

De brol van Mustapha is het niet waard dat ik daar mijn klavier aan verslijt, maar een joodse hirsi ali zal er wel komen indien die vrouwen zouden verkracht worden, verkocht worden enz... want toch dat dit de problemen waren die ze aanhaalde? Of was ging het ook over een "hearing" in het senegalees parlement (hebben ze dat daar?) om misbruiken in de naam van de Islam aan te kaarten (gelukkig zijn niet alle moslims zo!)

Laatst gewijzigd door nadine : 7 februari 2005 om 01:25.
nadine is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2005, 01:21   #55
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Tja Mustapha, in elke samenleving zitten er uitwassen en misbruikers van de mogelijkheden.

Maar de fouten van een ander gaan gebruiken om jezelf mooi te praten is ook geen optie. Eerst eigen stoep vegen. Als iedereen het doet heb je een propere stoep.

Helaas dat met godsdienst die vegers de rotzooi die van eigen stoep afkomt bij de niet of anders gelovige buren dumpen.
Oud 7 februari 2005, 02:07   #56
Towelie030981
Gouverneur

Towelie030981's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Tja Mustapha, in elke samenleving zitten er uitwassen en misbruikers van de mogelijkheden.

[size=4]Maar de fouten van een ander gaan gebruiken om jezelf mooi te praten is ook[/size] [size=4]geen optie[/size]. Eerst eigen stoep vegen. Als iedereen het doet heb je een propere stoep.

Helaas dat met godsdienst die vegers de rotzooi die van eigen stoep afkomt bij de niet of anders gelovige buren dumpen.
Inderdaad, een strategie die eveneens door Nadine wordt toegepast.
Towelie030981 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2005, 02:09   #57
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Tja, wat is het verschil tussen doorgedreven ideologie en klakkeloos aanvaarden van een religie?

In een ideologie kan hypocrisie perfect.
In een religie word je voor hypocrisie pas na je dood bestraft door de godheid zelve .

Laatst gewijzigd door maddox : 7 februari 2005 om 02:11.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2005, 02:16   #58
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Maar de fouten van een ander gaan gebruiken om jezelf mooi te praten is ook geen optie. Eerst eigen stoep vegen. Als iedereen het doet heb je een propere stoep.
[font=Arial][size=3]U mening houdt zeker steek, maar mag niet toestaan deze situaties te minimalizeren.[/size][/font]

[font=Arial][size=3]Bij het bekijken van de reportage groeide de ergernis telkens er een nieuw facet van de situatie werd ontbloot. Dit hoort niet te gebeuren in eender welke samenleving.[/size][/font]

[font=Arial][size=3]Men ziet ook aan de reacties van de posters wie in welk huisje woont.[/size][/font]
Oud 7 februari 2005, 02:45   #59
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik minimalizeer de situatie niet. Ik roep op tot rationalizering en matiging van religie en ideologie.

Hellaas ben ik een roepende in het midden van een woestijn op dit vlak.

Ik begrijp onze samenleving niet meer. Er word opgeroepen tot tolerantie en verdraagzaamheid, begrip en medeleven.
Maar dit word zoveer doorgedreven dat slachtoffers van misdaden en misselijke daden de oorzaak lijken te zijn. En de plegers van die daden worden betutteld,zo erg dat ze net niet beloond worden.

Eneuh, mijn huisje is een zonevreemd arbeidershuisje ,ergens in Vilvoorde. En het Uwe vuurwapen2004?
Oud 7 februari 2005, 08:33   #60
Emitzer
Lokaal Raadslid

Emitzer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mustapha
Gewoonweg zielig de meerderheid van de reacties.

Men doet alsof het niets is, zo even geen rechtspersoon zijn.

Volgens mij moet het besef nog doordringen dat geen rechtspersoon zijn gelijk is met 0% juridische rechten.
De emancipatie bij de joodse vrouwen moet blijkbaar nog beginnen in de 21ste eeuw.

Vinden jullie dat normaal?
Zoja, eindigt onze discussie hier.

Zo neen, waarom hoor ik de joodse vrouw niet protesteren? (ahja sorry, ze mag niet, ze heeft geen rechtspersoonlijkheid)
waarom staat er geen joodse hirsi ali op?
waarom is er geen joodse vrouwelijke politica die dat aankaart? (ahja sorry, ze mag niet, ze heeft geen rechtspersoonlijkheid).
waarom zie ik de joodse vrouwen niet in firma's werken?
waarom zie ik geen joodse vrouwen op café?
waarom zie ik geen joodse vrouw in discotheken?
waarom mag ik niet omgaan met joodse vrouwen?
waarom...

zo ziet u maar, hoe eerlijk het spel wel is.

Ofwel blijf je verder onnozele topics openen, maar vanaf vandaag als ik meer tijd heb reageer ik met gelijkaarde topics maar uit dejodendom of christendom.
Mustapha, voor de duidelijkheid...We spraken net over veralgemenen, maar eigenlijk gebeurt hier net hetzelfde. Er zijn genoeg joodse vrouwen te vinden op de plaatsen die jij aankaart, niet iedereen is een chassid, wat ertoe leidt dat je vaak ook niet zult doorhebben dat je met een joodse aan het dansen/drinken/...bent. Ik ken bvb. een joods meisje die een relatie heeft gehad met een Marokkaan zonder dat die het wist...Dus je ziet.

Ook joodse vrouwen schminken zich, dragen parfum, strakke/onthullende kleding, gaan uit,...noem maar op. Je hebt een orthodoxe laag, maar die is lang niet representatief voor alle joden. Vanessa Carlton is bvb ook een joodse, lijkt mij sexy genoeg om aan jouw voorwaarden te voldoen.

[FONT=Trebuchet MS]Oi limonchiki, vi moi limonchiki
vi rastjote v soni na balkonchike[/FONT]

http://www.thetruthseeker.co.uk/
Emitzer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be