Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Bekijk resultaten enquête: Vindt u het Vlaams Belang een goede partij ?
Ja 12 92,31%
Ja 1 7,69%
Aantal stemmers: 13. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 6 februari 2005, 15:31   #41
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Steenbok66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Wat u schrijft, is larie. De mandatarissen hebben immers inzicht in de boekhouding.

Ik heb trouwens nog nooit gehoord van gemeentelijke toelagen aan een partij...
destijds toen het gebeurde werd er hier een topic aan geweid, zie hierboven ik gaf als zoekelement Houthalen-Hechteren in en kreeg de topic, maar weet niet geod hoe dat hier te plaatsen...

maar ja... iedere serieuze discussie wordt onmogelijk als feiten in de pers gerelateerd en op TVL getoond door zsommigen als gebazel en anderen als larie betiteld worden...

tekenend voor de mentaliteit zowel bij het VB als bij de verdedigers hier...

Ik werd vandaag per PM door dit forum uitgenodigd om aan de discussies over VLD en leberaal deel te nemen...
ik had beter mij onthouden want het verloopt hier absoluut niet ernstig...

wat geen loflied aan het VB of standpunt tegen de VLD is, is hier larie en gebazel...
Oud 6 februari 2005, 15:34   #42
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

@steenbok
bij de vld is het anders ook een wespennest:
daar wordt Coveliers buitengebonjourd als de eerste de beste bandiet.
Oud 6 februari 2005, 15:35   #43
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66
ik had beter mij onthouden want het verloopt hier absoluut niet ernstig...
Dat heeft u volledig aan uzelf te danken, daar u hier op basis van halve informatie een brok fantasie plaatst. Niet verwonderlijk dat mensen dan gevat reageren.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 6 februari 2005, 15:35   #44
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mmmm, 't is niet de eerste keer dat de Steenbok hier dingen schrijft die eigenlijk kant noch wal raken. Meestal heeft hij de klok wel horen luiden, maar weet hoegenaamd niet waar de klok hangt. Dan begint hij er een beetje op los te fantaseren (herinner u die roemruchte discussie over De Lijn).

Zoals u inderdaad schrijft hebben mandatarissen inzage in de boekhouding, dus weet men waar de afdracht van hun deel naar toegaat.
De afdracht gaat naar hun eigen afdeling. Dus het zou heel raar zijn dat die meneer moet vragen aan een FDW wat er met zijn geld is gebeurt in Houthalen. Temeer dat DW daar absoluut geen betrokken partij is.
Wat wel kan gebeuren is dat arrondisementeel, bij het laten drukken van pamfletten, ook voor de afdelingen iets over hun budget zijn gegaan, en daarom een bijdrage vragen van de afdelingen. Maar dat is een hele normale gang van zaken, daar arrondisementeel ook de uitgaven heeft gedaan voor afdeling.
Normale wijze worden er geen tussenkomsten van hogerhand gehouden op de financiën van de afdelingen. Zij hebben hun voorzitter, penningmeester en moeten zelf hun financieële boontjes doppen.
fernand is offline  
Oud 6 februari 2005, 15:36   #45
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
De gemeente kan elke fractie een toelage geven, daar staat de gemeente vrij van. En in evergem is dat ook zo. Maar dan gaan deze gelden (volgens aantal raadsleden) op de fractierekening.
Deze rekening moet zijn uitgaven voorleggen aan de ontvanger van de gemeente, en moeten dienen om educatieve doeleinden.
Ttz. cursusen bijwonen, aboneren op tijdschriften.
Maar deze afdracht is niet bij alle gemeenten insgeschreven! En ook niet wettelijk verplicht!
Dit zijn dan ook geen toelagen aan PARTIJEN, maar aan de RAADSLEDEN. Mr. Steenbok had het echter wel over gemeentelijke toelagen aan partijen. En dat laatste bestaat volgens mij niet.
Oud 6 februari 2005, 15:37   #46
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat heeft u volledig aan uzelf te danken, daar u hier op basis van halve informatie een brok fantasie plaatst. Niet verwonderlijk dat mensen dan gevat reageren.
Ik wil er wel op wijzen dat ik alleen stel hoe het er aan toegaat in een afdeling.
Ik hebn verder geen enkel kommentaat gegeven op steenbok; maar ja, hij weet het weer beter dan wijzelf!
fernand is offline  
Oud 6 februari 2005, 15:38   #47
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dit zijn dan ook geen toelagen aan PARTIJEN, maar aan de RAADSLEDEN. Mr. Steenbok had het echter wel over gemeentelijke toelagen aan partijen. En dat laatste bestaat volgens mij niet.
Dat is inderdaad heel juist. Dat is een grove leugen.
fernand is offline  
Oud 6 februari 2005, 15:59   #48
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Steenbok66's schermafbeelding

Standaard

Hier de tekst waarover het ging, afgetypt uit Het Belang van Limburg:

Vlaams Belang ontslaat gemeenteraadslid Peeters te Houthalen-Helchteren...

die op de lijst van het VB verkozen man zou zich niet onderwerpen aan de "opgelegde partijdiscipline"....

en de kommentaar van betrokkene doet de deur dicht:

"Dit is de Vlaams Belang-democratie waarbij alleen de leider iets mag zeggen. Het doet me denken aan de vroegere communistische regimes. De partij ontslaat iemand uit als die vragen stelt over de financiële toestand"....

Peeters heeft het daarbij in het bijzonder over de fractietoelage van het Vlaams Belang. Over deze gemeentelijke toelage aan de fractie rommelt het al een tijdje binnen de partij. Op 25 maart vroeg Roger Peeters tijdens de gemeenteraad inzage in de bestding van deze toelage omdat zijn eigen fractie - het Vlaams Blok toen nog - hem geen inzage wilde geven.
..... Peeters vermoedt gesjoemel en zal vandaag nog een proces-verbaal laten opstellen....
......
datum 22-11-2004

nochtans werd de zaak niet rechtgezet in de krant en dus niet aan mijn of iemand anders' fantasie ontsproten....
en van een grove leugen is ook geen sprake...

Laatst gewijzigd door Steenbok66 : 6 februari 2005 om 16:02.
Steenbok66 is offline  
Oud 6 februari 2005, 16:30   #49
Top Dog
Banneling

Top Dog's schermafbeelding

Standaard

Wat een bullshittopic!

Laatst gewijzigd door Top Dog : 6 februari 2005 om 16:49.
Top Dog is offline  
Oud 6 februari 2005, 16:45   #50
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66
Hier de tekst waarover het ging, afgetypt uit Het Belang van Limburg:

Vlaams Belang ontslaat gemeenteraadslid Peeters te Houthalen-Helchteren...

die op de lijst van het VB verkozen man zou zich niet onderwerpen aan de "opgelegde partijdiscipline"....

en de kommentaar van betrokkene doet de deur dicht:

"Dit is de Vlaams Belang-democratie waarbij alleen de leider iets mag zeggen. Het doet me denken aan de vroegere communistische regimes. De partij ontslaat iemand uit als die vragen stelt over de financiële toestand"....

Peeters heeft het daarbij in het bijzonder over de fractietoelage van het Vlaams Belang. Over deze gemeentelijke toelage aan de fractie rommelt het al een tijdje binnen de partij. Op 25 maart vroeg Roger Peeters tijdens de gemeenteraad inzage in de bestding van deze toelage omdat zijn eigen fractie - het Vlaams Blok toen nog - hem geen inzage wilde geven.
..... Peeters vermoedt gesjoemel en zal vandaag nog een proces-verbaal laten opstellen....
......
datum 22-11-2004

nochtans werd de zaak niet rechtgezet in de krant en dus niet aan mijn of iemand anders' fantasie ontsproten....
en van een grove leugen is ook geen sprake...
De gelden betaald aan d fractie, komen op een speciale rekening alleen van de fractie.
De controle van de uitgaven, van de gelden gebeuren door de gemeente. Want om die subsidie te verkrijgen heeft de gemeente ook verplichtingen opgelegd. Men zal met deze gelden geen postzegels aankopen, enz.....
Wanneer de partij, en hier wordt bedoeld de partij afdeling houthalen, iemand ontslaat, is dat hun goed recht!
Het ontslag wordt steeds gedragen door het bestuur van de afdelinge en het arrondisementeel bestuur.
Maar de ontslagen heeft altijd het recht om verder zijn mandaat uit te oefenen.
Men kan hem dat NOOIT afnemen. Hij is een verkozene, en hij dient zijn mandaaat zelf af te staan. Is hij daar niet mee akkoord dan blijft hij zetelen als onafhankelijke.
En als men ziet dat hij zijn mandaat heeft afgestaan, mits aangetekende brief, door hem getekend en verstuurt aan de gemeentesecretaris, zit er hier een behoorlijke vlieg op. Zowel op de berichtgeving, als op het antwoord van de mandataris!
fernand is offline  
Oud 6 februari 2005, 17:20   #51
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
En als men ziet dat hij zijn mandaat heeft afgestaan, mits aangetekende brief, door hem getekend en verstuurt aan de gemeentesecretaris, zit er hier een behoorlijke vlieg op. Zowel op de berichtgeving, als op het antwoord van de mandataris!
Inderdaad, er is daar een potje dat die mandataris zelf gesloten wil houden. Is men immers niet meer met de partij akkoord, dan kan die partij de mandataris op geen enkele manier tot ontslag als gemeenteraadslid dwingen. Dit komt immers iemand toe krachtens de verkiezing, niet door de partij.
Oud 7 februari 2005, 18:36   #52
manuel put
Vreemdeling

Stuur een bericht via ICQ naar manuel put Stuur een bericht via Instant Messenger naar manuel put
Standaard tuurlijk brave jongen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus
Vlaanderen hoeft zich absoluut niet aan te sluiten bij Nederland (een aansluiting van Zeeuws-Vlaanderen bij Vlaanderen daarentegen valt misschien wel te overwegen). Vlaanderen moet uitgroeien tot een overwegend blanke zone waar men nog zonder complexen blank mag zijn.
manuel put is offline  
Oud 7 februari 2005, 18:40   #53
manuel put
Vreemdeling

Stuur een bericht via ICQ naar manuel put Stuur een bericht via Instant Messenger naar manuel put
Standaard

Ik zou ook nog zeggen dan kunnen we allemaal in van die "mooie bruine uniformen" rond marcheren en sieg heil filip roepen. En ja waarom niet misschien moeten we ieddereen die niet blank is uitroeien. Ik hoop dat je ooit met wat minder misselijke dromen wakker wordt en beseft dat welk ras en welke godsdienst je hebt er niet toe doet, maar de persoon die je bent des te meer.
manuel put is offline  
Oud 7 februari 2005, 18:50   #54
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zou ook nog zeggen dan kunnen we allemaal in van die "mooie bruine uniformen" rond marcheren en sieg heil filip roepen. En ja waarom niet misschien moeten we ieddereen die niet blank is uitroeien.
En opnieuw een atlantikwall bouwen, en het parlement afschaffen, en de rozen driehoek weer invoeren, en de belastingen doen stijgen, en goed weer verbieden, en ervoor zorgen dat Charleroi naar tweede klasse degradeert, en de paashaas marineren en opeten, en en en .....
PAJOT is offline  
Oud 7 februari 2005, 21:31   #55
Kamacypta
Vreemdeling

Kamacypta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem
Nou, als dit de vorm van democratie is die het Vlaams Belang aanhangt, dan mag Vlaanderen voor mijn part gerust onafhankelijk worden op zichzelf, en pas als het wat volwassener is bij Nederland komen.
Politics.nl is een ander forum kameraad
Oud 7 februari 2005, 21:32   #56
Kamacypta
Vreemdeling

Standaard

[size=7]EIGEN VOLK EERST[/size]
[size=7] [/size]
Oud 7 februari 2005, 23:32   #57
la_Principessa
Banneling

la_Principessa's schermafbeelding

Standaard

jaja ik denk dat we d�*t ondertussen wel al zoon miljoen keer gehoord hebben.
Die lagereschool-mentaliteit eigenlijk (ikke eerst).jeez grow op ofzo?
Ook die 'kliklijnen' voor leerkrachten... Mijn moeder is leerkracht en die heeft zoon blok-gabberke in haar klas, reken maar dat ze op de 'lijst' staat.
so what? wat zijn jullie er mee van plan misschien?
Trouwens als er gediscuteerd word in een klas hebben leerkrachten toch altijd een mening, als het over VB gaat zouden ze ineens moeten zwijgen?

Sorry maar waar zijn jullie eigenlijk mee bezig.
Zogenaamde 'democratische' partij. Trouwens mijn antwoord op de -sorry wouden jullie dat echt een peiling noemen?- is NEEN.
la_Principessa is offline  
Oud 8 februari 2005, 01:25   #58
ilfalco
Minister-President

Standaard

Waarom denk je dat er een commissie bestaat om klachten in te dienen tegen leerkrachten die hun beroep misbruiken om leerlingen te indoctrineren ... maar zollang het tegen rechts is mag alles hé. Maar als een leerkrecht het zelfde zou zeggen over spa of Groen dan is hij z'n job kwijt , net als die doelopbouwwerker die ooit lid was van de NSV ook gebroodroofd ....
ilfalco is offline  
Oud 8 februari 2005, 10:36   #59
Kamacypta
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door la_Principessa
Ook die 'kliklijnen' voor leerkrachten... Mijn moeder is leerkracht en die heeft zoon blok-gabberke in haar klas, reken maar dat ze op de 'lijst' staat.
Trouwens als er gediscuteerd word in een klas hebben leerkrachten toch altijd een mening, als het over VB gaat zouden ze ineens moeten zwijgen?

Zogenaamde 'democratische' partij. Trouwens mijn antwoord op de -sorry wouden jullie dat echt een peiling noemen?- is NEEN.
Wie noemt u in deze tijden dan wel "Democratisch" ? De vld??
Oud 8 februari 2005, 10:49   #60
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door la_Principessa

De leraren hoeven GEEN MENING te verkondigen aan hun leerlingen, de leraar MOET zich neutraal opstelen.
De zogenaamde kliklijn was opgezet omdat er nogal veel "democratische" leraren -essen waren, welke in hun lassen het Vlaams Blok vorstelden als de vervanger van de nationaal SOCIALITISCHE partij.
Daarom werd deze kliklijn opgezet om deze leraars en essen, nij het volgende ouderenbezoek eens de vraag te stellen om zich neutraal op te stellen.
In de scholen worden de nieuwe generatie's klaar gestoomd.
Dus men mag wel verwachten dat dit op een eerlijke manier gebeurt, want tenslotte worden de leerkrachten eveneens betaamld met belastingsgeld van Vlaams Blokkers!
fernand is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be