![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| be.politics Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep be.politics. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 |
|
|
"Karel "de Jazz" Jansens" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected] i.nl... > Ghingis Khan wrote: > >> "Karel "de Jazz" Jansens" <[email protected]> schreef in >> bericht news:[email protected] i.nl... >> >>>Kristoff Bonne wrote: >>> >>> >>>>Gegroet, >>>> >>>>Ghingis Khan schreef: >>>> >>>> >>>>>En ik welke dacht dat enkel vreemdelingen stemrecht hebben, al de rest >>>>>heeft *stemplicht* >>>> >>>> >>>>Goed idee. Stemplicht afschaffen. Dan is de Vlaams blok .. belang .. >>>>bedrog (dixit de rechtvaardige rechters, om toch een beetje on-topic te >>>>zijn in be.tv en be.radio) onmiddelijk de helft van haar kiezers kwijt. >>> >>>Afschaffing van stemplicht staat in het programma van het Vlaams Belang. >>> >> >> >> Dat na onderzoek blijkt dat het Vlaams Belang de trouwste stemmers heeft >> heeft PC nog nooit van gehoord, alhoewel zij het onderzoek gedaan hebben. > > Toch wel. Dat is ook de reden waarom het ballonnetje "stemplicht > afschaffen om het Vlaams Belang te fnuiken", dat door enkele voortvarende > Correcto's was gelanceerd, zo snel weer werd neergehaald door onze > "democratische" leiders. Of hebt gij er onlangs nog iets over gehoord? > Heuuuuu .. nee.........inderdaad. -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ |
|
|
#42 |
|
|
Koen Godderis wrote:
> Dat is het "verstrengelen" van de 5 machten: > -wetgevende (politici) > -uitvoerende (regering) > -rechterlijke (federale politie - parketten- gerecht) > -media (mediabazen - mediamensen) > -industrie (industriëlen) > Mvg, > Koen Je bent de vakbonden nog vergeten. Voor iedere percent opslag dat ze afdwingen, komen er weer vijf percent werklozen bij. -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=- Posted from http://www.iRadio.be -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=- |
|
|
#43 |
|
|
"hedwig" <hedwig-eembeeck@tiscalinetpuntjebe> schreef in bericht news:[email protected] i.nl... > > "Stoffel" <wamdue2002(nospam)@hotmail.com> schreef in bericht > news:[email protected]... >> >> Welja, je hebt een punt dat de "stemplicht" een zekere inbreuk betreft op > de >> vrijheid van de burger. Dat klopt zeker. Alleen moet je je ook eens >> afvragen wat het meest democratisch is? Zo is het bij "stemrecht" bvb. >> mogelijk dat staatshoofden verkozen worden met minder dan 1/4e van de >> kiezers achter zich (minder dan de helft gaat stemmen en staatshoofd wint > de >> verkiezingen slechts met een kleine meerderheid). Je kan je dan afvragen >> wat de legitimiteit van zo'n staatshoofd is? Hij is namelijk slechts > zeker >> dat er een redelijk kleine minderheid achter hem staat... Met stemplicht >> heb je dat probleem niet. What you see, is what you get zou je kunnen >> stellen. Een staatshoofd die wint met 51%, is tenminste er tenminste > zeker >> van dat een meerderheid van het volk achter hem staat, wat in mijn ogen >> bevorderlijk is voor z'n legitimiteit, en dus de democratie. > > Niet helemaal waar. > Degene die "moet" gaan stemmen, stemt méér met de vogelenpik als wat > anders. > Legitimiteit is hier dus een duur woord ... En in hoeverre zo een "je m'en > fous"-stem de democratie dient ? Tja ... Inderdaad, niet helemaal waar, maar wel grotendeels, denk ik toch. Het is altijd een afwegen van voor en nadelen. Voor de democratie lijkt stemplicht me meer voordelen dan nadelen te hebben, voor de vrijheid heeft stemrecht meer voor dan nadelen. Beide stellingen zijn discussieerbaar, maar ik denk wel dat het in grote lijnen hierop neerkomt. |
|
|
#44 |
|
|
"Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Stoffel" <wamdue2002(nospam)@hotmail.com> schreef in bericht > news:[email protected]... >> >> "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]... >>> >>> "Karel "de Jazz" Jansens" <[email protected]> schreef in >>> bericht news:[email protected] i.nl... >>>> kevin wrote: >>>> >>>>> Zolang er idioten als jij stemrecht hebben is het logisch dat >>>>> democratie >>>>> alleen ons land niet vooruit gaat helpen. >>>> >>>> Dat is totalitaire zen! >>>> >>> >>> Dan spreekt hij noh over *stemrecht*. >>> >>> En ik welke dacht dat enkel vreemdelingen stemrecht hebben, al de rest >>> heeft *stemplicht* >>> >>> Russen kunnen hier stemmen, probeer jij dat eens in Rusland zonder Rus >>> te zijn ? >> >> wees blij dat het hier beter is dan! een belangrijke volkswijsheid zegt: >> begin bij uzelf. > > Hier beter ? lees het vervolg van de discussie die door Dirk Vermeer al opgestart werd. |
|
|
#45 |
|
|
"deekodiver" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Stoffel" <wamdue2002(nospam)@hotmail.com> schreef in bericht > news:[email protected]... >> >> "deekodiver" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]... >> > >> > "Stoffel" <wamdue2002(nospam)@hotmail.com> schreef in bericht >> > news:[email protected]... >> >> >> >> "Dirk Vermeer" <Dirk Vermeer trace veeg dit [email protected]> schreef in >> >> bericht >> >> news:[email protected]... >> >> > >> >> > "Stoffel" <wamdue2002(nospam)@hotmail.com> schreef in bericht >> >> > news:[email protected]... >> >> >> >> >> >> "Dirk Vermeer" <Dirk Vermeer trace veeg dit [email protected]> schreef in >> >> >> bericht news:[email protected]... >> >> >>> >> >> >>> "Stoffel" <wamdue2002(nospam)@hotmail.com> schreef in bericht >> >> >>> news:[email protected]... >> >> >>>> >> >> >>>> "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht >> >> >>>> news:[email protected]... >> >> >>>>> >> >> >>>>> "Karel "de Jazz" Jansens" <[email protected]> schreef >> >> >>>>> in >> >> >>>>> bericht >> >> >>>>> news:[email protected] i.nl... >> >> >>>>>> kevin wrote: >> >> >>>>>> >> >> >>>>>>> Zolang er idioten als jij stemrecht hebben is het logisch dat >> >> >>>>>>> democratie >> >> >>>>>>> alleen ons land niet vooruit gaat helpen. >> >> >>>>>> >> >> >>>>>> Dat is totalitaire zen! >> >> >>>>>> >> >> >>>>> >> >> >>>>> Dan spreekt hij noh over *stemrecht*. >> >> >>>>> >> >> >>>>> En ik welke dacht dat enkel vreemdelingen stemrecht hebben, al >> >> >>>>> de >> >> >>>>> rest >> >> >>>>> heeft *stemplicht* >> >> >>>>> >> >> >>>>> Russen kunnen hier stemmen, probeer jij dat eens in Rusland >> >> >>>>> zonder >> >> >>>>> Rus >> >> >>>>> te zijn ? >> >> >>>> >> >> >>>> wees blij dat het hier beter is dan! een belangrijke >> >> >>>> volkswijsheid >> >> >>>> zegt: begin bij uzelf. >> >> >>> >> >> >>> >> >> >>> wat is "beter" ? >> >> >> >> >> >> stemrecht. >> >> > >> >> > Heb ik "stemrecht" of "stemplicht" ? >> >> > >> >> > >> >> >> hoe meer mensen kunnen stemmen, hoe democratischer de samenleving. >> >> > >> >> > >> >> > "kunnen" "mogen" of "moeten" ? >> >> >> >> >> >> Welja, je hebt een punt dat de "stemplicht" een zekere inbreuk betreft >> >> op >> >> de >> >> vrijheid van de burger. Dat klopt zeker. Alleen moet je je ook eens >> >> afvragen wat het meest democratisch is? Zo is het bij "stemrecht" >> >> bvb. >> >> mogelijk dat staatshoofden verkozen worden met minder dan 1/4e van de >> >> kiezers achter zich (minder dan de helft gaat stemmen en staatshoofd >> >> wint >> >> de >> >> verkiezingen slechts met een kleine meerderheid). Je kan je dan >> >> afvragen >> >> wat de legitimiteit van zo'n staatshoofd is? Hij is namelijk slechts >> >> zeker >> >> dat er een redelijk kleine minderheid achter hem staat... Met >> >> stemplicht >> >> heb je dat probleem niet. What you see, is what you get zou je kunnen >> >> stellen. Een staatshoofd die wint met 51%, is tenminste er tenminste >> >> zeker >> >> van dat een meerderheid van het volk achter hem staat, wat in mijn >> >> ogen >> >> bevorderlijk is voor z'n legitimiteit, en dus de democratie. >> >> >> >> Omdat ik echter vind dat vrijheid van alles de basis moet zijn ben ik >> >> echter >> >> wel voor stemrecht, maar dan op een andere manier dan meestal >> >> toegepast. >> >> Voor zover ik weet moet men in landen waar stemrecht geldt, eerst >> >> inschrijven of registreren om te mogen stemmen. Wel ik ben voor het >> >> omgekeerde systeem. Iedereen is automatisch ingeschreven, en als je >> >> verkiest om niet te stemmen, dan kan dat altijd, zonder motivatie, >> >> maar >> >> je >> >> moet uitschrijven. Zo zorg je ervoor dat mensen die niet stemmen, >> >> daar >> >> ook >> >> werkelijk over nagedacht hebben. >> >> >> >> >> > Uw beschrijving is volledig analoog met de opkomstplicht zoals we die >> > op >> > vandaag kennen. >> > Indien je in je stemhokje niet wenst te stemmen, dan is dit je volledig >> > recht. >> > Hoewel de opkomstplicht op het eerste gezicht ondemactrisch lijkt, is >> > het >> > resultaat ervan de meest democratische en representatieve >> > afspiegeling van wat het volk heeft beslist. >> > Stemplicht vervangen door stemrecht is enkel goed voor partijen met de >> > meest gemotiveerde kiezers. >> >> inderdaad. Maar ook de opkostplicht vind ik niet nodig. Als je wil, kun >> je >> ook al op voorhand aangeven dat je niet wil stemmen, dan moet je ook niet >> meer opkomen. Lijkt me efficienter, en vrijer. >> >> > Kan voor mensen afhangen of je dit kan doen vanuit je luie zetel, met de > post, of via email.- > als je echter niet aan een stemming wilt meedoen en daarvoor bv naar het > stadhuis moet gaan, kan je evengoed je veto stellen in het > stemhokje. Inderdaad, die keuze heb je altijd. Je kan je altijd niet uitschrijven en wil gaan 'niet stemmen'. > Kiesgeheim is misschien ook een punt. Je maakt je immers ook kenbaar dat > je NIET kiest. > Op voorhand aangeven dat je niet wil stemmen, hoever op voorhand?. > Veronderstel dat er op het laatst nog door een partij een reeks > punten wordt aangenomen waar je je hoegenaamd niet mee akkoord verklaart. op voorhand kan dan bvb elektronisch of telefonisch en dit tot de dag voor de verkiezingen, bvb om 23.59. Dat lijkt me technisch volkomen haalbaar. |
|
|
#46 |
|
|
"Pekelzout " <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Koen Godderis wrote: > >> Dat is het "verstrengelen" van de 5 machten: > >> -wetgevende (politici) >> -uitvoerende (regering) >> -rechterlijke (federale politie - parketten- gerecht) >> -media (mediabazen - mediamensen) >> -industrie (industriëlen) > > >> Mvg, >> Koen > > Je bent de vakbonden nog vergeten. Voor iedere percent opslag dat ze > afdwingen, komen er weer vijf percent werklozen bij. 5% vind ik nu wel wat overdreven maar je hebt gelijk als je stelt dat de vakbonden een probleem kunnen vormen voor de toekomst van de wereld. Ik bedoel: de vakbonden hebben hun nut bewezen in het verleden maar volgens mij zijn ze grotendeels achterhaald, toch in bvb. ons land, in landen waar de industriële economie aan het opbloeien is, hebben vakbonden dan weer wel werk te verrichten, net zoals ze dat bij ons deden, 100 jaar geleden. In mijn ogen hebben vakbonden de dag van vandaag teveel macht en verdedigen ze enkel de belangen van de werknemers, helaas vaak tegen het algemene belang, of noem het de algemene efficientie van onze maatschappij in. Wat niet wegneemt dat er een drukkingsgroep mag en moet zijn om de belangen van de werknemers te verdedigen, alleen gebeurt dat in mijn ogen vaak op een onverantwoorde manier en misbruikt men vaak hun macht, alsof men er nog altijd vanuit gaat dat de werkgevers de werknemers willen uitbuiten zoals dat 100 jaar geleden gebeurde. In mijn ogen is de tijd rijp om terug naar een systeem te gaan waarbij werknemers zelf op individuele basis hun rechten en plichten gaan regelen met hun werkgever. |
|
|
#47 |
|
|
"Stoffel" <wamdue2002(nospam)@hotmail.com> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> >> "Stoffel" <wamdue2002(nospam)@hotmail.com> schreef in bericht >> news:[email protected]... >>> >>> "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht >>> news:[email protected]... >>>> >>>> "Karel "de Jazz" Jansens" <[email protected]> schreef in >>>> bericht news:[email protected] i.nl... >>>>> kevin wrote: >>>>> >>>>>> Zolang er idioten als jij stemrecht hebben is het logisch dat >>>>>> democratie >>>>>> alleen ons land niet vooruit gaat helpen. >>>>> >>>>> Dat is totalitaire zen! >>>>> >>>> >>>> Dan spreekt hij noh over *stemrecht*. >>>> >>>> En ik welke dacht dat enkel vreemdelingen stemrecht hebben, al de rest >>>> heeft *stemplicht* >>>> >>>> Russen kunnen hier stemmen, probeer jij dat eens in Rusland zonder Rus >>>> te zijn ? >>> >>> wees blij dat het hier beter is dan! een belangrijke volkswijsheid >>> zegt: begin bij uzelf. >> >> Hier beter ? > > lees het vervolg van de discussie die door Dirk Vermeer al opgestart werd. en daarom is het hier beter ? Jij leest blijkbaar geen buitenlands nieuws ? http://www.stephenpollard.net/001564.html -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ |
|
|
#48 |
|
|
"Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Stoffel" <wamdue2002(nospam)@hotmail.com> schreef in bericht > news:[email protected]... >> >> "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]... >>> >>> "Stoffel" <wamdue2002(nospam)@hotmail.com> schreef in bericht >>> news:[email protected]... >>>> >>>> "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht >>>> news:[email protected]... >>>>> >>>>> "Karel "de Jazz" Jansens" <[email protected]> schreef in >>>>> bericht news:[email protected] i.nl... >>>>>> kevin wrote: >>>>>> >>>>>>> Zolang er idioten als jij stemrecht hebben is het logisch dat >>>>>>> democratie >>>>>>> alleen ons land niet vooruit gaat helpen. >>>>>> >>>>>> Dat is totalitaire zen! >>>>>> >>>>> >>>>> Dan spreekt hij noh over *stemrecht*. >>>>> >>>>> En ik welke dacht dat enkel vreemdelingen stemrecht hebben, al de rest >>>>> heeft *stemplicht* >>>>> >>>>> Russen kunnen hier stemmen, probeer jij dat eens in Rusland zonder Rus >>>>> te zijn ? >>>> >>>> wees blij dat het hier beter is dan! een belangrijke volkswijsheid >>>> zegt: begin bij uzelf. >>> >>> Hier beter ? >> >> lees het vervolg van de discussie die door Dirk Vermeer al opgestart >> werd. > en daarom is het hier beter ? > Jij leest blijkbaar geen buitenlands nieuws ? > http://www.stephenpollard.net/001564.html ik ken dat artikel. hoeveel dergelijke artikels zijn er? het kan ook moeilijk als onafhankelijke journalistiek voorgesteld worden als je de achtergrond van stephen pollard kent. |
|
|
#49 |
|
|
"Stoffel" <wamdue2002(nospam)@hotmail.com> schreef in bericht news:m%[email protected]... > > "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> >> "Stoffel" <wamdue2002(nospam)@hotmail.com> schreef in bericht >> news:[email protected]... >>> >>> "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht >>> news:[email protected]... >>>> >>>> "Stoffel" <wamdue2002(nospam)@hotmail.com> schreef in bericht >>>> news:[email protected]... >>>>> >>>>> "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht >>>>> news:[email protected]... >>>>>> >>>>>> "Karel "de Jazz" Jansens" <[email protected]> schreef in >>>>>> bericht news:[email protected] i.nl... >>>>>>> kevin wrote: >>>>>>> >>>>>>>> Zolang er idioten als jij stemrecht hebben is het logisch dat >>>>>>>> democratie >>>>>>>> alleen ons land niet vooruit gaat helpen. >>>>>>> >>>>>>> Dat is totalitaire zen! >>>>>>> >>>>>> >>>>>> Dan spreekt hij noh over *stemrecht*. >>>>>> >>>>>> En ik welke dacht dat enkel vreemdelingen stemrecht hebben, al de >>>>>> rest >>>>>> heeft *stemplicht* >>>>>> >>>>>> Russen kunnen hier stemmen, probeer jij dat eens in Rusland zonder >>>>>> Rus te zijn ? >>>>> >>>>> wees blij dat het hier beter is dan! een belangrijke volkswijsheid >>>>> zegt: begin bij uzelf. >>>> >>>> Hier beter ? >>> >>> lees het vervolg van de discussie die door Dirk Vermeer al opgestart >>> werd. >> en daarom is het hier beter ? >> Jij leest blijkbaar geen buitenlands nieuws ? >> http://www.stephenpollard.net/001564.html > > ik ken dat artikel. hoeveel dergelijke artikels zijn er? > het kan ook moeilijk als onafhankelijke journalistiek voorgesteld worden > als je de achtergrond van stephen pollard kent. Ahh wat hij schrijft is dus onjuist.............. Tja zo kennen we PC enkel wat PC schrijft is juist. -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ |
|
|
#50 |
|
|
"Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Stoffel" <wamdue2002(nospam)@hotmail.com> schreef in bericht > news:m%[email protected]... >> >> "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]... >>> >>> "Stoffel" <wamdue2002(nospam)@hotmail.com> schreef in bericht >>> news:[email protected]... >>>> >>>> "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht >>>> news:[email protected]... >>>>> >>>>> "Stoffel" <wamdue2002(nospam)@hotmail.com> schreef in bericht >>>>> news:[email protected]... >>>>>> >>>>>> "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht >>>>>> news:[email protected]... >>>>>>> >>>>>>> "Karel "de Jazz" Jansens" <[email protected]> schreef in >>>>>>> bericht news:[email protected] i.nl... >>>>>>>> kevin wrote: >>>>>>>> >>>>>>>>> Zolang er idioten als jij stemrecht hebben is het logisch dat >>>>>>>>> democratie >>>>>>>>> alleen ons land niet vooruit gaat helpen. >>>>>>>> >>>>>>>> Dat is totalitaire zen! >>>>>>>> >>>>>>> >>>>>>> Dan spreekt hij noh over *stemrecht*. >>>>>>> >>>>>>> En ik welke dacht dat enkel vreemdelingen stemrecht hebben, al de >>>>>>> rest >>>>>>> heeft *stemplicht* >>>>>>> >>>>>>> Russen kunnen hier stemmen, probeer jij dat eens in Rusland zonder >>>>>>> Rus te zijn ? >>>>>> >>>>>> wees blij dat het hier beter is dan! een belangrijke volkswijsheid >>>>>> zegt: begin bij uzelf. >>>>> >>>>> Hier beter ? >>>> >>>> lees het vervolg van de discussie die door Dirk Vermeer al opgestart >>>> werd. >>> en daarom is het hier beter ? >>> Jij leest blijkbaar geen buitenlands nieuws ? >>> http://www.stephenpollard.net/001564.html >> >> ik ken dat artikel. hoeveel dergelijke artikels zijn er? >> het kan ook moeilijk als onafhankelijke journalistiek voorgesteld worden >> als je de achtergrond van stephen pollard kent. > Ahh wat hij schrijft is dus onjuist.............. > Tja zo kennen we PC enkel wat PC schrijft is juist. ahja, het heeft nog lang geduurd voor je met je argument van politieke correctheid afkwam... ik heb het je ooit al eens uitgelegd, de band tussen Stephen Pollard en het vlaams belang. |
|
|
#51 |
|
|
"Stoffel" <wamdue2002(nospam)@hotmail.com> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> >> "Stoffel" <wamdue2002(nospam)@hotmail.com> schreef in bericht >> news:m%[email protected]... >>> >>> "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht >>> news:[email protected]... >>>> >>>> "Stoffel" <wamdue2002(nospam)@hotmail.com> schreef in bericht >>>> news:[email protected]... >>>>> >>>>> "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht >>>>> news:[email protected]... >>>>>> >>>>>> "Stoffel" <wamdue2002(nospam)@hotmail.com> schreef in bericht >>>>>> news:[email protected]... >>>>>>> >>>>>>> "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht >>>>>>> news:[email protected]... >>>>>>>> >>>>>>>> "Karel "de Jazz" Jansens" <[email protected]> schreef in >>>>>>>> bericht news:[email protected] i.nl... >>>>>>>>> kevin wrote: >>>>>>>>> >>>>>>>>>> Zolang er idioten als jij stemrecht hebben is het logisch dat >>>>>>>>>> democratie >>>>>>>>>> alleen ons land niet vooruit gaat helpen. >>>>>>>>> >>>>>>>>> Dat is totalitaire zen! >>>>>>>>> >>>>>>>> >>>>>>>> Dan spreekt hij noh over *stemrecht*. >>>>>>>> >>>>>>>> En ik welke dacht dat enkel vreemdelingen stemrecht hebben, al de >>>>>>>> rest >>>>>>>> heeft *stemplicht* >>>>>>>> >>>>>>>> Russen kunnen hier stemmen, probeer jij dat eens in Rusland zonder >>>>>>>> Rus te zijn ? >>>>>>> >>>>>>> wees blij dat het hier beter is dan! een belangrijke volkswijsheid >>>>>>> zegt: begin bij uzelf. >>>>>> >>>>>> Hier beter ? >>>>> >>>>> lees het vervolg van de discussie die door Dirk Vermeer al opgestart >>>>> werd. >>>> en daarom is het hier beter ? >>>> Jij leest blijkbaar geen buitenlands nieuws ? >>>> http://www.stephenpollard.net/001564.html >>> >>> ik ken dat artikel. hoeveel dergelijke artikels zijn er? >>> het kan ook moeilijk als onafhankelijke journalistiek voorgesteld worden >>> als je de achtergrond van stephen pollard kent. >> Ahh wat hij schrijft is dus onjuist.............. >> Tja zo kennen we PC enkel wat PC schrijft is juist. > > ahja, het heeft nog lang geduurd voor je met je argument van politieke > correctheid afkwam... > ik heb het je ooit al eens uitgelegd, de band tussen Stephen Pollard en > het vlaams belang. De band al eens gezien tussen Putin en het Vlaams Belang ? Op welke verkiesbare plaats stond Stephen Pollard ? -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ |
|
|
#52 |
|
|
"Stoffel" <wamdue2002(nospam)@hotmail.com> schreef in bericht news:[email protected]... > ahja, het heeft nog lang geduurd voor je met je argument van politieke > correctheid afkwam... > ik heb het je ooit al eens uitgelegd, de band tussen Stephen Pollard en het > vlaams belang. > > spreekt het VB nooit de waarheid, Stoffel ? Heeft ze nog nooit een juiste analyse gemaakt ? hedwig |
|
|
#53 |
|
|
"Stoffel" <wamdue2002(nospam)@hotmail.com> schreef in bericht news:[email protected]... > > "hedwig" <hedwig-eembeeck@tiscalinetpuntjebe> schreef in bericht > news:[email protected] i.nl... > > > > "Stoffel" <wamdue2002(nospam)@hotmail.com> schreef in bericht > > news:[email protected]... > >> > >> Welja, je hebt een punt dat de "stemplicht" een zekere inbreuk betreft op > > de > >> vrijheid van de burger. Dat klopt zeker. Alleen moet je je ook eens > >> afvragen wat het meest democratisch is? Zo is het bij "stemrecht" bvb. > >> mogelijk dat staatshoofden verkozen worden met minder dan 1/4e van de > >> kiezers achter zich (minder dan de helft gaat stemmen en staatshoofd wint > > de > >> verkiezingen slechts met een kleine meerderheid). Je kan je dan afvragen > >> wat de legitimiteit van zo'n staatshoofd is? Hij is namelijk slechts > > zeker > >> dat er een redelijk kleine minderheid achter hem staat... Met stemplicht > >> heb je dat probleem niet. What you see, is what you get zou je kunnen > >> stellen. Een staatshoofd die wint met 51%, is tenminste er tenminste > > zeker > >> van dat een meerderheid van het volk achter hem staat, wat in mijn ogen > >> bevorderlijk is voor z'n legitimiteit, en dus de democratie. > > > > Niet helemaal waar. > > Degene die "moet" gaan stemmen, stemt méér met de vogelenpik als wat > > anders. > > Legitimiteit is hier dus een duur woord ... En in hoeverre zo een "je m'en > > fous"-stem de democratie dient ? Tja ... > > Inderdaad, niet helemaal waar, maar wel grotendeels, denk ik toch. Het is > altijd een afwegen van voor en nadelen. Voor de democratie lijkt stemplicht > me meer voordelen dan nadelen te hebben, voor de vrijheid heeft stemrecht > meer voor dan nadelen. Beide stellingen zijn discussieerbaar, maar ik denk > wel dat het in grote lijnen hierop neerkomt. Inderdaad, beide stellingen hebben hun voor- en nadelen. Maar bij alle onderzoeken, wat stemmen toch eigenlijk is, tracht men zoveel mogelijk de "ruis" (om een term uit de techniek te gebruiken) te elimineren, omdat deze ruis de resultaten van het onderzoek mistig maken. Stemplicht veroorzaakt deze ruis, om hiervoor aangehaalde redenen. Overigens is België één van de laatste landen waar stemplicht bestaat. Dat zou toch wel extra aan het denken moeten zetten. De enige reden waarom ze hier in België nog bestaat is omdat politiekers houden van "gewoontestemmers" en een hekel hebben aan bewuste en kritische burgers die hun beleid onder de loep nemen en o wee hun stemgedrag daarvan doen afhangen. Anders was ze allang weg. Politieke berekening dus. hedwig |
|
|
#54 |
|
|
"Stoffel" <wamdue2002(nospam)@hotmail.com> schreef in bericht news:[email protected]... > > Je bent de vakbonden nog vergeten. Voor iedere percent opslag dat ze > > afdwingen, komen er weer vijf percent werklozen bij. > > 5% vind ik nu wel wat overdreven maar je hebt gelijk als je stelt dat de > vakbonden een probleem kunnen vormen voor de toekomst van de wereld. Ik > bedoel: de vakbonden hebben hun nut bewezen in het verleden maar volgens mij > zijn ze grotendeels achterhaald, toch in bvb. ons land, in landen waar de > industriële economie aan het opbloeien is, hebben vakbonden dan weer wel > werk te verrichten, net zoals ze dat bij ons deden, 100 jaar geleden. In > mijn ogen hebben vakbonden de dag van vandaag teveel macht en verdedigen ze > enkel de belangen van de werknemers, helaas vaak tegen het algemene belang, > of noem het de algemene efficientie van onze maatschappij in. Wat niet > wegneemt dat er een drukkingsgroep mag en moet zijn om de belangen van de > werknemers te verdedigen, alleen gebeurt dat in mijn ogen vaak op een > onverantwoorde manier en misbruikt men vaak hun macht, alsof men er nog > altijd vanuit gaat dat de werkgevers de werknemers willen uitbuiten zoals > dat 100 jaar geleden gebeurde. In mijn ogen is de tijd rijp om terug naar > een systeem te gaan waarbij werknemers zelf op individuele basis hun rechten > en plichten gaan regelen met hun werkgever. Vakbonden zijn en zullen er altijd nodig zijn. In elk economisch stelsel, dus ook bij ons. Macht moet altijd een tegenmacht hebben. Maar het is wel juist dat de vakbonden tegenwoordig een luguber en gevaarlijk spelletje aan het spelen zijn, en hun macht misbruiken. hedwig |
|
|
#55 |
|
|
"Stoffel" <wamdue2002(nospam)@hotmail.com> schreef > > Inderdaad, niet helemaal waar, maar wel grotendeels, denk ik toch. Het is > altijd een afwegen van voor en nadelen. Voor de democratie lijkt > stemplicht me meer voordelen dan nadelen te hebben, Wat is het voordeel van niet gemotiveerde kiezers te dwingen om te gaan stemmen ? |
|
|
#56 |
|
|
"Stoffel" <wamdue2002(nospam)@hotmail.com> schreef > ik heb het je ooit al eens uitgelegd, de band tussen Stephen Pollard en > het vlaams belang. so ? is hij dan _bij voorbaat_ ongeloofwaardig ? |
|
|
#57 |
|
|
"Stoffel" <wamdue2002(nospam)@hotmail.com> schreef >> >> Je bent de vakbonden nog vergeten. Voor iedere percent opslag dat ze >> afdwingen, komen er weer vijf percent werklozen bij. > > 5% vind ik nu wel wat overdreven maar je hebt gelijk als je stelt dat de > vakbonden een probleem kunnen vormen voor de toekomst van de wereld. uh ? voor de wereld ? Hopelijk blijft de rest van de wereld nog lang gespaard van vakbonden zoals hier. |
|
|
#58 |
|
|
"Dirk Vermeer" <Dirk Vermeer trace veeg dit [email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Stoffel" <wamdue2002(nospam)@hotmail.com> schreef > >> >> Inderdaad, niet helemaal waar, maar wel grotendeels, denk ik toch. Het >> is altijd een afwegen van voor en nadelen. Voor de democratie lijkt >> stemplicht me meer voordelen dan nadelen te hebben, > > Wat is het voordeel van niet gemotiveerde kiezers te dwingen om te gaan > stemmen ? je dwingt ze om een keuze te maken, eventueel is die keuze blanco of ongeldig. Ik denk niet dat er veel mensen zijn die zomaar willekeurig een partij aankruisen om er vanaf te zijn. Ze kiezers zullen zich in mijn ogen gewoon laten leiden door hun voorkeur, eventueel zonder daarover echt na te denken. Uiteindelijk heeft wel quasi 100% meegedaan aan het democratisch proces, dus achteraf heeft niemand eigenlijk recht tot klagen over de meerderheid die gevormd wordt: legitimiteit van die meerderheid dus. Wat niet wegneemt dat ik voor stemrecht ben, met uitschrijven voor wie niet wil stemmen. |
|
|
#59 |
|
|
"hedwig" <hedwig-eembeeck@tiscalinetpuntjebe> schreef in bericht news:[email protected] i.nl... > Inderdaad, beide stellingen hebben hun voor- en nadelen. > Maar bij alle onderzoeken, wat stemmen toch eigenlijk is, tracht men > zoveel > mogelijk de "ruis" (om een term uit de techniek te gebruiken) te > elimineren, > omdat deze ruis de resultaten van het onderzoek mistig maken. > Stemplicht veroorzaakt deze ruis, om hiervoor aangehaalde redenen. > Overigens is België één van de laatste landen waar stemplicht bestaat. Dat > zou toch wel extra aan het denken moeten zetten. > De enige reden waarom ze hier in België nog bestaat is omdat politiekers > houden van "gewoontestemmers" en een hekel hebben aan bewuste en kritische > burgers die hun beleid onder de loep nemen en o wee hun stemgedrag daarvan > doen afhangen. Anders was ze allang weg. Politieke berekening dus. Volledig mee eens. Alleen is puur stemrecht, met op voorhand registreren ook geen ideaal systeem in mijn ogen omdat zo de kans bestaat dat je niet gaat stemmen, niet omdat geen voorkeur hebt, maar omdat je te lui bent. Ok, je moet maar niet lui zijn, maar het lijkt me gewoon interessanter om die registratie om te draaien: dus stemmen hoeft niet, maar je moet uitschrijven. Dan is het feit dat je niet wil deelnemen aan het democratisch proces een bewuste keuze. Ofwel, waar ik ook kan inkomen, is stemrecht, waarbij er geen voorafgaande registratie nodig is, je komt en stemt, of je komt niet. |
|
|
#60 |
|
|
"Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Stoffel" <wamdue2002(nospam)@hotmail.com> schreef in bericht > news:[email protected]... >> >> "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]... >>> >>> "Stoffel" <wamdue2002(nospam)@hotmail.com> schreef in bericht >>> news:m%[email protected]... >>>> >>>> "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht >>>> news:[email protected]... >>>>> >>>>> "Stoffel" <wamdue2002(nospam)@hotmail.com> schreef in bericht >>>>> news:[email protected]... >>>>>> >>>>>> "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht >>>>>> news:[email protected]... >>>>>>> >>>>>>> "Stoffel" <wamdue2002(nospam)@hotmail.com> schreef in bericht >>>>>>> news:[email protected]... >>>>>>>> >>>>>>>> "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht >>>>>>>> news:[email protected]... >>>>>>>>> >>>>>>>>> "Karel "de Jazz" Jansens" <[email protected]> schreef in >>>>>>>>> bericht news:[email protected] i.nl... >>>>>>>>>> kevin wrote: >>>>>>>>>> >>>>>>>>>>> Zolang er idioten als jij stemrecht hebben is het logisch dat >>>>>>>>>>> democratie >>>>>>>>>>> alleen ons land niet vooruit gaat helpen. >>>>>>>>>> >>>>>>>>>> Dat is totalitaire zen! >>>>>>>>>> >>>>>>>>> >>>>>>>>> Dan spreekt hij noh over *stemrecht*. >>>>>>>>> >>>>>>>>> En ik welke dacht dat enkel vreemdelingen stemrecht hebben, al de >>>>>>>>> rest >>>>>>>>> heeft *stemplicht* >>>>>>>>> >>>>>>>>> Russen kunnen hier stemmen, probeer jij dat eens in Rusland zonder >>>>>>>>> Rus te zijn ? >>>>>>>> >>>>>>>> wees blij dat het hier beter is dan! een belangrijke volkswijsheid >>>>>>>> zegt: begin bij uzelf. >>>>>>> >>>>>>> Hier beter ? >>>>>> >>>>>> lees het vervolg van de discussie die door Dirk Vermeer al opgestart >>>>>> werd. >>>>> en daarom is het hier beter ? >>>>> Jij leest blijkbaar geen buitenlands nieuws ? >>>>> http://www.stephenpollard.net/001564.html >>>> >>>> ik ken dat artikel. hoeveel dergelijke artikels zijn er? >>>> het kan ook moeilijk als onafhankelijke journalistiek voorgesteld >>>> worden als je de achtergrond van stephen pollard kent. >>> Ahh wat hij schrijft is dus onjuist.............. >>> Tja zo kennen we PC enkel wat PC schrijft is juist. >> >> ahja, het heeft nog lang geduurd voor je met je argument van politieke >> correctheid afkwam... >> ik heb het je ooit al eens uitgelegd, de band tussen Stephen Pollard en >> het vlaams belang. > > De band al eens gezien tussen Putin en het Vlaams Belang ? > Op welke verkiesbare plaats stond Stephen Pollard ? het loopt ergens via een ultraconservatief genootschap... de details ken ik ook niet meer maar ik heb je ze een half jaar geleden ofzo eens gegeven. |