![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Boudewijn Bouckaert - 7 feb. t.e.m. 13 feb. Bouckaert is professor aan de Gentse universiteit en een opgemerkt figuur door zijn voorzitterschap van de 'liberale politieke club en denktank' Nova Civitas. Hij is tevens een vurig verdediger van het klassiek liberalisme en wordt daarbij wel eens bekeken als de oppositie binnen de heersende liberale klasse. Daarnaast is hij ook voorzitter van het OVV (Overlegcentrum van Vlaamse Verenigingen) |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Minister-President
|
![]() Wat ik meer en meer vaststel is dat links en rechts helemaal aan het vervagen is en inhoudloos wordt (laten we deze kleutertermen voor eens en voor altijd schrappen). Zo bespotten zelverklaarde linksen de zelfverklaarde rechtsen en zijn dit gewoon termen om alles en iedereen te veralgemenen.
|
![]() |
![]() |
#42 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#43 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
#44 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#45 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
#46 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wel als ik eerlijk moet zeggen, zeker geen democratie, of een ander welomschreven gedachtengoed dat men dan ook consequent verdedigt.
Wel een zeer grote soeplesse naar alles wat ze zo lang mogelijk aan de job kan houden. Het koningshuis, andere partijen die momenteel in de teruggang zitten, tolerantie in hekele dossiers zoals BHV. 's Lands belang is al lang geen prioriteit meer. Van het Vlaamse is zelfs geen sprake meer want schrik van de Waalse reactie en een eventuele regeringswissel. Daarbij wordt elke tegenspraak van mensen die dit inzien direct afgestraft binnen de partij, voor zover dat het geen echte stemmen kanonnen zijn. Het boegbeeld dat met slechte verkiezingen in het vooruitzicht, vaandelvlucht trachte te plegen. Zijn volgeling die men in het federaal parlement zet voor de te voorziene Vlaamse regeringswissel.....Toch allemaal nadenkertjes over de ernst waarmee geregeerd wordt. Nee zoals het nu gaat vind ik nog weinig liberaal gedachtengoed in de top van de VLD, meer een amalgaam groepje politiekers dat zichzelf in stand wil houden. Ik denk dat de CDNV met Leterme, Peeters en Vervotte, beter bezig is. Minder blablabla, minder tv vedette aspiraties, maar vastehechtend aan ingenomen standpunten, terwijl positief dialoog mogelijk blijft als het maar in de door de CDNV uitgezette koers gaat.
#47 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
#49 |
Europees Commissaris
|
![]() Ŝomers heeft in ieder geval de eŭvele moed gehad om te stellen dat samenwerking met een in wezen fascistische partij voor liberalen niet mogelijk is..
& zo komen we terug op de oude eeŭwige politieke scheidingslijn in België / Vlaanderen VB zal al zijn hoop moeten richten op de CD&V om aan de macht te geraken..
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De partij is een middel en geen doel op zich ! Laatst gewijzigd door PAJOT : 8 februari 2005 om 22:12. |
|
![]() |
![]() |
#51 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Nu heeft hij hulp en bijstand en natuurlijk ook leiding onder dwang van van Verhofstadt en De Gucht maar is al flink zijn woord aan het breken in verband met BHV onder leiding van deze heren(lees commentaren van De Gucht ivm BHV,het is nu zelfs al niet meer noodzakelijk dat de splitsing er komt volgens De Gucht)terwijl Somers toen hij Vlaams Minister President was wel gans andere commentaar gaf. Trouwens een partij die geen rekening houd met de kiezer is gedoemd om de dieperik in te gaan ,terug naar af voor een stevige oppositiekuur. Net zoals de SP.A maar die zijn iets slimmer en houden zich meer afzijdig en hebben geen onderlinge partijtwisten zoals bij de VLD. Liberalisering van een partij die de laatste jaren een erg linkse koers vaart kan alleen wanneer men terug gaat naar een centrumkoers waar ook gematigd rechts aan bod kan komen,het verbaasd mij echt dat Verhofstadt zo zijn achterban verloochend heeft die hij overduidelijk voor de verkiezing in 99 andere dingen heeft wijsgemaakt. De 40% die DeDecker als kandidaat voorzitter heeft binnengehaald getuigen daarvan! Kiezers die men niet hoort of wil horen stemmen bij de volgende gelegenheid op anderen en zo zal het Somers en compagnie ook vergaan. |
|
![]() |
![]() |
#52 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik stel voor dat iemand van Spirit (die zich links-liberaal noemt) of een aanhanger van Coveliers of Jean-Marie De Decker (die zich rechts-liberalen noemen) dat eens precies uitleggen. Zelf ben ik geen van beide (voor mij is liberalisme sowieso rechts - omdat ik alleen de sociaal-economische thema's als relevante politieke issues beschouw). |
|
![]() |