Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 7 februari 2005, 22:48   #41
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac
Ik denk dat N-VA eerder pluralistisch is alhoewel de centrum-gedachte (vooral het liberalisme dan) het meest naar voor komt in hun standpunten.
Dat Ronduit N-VA progressief is is op zich niet zo verwonderlijk. Momenteel is N-VA het enige politieke alternatief voor progressieve flaminganten (SPIRIT kan je nu nog moeilijk VL-nationalistisch noemen).
en een gewone rechtse flamingant? Die móet dus op het uiterst rechts Belang stemmen omdat de NVA te links wordt?
het is volgens mij helemaal niet het enige politieke alternatief voor de NVA, maar wie weet is de partijtop weer een verlinksing bezig. Ik hoop van ganser harte van niet.
Ambiorix is offline  
Oud 7 februari 2005, 22:51   #42
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
en een gewone rechtse flamingant? Die móet dus op het uiterst rechts Belang stemmen omdat de NVA te links wordt?
het is volgens mij helemaal niet het enige politieke alternatief voor de NVA, maar wie weet is de partijtop weer een verlinksing bezig. Ik hoop van ganser harte van niet.
Waarom NVA links? Kan u deze stelling verklaren? Wat is voor u links en waar is NVA dan links?
maarte is offline  
Oud 7 februari 2005, 23:04   #43
ilfalco
Minister-President

Standaard

@ zwart en geel: het programma van het vb is vandaag de dag zeer gematigd , de grootste partij van vlaanderen is allang niet uiterst rechts-meer , maar bestrijkt zowel rechts als uiterst rechts .... wie dat niet wil zien . Het VB is de enige duidelijk rechtse partij in vlaanderen . Ik ben trouwens zelf eerder centrum-rechts ... maar ik vind dat er in de vlaamse beweging voor iedereen plaats moet zijn , zeker ook voor links ... anders zou de actieradius van de vlaamse beweging toch maar beperkt zijn. De vlaamse strijd was in het verleden trouwens ook een klassestrijd ... nu uiteraard veel minder.
Het VB is trouwens niet rechtser dan dat SPA links is ...

Laatst gewijzigd door ilfalco : 7 februari 2005 om 23:06.
ilfalco is offline  
Oud 7 februari 2005, 23:15   #44
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte
Waarom NVA links? Kan u deze stelling verklaren? Wat is voor u links en waar is NVA dan links?
neen, het is een veronderstelling, uitgaande van instromniac die stelde dat de NVA progressief was, en niet zozeer centrumrechts.
Ik zou de NVA wel centrumrechts en liefst rechts willen zien, maar dat heb ik natuurlijk niet in de hand.

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 7 februari 2005 om 23:16.
Ambiorix is offline  
Oud 7 februari 2005, 23:20   #45
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco
@ zwart en geel: het programma van het vb is vandaag de dag zeer gematigd , de grootste partij van vlaanderen is allang niet uiterst rechts-meer , maar bestrijkt zowel rechts als uiterst rechts .... wie dat niet wil zien . Het VB is de enige duidelijk rechtse partij in vlaanderen . Ik ben trouwens zelf eerder centrum-rechts ... maar ik vind dat er in de vlaamse beweging voor iedereen plaats moet zijn , zeker ook voor links ... anders zou de actieradius van de vlaamse beweging toch maar beperkt zijn. De vlaamse strijd was in het verleden trouwens ook een klassestrijd ... nu uiteraard veel minder.
Ik kan mij vinden in een aantal Belang mensen, maar FDW's agressieve toontje staat mij niet aan.

Ook het gebrek aan een duidelijke formulering in hun programma als ANTWOORD op het demografisch/vreemdelingen probleem vind ik niet. Ze hebben deels WEL gelijk als ze stellen dat er een probleem IS, want dat vind ik bij weinige politiek correcten terug (daarom ook politiek correct), maar een degelijke oplossing waarbij ons volk niet door de vergrijzing en ontgroening wordt gedecimeerd, ... dat vind ik echt niet. Als je een probleem aankaart moet je ook oplossingen hebben. En ik vind het vreemd, want volgens mij z�*jn er oplossingen. Hebben ze schrik kiezers te verliezen dat ze het vaag of niet formuleren?
Ambiorix is offline  
Oud 7 februari 2005, 23:44   #46
Yossarian
Parlementslid

Yossarian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het beeld dat u schetst van het VB is alleen maar hoe het VB gezien wil worden, om tactische redenen. Het VB wil respectabel overkomen om het cordon te breken en vervolgens de macht te grijpen. De partijstructuur, de collaboratie-erfenis, de neo-nazibanden, de stijl en retoriek en - last but not least - het partijprogramma ('eigen volk eerst') blijven echter onvervalst extreem-rechts, op nazi-leest geschoeid.

Laatst gewijzigd door Yossarian : 7 februari 2005 om 23:44.
Yossarian is offline  
Oud 8 februari 2005, 00:12   #47
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yossarian
Het beeld dat u schetst van het VB is alleen maar hoe het VB gezien wil worden, om tactische redenen. Het VB wil respectabel overkomen om het cordon te breken en vervolgens de macht te grijpen. De partijstructuur, de collaboratie-erfenis, de neo-nazibanden, de stijl en retoriek en - last but not least - het partijprogramma ('eigen volk eerst') blijven echter onvervalst extreem-rechts, op nazi-leest geschoeid.
zolang u in deze terminologie praat, bent u een miljoen mensen aan het beledigen. Zij kozen immers voor die "nazi's".
Ambiorix is offline  
Oud 8 februari 2005, 00:51   #48
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:
Wel ik stelde eigenlijk dat N-VA pluralistisch is, m.a.w. zowel rechts als links kan er zich in thuis vinden. Met alternatief bedoel ik natuurlijk dat je als progressief flamingant N-VA als enige keuze hebt om voor te stemmen (behalve als separatisme niet de eerste plaats inneemt bij het stemmen).
Ik ben zo'n geval en ben het bvb. helemaal niet eens met N-VA's standpunten omtrent economie, maar ik kan me wel vinden in hun programma op ethisch en Vlaams-nationalistisch vlak.
instromaniac is offline  
Oud 8 februari 2005, 01:01   #49
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:
Is het niet zo dat er in het Belang een beetje twee strekkingen zijn; de extreem-rechtse en de rechtse? Persoonlijk vind ik FDW eerder extreem-rechts en kan moeilijk veel begrip opbrengen voor sommige uitspraken en standpunten. Maar aan de andere kant heb ik wel respect voor mensen zoals Annemans en Beliën.
Wel ja, eigenlijk zeg je dat ook ongeveer in je post.
instromaniac is offline  
Oud 8 februari 2005, 01:05   #50
Yossarian
Parlementslid

Yossarian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zolang u in deze terminologie praat, bent u een miljoen mensen aan het beledigen. Zij kozen immers voor die "nazi's".
Twee mogelijkheden:

-Indien die kiezers bewust, willens en wetens voor het VB hebben gekozen omwille van het fascistoïde gedachtengoed, dan zijn zij mutatis mutandis evenzeer "nazi's".

-Indien zij onvoldoende op de hoogte zijn van het (neo)nazistische karakter van het VB, hebben zij gestemd op een partij die om tactische redenen haar ware gelaat niet wenst te tonen. Per definitie zijn zij dus misleid.

In geen van de gevallen hoeven zij zich beledigd te voelen.

zie ook http://www.liberales.be/cgi-bin/show...say&vermeersch
Yossarian is offline  
Oud 8 februari 2005, 01:25   #51
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yossarian
Twee mogelijkheden:

-Indien die kiezers bewust, willens en wetens voor het VB hebben gekozen omwille van het fascistoïde gedachtengoed, dan zijn zij mutatis mutandis evenzeer "nazi's".

-Indien zij onvoldoende op de hoogte zijn van het (neo)nazistische karakter van het VB, hebben zij gestemd op een partij die om tactische redenen haar ware gelaat niet wenst te tonen. Per definitie zijn zij dus misleid.

In geen van de gevallen hoeven zij zich beledigd te voelen.

zie ook http://www.liberales.be/cgi-bin/show...say&vermeersch
als jij mutatis mutandis elke vb-lid een nazi noemt, zijn er twee mogelijkheden: je bent wereldvreemd of je bent dom.

ik zou toch ietwat voorzichtiger omspringen met het woord "nazi", Yossarian, ten eerste hol je de oorspronkelijke betekenis uit, ten tweede maak je jezelf vrij belachelijk, ten derde: make your point! je zit wat heen en weer te schelden zonder onderbouwde argumentatie.

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 8 februari 2005 om 01:30.
Ambiorix is offline  
Oud 8 februari 2005, 01:28   #52
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
@ vlaams-nationalist:En heeft het joodse volk dan misschien geen recht op een staat ... waar ze nu zijn dat is hun bakermat( al sprake van israel en judea 2000 jaar voor christus) , het is een strijd tussen religies de ISLAM wil elke andere vorm van geloof uit die regio bannen ... Met een radicale islam valt niet samen te leven .. niet in rusland , niet op de filipijnen , niet in servie , niet in sri lanka , niet in thailand ... nergens niet.
Dat is uw interpretatie. U veralgemeent en stelt het Palestijnse volk gelijk met een paar extremisten. Ik ben van het principe dat de Palestijnen (er is trouwens ook al sprake van Palestina) recht hebben op een eigen staat. En het zijn de zionisten zoals Sharon die dit willen verhinderen. En de joden hebben al lang een eigen staat, gepikt van de zwakkeren (de Palestijnen). De wereld heeft het maar laten begaan en is dan verwonderd dat er anti-semitisme en -zionisme op gang komt. Het is hun eigen schuld. Zij doen de Palestijnen aan wat hen zelf aangedaan is door de nazi's. Dit is onaanvaardbaar en hypocriet. Geen goed woord voor de Isreali's, echt niet.
Nogmaals, als volksnationalist zou u de Palestijnse zaak moeten verdedigen net zoals de strijd van de Ieren, Basken, Catalanen, Welshmen, Koerden, Friezen, ... Vlamingen én Palestijnen.
Vlaams-nationalist is offline  
Oud 8 februari 2005, 01:29   #53
ilfalco
Minister-President

Standaard

en de joden ....
ilfalco is offline  
Oud 8 februari 2005, 01:31   #54
ilfalco
Minister-President

Standaard

Voor mij hebebn de palestijnenn recht op een eigen staat , maar ik kan me niet van de indrk ontdoen dat ze niet zullen rusten voor jeruzalem volledig in hun handen is . De joden en christenen hebebn historisch gezien veel meer recht op die stad...
ilfalco is offline  
Oud 8 februari 2005, 01:32   #55
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist
Nogmaals, als volksnationalist zou u de Palestijnse zaak moeten verdedigen net zoals de strijd van de Ieren, Basken, Catalanen, Welshmen, Koerden, Friezen, ... Vlamingen én Palestijnen.
inderdaad
en joden ook, maar ik ben optimistisch gezien de recentelijke toenadering tussen beide partijen.
Ambiorix is offline  
Oud 8 februari 2005, 01:40   #56
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist
Wij zijn en blijven pacifisten (nooit meer oorlog, remember?).
nooit meer oorlog, dat is natuurlijk een na te streven doel. Maar "pacifisten" doet mij meteen denken aan de kinderlijk-anarchistische beweging waarbij men "make love no war" als leidmotief hanteerde, in combinatie met de naieve waanbeelden over een wapenvrije wereld waarbij de ergste vijanden elkaar de hand reiken... sorry maar het "pacifisme" in deze zin hoeft voor mij echt niet
Ambiorix is offline  
Oud 8 februari 2005, 01:46   #57
ilfalco
Minister-President

Standaard

Idd Nooit meer oorlog , maar om daar toe te komen is het soms beter om wederzijdse afschriking te hebben dan blind pacifisme toe te passen , je als schaap gedragen in een wereld van wolven lijkt me niet echt aangewezen . Stel je voor dat enkel Iran enzo kernwapens zou hebben...Als frankrijk en engeland bij de herintrede van Hitler in de rijn wat minder defaistisch en pacifistsich waren geweest , dan had de geschiedenis er wssh helemaal ander uitgezien en dat had heel wat leed en mensenlevenkunenn sparen. Lionel Vandenberghe en Nimmegeers hebben trouwens bewezen dat uietindelijk de partijtucht belangrijker is voor hen dan de vrede ... zie maar naar de wapenexport naar Nepal.
ilfalco is offline  
Oud 8 februari 2005, 01:50   #58
Garga
Lokaal Raadslid

Garga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Ach, al ten tijde van de VNSU was het daar het allegaartje van linkse salonflamingantjes die liever met Ché en Mao zaten te pronken en laatdunkend deden over de radikale Vlaams nationalisten! Op een TAK-actie zul je ze nooit zien, maar de nuttige idioot gaan uithangen op linkse manifestaties moet dan doen uitschijnen hoe verdraagzaam ze wel zijn!
als ronduit-militant ben ik met TAK gaan actie voeren in Zwalm , heb ik actiegewijs geprotesteerd tegen de sluipende verfransing van Geraardsbergen, heb ik aan de universiteit te gent mee actie gevoerd tegen de verengelsing, deed ik mee aan de betogingen in Halle en Vilvoorde...

en daarnaast heb ik mij betogingsgewijs verzet tegen de inval in Irak, nam ik deel aan de bomspotting, betoogde mee tegen de richtlijn Bolkestein, nam ik deel aan de gay pride parade...

Gelieve uw dus hokjesdenken thuis te laten.
Oud 8 februari 2005, 01:50   #59
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze willen gewoon bij het PC clubje horen .... liever tegen bush gaan betogen met extreem-link dan met het KVHV en het NSV tegen de toetreding van turkije.Dit ligt volledig in de lijn van de hoduing van de n-va in Brussel liever lijstverbinding met Groen en BUB dan samen met het Vb een meerderheid te vormen .... En wanneer is het wee gayparade ... wedden dat ze er dan ook weer als de kippen bij zijn...
U weet toch dat Bush de grootste pleitbezorger is voor de toetreding van Turkije. Betogen tegen Bush is bij deze ook betogen tegen toetreding Turkije.
Oud 8 februari 2005, 01:54   #60
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun
U weet toch dat Bush de grootste pleitbezorger is voor de toetreding van Turkije. Betogen tegen Bush is bij deze ook betogen tegen toetreding Turkije.
bush is niet de grootste pleitbezorger. zonder hem zou turkije nog altijd aansluiten. het klopt wel dat bush dat graag zou willen, maar het hangt hoegenaamd niet van hem af.

je moet protesteren tegen de Europese elite die het allemaal boven de hoofden van de burger beslist. wij weten van niks, wij hebben geen inspraak, en wij worden genegeerd (op europees vlak weliswaar!). dát is een betoging waard.
Ambiorix is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be