![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En uiteraard kan zich 'zo'n situatie' voordoen in 'het Noorden van het land'. Ik garandeer je echter dat je 1000-maal meer kans maakt om 'die situaties' tegen te komen in Brussel en in Wallonië dan in 'het Noorden van het land'.
Hoogtijd dus om je kruistocht d�*�*r aan te vangen, Hansie.
![]() |
#42 |
Minister-President
|
![]() idd zollang de vlamingen afstand doen van hun recht op faciliteiten en zich aanpassen bestaan er geen problemen ... was het omgekeerde ook maar zo waar.
Laatst gewijzigd door ilfalco : 14 februari 2005 om 01:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zo ook was er eens een reportage over het luxe"probleem" B-H-V. De inwoners (Nederlands- en Franstaligen) van die kieskring waren het hoofdzakelijk met elkaar eens: die problemen worden gecreëerd door machtsgeile politici. Wie heeft de reportage over Congo gezien? Daar werd het standbeeld van Leopold II verwijderd, waarna luid protest volgde van de plaatselijke bevolking. Enkel hier, in het bekrompen Vlaanderenlandje, is het niet meer dan normaal dat je u eigen Koningshuis beschimpt tot in het oneindige toe. En dan zingen we allemaal in koor: ik ben Vlaming, en daar ben ik fier op! ![]()
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.' Laatst gewijzigd door Yann : 14 februari 2005 om 12:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dus: [size=4]WEG MET HET KONINGSHUIS![/size] [size=4][/size] [size=2]Ik ben eens benieuwd hoe lang het duurt eer de politie ingrijpt als je dat met een megafoon roept voor het paleis van die professionele ocmw familie in Brussel.[/size]
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.' Laatst gewijzigd door Yann : 14 februari 2005 om 12:30. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Net zoals Flaminganten haten omdat ze Flamingant zijn puur debiel is. Idem voor het afschilderen van Flaminganten als Franstaligenhaters.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik zou eens naar bewijzen kunnen vragen, maar dat heb ik hier al miljoenen keren tevergeefs gedaan. Er zijn namelijk geen bewijzen. Citaat:
![]() Citaat:
![]() Hét klassieke excuus van de Staat.
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Die staan in m'n handtekening voor twee redenen: Ik werk voor hen, alhoewel ik geen lid ben. Ik heb sympathie voor bewegingen die streven naar Vlaamse onafhankelijkheid. Meer moet je daar niet achter zoeken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Everytime fulmineert wel tegen Vlaamse nationalisten maar zelf zet hij de Franse nationale vlag in zijn onderschrift.
Blijkbaar mag het ene volk wel voor zijn soevereiniteit opkomen en het andere niet?
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat heeft dat er dan weer mee te maken? Gij noemt mij bekrompen als ik met een vlaamse leeuw zou wapperen, mag ik u nu dan ook bekrompen noemen?
Bekrompen fransman ![]()
![]() |
![]() |
#59 |
Parlementslid
|
![]() Er is wel een probleem tussen de 2 landsdelen: een communicatieprobleem (meer als 50% kan elkaar niet goed verstaan).
Ik wil heel zeker 2 landstalen leren. Ik heb net een cursus DUITS aangeschaft, ik hoop daardoor 2 landstalen te kennen. (Zouden onze bubbers allen perfect drietalig zijn? Ik heb trouwens de indruk dat onze Bubertjes vergeten dat er een duitstalig gebied is in ons landje) Vlamingen stellen geen eisen in Wallonië, kunnen niet op vlaamse partijen stemmen, enz. Ze zijn met andere woorden aangepast, dat kun je niet zeggen van de grootste hoop van de franstaligen in Vlaanderen. Er is duidelijk een taalgrens bepaald, dit moet gehanteerd worden. TV is fake, zo hun programma's, zo hun reportages. Den TV laat zien wat hij wil laten zien. DUs je hebt altijd een vertekend beeld. Er bestaat zeer zeker ook Waalse onverdraagzaamheid. Een Vlaamse vlag wordt niet overal getollereerd in Walonië als je op kamp bent. Er bestaat een menatiliteitsverschil (gehoord van een waal en vriend van het koningshuis). |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |