Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 februari 2005, 14:59   #41
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En uiteraard kan zich 'zo'n situatie' voordoen in 'het Noorden van het land'. Ik garandeer je echter dat je 1000-maal meer kans maakt om 'die situaties' tegen te komen in Brussel en in Wallonië dan in 'het Noorden van het land'.
Hoogtijd dus om je kruistocht d�*�*r aan te vangen, Hansie.
Oud 14 februari 2005, 01:44   #42
ilfalco
Minister-President

Standaard

idd zollang de vlamingen afstand doen van hun recht op faciliteiten en zich aanpassen bestaan er geen problemen ... was het omgekeerde ook maar zo waar.

Laatst gewijzigd door ilfalco : 14 februari 2005 om 01:44.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2005, 12:04   #43
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Gisteren was de VRT blijkbaar gekaapt door BUB'ers want bij Ter Zake was er een prachtige reportage over Bevekom/Beauvechain een Waals dorpje net onder de taalgrens. 1 op 4 inwoners zijn er Vlamingen.

Alle mensen, Vlamingen en Walen, die geïnterviewd werden waren het erover eens: de problemen tussen Vlamingen en Walen bestaan gewoon niet. Niet in Bevekom, nergens. Eén Vlaams gezin vertelde dat ze in 't begin nog niet goed wisten waar alle Waalse partijen voor stonden maar dat ze nu enkel voor kandidaten kozen die radicaal tegen de splitsing van ons land gekant waren.

Alle Vlamingen werden hartelijk ontvangen, en een dame die in 't begin enkel Nederlands kon werd goed opgevangen door de gemeenschap, en nooit geminacht - zoals populaire clichés van mensen met oneerbare bedoelingen ons proberen wijs te maken.

Een Waalse dame was in gesprek met een Vlaams koppel, en ze sloeg de nagel op de kop: "Vlaming of Waal, wat maakt dat toch uit? Wij zijn toch één grote familie! Die problemen tussen Vlamingen en Walen, daar heb ik nog nooit iets van gemerkt! Wie vindt die toch uit?? Zeker die politici met hun grote bek. Dat ze het gewone volk eens met rust laten!" En dan volgt een pleidooi voor individuele tweetaligheid, ze vindt dat de politiek de Walen meer kans moet geven om Nederlands te leren.

Alle mythes en griezelverhalen van flaminganten en rattachisten worden door deze reportage op 10 minuten de grond in geboord. Er bestaan geen Vlaams-Waalse problemen. Er bestaan enkel machtsgeile politici. Bij deze reportage voelde ik hoop, omdat de vrt blijkbaar terug op het rechte pad zit en omdat de Belgen duidelijk kunnen zien dat de flaminganten liegen. Ten tweede voel ik echter schaamte. Schaamte dat wij ons prachtige land, het laatste bastion van eenheid in verscheidenheid, moeten delen door misselijkmakende verraders die niets liever willen dan het kapotmaken. Ik schaam me dat de Belgen op zo'n mensen stemmen. En ik schaam me dat België, met haar technologische superioriteit, nog altijd geen geneesmiddel gevonden heeft voor de kwellende ziekte die flamingantisme wel moet zijn.
Tja, als men de man in de straat gaat interviewen, dan krijgt men wel eens het tegengestelde te horen dan wat de politici ons allemaal voorschotelen. Het is zelfs zo erg geworden dat men niet meer fier kan zijn op het eigen land, België. Want wie vóór België is, is tégen Vlaanderen, getuige daarvan de talrijke reacties van de flaminganten op dit forum. Wie voor zijn land opkomt, is een Vlamingenhater. Dergelijke bekrompen redeneringen vind je enkel in Vlaanderen.

Zo ook was er eens een reportage over het luxe"probleem" B-H-V. De inwoners (Nederlands- en Franstaligen) van die kieskring waren het hoofdzakelijk met elkaar eens: die problemen worden gecreëerd door machtsgeile politici.

Wie heeft de reportage over Congo gezien? Daar werd het standbeeld van Leopold II verwijderd, waarna luid protest volgde van de plaatselijke bevolking. Enkel hier, in het bekrompen Vlaanderenlandje, is het niet meer dan normaal dat je u eigen Koningshuis beschimpt tot in het oneindige toe. En dan zingen we allemaal in koor: ik ben Vlaming, en daar ben ik fier op!

Laatst gewijzigd door Yann : 14 februari 2005 om 12:06.
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2005, 12:13   #44
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Tja, als men de man in de straat gaat interviewen,
Hier gaan we weer. Televisiereportages zijn per definitie leugenachtig. Ik hecht weinig waarde aan die 'interviews me de gewone man in de straat'.

Citaat:
Wie voor zijn land opkomt, is een Vlamingenhater. Dergelijke bekrompen redeneringen vind je enkel in Vlaanderen.
Tja, wie voor Vlaanderen opkomt is per definitie een walenhater, racist én nazi. Wees dus blij dat je slechts 'vlamingenhater' wordt genoemd.

Citaat:
Zo ook was er eens een reportage over het luxe"probleem" B-H-V. De inwoners van die kieskring waren het hoofdzakelijk met elkaar eens: die problemen worden gecreëerd door machtsgeile politici.
Nogmaals, tv reportages zijn bedrog. Neem andere mensen voor de camera en je krijgt een heel ander verhaal. Ik kan morgen een reportage maken die doet uitschijnen dat het gros van de vlamingen rasechte nazis zijn, en overmorgen maak ik een reportage die bewijst dat de vlamingen de meest solidaire mensen op de aarde zijn.

Citaat:
Wie heeft de reportage over Congo gezien? Daar werd het standbeeld van Leopold II verwijderd, waarna luid protest volgde van de plaatselijke bevolking. Enkel hier, in het bekrompen Vlaanderenlandje, is het niet meer dan normaal dat je u eigen Koningshuis beschimpt tot in het oneindige toe. En dan zingen we allemaal in koor: ik ben Vlaming, en daar ben ik fier op!
Vrijheid van meningsuiting weet je wel. Het is zelden dat ik een Republikein volg, maar Condoleezza Rice had gelijk toen ze zei dat in een democratie je kon roepen 'weg met het staatshoofd'.

Dus: [size=4]WEG MET HET KONINGSHUIS![/size]
[size=4][/size]
[size=2]Ik ben eens benieuwd hoe lang het duurt eer de politie ingrijpt als je dat met een megafoon roept voor het paleis van die professionele ocmw familie in Brussel.[/size]
Oud 14 februari 2005, 12:14   #45
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja, als men de man in de straat gaat interviewen, dan krijgt men wel eens het tegengestelde te horen dan wat de politici ons allemaal voorschotelen. Het is zelfs zo erg geworden dat men niet meer fier kan zijn op het eigen land, België. Want wie vóór België is, is tégen Vlaanderen, getuige daarvan de talrijke reacties van de flaminganten op dit forum. Wie voor zijn land opkomt, is een Vlamingenhater. Dergelijke bekrompen redeneringen vind je enkel in Vlaanderen.

Zo ook was er eens een reportage over het luxe"probleem" B-H-V. De inwoners (Nederlands- en Franstaligen) van die kieskring waren het hoofdzakelijk met elkaar eens: die problemen worden gecreëerd door machtsgeile politici.

Vlaanderen is een regio van frustrés en bekrompen mensen geworden. De Vlamingen die in die nationalisme zich niet erkennen zouden hun nationaliteit laten veranderen en Franstalig worden om echt te tonen dat ze tegen die debiele nationalisme zijn.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2005, 12:28   #46
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Vlaanderen is een regio van frustrés en bekrompen mensen geworden. De Vlamingen die in die nationalisme zich niet erkennen zouden hun nationaliteit laten veranderen en Franstalig worden om echt te tonen dat ze tegen die debiele nationalisme zijn.
Klinkt vrij gefrustreerd en bekrompen. Om niet te zeggen debiel.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2005, 12:29   #47
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Hier gaan we weer. Televisiereportages zijn per definitie leugenachtig. Ik hecht weinig waarde aan die 'interviews me de gewone man in de straat'.
Die meningen van de ondervraagde mensen zijn interessant, en niet minderwaardig. Waarom zou men de pro-separatistische uitspraken uit het programma knippen? Eén groot Belgicistisch complot zeker???

Citaat:
Tja, wie voor Vlaanderen opkomt is per definitie een walenhater, racist én nazi.
Akkoord.

Citaat:
Nogmaals, tv reportages zijn bedrog. Neem andere mensen voor de camera en je krijgt een heel ander verhaal. Ik kan morgen een reportage maken die doet uitschijnen dat het gros van de vlamingen rasechte nazis zijn, en overmorgen maak ik een reportage die bewijst dat de vlamingen de meest solidaire mensen op de aarde zijn.
Dan heeft u ongetwijfeld de verkeerde job gekozen. Waarom werkt u niet voor de televisie?

Citaat:
Vrijheid van meningsuiting weet je wel. Het is zelden dat ik een Republikein volg, maar Condoleezza Rice had gelijk toen ze zei dat in een democratie je kon roepen 'weg met het staatshoofd'.

Dus: [size=4]WEG MET HET KONINGSHUIS![/size]

[size=2]Ik ben eens benieuwd hoe lang het duurt eer de politie ingrijpt als je dat met een megafoon roept voor het paleis van die professionele ocmw familie in Brussel.[/size]
Dan verstoort u de openbare orde. Dat zal ook de reden zijn waarom de politie ingrijpt. Maak jezelf toch niet oeverloos belachelijk door te insinueren dat je hier in een absolute dictatuur leeft. Je leeft in België waar je vrij je mening kan verkondigen. Getuige daarvan is dat de flaminganten hun gedachten nooit onder stoelen of banken hebben gestoken. Of misschien wel even. Kort na WOII.

Laatst gewijzigd door Yann : 14 februari 2005 om 12:30.
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2005, 12:30   #48
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En omdat die enkele frustrés voor een onafhankelijk Vlaanderen pleiten, moet ik maar Franstalig worden?
Oud 14 februari 2005, 12:33   #49
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En omdat die enkele frustrés voor een onafhankelijk Vlaanderen pleiten, moet ik maar Franstalig worden?
Volgens mij wel.
Oud 14 februari 2005, 12:35   #50
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Klinkt vrij gefrustreerd en bekrompen. Om niet te zeggen debiel.
Uw vlaams-nationalisme is debiel. Franstaligen haten enkel en alleen omdat ze Franstaligen zijn, is puur debiel.
Oud 14 februari 2005, 12:46   #51
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw vlaams-nationalisme is debiel.
Uw Flamingantenhaat lijkt mij eerder debiel.

Citaat:
Franstaligen haten enkel en alleen omdat ze Franstaligen zijn, is puur debiel.
Volledig mee akkoord.
Net zoals Flaminganten haten omdat ze Flamingant zijn puur debiel is. Idem voor het afschilderen van Flaminganten als Franstaligenhaters.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2005, 13:00   #52
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:
Uw vlaams-nationalisme is debiel. Franstaligen haten enkel en alleen omdat ze Franstaligen zijn, is puur debiel.
Ben je nu uit op provocatie of een normale discussie? Ik haat geen Franstaligen, en ik zal je meer zeggen: ik ben geen nationalist. Bij mij gaat het alleen over de soevereiniteit van Vlaanderen, voor de rest zal je geen nationalistische trekjes bij me vinden. Wat zijn de belgicisten dan? Zijn dat geen bekrompen nationalisten, met hun Vaderland, hun koning, hun trouw?
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2005, 13:04   #53
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die meningen van de ondervraagde mensen zijn interessant, en niet minderwaardig. Waarom zou men de pro-separatistische uitspraken uit het programma knippen? Eén groot Belgicistisch complot zeker???
Of er een complot is weet ik niet, maar een staatszender neigt sowieso altijd meer naar zijn broodheren dan naar de tegenstanders van die broodheren.

Citaat:
Akkoord.
Waaruit dus blijkt wie hier de bekrompen onverdraagzame is.

Ik zou eens naar bewijzen kunnen vragen, maar dat heb ik hier al miljoenen keren tevergeefs gedaan. Er zijn namelijk geen bewijzen.

Citaat:
Dan heeft u ongetwijfeld de verkeerde job gekozen. Waarom werkt u niet voor de televisie?
Ik maak me geen illusies. De media in Belgique (en de rest van de wereld evengoed, trouwens) zijn te sterk onder politieke vleugels gesitueerd, een communist én flamingant als ik geraak daar niet binnen tenzij ik mijn mond dicht houd. Wat ik uiteraard niet doe wat dacht je

Citaat:
Dan verstoort u de openbare orde. Dat zal ook de reden zijn waarom de politie ingrijpt. Maak jezelf toch niet oeverloos belachelijk door te insinueren dat je hier in een absolute dictatuur leeft. Je leeft in België waar je vrij je mening kan verkondigen. Getuige daarvan is dat de flaminganten hun gedachten nooit onder stoelen of banken hebben gestoken. Of misschien wel even. Kort na WOII.
Dan verstoort u de openbare orde...
Hét klassieke excuus van de Staat.
Oud 14 februari 2005, 13:05   #54
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac
Ben je nu uit op provocatie of een normale discussie? Ik haat geen Franstaligen, en ik zal je meer zeggen: ik ben geen nationalist. Bij mij gaat het alleen over de soevereiniteit van Vlaanderen, voor de rest zal je geen nationalistische trekjes bij me vinden. Wat zijn de belgicisten dan? Zijn dat geen bekrompen nationalisten, met hun Vaderland, hun koning, hun trouw?
Je bent geen nationalist maar in je handtekening ziet men "Vlaamse Beweging", "Doorbraak", enz............ Vreemd, zeer vreemd.
Oud 14 februari 2005, 13:09   #55
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:
Je bent geen nationalist maar in je handtekening ziet men "Vlaamse Beweging", "Doorbraak", enz............ Vreemd, zeer vreemd.
Zeer vreemd is dat jij nogal selectief antwoordt; gebrek aan argumenten?
Die staan in m'n handtekening voor twee redenen:
Ik werk voor hen, alhoewel ik geen lid ben.
Ik heb sympathie voor bewegingen die streven naar Vlaamse onafhankelijkheid.
Meer moet je daar niet achter zoeken.
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2005, 13:12   #56
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Everytime fulmineert wel tegen Vlaamse nationalisten maar zelf zet hij de Franse nationale vlag in zijn onderschrift.

Blijkbaar mag het ene volk wel voor zijn soevereiniteit opkomen en het andere niet?
Oud 14 februari 2005, 13:33   #57
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Everytime fulmineert wel tegen Vlaamse nationalisten maar zelf zet hij de Franse nationale vlag in zijn onderschrift.

Blijkbaar mag het ene volk wel voor zijn soevereiniteit opkomen en het andere niet?
Wat is de link? Ik wil tenminste geen land vernietigen, "pour faire joli".................
Oud 14 februari 2005, 13:42   #58
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wat heeft dat er dan weer mee te maken? Gij noemt mij bekrompen als ik met een vlaamse leeuw zou wapperen, mag ik u nu dan ook bekrompen noemen?

Bekrompen fransman
Oud 14 februari 2005, 15:06   #59
lustige lezer
Parlementslid

lustige lezer's schermafbeelding

Standaard

Er is wel een probleem tussen de 2 landsdelen: een communicatieprobleem (meer als 50% kan elkaar niet goed verstaan).

Ik wil heel zeker 2 landstalen leren. Ik heb net een cursus DUITS aangeschaft, ik hoop daardoor 2 landstalen te kennen. (Zouden onze bubbers allen perfect drietalig zijn? Ik heb trouwens de indruk dat onze Bubertjes vergeten dat er een duitstalig gebied is in ons landje)

Vlamingen stellen geen eisen in Wallonië, kunnen niet op vlaamse partijen stemmen, enz. Ze zijn met andere woorden aangepast, dat kun je niet zeggen van de grootste hoop van de franstaligen in Vlaanderen.

Er is duidelijk een taalgrens bepaald, dit moet gehanteerd worden.

TV is fake, zo hun programma's, zo hun reportages. Den TV laat zien wat hij wil laten zien. DUs je hebt altijd een vertekend beeld.

Er bestaat zeer zeker ook Waalse onverdraagzaamheid. Een Vlaamse vlag wordt niet overal getollereerd in Walonië als je op kamp bent.

Er bestaat een menatiliteitsverschil (gehoord van een waal en vriend van het koningshuis).
Patriot : ... dat de Walen ons (=Vlamingen) zouden haten ... (#1) (dus toch een verschil , dus toch geen belgen )
---------------------------------------------------------------
Vrager : U keurt vandalisme goed?
Bhairav : Ja dat doe ik.
lustige lezer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2005, 15:08   #60
lustige lezer
Parlementslid

lustige lezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is de link? Ik wil tenminste geen land vernietigen, "pour faire joli".................
Land...pfff... ze hebben enkel 175 jaar geleden rap wat grenzen samengesteld (ik geloof dat belgie moest dienen als een satelietstaat). Nu dat de franse dreiging weg is, kan deze satellietstaat opgedoekt worden...
Patriot : ... dat de Walen ons (=Vlamingen) zouden haten ... (#1) (dus toch een verschil , dus toch geen belgen )
---------------------------------------------------------------
Vrager : U keurt vandalisme goed?
Bhairav : Ja dat doe ik.
lustige lezer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be