Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 februari 2005, 20:25   #41
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik voel me nog niet bedrogen door de NVA.

Ik kan ze slechts aanraden om het vuur warm te houden.
Als het moet komen tot verkiezingen, dan op de volgende manier:
- er moet een voldoende lange aanloopperiode zijn waarmee aangeduid kan worden welke partijen onwillig waren, inbegrepen een periode waarin de Vlaamse regering een boycot-aktie voert naar de federale regering
- dan de Vlaamse regering verlaten, hetgeen de krisis in gang steekt. (Humoristisch nootje: Stel je voor dat men zou toelaten dat het Vlaams (on)belang een Vlaamse minderheidsregering vormt - zonder veel echte bevoegdheden door een strikte parlementaire bewaking, en eigenlijk juist maar om de frankofonen te kl. pardon, te kietelen) in afwachting dat de federale regering zou vallen ...)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2005, 20:37   #42
ilfalco
Minister-President

Standaard

En nog iets Clemens , weet je waarop leterme die nep-onderhandelingen afbrak ... omwille van de eis tot splitsing van de SZ van het VB . Iets wat hij het opblazen van de interculturele solidariteit noemde.... het vb wou enkel nog steun aan wallonie via een europees impulsfonds. Het straffe is dat de n--va onlangs net hetzelfde zei.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2005, 20:50   #43
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak

Ik kan ze slechts aanraden om het vuur warm te houden.
Als het moet komen tot verkiezingen, dan op de volgende manier:
- er moet een voldoende lange aanloopperiode zijn waarmee aangeduid kan worden welke partijen onwillig waren, inbegrepen een periode waarin de Vlaamse regering een boycot-aktie voert naar de federale regering
- dan de Vlaamse regering verlaten, hetgeen de krisis in gang steekt. (Humoristisch nootje: Stel je voor dat men zou toelaten dat het Vlaams (on)belang een Vlaamse minderheidsregering vormt - zonder veel echte bevoegdheden door een strikte parlementaire bewaking, en eigenlijk juist maar om de frankofonen te kl. pardon, te kietelen) in afwachting dat de federale regering zou vallen ...)
Leterme had veel beter niet bij voorbaat een coalitie met het VB uitgesloten. Daarmee heeft hij immers, ook bij voorbaat, de sleutel uit handen gegeven. Door de tripartites, die van deze uitsluiting het gevolg zijn, blijven de sleutels daardoor tot de laatste Belgische snik in handen van de PS.
Oud 12 februari 2005, 01:07   #44
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Van parlement naar interministeriële conferentie naar werkgroep naar studiegroep naar... vergeetput.
Nochtans verandert dit niets aan de streefdatum die CD&V en N-VA hebben gesteld: Begin maart. Als er dan geen splitsingsvoorstel behandelt wordt, eisen wij van onze coalitiepartners de kaarten op tafel. Wij hebben genoeg op onze tanden gebeten terwijl zij tegen hun beloften ingingen, maar er zijn grenzen aan alles.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2005, 01:12   #45
chinees
Vreemdeling

chinees's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar chinees
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Nochtans verandert dit niets aan de streefdatum die CD&V en N-VA hebben gesteld: Begin maart. Als er dan geen splitsingsvoorstel behandelt wordt, eisen wij van onze coalitiepartners de kaarten op tafel. Wij hebben genoeg op onze tanden gebeten terwijl zij tegen hun beloften ingingen, maar er zijn grenzen aan alles.
Streefdatum? 5 min politieke moed,Voor het einde van het jaar(2004)
chinees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2005, 01:13   #46
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Begin maart? Wel, wel, wel... zopas heeft Bourgeois op VTM verklaard dat hij zich niet wil vastpinnen op een datum. Hij onderstreepte dat anderen dit deden; hij echter niet.

Daarenboven heeft Bourgeois nu voor de eerste keer verklaard dat "bepaalde dingen bespreekbaar zijn" wanneer men het had over bepaalde toegevingen aan de Franstaligen... Je voelt zo dat men de steven van het schip aan het wenden is.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2005, 01:30   #47
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als jullie stekeblind willen blijven mij niet gelaten maar boer swa is u int zak aan het zetten dat ni schoon meer is.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2005, 10:09   #48
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
[font=Verdana]
Citaat:
[font=Verdana]Haast en spoed zijn zelden goed... [/font][font=Verdana]

Ik begrijp het ongeduld van de opgezweepte achterban. Maar door te veel op snelheid aan te dringen plaatsen we ons in een vragende positie ten opzicht van de Franstaligen, wat de prijs fors kan opdrijven.

Doe liever zoals de Franstaligen bij de kwestie migrantenstemrecht.

Wetsvoorstel ligt er, de behandeling is bezig en de uitslag van de stemming staat vast (als Vlaamse politici consequent handelen natuurlijk). Kostprijs: nul komma nul aan toegevingen.

Het enige wat we moeten doen is de voorstellen op de parlementaire agenda houden en de bespreking zo normaal mogelmijk laten opschieten (maximaal afblokken van Franstalige vertragingsmaneuvers).

En verder de interministeriële conferentie laten doodbloeden, want dat is een paars mechanisme omde federale regering overeind te houden ten koste van onnodige communautaire toegevingen.

Het is op dit vlak dat CD&V en N-VA een belangrijke verantwoordelijkheid dragen, vooralsnog tot ieders tevredenheid. Houden zo!!![/font]

[/font]
Rarara, wie schreef dit onlangs nog?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 12 februari 2005 om 10:13.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2005, 13:56   #49
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Oud 12 februari 2005, 16:05   #50
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nochtans verandert dit niets aan de streefdatum die CD&V en N-VA hebben gesteld: Begin maart.
[font=Verdana]
Citaat:
[font=Verdana]Op het congres waarop de N-VA haar deelname aan de Vlaamse regering goedkeurde was - achter gesloten deuren - al te horen ,,voor 2005''. Dat zegt haar minister, Geert Bourgeois, inmiddels ook openlijk, in Dag Allemaal. [/font]
[/font]

[font=Verdana][/font]
[font=Verdana] [/font]
Oud 12 februari 2005, 16:07   #51
AVV
Gouverneur

AVV's schermafbeelding

Standaard

Oud 12 februari 2005, 16:09   #52
AVV
Gouverneur

AVV's schermafbeelding

Standaard

Komaan zeg, echte Vlamingen bij CD&V-NVA : durf toch toegeven dat het kartel U veel
beloofd heeft, maar nog niks gegeven. Heb trouwens te doen met die mensen die voor de NVA gestemd hebben voor de Vlaamse zaak. Moet echt een ontnuchtering zijn!
Hopelijk stemt de gang van zaken hun tot nadenken. Hopelijk!
Oud 12 februari 2005, 16:27   #53
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Ik heb een redelijk voorstel voor de flamimbiño's: als B-H-V niet gesplitst is voor de zomervakantie, moeten Leterme en Bourgeois in hun ondergoed op de grote markt van Brussel aan de schandpaal gebonden worden, waarop de bevolking rotte tomaten mag gooien.

Ok?
Oud 12 februari 2005, 16:30   #54
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik heb een beter.

Zowel Leterme als Bourgeois stappen uit de Vlaamse regering.
Oud 12 februari 2005, 16:30   #55
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Ik heb een redelijk voorstel voor de flamimbiño's: als B-H-V niet gesplitst is voor de zomervakantie, moeten Leterme en Bourgeois in hun ondergoed op de grote markt van Brussel aan de schandpaal gebonden worden, waarop de bevolking rotte tomaten mag gooien.

Ok?
Onbegrijpelijk waarom blubbers zo inhakken op n-va. Betere Belgen en royalisten vind je niet (buiten het bub natuurlijk).
Oud 12 februari 2005, 16:33   #56
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Holalaaaaaaaaaa!
Oud 13 februari 2005, 01:54   #57
zorroaster
Europees Commissaris

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
En het Vlaams Belang dat voorstelde indiende, waren bepaalden (zal ik namen noemen, Clemens?) heel kwaad.
Niet moeilijk. Dat was ééntje dat de raad van state of het arbitragehof nooit had gepasseerd. Je moet de franstaligen ook niet de pap in de mond geven hé. Ik twijfel niet aan de wil van het Belang om de kieskring te splitsen, maar de technische onderbouwing van hun wetsvoorstellen laat soms te wensen over.
Oud 13 februari 2005, 01:58   #58
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Begin maart? Wel, wel, wel... zopas heeft Bourgeois op VTM verklaard dat hij zich niet wil vastpinnen op een datum. Hij onderstreepte dat anderen dit deden; hij echter niet.

Daarenboven heeft Bourgeois nu voor de eerste keer verklaard dat "bepaalde dingen bespreekbaar zijn" wanneer men het had over bepaalde toegevingen aan de Franstaligen... Je voelt zo dat men de steven van het schip aan het wenden is.
Bizar. Nochtans heeft hij het besluit van de partijraad om begin maart de blokkeringsmechanismen in gang te zetten mee bekrachtigd door zijn aanwezigheid. Aangezien hij lid is van het partijbestuur, dat het voorstel uitwerkte, is hij er zelf trouwens hoofdindiener van. Ik was er ook trouwens op die partijraad, dus dit is niet van "horen zeggen"...

Ergens geloof ik dus niet dat Bourgeois zich in dergelijke termen heeft uitgedrukt. Maar ik heb het programma niet gezien, dus onthoud ik me logischerwijs van uitspraken over het waarheidsgehalte van uw beweringen.
Oud 13 februari 2005, 02:15   #59
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bizar. Nochtans heeft hij het besluit van de partijraad om begin maart de blokkeringsmechanismen in gang te zetten mee bekrachtigd door zijn aanwezigheid. Aangezien hij lid is van het partijbestuur, dat het voorstel uitwerkte, is hij er zelf trouwens hoofdindiener van. Ik was er ook trouwens op die partijraad, dus dit is niet van "horen zeggen"...

Ergens geloof ik dus niet dat Bourgeois zich in dergelijke termen heeft uitgedrukt. Maar ik heb het programma niet gezien, dus onthoud ik me logischerwijs van uitspraken over het waarheidsgehalte van uw beweringen.

Ik heb het programma ook gezien en Jan VDB heeft gelijk, Bourgeois sprak wel degelijk van bepaalde toegevingen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2005, 02:28   #60
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vraag aan Clemens hoe je je hieruit kan praten wanneer begin maart zal blijken dat deze blokkeringsmechanismen onverwijld in gang zullen gezet worden..
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be