Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 februari 2005, 23:08   #41
JusticeLover
Banneling

JusticeLover's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de roenekes
Juist een Koerdische buurt in Antalya Waarom zitten die Koerden in Antalya?
En zou het door een gebrek aan opleiding, scholen, ed. kunnen komen dat ze de mogelijkheid niet gehad hebben om serieus Turks te leren?
Yeps, groot gelijk. Ze horen niet in Antalya (toeristenparadijs) maar in Pkk-kampen, Waar de nieuwkomers is goed worden 'geknuffeld' langs hun achterse. Dat beweer ik niet maar een ex-pkk strijder. Ze heeft ook een boek geschreven die waarschijnlijk bekend staat bij sommige forumgangers.

Wat denken die wel,
JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2005, 23:10   #42
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben
neen, zo stemmen zijn er altijd al geweest maar omdat in een oorlog altijd de meest radicalen het woord hebben, hebben de 'duiven' nooit hun stem kunnen verheffen en zijn ze nooit gehoord. Het zijn dus de haviken aan beide zijden die iedere verzoenings poging gesaboteerd hebben. En dit kan niet blijven duren. Oké, het is waar dat de wonden zeer diep zijn geslagen maar verzoening moet moet moet!!!
Zolang de Koerden integreren in de maatschappij, zolang allochtoontjes(Koerden) zich distantieren van terroristische groeperingen gun ik ze heel wat, namelijk evenveel recht die de Turkse burger krijgt.

Maar jammer genoeg is die ook (nog) tekort.
Oud 19 februari 2005, 23:13   #43
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Voor zover ik weet woonden er altijd veel Koerden in Mosoel en Kirkoek, maar zijn die de voorbije twintig jaar door Saddam uit die steden verdreven, vooral om strategische redenen. Nu die mensen terugkeren ontstaan er uiteraard spanningen, want hun huizen worden nu door niet-Koerden bewoond.
Turkije heeft hier in principe natuurlijk niets mee te maken, maar de Turken zijn als de dood dat Iraaks-Koerdistan uitgroeit tot een onafhankelijke staat, want dat kan natuurlijk grote gevolgen hebben voor de houding van de Koerden in Turks-Koerdistan. Vandaar dat de Turken zich nu opwerpen als de beschermers van de Turkmenen: dan hebben ze tenminste een excuus om in te grijpen. Maar het moge duidelijk zijn dat als Turkije opnieuw een oorlog tegen de Koerden begint, het kan fluiten naar zijn EU-lidmaatschap en zolang de Amerikanen in Irak zitten ook de VS als bondgenoot kwijtraakt.
Veel is relatief. Tot de eerste WO-I hadden de Turken in Kerkük en Moesoel de meerderheid.

Jeps, de Turkse interventie in N-Irak is louter en alleen voor de veiligheid.

Eu? Neen, dank u.

De Amerikaanse aanwezigheid in Irak is natuurlijk niet eeuwig.

Laatst gewijzigd door JusticeLover : 19 februari 2005 om 23:31.
Oud 19 februari 2005, 23:25   #44
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Eerst en vooral duidelijk maken dat ze er een rol spelen: na de val van Saddam zijn de Israelische instructeurs begonnen met het klaarstomen van de peshmerga groeperingen. De grootste zijn die van Barzani en Talabani. .
Maar waarom ontkende Israëlische regerng dat? Zelfs een forumganger ontkende het dat de joden Koerdische groeperingen steunden.

Citaat:
Tegen wat zijn ze die troepen aan het klaarstomen...toch niet voor een rondje paintball spelletje..
Waarschijnlijk wel.

Citaat:
Hoewel ik ervan overtuigd ben dat Turkije niet gaat/kan intervenieren in Noord-Irak, willen sommigen blijkbaar toch geen risico s nemen..
Als het erop aan komt zullen ze wel ingrijpen.

Citaat:
Waarom eigenlijk, want worden Turkije en Israel niet altijd voorgesteld als goeie vrienden in die regio?.
Ondanks ik tegen het vriendschap ben, zijn de Turken en juden goede bondgenoten.

Citaat:
Israel heeft echter door dat een nieuwe staat in de regio, laten we die baby Koerdistan noemen, de machtsverhoudingen in die regio compleet door elkaar gaat schudden...ten nadele van de Arabische staten en ook Iran. Maar op voorwaarde dan dat het nieuwe kindje natuurlijk geen vijand wordt van Israel..
Voor Israël is het dan kiezen tussen goede bondgenoot(op militair vlak een goede klant, grootste bondgenoot met een moslimmeerderheid, ... ) of een newbie zonder enig macht buiten duizenden peshmergas natuurlijk.

Citaat:
Trouwens, Ocalan heeft de pech gehad zich tegen Israel uitgesproken te hebben, daarom kon het niet op steun van Israel rekenen, integendeel zelfs, de mossad had ook een vinger in de ontvoering van Ocalan uit Kenia. Met de Iraakse Koerdenleiders Barzani en Talabani staat Israel wel op goede voet, en daarom krijgen die nu massaal militaire steun..
Maar ze konden hem eerder afmaken hoor. In Syrië mislukte het op het nippertje. En ik zwijg nog over het gebeurtenis in Parijs. Ze konden hem ook zonder steun van Mossad oppakken + mossad had/heeft goede banden met Turkse inlichtingsdienst.

Citaat:
Israel is dus, door te helpen bij het onstaan van een (bevriende) koerdistan haar eigen levensverzekering aan het sluiten..
Turkije zal dan waarschijnlijk duimen voor een onafhankelijke Koerdistan?

Citaat:
Turkije is zich bewust van deze situatie maar kan niks tegen Israel ondernemen omwille van grote broer VS en oudtante EU.
Voila se, dan zullen we maar wachten op het gepaste moment om Heilige Land van de joden te zuiveren. Maar de masonjoden in het Turkse leger zullen dat niet toestaan jammer genoeg.
Oud 19 februari 2005, 23:33   #45
nadine
Parlementslid

nadine's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EL TURCO
Ondanks ik tegen het vriendschap ben, zijn de Turken en juden goede bondgenoten.
....
Voila se, dan zullen we maar wachten op het gepaste moment om Heilige Land van de joden te zuiveren. Maar de masonjoden in het Turkse leger zullen dat niet toestaan jammer genoeg.
Het is duidelijk uit je post dat je niets tegen de "juden" hebt... alleen misschien wat te lang "mein kampf" in het Duits gelezen...
Oud 20 februari 2005, 17:30   #46
styllo_ben
Minister-President

styllo_ben's schermafbeelding

Standaard

Maar jongen toch, El Turco. wat een vijandschap dat gij koesterd tegenover de Koerden. Als ik nie beter wist zou ik zeggen dat gij een kind van 6 jaar zijt want die zien alles in "wij zijn goed, sterk en rechtvaardig, de andere is de valse zwakkeling, verrader en uitschot" mentaliteit. Turkije is heus niet zo onschuldig en gerechtvaardigd in haar strijd tegen de Koerden.

En wat mij ook pijn doet is dat gij van alle koerden terroristen maakt en ziet als slechterikken die het liefst allemaal uitgeroeid moeten worden (behalve dan die enkele collaborateurs die zelfs maar ontkennen een Koerd te zijn).

Weet gij, El Turco, gij belichaamt de Turkse versie van het nazisme, gij zijt een faschist, gij voelt u superieurder dan de Koerden. Het is altijd uw soort volk geweest die de ergste misdaden begaan heeft: een genocide op de Koerden.

Wacht, ik zie het al komen...uw antwoord in de zin van: neen, Turken hebben geen genocide gepleegd, het waren die vuile koerden, die honden, die terroristen die een genocide plegen op het Arisch ras, de Turken.

Jongen, groei op
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2005, 17:55   #47
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar jongen toch, El Turco. wat een vijandschap dat gij koesterd tegenover de Koerden. Als ik nie beter wist zou ik zeggen dat gij een kind van 6 jaar zijt want die zien alles in "wij zijn goed, sterk en rechtvaardig, de andere is de valse zwakkeling, verrader en uitschot" mentaliteit. Turkije is heus niet zo onschuldig en gerechtvaardigd in haar strijd tegen de Koerden.

En wat mij ook pijn doet is dat gij van alle koerden terroristen maakt en ziet als slechterikken die het liefst allemaal uitgeroeid moeten worden (behalve dan die enkele collaborateurs die zelfs maar ontkennen een Koerd te zijn).

Weet gij, El Turco, gij belichaamt de Turkse versie van het nazisme, gij zijt een faschist, gij voelt u superieurder dan de Koerden. Het is altijd uw soort volk geweest die de ergste misdaden begaan heeft: een genocide op de Koerden.

Wacht, ik zie het al komen...uw antwoord in de zin van: neen, Turken hebben geen genocide gepleegd, het waren die vuile koerden, die honden, die terroristen die een genocide plegen op het Arisch ras, de Turken.

Jongen, groei op
Ik ben helemaal gene fascist. Van mij mogen de Koerden in Turkjie wonen zolang ze integreren in de maatschappij en zich distantiëren van de terroristen.

Genocide op de Koerden? Praat jij over Dersim(Tunceli) of over Special Forces bombardementen waar honderden terroristen vermoord werden? Leg maar uit.

Jij en ik weten het goed, er komt nooit een onafhankelijke Koerdische staat in Noord-Irak nog niet in Turkije.

Ik zei al eerder dat de Koerden evenveel rechten moesten krijgen als Turken. Je ziet het hé, zelfs rechten moeten we jullie niet gunnen blijkbaar ...

Laatst gewijzigd door JusticeLover : 20 februari 2005 om 17:59.
Oud 20 februari 2005, 18:22   #48
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik ben helemaal gene fascist. Van mij mogen de Koerden in Turkjie wonen zolang ze integreren in de maatschappij en zich distantiëren van de terroristen.

Wat gij met integreren bedoeld is in feite Turcificatie, of ook wel genoemd culturele-genocide. Een Koerd in Diyarbakir, zijn eigen thuisland, waarom moet die de Turkse cultuur van Ankara of Istanbul aannemen?

Genocide op de Koerden? Praat jij over Dersim(Tunceli) of over Special Forces bombardementen waar honderden terroristen vermoord werden? Leg maar uit.

Als gij nu de koerden eens als mens begon te zien...iedere dode Koerd wordt in de (Turkse) media gelanceerd als een terrorist, en daarom is dus de dood van die persoon grechtvaardigd...als jullie nu eens een onderscheid begonnen te maken tussen burger en gewapende strijder...

Jij en ik weten het goed, er komt nooit een onafhankelijke Koerdische staat in Noord-Irak nog niet in Turkije.

Hierover moeten we eens serieus over discussiëren...

Ik zei al eerder dat de Koerden evenveel rechten moesten krijgen als Turken. Je ziet het hé, zelfs rechten moeten we jullie niet gunnen blijkbaar ...

krijgen krijgen... geef die dan eindelijk nu eens, die rechten, of moeten er nog meer mensen doodgaan.
Oud 20 februari 2005, 19:08   #49
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat gij met integreren bedoeld is in feite Turcificatie, of ook wel genoemd culturele-genocide. Een Koerd in Diyarbakir, zijn eigen thuisland, waarom moet die de Turkse cultuur van Ankara of Istanbul aannemen?

Omdat een Koerd in Diyarbakir nog steeds een burger is van Turkse Republiek. Diyarbakir is een Turkse stad dus de inwoners moeten dan ook Turks kunnen praten. Turks was voertaal ten tijde van het Osmaanse Rijk dus het is niet een taal/cultuur die uit de lucht valt.

Citaat:
Als gij nu de koerden eens als mens begon te zien...iedere dode Koerd wordt in de (Turkse) media gelanceerd als een terrorist, en daarom is dus de dood van die persoon grechtvaardigd...als jullie nu eens een onderscheid begonnen te maken tussen burger en gewapende strijder...

Luister, elke persoon die zijn wapen afvuurt tegen Turkse leger, politie,.. is een landverrader, terrorist,crimineel, ... Maar moest de Turkse leger onschuldige mensen vermoord hebben die niets te maken hadden met terroristen dan zijn die slachtoffers in mijn ogen ook martelaars.

Citaat:
Hierover moeten we eens serieus over discussiëren...
Kwestie van gezond verstand. De Koerden zullen het dan pas lastig hebben.

Citaat:
krijgen krijgen... geef die dan eindelijk nu eens, die rechten, of moeten er nog meer mensen doodgaan.

Wat wil je nu zeggen; dat die pkk-terroristen en sympathisanten geweld gebruiken tegen leger vóór de rechten van de Koerden ofwat? Dus Apo is in jouw ogen 'een bevrijder' of 'een dappere strijder' die strijdde voor de Koerdische burger?
Oud 20 februari 2005, 19:27   #50
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Öcalan begon zijn strijd in 1984, echter in 1980 al hadden generaals een coup gepleegd en de rechten, niet van alleen de Koerden maar van iedereen zwaar geschonden.

IN 1980 wordt het verboden Koerdisch te spreken, een Koerdische naam aan uw kind te geven, koerdische muziek te maken, iets in Koerdische taal uit te geven enz. enz.
Als reactie hierop begint de PKK een gewapende strijd, overigens pas in 1984, dus 4 jaar later. Wat is dus oorzaak, wat is gevolg. Wie is gerechtvaardigd, wie is de terrorist. Je gaat toch niet beweren dat de repressie een antwoord is op de PKK-terreur. Eerst kwam de repressie, dan de PKK-terreur.

Öcalan strijdt voor de rechten van de Koerden. Voor wat anders? Laat die verhaaltjes van "een pion van de imperialisten" maar achterwege. Als er nu stilletjes aan de Koerden hun rechten terugkrijgen, kunnen we dat toeschrijven aan de (gewapende) strijd van de Pkk.
Oud 20 februari 2005, 23:12   #51
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Öcalan begon zijn strijd in 1984, echter in 1980 al hadden generaals een coup gepleegd en de rechten, niet van alleen de Koerden maar van iedereen zwaar geschonden.

IN 1980 wordt het verboden Koerdisch te spreken, een Koerdische naam aan uw kind te geven, koerdische muziek te maken, iets in Koerdische taal uit te geven enz. enz.
Als reactie hierop begint de PKK een gewapende strijd, overigens pas in 1984, dus 4 jaar later. Wat is dus oorzaak, wat is gevolg. Wie is gerechtvaardigd, wie is de terrorist. Je gaat toch niet beweren dat de repressie een antwoord is op de PKK-terreur. Eerst kwam de repressie, dan de PKK-terreur.

Öcalan strijdt voor de rechten van de Koerden. Voor wat anders? Laat die verhaaltjes van "een pion van de imperialisten" maar achterwege. Als er nu stilletjes aan de Koerden hun rechten terugkrijgen, kunnen we dat toeschrijven aan de (gewapende) strijd van de Pkk.
Ik heb veel sympathie voor de gerechtvaardigde eisen van de Koerden inzake erkenning van hun taal en cultuur. Maar de PKK en Ocalan zijn het ergste wat de Koerden ooit overkomen is. Niet alleen is de PKK wal degelijk een terroristische organisatie, ze is ook uitgesproken anti-democratisch en dictatoriaal. Het enige wat voor de Koerden erger zou zijn dan de Turkse overheersing zou de overheersing door een bende zoals die van Ocalan zijn. Het is niet voor niets dat andere Koerdische bewegingen zich van de PKK gedistancieerd hebben.

Wat overigens de beweringen van El Turco betreft; er was wel degelijk een Koerdische staat, erkend na WOI, maar deze bleek niet levensvatbaar en werd onder de voet gelopen door Attaturk en zijn leger.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2005, 13:21   #52
styllo_ben
Minister-President

Standaard

dat ge de Pkk, of ondertussen Kongra-gel, terroristisch noemt begrijp ik wel, hoe moet je iemand die bommen laat afgaan anders noemen. Maar anti-democratisch en dictatoriaal...neen, hier ga je de mist in.

Kongra-gel als organisatie is in veel opzichten democratischer en zeker niet dictatorialer dan de Turkse staat. Sinds haar 30 jarig bestaan heeft de Koerdische organisatie meer hervormingen doorgevoerd dan Turkije sinds haar 80 jarig bestaan.
En bovendien, het was de Pkk die tot driemaal toe een wapenstilstand uitriep, maar omdat Turkije nooit hierop is ingegaan, bleef het bij een éénzijdige staakt-het-vuren. Iedere poging tot verzoening vanuit de kant van de PKK werd dus door de Turkse koppigheid gesabotteerd.

De PKK strijd niet alleen voor zelfbeschikking voor de Koerden maar ook voor ontwikkeling en vooruitgang in de Koerdische maatschappij. Nog altijd leven de Koerden in een agrarische maatschappij dat gekenmerkt wordt door feodalisme, ongelijkheid en geen politieke participatie. De Pkk, vanuit haar revolutionaire achtergrond, wil deze situatie omverwerpen en een maatschappij installeren naar hedendaagse maatstaven. En wie houdt de PKK tegen... juist ja, de zogenaamde democratie Turkije...

Turkije houdt deze onaanvaardbare situatie in stand door een groep van stammenleiders en grootgrondbezitters te steunen, tegen de grootste gedeelte van de mensen in.

Neen, dat Turkije democratischer zou zijn dan de PKK...NO WAY.

Terzijde, op Turks grondgebied is nooit een onafhankelijke Koerdistan uitgeroepen, ook niet na WO I. Wat wel was, was een opstand in de jaren 30, dus zo'n goede 10 jaar later na het ontstaan van de staat Turkije. En dit omdat 'de grote Ataturk' zijn beloftes van 'rechten voor Koerden' niet wou nakomen nadat de Koerden meegevochten hadden teggen de bezetters en dus mee verantwoordelijk is van de geboorte van Turkije. Stank voor dank dus!!!

Je begrijpt dan toch waarom de Koerden zich nu afkeren van Ankara, na 80 jaar van onderdrukking. Laat Turkije eerst eens haar beloftes van 80 jaar geleden waarmaken...en als het dan niet goedkomt...ja, dan kunt ge de Koerden (terecht) terrorisme verwijten.
Oud 21 februari 2005, 13:50   #53
de roenekes
Provinciaal Statenlid

de roenekes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat ge de Pkk, of ondertussen Kongra-gel, terroristisch noemt begrijp ik wel, hoe moet je iemand die bommen laat afgaan anders noemen. Maar anti-democratisch en dictatoriaal...neen, hier ga je de mist in.

Kongra-gel als organisatie is in veel opzichten democratischer en zeker niet dictatorialer dan de Turkse staat. Sinds haar 30 jarig bestaan heeft de Koerdische organisatie meer hervormingen doorgevoerd dan Turkije sinds haar 80 jarig bestaan.
En bovendien, het was de Pkk die tot driemaal toe een wapenstilstand uitriep, maar omdat Turkije nooit hierop is ingegaan, bleef het bij een éénzijdige staakt-het-vuren. Iedere poging tot verzoening vanuit de kant van de PKK werd dus door de Turkse koppigheid gesabotteerd.

De PKK strijd niet alleen voor zelfbeschikking voor de Koerden maar ook voor ontwikkeling en vooruitgang in de Koerdische maatschappij. Nog altijd leven de Koerden in een agrarische maatschappij dat gekenmerkt wordt door feodalisme, ongelijkheid en geen politieke participatie. De Pkk, vanuit haar revolutionaire achtergrond, wil deze situatie omverwerpen en een maatschappij installeren naar hedendaagse maatstaven. En wie houdt de PKK tegen... juist ja, de zogenaamde democratie Turkije...

Turkije houdt deze onaanvaardbare situatie in stand door een groep van stammenleiders en grootgrondbezitters te steunen, tegen de grootste gedeelte van de mensen in.

Neen, dat Turkije democratischer zou zijn dan de PKK...NO WAY.

Terzijde, op Turks grondgebied is nooit een onafhankelijke Koerdistan uitgeroepen, ook niet na WO I. Wat wel was, was een opstand in de jaren 30, dus zo'n goede 10 jaar later na het ontstaan van de staat Turkije. En dit omdat 'de grote Ataturk' zijn beloftes van 'rechten voor Koerden' niet wou nakomen nadat de Koerden meegevochten hadden teggen de bezetters en dus mee verantwoordelijk is van de geboorte van Turkije. Stank voor dank dus!!!

Je begrijpt dan toch waarom de Koerden zich nu afkeren van Ankara, na 80 jaar van onderdrukking. Laat Turkije eerst eens haar beloftes van 80 jaar geleden waarmaken...en als het dan niet goedkomt...ja, dan kunt ge de Koerden (terecht) terrorisme verwijten.
Oeps, zulke dingen zeggen is dodelijk in ''democratisch'' Turkije. Daar kunnen ze niet echt tegen.
de roenekes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2005, 14:00   #54
de roenekes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Bericht aan EL TURCO, Gelieve naar Turkije terug te keren, uw Turks nationalistisch gedoe bevind zich op een te zielig, te laag..... niveau. İk word er misselijk van. Trouwens wat zit jij hier in godsnaam in Belgie te doen..... de lucht vervuilen misschien. Sorry dat ik een beetje persoonlijk word, maar zou je je daar niet nuttiger kunnen maken. Misschien dat je er de kans krijgt om een paar van die arme koerden af te knallen. Zou je dat niet lekker vinden, kom je misschien klaar. (sorry maar nu ben ik eventjes even pervers als jij geweest.)
Hopend op een spoedige genezing van je hersenspinsels.
De groeten en tot ziens
Oud 21 februari 2005, 19:12   #55
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Bericht aan EL TURCO, Gelieve naar Turkije terug te keren, uw Turks nationalistisch gedoe bevind zich op een te zielig, te laag..... niveau. İk word er misselijk van. Trouwens wat zit jij hier in godsnaam in Belgie te doen..... de lucht vervuilen misschien. Sorry dat ik een beetje persoonlijk word, maar zou je je daar niet nuttiger kunnen maken. Misschien dat je er de kans krijgt om een paar van die arme koerden af te knallen. Zou je dat niet lekker vinden, kom je misschien klaar. (sorry maar nu ben ik eventjes even pervers als jij geweest.)
De groeten en tot ziens
hé man, je hebt hem eens goed op zijn nummer gezet, wat denkt die wel niet...dat wij hier ook onderheving zijn aan Turkse staatspropaganda...
Oud 21 februari 2005, 20:14   #56
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
De groeten en tot ziens
Zolang er Koerdische terroristen aanwezig zijn op Belgisch grondgebied blijf ik hier
Oud 21 februari 2005, 20:39   #57
de roenekes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Zolang er Koerdische terroristen aanwezig zijn op Belgisch grondgebied blijf ik hier
Wat een liefde.
Zielig. Het blijft hier maar stinken gelijk overtijdse frustratie politiek.
Jongen als je perse met van die Koerdische terroristen wil 'samenwonen' ga dan aub naar Turkije of Noord İrak of İran of Syrie....daar heb je er nog veel meer en doe je maar wat je niet laten kunt (als ze je dan wel laten doen natuurlijk).
En anders ga je maar naar de psycholoog, hopelijk vind die een oplossing voor je nachtmerries.
Maar laat de gewone mensen met rust, niemand (sorry dat ik veralgemeen) heeft jouw gezever nodig. (als er mensen zouden zijn die het tegendeel beweren dat ze het dan laten weten.)(ik ben nooit verlegen om iets bij te leren.)
Dank u wel voor uw aandacht.
Oud 21 februari 2005, 20:40   #58
de roenekes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
hé man, je hebt hem eens goed op zijn nummer gezet, wat denkt die wel niet...dat wij hier ook onderheving zijn aan Turkse staatspropaganda...
graag gedaan, met alle plezier.
Oud 21 februari 2005, 20:49   #59
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:

Wat voor hervormingen??? Zijn dit hersenspinsels. Als er ooit een Koerdische staat komt zal de staat qua democratie niet verder komen dan Iran.
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2005, 20:52   #60
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
De PKK strijd niet alleen voor zelfbeschikking voor de Koerden maar ook voor ontwikkeling en vooruitgang in de Koerdische maatschappij. Nog altijd leven de Koerden in een agrarische maatschappij dat gekenmerkt wordt door feodalisme, ongelijkheid en geen politieke participatie. De Pkk, vanuit haar revolutionaire achtergrond, wil deze situatie omverwerpen en een maatschappij installeren naar hedendaagse maatstaven.
Dit lijkt verdacht veel op de visies van de jong-Turken. Hmm de geschiedenis herhaalt zich???
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be