![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat denken die wel, |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar jammer genoeg is die ook (nog) tekort. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jeps, de Turkse interventie in N-Irak is louter en alleen voor de veiligheid. Eu? Neen, dank u. De Amerikaanse aanwezigheid in Irak is natuurlijk niet eeuwig. Laatst gewijzigd door JusticeLover : 19 februari 2005 om 23:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Minister-President
|
![]() Maar jongen toch, El Turco. wat een vijandschap dat gij koesterd tegenover de Koerden. Als ik nie beter wist zou ik zeggen dat gij een kind van 6 jaar zijt want die zien alles in "wij zijn goed, sterk en rechtvaardig, de andere is de valse zwakkeling, verrader en uitschot" mentaliteit. Turkije is heus niet zo onschuldig en gerechtvaardigd in haar strijd tegen de Koerden.
En wat mij ook pijn doet is dat gij van alle koerden terroristen maakt en ziet als slechterikken die het liefst allemaal uitgeroeid moeten worden (behalve dan die enkele collaborateurs die zelfs maar ontkennen een Koerd te zijn). Weet gij, El Turco, gij belichaamt de Turkse versie van het nazisme, gij zijt een faschist, gij voelt u superieurder dan de Koerden. Het is altijd uw soort volk geweest die de ergste misdaden begaan heeft: een genocide op de Koerden. Wacht, ik zie het al komen...uw antwoord in de zin van: neen, Turken hebben geen genocide gepleegd, het waren die vuile koerden, die honden, die terroristen die een genocide plegen op het Arisch ras, de Turken. Jongen, groei op |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Genocide op de Koerden? Praat jij over Dersim(Tunceli) of over Special Forces bombardementen waar honderden terroristen vermoord werden? Leg maar uit. Jij en ik weten het goed, er komt nooit een onafhankelijke Koerdische staat in Noord-Irak nog niet in Turkije. Ik zei al eerder dat de Koerden evenveel rechten moesten krijgen als Turken. Je ziet het hé, zelfs rechten moeten we jullie niet gunnen blijkbaar ... Laatst gewijzigd door JusticeLover : 20 februari 2005 om 17:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Omdat een Koerd in Diyarbakir nog steeds een burger is van Turkse Republiek. Diyarbakir is een Turkse stad dus de inwoners moeten dan ook Turks kunnen praten. Turks was voertaal ten tijde van het Osmaanse Rijk dus het is niet een taal/cultuur die uit de lucht valt. Citaat:
Luister, elke persoon die zijn wapen afvuurt tegen Turkse leger, politie,.. is een landverrader, terrorist,crimineel, ... Maar moest de Turkse leger onschuldige mensen vermoord hebben die niets te maken hadden met terroristen dan zijn die slachtoffers in mijn ogen ook martelaars. Citaat:
Citaat:
Wat wil je nu zeggen; dat die pkk-terroristen en sympathisanten geweld gebruiken tegen leger vóór de rechten van de Koerden ofwat? Dus Apo is in jouw ogen 'een bevrijder' of 'een dappere strijder' die strijdde voor de Koerdische burger? |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Minister-President
|
![]() Öcalan begon zijn strijd in 1984, echter in 1980 al hadden generaals een coup gepleegd en de rechten, niet van alleen de Koerden maar van iedereen zwaar geschonden.
IN 1980 wordt het verboden Koerdisch te spreken, een Koerdische naam aan uw kind te geven, koerdische muziek te maken, iets in Koerdische taal uit te geven enz. enz. Als reactie hierop begint de PKK een gewapende strijd, overigens pas in 1984, dus 4 jaar later. Wat is dus oorzaak, wat is gevolg. Wie is gerechtvaardigd, wie is de terrorist. Je gaat toch niet beweren dat de repressie een antwoord is op de PKK-terreur. Eerst kwam de repressie, dan de PKK-terreur. Öcalan strijdt voor de rechten van de Koerden. Voor wat anders? Laat die verhaaltjes van "een pion van de imperialisten" maar achterwege. Als er nu stilletjes aan de Koerden hun rechten terugkrijgen, kunnen we dat toeschrijven aan de (gewapende) strijd van de Pkk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wat overigens de beweringen van El Turco betreft; er was wel degelijk een Koerdische staat, erkend na WOI, maar deze bleek niet levensvatbaar en werd onder de voet gelopen door Attaturk en zijn leger. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Minister-President
|
![]() dat ge de Pkk, of ondertussen Kongra-gel, terroristisch noemt begrijp ik wel, hoe moet je iemand die bommen laat afgaan anders noemen. Maar anti-democratisch en dictatoriaal...neen, hier ga je de mist in.
Kongra-gel als organisatie is in veel opzichten democratischer en zeker niet dictatorialer dan de Turkse staat. Sinds haar 30 jarig bestaan heeft de Koerdische organisatie meer hervormingen doorgevoerd dan Turkije sinds haar 80 jarig bestaan. En bovendien, het was de Pkk die tot driemaal toe een wapenstilstand uitriep, maar omdat Turkije nooit hierop is ingegaan, bleef het bij een éénzijdige staakt-het-vuren. Iedere poging tot verzoening vanuit de kant van de PKK werd dus door de Turkse koppigheid gesabotteerd. De PKK strijd niet alleen voor zelfbeschikking voor de Koerden maar ook voor ontwikkeling en vooruitgang in de Koerdische maatschappij. Nog altijd leven de Koerden in een agrarische maatschappij dat gekenmerkt wordt door feodalisme, ongelijkheid en geen politieke participatie. De Pkk, vanuit haar revolutionaire achtergrond, wil deze situatie omverwerpen en een maatschappij installeren naar hedendaagse maatstaven. En wie houdt de PKK tegen... juist ja, de zogenaamde democratie Turkije... Turkije houdt deze onaanvaardbare situatie in stand door een groep van stammenleiders en grootgrondbezitters te steunen, tegen de grootste gedeelte van de mensen in. Neen, dat Turkije democratischer zou zijn dan de PKK...NO WAY. Terzijde, op Turks grondgebied is nooit een onafhankelijke Koerdistan uitgeroepen, ook niet na WO I. Wat wel was, was een opstand in de jaren 30, dus zo'n goede 10 jaar later na het ontstaan van de staat Turkije. En dit omdat 'de grote Ataturk' zijn beloftes van 'rechten voor Koerden' niet wou nakomen nadat de Koerden meegevochten hadden teggen de bezetters en dus mee verantwoordelijk is van de geboorte van Turkije. Stank voor dank dus!!! Je begrijpt dan toch waarom de Koerden zich nu afkeren van Ankara, na 80 jaar van onderdrukking. Laat Turkije eerst eens haar beloftes van 80 jaar geleden waarmaken...en als het dan niet goedkomt...ja, dan kunt ge de Koerden (terecht) terrorisme verwijten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Bericht aan EL TURCO, Gelieve naar Turkije terug te keren, uw Turks nationalistisch gedoe bevind zich op een te zielig, te laag..... niveau. İk word er misselijk van. Trouwens wat zit jij hier in godsnaam in Belgie te doen..... de lucht vervuilen misschien. Sorry dat ik een beetje persoonlijk word, maar zou je je daar niet nuttiger kunnen maken. Misschien dat je er de kans krijgt om een paar van die arme koerden af te knallen. Zou je dat niet lekker vinden, kom je misschien klaar. (sorry maar nu ben ik eventjes even pervers als jij geweest.)
Hopend op een spoedige genezing van je hersenspinsels. De groeten en tot ziens |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Zielig. Het blijft hier maar stinken gelijk overtijdse frustratie politiek. Jongen als je perse met van die Koerdische terroristen wil 'samenwonen' ga dan aub naar Turkije of Noord İrak of İran of Syrie....daar heb je er nog veel meer en doe je maar wat je niet laten kunt (als ze je dan wel laten doen natuurlijk). En anders ga je maar naar de psycholoog, hopelijk vind die een oplossing voor je nachtmerries. Maar laat de gewone mensen met rust, niemand (sorry dat ik veralgemeen) heeft jouw gezever nodig. (als er mensen zouden zijn die het tegendeel beweren dat ze het dan laten weten.)(ik ben nooit verlegen om iets bij te leren.) Dank u wel voor uw aandacht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |