Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 februari 2005, 13:46   #41
Emitzer
Lokaal Raadslid

Emitzer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
ne jongen die pas het huis uit is gegaan en ongeveer 1200 euro per maand verdient huurt een studio voor 350 euro in Borgerhout.
gene lux wel een klein livingske, een klein keukentje een nis voor een bed en een badkamer.
Das ongeveer 30 % van zijn netto inkomen.
1000 euro verdienen en 300 euro huur is ook ni alles hoor.

[FONT=Trebuchet MS]Oi limonchiki, vi moi limonchiki
vi rastjote v soni na balkonchike[/FONT]

http://www.thetruthseeker.co.uk/
Emitzer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2005, 13:53   #42
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9
Ik huurde vroeger ene studio tegen een 250€ in de maand in schaarbeek, in borgerhou kost dat dus bijna het dubbelen?

Als ik dat uitreken tegen een loon van 1200 netto is dat juist 20%

eens gezocht op immoweb :

http://www.immoweb.be/NL/Rent.Result...isplay=estates

Voor 200€ heb je al een studio, voor 350 een appartement van 70m² met 2 slaapkamers in borgerhout.

Voor heel antwerpen vind ik meer dan 100 appartementen of studio's die minder kosten dan 400€ gaande van 1 tot 3 slaapkamers.
Amaai, !

nu eerlijk gezegd, ... (t zal op nogal wat trekken zekers, ... ) ge vergeet daar dan nog bij te zeggen dat ge uw kosten moet rekenen, uwen TV, uwen telefoon of GSM , electriciteit, water, gas, ...

Dan hebben we nog niet met het autootje of de bus gereden, ...

Geef toe K9 dat er dan niet veel meer over blijft, de hoop om nog ooit een eigen huis, auto of eens deftig op reis te gaan, kunde dan wel op uwen buik schrijven of ge kunt in de prostitutie, zwart werk of drughandel gaan.

Maar er zijn inderdaad mensen die daarvan moeten rondkomen, als je dan ziet dat nen stempelaar als gezinshoofd niet veel moet onderdoen, maar wel recht heeft op een sociale woning, of huursubside enz... enz...

dat late u toch wel buitensmijten bij uwen baas, ...

Ge kunt dan nog wat bijkklussen in t zwart.

Laatst gewijzigd door Herr Flick : 15 februari 2005 om 13:54.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2005, 14:16   #43
Calle
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oz457
Zeg Mitgard

Wat doet gij dan den ganse dag. Wachten tot uwen dop is gevallen of wat?

Meeste van die mensen zijn werkende mensen. Ik werk voor mijn bedrijf dag en nacht, om dan belastigen te betalen aan achterlijke luierikken zoals gij.

Bovendien kan ik afleiden uit je antwoord dat je nog niet beschikt over 2 hersencellen en dus niks afweet van economie. Het is de koopkracht dat onze economie staande houden, en alles wat de koopkracht vermindert is een verkrachting van onze economie en uw a-sociaal systeem.
*grinnik*

I like you already
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2005, 14:21   #44
Calle
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Maar man toch, ! ze geven die bedrijfswagens niet alleen aan managers hé, !

Meestal zijn dat gewoon techniekers die juist hun pré van nen habekrats wat goedmaken doordat ze hun auto krijgen van 't werk, geloof mij ik heb het meegemaakt,

ik hield na aftrok van belastingen en extra taxen voor dien auto 1000 euro over van mijn aalmoes, en ik klopte daar minstens 40 uur per week voor, ... als ze mij 10 % opslag gaven moest ik nog goed opletten dak nie minder overhield als dat het al was.

Onzen groten bonus werd dan ook gegeven in de vorm van nen groteren bak.

En wat die kerosinetax betreft, hun vliegtuigmaatschapijen beginnen wat uit het slop te geraken, en hop we gaan ze nog maar wat belasten, ... resultaat , reken maar door aan de klant, ...

Resultaat, bedrijf betaald nog wat meer kosten en kan dus nog maar wat minder opslag geven, ...

Goe bezig Guy, goe bezig, ... wie zijn die idiooten eigenlijk die u die idieën influisteren... hebben die wel een diploma van de kleuterschool op zak ?
Voila.

Waarom denk je dat er zoveel bedrijfswagens in België rondrijden ?

Omdat het veel duurder is om een werknemer opslag te geven.
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2005, 17:09   #45
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...cleID=GKPCH62N
Citaat:
[size=3]Schatkist verdient elk jaar 3,25 miljard aan loonakkoord[/size]

De federale schatkist verdient vanaf 2006 liefst 3,25 miljard euro per jaar aan het nationale loonakkoord. Volgens gedelegeerd bestuurder Philippe Muyters van de Vlaamse werkgeverskoepel Voka zijn de schatkist en de Rijksdienst van Sociale Zekerheid (RSZ) de grote winnaars van het loonakkoord, en niet de werknemers en zeker niet de bedrijven.
Muyters berekende dat de totale loonkostenstijging per werknemer ongeveer 2.000 euro zal bedragen, waarvan slechts 700 euro naar de betrokkene zelf zal gaan. Omgerekend gaat het om 25 euro netto extra per maand, gedurende dit en volgend jaar. De rest is voor de overheid. Het gaat om fiscale inkomsten voor de schatkist (belastingen) en om sociale werkgevers- en werknemersbijdragen voor de sociale zekerheid. (JIR)
Dit is eigenlijk niks nieuws, maar het illustreert de loonkosten in dit land: voor elke € die de baas jou betaalt, betaalt ie er twee aan de staat. Als jij die ene € uitgeeft dan betaal je nog eens BTW. Het is vrij duidelijk waarom het zwaartepunt van de belastingsdruk bij de loonlasten ligt en niet bij consumptie (wat eigenlijk eerlijker zou zijn): het is veel beter verborgen. Het brutoloon op je loonfiche is eigenlijk een bedrag dat geen praktisch nut heeft. Het wordt nergens betaald of ontvangen. Het dient puur om de rest van de loonlasten te verbergen.
http://www.ptb.be/scripts/article.ph...PBC&obid=21841
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2005, 20:11   #46
Flat V
Partijlid

Standaard

Normaal of abnormaal:

-België is het enige land ter wereld dat zo onnozel is om lonen (nog steeds) automatisch te indexeren, dus ook als het heel slecht gaat.. ook al moeten we opereren en concurreren in de wereld. En de mensen hier vinden dat maar normaal en goed..

-Continue ancienniteit: 3 op 4 mensen vinden dat de normaalste zaak van de wereld, ze vinden het evident.
Ik vraag me toch af welke logica daar achter schuilt.. "ik word ouder en ik doe basically altijd hetzelfde werk, maar ik moet jaar na jaar meer loon krijgen."

[size=1]Ik wil ook dat ik elk jaar in een duurder huis woon, elk jaar een duurdere bedrijfswagen krijg.. ik word immers toch ouder! ..en als het slecht gaat met de economie, dan gaat het eigenlijk goed dus wil ik opslag.. [/size] En sinterklaas mag het betalen.
Flat V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2005, 20:37   #47
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flat V
Normaal of abnormaal:

-België is het enige land ter wereld dat zo onnozel is om lonen (nog steeds) automatisch te indexeren, dus ook als het heel slecht gaat.. ook al moeten we opereren en concurreren in de wereld. En de mensen hier vinden dat maar normaal en goed.. .
Als men de huurprijzen , prijzen van voeding en drank niet zou laten stijgen hoeft diene index niet , leg jij dat maar eens uit aan de bakker op de hoek en aan al die zelfstandige die prijsverhogingen normaal vinden , trouwens ook aan de staat , met hun overdreven brandstof en sigaretten taksen !!! , zonder die indexeringen kan je binnen 10 jaar nog net je huishuur of lening betalen en dan heb je nog net genoeg over voor drie en een half brood te kunnen kopen
Citaat:

-Continue ancienniteit: 3 op 4 mensen vinden dat de normaalste zaak van de wereld, ze vinden het evident.
Ik vraag me toch af welke logica daar achter schuilt.. "ik word ouder en ik doe basically altijd hetzelfde werk, maar ik moet jaar na jaar meer loon krijgen.".
anceniteit , waarom ook niet , hoe ouder je wordt hoe meer je ervaring hebt , hoe vlotter je werkt en hoe meer je kent binnen een bedrijf ! dat moet toch beloond worden , of vind je het normaal dat een jong gastje die net van de schoolbank komt evenveel moet verdienen als iemand met jarenlange ervaring ! trouwens zo hoog is ancieniteit niet hoor , zou best wa meer mogen zijn
Citaat:

[size=1]Ik wil ook dat ik elk jaar in een duurder huis woon, elk jaar een duurdere bedrijfswagen krijg.. ik word immers toch ouder! ..en als het slecht gaat met de economie, dan gaat het eigenlijk goed dus wil ik opslag.. [/size] En sinterklaas mag het betalen.
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2005, 00:48   #48
Dorian
Parlementslid

Dorian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen maar als jij de helft van wat je verdient aan leningen moet afbetalen (of het nu een huis of ene auto of voor een reis is maakt niet uit) dan ben je verkeerd bezig.
(zucht)
Bezoek eens de site van www.welzijnszorg.be om te begrijpen wat de wooncrisis in Vlaanderen is (in de andere streken is het niet beter). Wat de sociale huisvesting betreft, is er in Vlaanderen een wachtlijst van 72.000 personen. En uw cijfers zijn in ieder geval ver van het percentage van 5% van de index. Om maar te zwijgen over de elektriciteit, de verwarming, het water, enz.
Dorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2005, 07:40   #49
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Normaal of abnormaal:

-België is het enige land ter wereld dat zo onnozel is om lonen (nog steeds) automatisch te indexeren, dus ook als het heel slecht gaat.. ook al moeten we opereren en concurreren in de wereld. En de mensen hier vinden dat maar normaal en goed..

Ik vraag me toch af welke logica daar achter schuilt.. "ik word ouder en ik doe basically altijd hetzelfde werk, maar ik moet jaar na jaar meer loon krijgen."

Weet eigenlijk niet of de automatische indexering zo slecht is (tenzij de neiging dat men het als een natuurlijk iets gaat beschouwen, en niet als opslag).
De continue ancienniteit daarentegen, is ook mijn inziens, de aanleiding van grote maatschappelijke problemen. Ne werknemer bereikt nu eenmaal zijn prestatietop midden de veertig. En logischerwijze zou zijn loon vanaf dan terug moeten dalen.
Het is dan ook de grote oorzaak dat werkgevers, hun oudere werknemers liever kwijt dan rijk zijn.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2005, 07:51   #50
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo®
anceniteit , waarom ook niet , hoe ouder je wordt hoe meer je ervaring hebt , hoe vlotter je werkt en hoe meer je kent binnen een bedrijf ! dat moet toch beloond worden , of vind je het normaal dat een jong gastje die net van de schoolbank komt evenveel moet verdienen als iemand met jarenlange ervaring ! trouwens zo hoog is ancieniteit niet hoor , zou best wa meer mogen zijn
Of vind ge het normaal van dien honderdjarige, die toen den dokter hem vroeg of hij nog wel in staat was om auto te rijden, antwoorde "Ik zal het toch wel kunnen zeker. Heb trouwens al tachtig jaar ervaring".
In feite is het simpel. De prestatiekurve is stijgend tot midden veertig, en vanaf dan is ze dalend.
En onderschat in sommige sectoren de ancienniteit niet (oa ambtenaren), die dan nog doorkruist wordt door jobpromoties (dus voor velen dubbele opslag).
En trouwens, in deze sectoren waar geld geen rol speelt (ook weer ambtenaren) gebeuren deze promoties bijna automatisch, waarbij den ambtenaar uiteindelijk verzeild, met een maximum aan wedde, in een "lichte binnendienst" (en waarnaast dan nog dikwijls ne tweede, ne jongere, moet geplaatst worden, om het werk te doen).

Laatst gewijzigd door Bob : 16 februari 2005 om 07:52.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2005, 08:49   #51
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorian
(zucht)
Bezoek eens de site van www.welzijnszorg.be om te begrijpen wat de wooncrisis in Vlaanderen is (in de andere streken is het niet beter). Wat de sociale huisvesting betreft, is er in Vlaanderen een wachtlijst van 72.000 personen. En uw cijfers zijn in ieder geval ver van het percentage van 5% van de index. Om maar te zwijgen over de elektriciteit, de verwarming, het water, enz.
Het gaat hier om mensen die een woning hebben en een betere willen van de staat. Geen crisis voor mij hoor van die 72 000 zullen er maar enkele 1000'en tussenzitten die echt nood hebben .
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2005, 09:02   #52
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Amaai, !

nu eerlijk gezegd, ... (t zal op nogal wat trekken zekers, ... ) ge vergeet daar dan nog bij te zeggen dat ge uw kosten moet rekenen, uwen TV, uwen telefoon of GSM , electriciteit, water, gas, ...
Telefoon , TV kosten bijna niks buiten de intitieele aankoop (en je moet je dan geen TV van 10 000€ kopen als je het geld niet hebt he?) electricteit, water en gas vallen wel mee als je wat oppast e zo'n klein appartement heeft meestal toch niet veel nodig.

Ik heb nooit gezegd dat het makkelijk is maar het is doenbaar.

Citaat:
Geef toe K9 dat er dan niet veel meer over blijft, de hoop om nog ooit een eigen huis, auto of eens deftig op reis te gaan, kunde dan wel op uwen buik schrijven of ge kunt in de prostitutie, zwart werk of drughandel gaan.
Dat heb ik nooit gezegd, idd een reis naar thailand zal er niet inzitten, vind ik maar normaal als je zo weinig verdient, als je bespaart op alles kan je wel op reis, het is je keuze.

Citaat:
Maar er zijn inderdaad mensen die daarvan moeten rondkomen, als je dan ziet dat nen stempelaar als gezinshoofd niet veel moet onderdoen, maar wel recht heeft op een sociale woning, of huursubside enz... enz...
dat late u toch wel buitensmijten bij uwen baas, ...
Ge kunt dan nog wat bijkklussen in t zwart.
Dat kan je inderdaad maar dan ben je een profiteur, ik zuo ook graag alle dagen thuis zitten en op de dochter passen maar moest ik die keuze maken dan zou ik niet beginnen zagen dat de staat mij niet genoeg geeft.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

Oud 16 februari 2005, 09:27   #53
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

De grootste ondermijning van onze economie, dat zijn de Pietjes, de pianisten, de mitgards, de K3²'s van deze wereld...
En bijna zou ik de Lpg's nog vergeten!
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2005, 09:32   #54
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
De grootste ondermijning van onze economie, dat zijn de Pietjes, de pianisten, de mitgards, de K3²'s van deze wereld...
Tuurlijk, niet veel gestudeerd, nooit werkloos geweest practisch nooit ziek geweest en enkele kinderen, "zo'n mensen mensen zijn de ondergang van de economie " Ik denk dat de economie eerder ten onder gaat aan zageventen zoals jij.

Oud 16 februari 2005, 15:16   #55
Flat V
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo®
Als men de huurprijzen , prijzen van voeding en drank niet zou laten stijgen hoeft diene index niet , leg jij dat maar eens uit aan de bakker op de hoek en aan al die zelfstandige die prijsverhogingen normaal vinden , trouwens ook aan de staat , met hun overdreven brandstof en sigaretten taksen !!! , zonder die indexeringen kan je binnen 10 jaar nog net je huishuur of lening betalen en dan heb je nog net genoeg over voor drie en een half brood te kunnen kopen
Wie is "men"? Als de prijzen van bepaalde zaken stijgen heeft dat louter en alleen te maken met een grotere belangtstelling ervoor van de consumenten en een schaarste aan de aanbodzijde. Behalve natuurlijk als er kartels gesloten worden of als de druk van de staat komt.

Als ik een bakker zou zijn en er staat dagelijks een enorme rij klanten te wachten, dan zou ik uiteraard mijn prijzen verhogen. En dan denk jij: hoe egoistisch. Maar in the process wordt het (terug) interessant en haalbaar voor andere bakkers om een zaak te starten. En anders prijs ik mezelf uit de markt en verlies ik klanten.

Maar dat is niet hetgeen ik wou illustreren. De beleidsmakers verliezen uit het oog dat onze bedrijven met een dergelijke loonhandicap geen kans maken.

Legt u maar eens uit waarom u dergelijke maatregel zo gunstig of ethisch vindt als mensen er massaal hun job door verliezen. En begin niet met "de overheid moet maar jobs creeren" ofzoiets..

Citaat:
Dus volgens u levert een werknemer continu jaar na jaar na jaar meer toegevoegde waarde aan de onderneming? Ook al doen ze vaak 20 jaar identiek hetzelfde? De eerste 5 jaar misschien.. daarna is een andere zaak.
Ancienniteit is pure onlogica.
Flat V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2005, 18:34   #56
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Dop zal nogal moeilijk zijn. Maar pensioen kan perfekt. En voor de bourgeoisie (tenminste zij die nog geld hebben) kan het nog perfekter.
Probeer eens de invalidekas? Simpel gewoon een jaartje ziek zijn en je staat er op. Zeg dat je zot zijt van de stres en ze kunnen dat nooit controleren. (sommigen doen het nog ook)
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2005, 18:37   #57
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door separatist
Aan het klein kasteeltje vind je altijd wel goedkope buitenlandse krachten.
Wij hebben hier een knappe Poolse kuisvrouw in dienst en gewone Polen voor verbouwingen, ze werken kijhard 15 uur per dag voor 2.5 € per uur. Daar zijn ze al heel blij mee want dat is nog altijd een pak meer dan wat ze kunnen verdienen in Polen
Ze zijn doorgaans veel productiever dan Vlaamse werkkrachten die duurder zijn en minder hard presteren.
En als ze u pakken kost het hoeveel?
Heb me laten informeren in de richting van 600'000 bfr.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2005, 19:18   #58
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
typisch, de kleine man de schuld geven van de crisis, ipv de kapitalistische vetganzen die hun fabrieken hier sluiten en naar elders trekken.

kleinburgerlijke domheid.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2005, 19:23   #59
ago
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Neen maar als jij de helft van wat je verdient aan leningen moet afbetalen (of het nu een huis of ene auto of voor een reis is maakt niet uit) dan ben je verkeerd bezig.
[font=Times New Roman][size=3]Al eens je vaste kosten berekent?[/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Huur gemakelijk 450euro(wat jij ook mag beweren)[/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Autoke kleintje 15honderd diezelke 260euro voor drie jaar nog en hopen dat hij nog lang meegaat![/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Verzekering goedkoop sta op nul maar toch nog +-[/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]500 euro dus ook bijna 50 euro per maand[/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Elektriciteit alle maand +-50euro[/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Gsm +- 50 euro(en wie kan er nog zonder)[/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Telenet ook bijna 50 per maand [/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Dan heb ik nog nieks gekocht he en lig toch al aan +- 910 euro![/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Nog niet spreken over alle andere taksen die er bij moeten![/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Als jij met 1000 euro rondkomt amai jong maar je gaat toch veel droge stuten mogen eten![/size][/font]

Laatst gewijzigd door ago : 16 februari 2005 om 19:24.
ago is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2005, 19:43   #60
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
typisch, de kleine man de schuld geven van de crisis, ipv de kapitalistische vetganzen die hun fabrieken hier sluiten en naar elders trekken.

kleinburgerlijke domheid.
Hi Mitgard, de pamperman ,

Leven van 'leefloon', aangevuld met wat maai- en naaiwerk om zo gemakkelijk tot 2.000 euro per maand netto te komen, zoals U, dat is inderdaad geen kleinburgerlijke domheid... Dat is socialisme op zijn paasbest...

Laatst gewijzigd door Chipie : 16 februari 2005 om 19:44.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be