Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 februari 2005, 15:11   #41
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Wij eren Vicky...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2005, 15:12   #42
Fiere Vlaming
Banneling

Fiere Vlaming's schermafbeelding

Standaard

Onkelinx moet worden opgesloten!
Fiere Vlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2005, 15:21   #43
Tegendradigaard

Standaard

In welk normaal land kan zulk mens minister blijven zonder dat er een krant of andere politieke partij naar kraait...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 17 februari 2005, 15:27   #44
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
In welk normaal land kan zulk mens minister blijven zonder dat er een krant of andere politieke partij naar kraait...
Enkel in het Friet-Koninkrijk natuurlijk waar den taaien klaarstaat om elk verzet de kop in te drukken.

(naar analogie met de bananenrepubliek) ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2005, 15:45   #45
Tegendradigaard

Standaard

Weg met dit onland ... ik wil zo geen ministers hebben.

Vrienden laat ons aub scheiden.

Oud 17 februari 2005, 15:47   #46
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Truder
Hier een lezersbrief en de reacties daarop. Ik heb de naam van de vrouw erafgelaten uit respect voor de privacy.
Het zegt veel over de politieke wil om wanbeleid aan te pakken. Onze zogenaamde politiek correcten hebben blijkbaar een enorme schrik van de Godmother van het Palermo aan de Maas.

[font=Times New Roman][size=3]Geachte,[/size][/font]

[font=Times New Roman][size=3]Graag een reactie op mijn vraag aub.[/size][/font]

[font=Times New Roman][size=3]In de “Humo” van deze week ( nr 3363/07- 15.02.05) op blz 32 in de rubriek "open venster"verscheen er een lezersbrief i.v.m. L.Onkelinckx.[/size][/font]

[font=Times New Roman][size=3]Zoals de schrijfster terecht vraagt: weten de burgers in feite waar hun belastingsgelden zoal naartoe vloeien?[/size][/font]

[font=Times New Roman][size=3]Ik ga niet deze ganse lezersbrief op papier zetten, want ik veronderstel dat ook u zelf geregeld dit weekblad met de nodige aandacht leest en dat het misschien wel eens interessant zou zijn u wat verder te verdiepen in de inhoud van het desbetreffende artikel.[/size][/font]

[font=Times New Roman][size=3]Aangezien transparantie een topic is in de huidige maatschappij, zou het zeker niet misplaatst de entourage van L.Onkelinckx wat verder uit te diepen en uit te spitten .[/size][/font]

[font=Times New Roman][size=3]Kennelijk is voor sommige mensen in de politieke wereld, een strafblad doorslaggevender om iemand in een functie aan te stellen, dan een vlekkeloze levenswandel.C'est plutôt le monde �* l'envers![/size][/font]

[font=Times New Roman][size=3]L.Onkelinckx die kennelijk heiliger dan de paus wil zijn op sommige vlakken, zou beter in dit geval eens hand in eigen boezem steken en aan zelfevaluatie doen wat de aanstelling van haar raadgevers binnen haar kabinet beterft. Dat deze dame in kwestie, bovendien minister van justitie is, doet voor mij helemaal de deur dicht (of dekt de vlag de lading???).[/size][/font]

[font=Times New Roman][size=3]Kennelijk heeft men aan Waalse zijde compleet geen scrupules en hierbij denk ik dan ook aan de financiële escapade van Marie Arena en het “opsmukkertje” van haar badkamer,onlosmakelijk verbonden met een decadent prijskaartje….[/size][/font]

[font=Times New Roman][size=3]Ik ben er mij terdege van bewust dat uw tijd kostbaar is en dat u andere katten te geselen heeft, maar de burgers (leesotentiële kiezers) hebben volgens mij recht op een verantwoord antwoord op de situatie aangehaald in de lezersbrief.[/size][/font]

[font=Times New Roman][size=3]Beleefde groeten[/size][/font]

[font=Times New Roman][size=3]B. L.[/size][/font]

[font=Times New Roman][size=3]Antwoord 1:[/size][/font]
[font=Arial][size=2]Geachte mevrouw L,[/size][/font]

[font=Arial][size=2]Ik heb uw bericht in goede orde ontvangen, waarvoor dank. U mag erop rekenen dat onze fracties in Kamer en Senaat geen gelegenheid onbenut zullen laten om Mevr. Onkelinckx verantwoording te laten afleggen over haar beleid en haar beslissingen![/size][/font]

[font=Arial][size=2]Met Vlaams nationale groet,[/size][/font]

[font=Arial][size=2]Frank Vanhecke
Voorzitter Vlaams Belang[/size][/font]

[font=Arial]Antwoord 2:[/font]
[font=Arial]Geachte mevrouw,

Ik heb uw mail van 15 februari jl. betreffende de lezersbrief over L. Onkelinkx in goede orde ontvangen.

Uw voorbeelden slaan echter niet op uitgaven waar het Vlaams Parlement enige verantwoordelijkheid in heeft.

Hoogachtend,
Nele De Baets
In opdracht van Norbert De Batselier, Voorzitter Vlaams Parlement

Antwoord 3:
Geachte,

De Minister-president vraagt mij u te antwoorden op uw mail van 15
februari ll.

U merkt terecht op dat de burgers mogen weten wat er met hun
belastingsgeld gebeurt.
Uw mail wordt doorgestuurd naar het kabinet van Eerste Minister
Verhofstadt, want het gaat hier over een federaal Minister. Ook uw
voorbeeld aan Waalse zijde behoort niet tot zijn bevoegdheid.

--
Met vriendelijke groeten,
i.o.
Wilfried Dermul
Kabinetsmedewerker Privésecretariaat
Kabinet Minister-president Yves Leterme
Tel. 02/552 60 22
Fax 02/552 60 84

Antwoord 4:
[img][/img] Geachte,

Wij hebben uw mail goed ontvangen en leggen die voor aan de Minister.

Met vriendelijke groet, Tom Vermeulen
Privé-secretaris
Moerman kabinet

Antwoord 5:
Geachte mevrouw,

Uw e-mail hebben wij goed ontvangen.

Indien u meer wil weten over deze lezersbrief, dan contacteert u best mevrouw Onkelinx zelf. Wij zijn niet bevoegd om hierop te reageren. Minister Vandenbroucke is geen lid van de Federale maar de Vlaamse Regering. Met vriendelijke groeten
Bieke Volcke
medewerkster minister Vandenbroucke

[/font]
en de cirkel is rond en het potje wordt toegedekt...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2005, 15:48   #47
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Vlaming
Onkelinx moet worden opgesloten!
in dat drie sterren hotel van (Z)Everberg
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 17 februari 2005, 15:57   #48
Tegendradigaard

Standaard

dus men weet het en iedereen kijkt de andere kant op...

zouden er nog Tunesische killers rondlopen ....?

Oud 17 februari 2005, 15:57   #49
Kaal
Minister-President

Standaard

Le Bastion die de bron is voordit verhaal is wel ee publicatie van de FNB, een piepkleine concurrente van de FN van Daniel Féret. Dat is geen reden om het verhaal in wijfel te trekken, maar er moet toch een bevestiging van ergens anders komen.

Ik heb een beetje in het Frans zitten Googlen en blijkt dat Guenned idd op het kabinet van Onkelink werkt.
Bron :
http://www.belgium.be/eportal/applic...ge&docId=32243

Verder wordt het feit dat hij de ex-echtgenote van Laurette is en dat hij problemen heeft gehad met het marrokaans gerecht bevestigd door de Parti Jeunes Musulmas die natuurlijk helemaal geen vriendjes zijn van de FNB.
Bron :
http://parti.mvjm.be/textes/culte/re..._musulman.html

Voor de rest wordt er over dit item gepraat op een paar franstalige fora's maar meer heb ik niet kunnen vinden.

Als het waar is is het een enorm schandaal. Zeker omdat die Guenned op haar kabinet werkt en dan nog het feit dat de media daar niets van gezegd heeft.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2005, 16:02   #50
Tegendradigaard

Standaard

Van zo iets gaat mijn bloed koken he.

Ik zeg al jaren dat de pers gemuilband is en dat wij in feite een regeringspers hebben en geen vrije pers... zulke verhalen bevestigen dit.

Verhip ik heb weeral en dit al jaaaaaarren gelijk....

Oud 17 februari 2005, 16:07   #51
ilfalco
Minister-President

Standaard

Die oorverdovende stilte in de media is idd veelzeggend , de GVA durft blijkbaar ook niet meer ... sinds men daar de niet linkse elementen ofwel gemuilkorfd ofwel gezuiverd heeft.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2005, 16:22   #52
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco
Die oorverdovende stilte in de media is idd veelzeggend , de GVA durft blijkbaar ook niet meer ... sinds men daar de niet linkse elementen ofwel gemuilkorfd ofwel gezuiverd heeft.
Let maar eens op bij de verdeling van de lintjes ...vorig jaar en dit jaar...

Oud 17 februari 2005, 16:49   #53
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Confucius
Ik snap niet waarom je over zoiets niets verneemd in de nationale pers, al was het maar in een poging om de feiten te nuanceren of te ontkennen. Of zijn ze bang dat dan de doos van Pandora geopend wordt en er nog meer vuil naar boven komt drijven.
dat zijn toch maar details... De PS hakt liever op het Vlaams Belang en 1.000.000 kiezers die ze verslijt als racisten, fascisten of neo-nazisten terwijl ze zwart zien van de echte schandalen

Het Vlaams Blok en Belang waren slechts bliksemafleiders voor hun praktijken !
De pot verwijten de ketel dat deze nog zwarter is terwijl het helemaal niet zo is !
Oud 17 februari 2005, 17:00   #54
AVV
Gouverneur

AVV's schermafbeelding

Standaard

Hoe lang nog? Hoe lang kan dit nog blijven duren?
Hadden wij bij de beleidsverantwoordelijken aan Vlaamse zijde, maar politici uit één stuk.Mernsen die zeggen waar het op staat.
Maar neen, in ruil voor een mandaat houden die de lippen stijf op elkaar.
Daar, Vlaamse vrienden, en nergens anders ligt de hoofdoorzaak dat dit kl*land op deze weg kan verder blijven gaan.

Zal het dan wachten zijn totdat het Vlaams Belang 'incontournable' is?
Oud 17 februari 2005, 17:10   #55
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV
Hoe lang nog? Hoe lang kan dit nog blijven duren?
Hadden wij bij de beleidsverantwoordelijken aan Vlaamse zijde, maar politici uit één stuk.Mernsen die zeggen waar het op staat.
Maar neen, in ruil voor een mandaat houden die de lippen stijf op elkaar.
Daar, Vlaamse vrienden, en nergens anders ligt de hoofdoorzaak dat dit kl*land op deze weg kan verder blijven gaan.

Zal het dan wachten zijn totdat het Vlaams Belang 'incontournable' is?
de regering mag onder geen enkel beding vallen ! de plaats van de premier is heilig en alles moet daarvoor toegegeven worden !!

[size=5]migrantenstemrecht - snelbelgwet - splitsing van BHV[/size]
Oud 17 februari 2005, 17:28   #56
Julius C.
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorian
Verwarring met Morelleke Forelleke ...
Gij droomt dag en nacht van Morelleke Forelleke zeker. Ooit achter gedaan en niet kunnen krijgen........
Julius C. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2005, 17:31   #58
Kaal
Minister-President

Standaard

Na navraag bij een franstalige collega blijkt dat de franstalige pers hierover wel degelijk bericht heeft. Zij wist dat de voormalige echtgenoot van Laurette problemen heeft gehad met het Marrokaans gerecht. Zij wist echter niet dat het zo erg was, dat hij op haar kabinet werkzaam is en dat hij verdedigd werd door Uyttendale.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2005, 11:55   #59
Fiere Vlaming
Banneling

Fiere Vlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
dus men weet het en iedereen kijkt de andere kant op...

zouden er nog Tunesische killers rondlopen ....?
vind die maar eens, ze lopen allemaal vrij rond.
Fiere Vlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2005, 12:08   #60
Tegendradigaard

Standaard

Misschien staan er contracten uit op eenieder die dit zou aanklagen ... ? Net zoals bij Cools ?

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be