Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 februari 2005, 21:23   #41
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66
Lincoln, het feit dat mensen van apen afstammen is een voorstelling die aan kinderen wordt gegeven om Darwin uit te leggen. We stammen er helemaal niet vanaf. We hebben een gemeenschappelijke voorouder. Die apen zijn net zo ver geëvolueerd als wij, alleen in een andere richting.
Precies.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2005, 21:26   #42
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln
Ja maar nou dat is ( off-topic ) open een nieuwe thread dan zal ik op jouw vraag antwoorden .

P.S: Ik heb wel de evolutie theorie gelezen van darwin , een zijn rondreis rond de wereld !
Had Allah ook beter eerst gedaan voor hij zijn boek schreef.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2005, 22:09   #43
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat god zichzelf heeft voorgesteld in de koran u hoeft niet verder te zoeken :
002.255 (srt :lbaqara )
YUSUFALI: Allah! There is no god but He,-the Living, the Self-subsisting, Eternal. No slumber can seize Him nor sleep. His are all things in the heavens and on earth. Who is there can intercede in His presence except as He permitteth? He knoweth what (appeareth to His creatures as) before or after or behind them. Nor shall they compass aught of His knowledge except as He willeth. His Throne doth extend over the heavens and the earth, and He feeleth no fatigue in guarding and preserving them for He is the Most High, the Supreme (in glory).

PICKTHAL: Allah! There is no deity save Him, the Alive, the Eternal. Neither slumber nor sleep overtaketh Him. Unto Him belongeth whatsoever is in the heavens and whatsoever is in the earth. Who is he that intercedeth with Him save by His leave? He knoweth that which is in front of them and that which is behind them, while they encompass nothing of His knowledge save what He will. His throne includeth the heavens and the earth, and He is never weary of preserving them. He is the Sublime, the Tremendous.

SHAKIR: Allah is He besides Whom there is no god, the Everliving, the Self-subsisting by Whom all subsist; slumber does not overtake Him nor sleep; whatever is in the heavens and whatever is in the earth is His; who is he that can intercede with Him but by His permission? He knows what is before them and what is behind them, and they cannot comprehend anything out of His knowledge except what He pleases, His knowledge extends over the heavens and the earth, and the preservation of them both tires Him not, and He is the Most High, the Great.

112.002 (srt: ikhlass )
YUSUFALI: Say: He is Allah, the One and Only;
PICKTHAL: Say: He is Allah, the One!
SHAKIR: Say: He, Allah, is One.
112.002
YUSUFALI: Allah, the Eternal, Absolute;
PICKTHAL: Allah, the eternally Besought of all!
SHAKIR: Allah is He on Whom all depend.

112.003
YUSUFALI: He begetteth not, nor is He begotten;
PICKTHAL: He begetteth not nor was begotten.
SHAKIR: He begets not, nor is He begotten.

112.004
YUSUFALI: And there is none like unto Him.
PICKTHAL: And there is none comparable unto Him.
SHAKIR: And none is like Him.

P.S: De ondergestreepte zijn verschillend vertallingen van de versie !

Mijn antwoord op je vraag "god" is een machtige "bron" ( als ik dat zo mag noemen ) een boven intelligente dat wij niet weten hoe het eruit ziet die ons in de macht heeft een die in staat is geweest ( een ook is een blijft ) om deze universum waar wij in leven heeft gecreeerd ( een onderhoudt ) ! mss is de paradijs een benaming van een andere wereld met hoog intelligente leven !

Daarom geloof ik dat de mens van buiten aards is een daarom ook op zoek is naar hoogintelligente leven , omdat ik denk dat het in onze genen bestaat een de neiging hebben om op avontuur een opzoek te gaan naar iets nieuws , hoog , intelligent , comfortabel ,volmaaktheid , een eeuwigheid !
Perfect zolang het maar avontuurlijk en vreedzaam is.....
Maar is dat wel 'compatibel' ?
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2005, 10:49   #44
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth
Het gaat niet over een god maar over God.....

[size=4]God[/size] (de ~ (m.)) 1 het Opperwezen, de Schepper, de Geest waardoor en waarin alles is, zoals Hij bij monotheïsten, vooral bij joden en christenen genoemd wordt => de alfa en de omega, de Allerhoogste, de Almachtige, de hemelse Vader, de Opperste Rechter, Heer, Heer der heerscharen, Onze-Lieve-Heer, Opperheer, Vader
Als je het zo ziet is er volgens mij een heel groot verschil tussen bijvoorbeeld wat de Joden daaronder verstonden en wat Christus eronder verstond.

Volgens mij heeft Jezus zelfs het begrip "schepper" helemaal weggeveegd. En is de "Vader" iets totaal anders dan een "opperwezen" dat neemt en geeft.
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2005, 10:54   #45
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Dat is juist zijn sterkte.
Hij beweert tenminste niet zijn wijsheid van een God gekregen te hebben.
Zijn theorie doorstaat tenminste de tand des tijd.
Verklaar jij maar eens aan de hand van de koran waar de verschillende talen en rassen vandaan komen.
Hoe komen fossielen van zeedieren in de bergen terecht enz?
Allah doet geschieden wat hij wil. Allah weet het en en gij weet het niet.
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2005, 12:50   #46
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
Als je het zo ziet is er volgens mij een heel groot verschil tussen bijvoorbeeld wat de Joden daaronder verstonden en wat Christus eronder verstond.

Volgens mij heeft Jezus zelfs het begrip "schepper" helemaal weggeveegd. En is de "Vader" iets totaal anders dan een "opperwezen" dat neemt en geeft.
Inderdaad

De Vader is eerder het universum geworden dat permanent in evolutie is, zonder begin en einde.......waarvan wij mensen een microscopische schakel zijn tussen verleden en toekomst met de verantwoordelijkheid de schakel zo stevig mogelijk te maken voor de volgende generaties.
Dat is mijn beeld van 'God' of het hoger doel van de mensheid.

God = hoger doel van de mensheid
God = the human dream

Voor de enen is dat een leven na de dood, voor de anderen is dat gewoon een beter leven voor hen die na ons komen...... Zolang het maar hier en nu de mensheid ten goede komt is het eigenlijk niet belangrijk wie gelijk heeft.
Oud 20 februari 2005, 14:37   #47
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Ga me nu niet vertellen dat Allah ook Vlaams verstaat hé Lincoln! Wat zitten die net-bekeerde-moslimapubertjes dan dat arabisch te brabbelen?
Allah heeft de mens geschapen waarom zou hij geen vlaams verstaan ???
Oud 20 februari 2005, 14:43   #48
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Dat is juist zijn sterkte.
Hij beweert tenminste niet zijn wijsheid van een God gekregen te hebben.
Zijn theorie doorstaat tenminste de tand des tijd.
Verklaar jij maar eens aan de hand van de koran waar de verschillende talen en rassen vandaan komen.
Hoe komen fossielen van zeedieren in de bergen terecht enz?
Ja , maar mss ben ik een beetje te ver gegaan door te zeggen dat het een zot verhaal is , Wat ik wel wil bedoelen dat de theorie van darwin de helft ervan op waarheid berust ! Er zijn nu veel zaken die aan de licht gekomen zijn die zijn beweringen ( Niet alles maar grootendeels ) in een verdachte hoek geplaatst hebben !
Oud 20 februari 2005, 14:45   #49
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja , maar mss ben ik een beetje te ver gegaan door te zeggen dat het een zot verhaal is , Wat ik wel wil bedoelen dat de theorie van darwin de helft ervan op waarheid berust ! Er zijn nu veel zaken die aan de licht gekomen zijn die zijn beweringen ( Niet alles maar grootendeels ) in een verdachte hoek geplaatst hebben !
Zoals ???????????
Oud 21 februari 2005, 12:11   #50
HerrUU
Gouverneur

HerrUU's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben slim genoeg omdat zot verhaal te geloven van "darwin & co" , Trouwens "darwin" is maar een denker ,Hij zegt het zelf "het is een theorie" een theorie kan aangepast een na het vergaan van tijd een kennis zal het ook niet meer bestaan , Omdat een theorie zelf "evolueert" !
Een theorie die echter door meer en meer bewijzen wordt gestaafd.

Pas op, voor mij hebben Mozes, Jezus en Mohammed hun nut gehad hoor. Maar ik zie ons toch meer evolueren naar een non-theïstisch geloof ipv een monotheïstisch geloof.

Als boeddhist kan ik alleen maar dit zeggen over een god : als hij/zij al bestaat of bestaan (er kunnen er tenslotte meerdere zijn), dan wordt/worden hij of zij gestuurd door dezelfde natuurwet(ten) die ons allemaal besturen. Dit plaatst hem/hun naast jou ipv boven jou.
Oud 21 februari 2005, 12:12   #51
HerrUU
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Hoe kan de evolutietheorie voor de helft op waarheid berusten en voor de helft niet? Het is 1 theorie die je ofwel juist vindt ofwel fout.
Oud 21 februari 2005, 14:58   #52
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone
Zoals ???????????
http://www.darwinism-watch.com/

Ik denk dat de theorie dat de aapen van mensen kunnen afstammen ! maar niet omgekeerd .
Oud 21 februari 2005, 15:00   #53
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HerrUU
Hoe kan de evolutietheorie voor de helft op waarheid berusten en voor de helft niet? Het is 1 theorie die je ofwel juist vindt ofwel fout.
Met de theorie zelf is er niets mis mee ( Dat een mutatie mogelijk is een dat de mens evolueerde op gebied van kennis een wetenschap ), Maar de ethiek waaruit darwin bepaalde dat de mens van de aap afstamde is volgens mij onmogelijk !!!

Mens stamt af van aap = Fout

Aap stamt af van mens = Juist (mogelijk)

Een hoog intelligentie kan afdwalen naar verwaarlozing een domheid, Maar domheid kan zich nooit ontwikkelen vanuit zijn eigen domheid ! Een mens is ontwikkeld door de kennis die hij gekregen heeft ( verstand + spraak + kennis )!

0+0=0 maar 1+0=1

Een aap kan nooit geen kennis verwerven alleen als zijn verstand ontwikkelt , Integenstelling met de mens die wel kan evolueeren van intelligentie naar domheid !

Laatst gewijzigd door Lincoln : 21 februari 2005 om 15:07.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2005, 15:03   #54
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Ik denk dat de theorie dat de aapen van mensen kunnen afstammen ! maar niet omgekeerd .
...... enfin.... nu weten we tenminste hoe we zullen eindigen als we niet opletten.......
Maar misschien is dit wel ons hiernamaals..... 'stoute' mensen worden apen....
Oud 21 februari 2005, 15:30   #55
HerrUU
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Met de theorie zelf is er niets mis mee ( Dat een mutatie mogelijk is een dat de mens evolueerde op gebied van kennis een wetenschap ), Maar de ethiek waaruit darwin bepaalde dat de mens van de aap afstamde is volgens mij onmogelijk !!!

Een hoog intelligentie kan afdwalen naar verwaarlozing een domheid, Maar domheid kan zich nooit ontwikkelen vanuit zijn eigen domheid ! Een mens is ontwikkeld door de kennis die hij gekregen heeft ( verstand + spraak + kennis )!

0+0=0 maar 1+0=1

Een aap kan nooit geen kennis verwerven alleen als zijn verstand ontwikkelt , Integenstelling met de mens die wel kan evolueeren van intelligentie naar domheid !
Verdomd beperkte visie op de evolutieleer. De evolutieleer stelt dat zowel wij als de (mens)aap eenzelfde voorouder hebben, niet dat wij van de aap afstammen. Dit is bewezen met talloze archeologische vondsten. Dat je dit wilt ontkennen getuigd van een beperkte kennis van de materie.
Oud 21 februari 2005, 17:12   #56
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

0+0=0 maar 1+0=1

Nooit zoveel onzin op een hoop gezien. Als uit domheid geen intelligentie kan komen, vanwaar komen wij dan? Van intelligente ééncelligen ofzo? Lees Darwin er nog maar eens op na. Ontwikkeling is een fluke of nature, een toevallige mutatie . Wat er van die verschillende toevalligheden uiteindelijk overblijft en ontwikkelt is pure survival of the fittest. Dat de aap afstamt van de mens is al even ongeloofwaardig als andersom. Hou het gewoon bijw at Darwin gezegd heeft. Dat we dezelfde voorouders hebben.
Oud 21 februari 2005, 17:56   #57
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66
Als uit domheid geen intelligentie kan komen, vanwaar komen wij dan? Van intelligente ééncelligen ofzo?
Als intelligentie uit domheid is gekomen, dan is de intelligentie, inclusief de intelligentie waarmee u dit neerschreef, niet meer dan een ingewikkelde vorm van domheid.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2005, 18:04   #58
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Lees toch eens een goed boek over de evolutietheorie.

Ik ben even gaan kijken op de site die je aangeeft. Het is een religieuze propaganda-site, pseudo-wetenschappelijk tot en met. De auteurs hebben niets begrepen van de evolutietheorie, of ze doen alsof.

Ze weerleggen helemaal niets, tenzij stellingen die helemaal niet tot de evolutietheorie horen.

Een ander, nog belangrijker punt, is dat ze elke discussie tussen biologen over énig aspect van de evolutietheorie voorstellen als een 'bewijs' dat de evolutietheorie niet kan kloppen.
Hiermee tonen ze aan hoe weinig ze begrijpen van de wetenschappen.

Het werk van Darwin is geen heilig boek. Uiteraard is de biologie sinds Darwin geëvolueerd, zijn de mechanismen van de evolutie beter bekend geworden. Bovendien zijn er ontelbare discussies over al dan niet belangrijke detailpunten van de evolutietheorie. Zo gaat dat in de wetenschappen!
Het énige wat het bewijst is dat de evolutietheorie geen dogma is, maar een levend onderdeel van de wetenschappen.

Als je op dit soort nep-sites (aan welke andere categorie van sites doen ze me denken ?) informatie over de evolutietheorie haalt is het geen wonder dat je hier surrealistische teksten over pleegt!

Lees toch eens een goed boek over de evolutietheorie.

(Of kijk tenminste hier om te beginnen.)

Laatst gewijzigd door Firestone : 21 februari 2005 om 18:20.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2005, 18:12   #59
nadine
Parlementslid

nadine's schermafbeelding

Standaard

Elke wetenschap evolueert, zelf de wiskunde... Zelfs ook het geloof ... behalve één dat bij hoog en laag maar op één tekst zweert. In de achste eeuw was er wel een sekte die dat begrepen had, de moetazilieten, maar de "anderen" hebben die een kopje kleiner gemaakt...
Oud 21 februari 2005, 19:15   #60
Lincoln

Standaard

Laten we het tot hier bijleggen want u zult mij niet overtuigen een ik ga jullie niet overtuigen , Wat één ding waar ik zeker ben , is dat we allemaal mensen zijn een dat we elkaar respecteren een dat is het belangerijkste , Dank u !
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be