![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Maar is dat wel 'compatibel' ?
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Volgens mij heeft Jezus zelfs het begrip "schepper" helemaal weggeveegd. En is de "Vader" iets totaal anders dan een "opperwezen" dat neemt en geeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De Vader is eerder het universum geworden dat permanent in evolutie is, zonder begin en einde.......waarvan wij mensen een microscopische schakel zijn tussen verleden en toekomst met de verantwoordelijkheid de schakel zo stevig mogelijk te maken voor de volgende generaties. Dat is mijn beeld van 'God' of het hoger doel van de mensheid. God = hoger doel van de mensheid God = the human dream Voor de enen is dat een leven na de dood, voor de anderen is dat gewoon een beter leven voor hen die na ons komen...... Zolang het maar hier en nu de mensheid ten goede komt is het eigenlijk niet belangrijk wie gelijk heeft.
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#50 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Pas op, voor mij hebben Mozes, Jezus en Mohammed hun nut gehad hoor. Maar ik zie ons toch meer evolueren naar een non-theïstisch geloof ipv een monotheïstisch geloof. Als boeddhist kan ik alleen maar dit zeggen over een god : als hij/zij al bestaat of bestaan (er kunnen er tenslotte meerdere zijn), dan wordt/worden hij of zij gestuurd door dezelfde natuurwet(ten) die ons allemaal besturen. Dit plaatst hem/hun naast jou ipv boven jou.
![]() |
![]() |
#51 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
Ik denk dat de theorie dat de aapen van mensen kunnen afstammen ! maar niet omgekeerd .
![]() |
![]() |
#53 | |
|
![]() Citaat:
Mens stamt af van aap = Fout Aap stamt af van mens = Juist (mogelijk) Een hoog intelligentie kan afdwalen naar verwaarlozing een domheid, Maar domheid kan zich nooit ontwikkelen vanuit zijn eigen domheid ! Een mens is ontwikkeld door de kennis die hij gekregen heeft ( verstand + spraak + kennis )! 0+0=0 maar 1+0=1 Een aap kan nooit geen kennis verwerven alleen als zijn verstand ontwikkelt , Integenstelling met de mens die wel kan evolueeren van intelligentie naar domheid !
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 21 februari 2005 om 15:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Maar misschien is dit wel ons hiernamaals..... 'stoute' mensen worden apen....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#56 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#57 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben even gaan kijken op de site die je aangeeft. Het is een religieuze propaganda-site, pseudo-wetenschappelijk tot en met. De auteurs hebben niets begrepen van de evolutietheorie, of ze doen alsof. Ze weerleggen helemaal niets, tenzij stellingen die helemaal niet tot de evolutietheorie horen. Een ander, nog belangrijker punt, is dat ze elke discussie tussen biologen over énig aspect van de evolutietheorie voorstellen als een 'bewijs' dat de evolutietheorie niet kan kloppen. Hiermee tonen ze aan hoe weinig ze begrijpen van de wetenschappen. Het werk van Darwin is geen heilig boek. Uiteraard is de biologie sinds Darwin geëvolueerd, zijn de mechanismen van de evolutie beter bekend geworden. Bovendien zijn er ontelbare discussies over al dan niet belangrijke detailpunten van de evolutietheorie. Zo gaat dat in de wetenschappen! Het énige wat het bewijst is dat de evolutietheorie geen dogma is, maar een levend onderdeel van de wetenschappen. Als je op dit soort nep-sites (aan welke andere categorie van sites doen ze me denken ? ![]() Lees toch eens een goed boek over de evolutietheorie. (Of kijk tenminste hier om te beginnen.)
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 21 februari 2005 om 18:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Parlementslid
|
![]() Elke wetenschap evolueert, zelf de wiskunde... Zelfs ook het geloof ... behalve één dat bij hoog en laag maar op één tekst zweert. In de achste eeuw was er wel een sekte die dat begrepen had, de moetazilieten, maar de "anderen" hebben die een kopje kleiner gemaakt...
![]() |
![]() |
#60 |
|
![]() Laten we het tot hier bijleggen want u zult mij niet overtuigen een ik ga jullie niet overtuigen , Wat één ding waar ik zeker ben , is dat we allemaal mensen zijn een dat we elkaar respecteren een dat is het belangerijkste , Dank u !